Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 23:17

Wij hadden vandaag Raad wedstrijd in Elim met Jaxx en Simba.

4 rondjes, 4x 1e maar het belangrijkste.. Jaxx heeft z'n laatste Utje gehaald en we mogen naar Graad 2 :D

Afbeelding

Shaya_

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 00:33

Gefeliciteerd!!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 10:52

Wat goed! Gefeliciteerd!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:43

Super gedaan JJ, gefeliciteerd en veel plezier in graad 2!

Hier onze eerste TWC wedstrijd JP 1 fout helaas net buiten de tijd en VP een disk, maar op zich een prima rondje verder.
Voor de eerste binnenwedstrijd van het seizoen ben ik verder niet ontevreden. Het weer was ook heerlijk.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 08:42

Nogmaals gefeliciteerd! Wij gaan in december ook naar de 2e graad. Ik dacht dat we al moesten, maar we blijken nog 1 u te mogen. Dus Someren nog lekker in graad 1. En dan Laag Soeren in graad 2 starten.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 08:45

Gefeliciteerd!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 11:46

Thanks allemaal.

We zouden gister ook nog naar Zeewolde gaan maar afgezegd. Had mn utje binnen en we hebben heerlijk uitgeslapen, heerlijk gewandeld en voor de rest lekker niks.

Wij starten alleen 30 nov NK dogsports en 14 december Raad Laag Soeren nog en dat is het mooi geweest dit jaar.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 19:55

Vanmiddag even lekker getraind met Jaxx, Simba en Yuki.

Afgelopen week niet getraind ivm omstandigheden dus vandaag even lekker relaxt getraind.

Yuki ging erg lekker op de schutting.

Simba ging ook goed op de kattenloop en schutting. Jullie hebben vast dat nieuwe ding voor de wip voorbij zien komen en die heb ik gekocht.
Wilde die gebruiken voor Simba want hij moet natuurlijk helemaal naar het eind om de wip te laten zakken. Echt een fantastisch ding.

Ook Yuki is voer gericht en vindt meeste dingen toch wel spannend dus wil die gebruiken voor hem.
Vandaag even kennis mee laten maken en ook 1e keer op de wip.
Stoel onderaan gezet zodat wip-moment niet zo heftig was en dat paar keer gedaan. Werkt echt super met dat wipding.

Voor Jaxx werkte die niet. Jaxx kent de 2on2off super goed en is niet voergericht dus met hem heb ik er niks aan.

Ik was te lui om de wip naar het veld te dragen dus die staat in de gang xD

Echt een fijn ding voor voergerichte honden

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 09:02

Ik heb die ook gehaald, Pixy mag ook nog wat verder doorlopen op de wip.
Eergisteren BrabantsBont gelopen. Was voor Pixy de 1e keer open klasse,,ze liet mooie dingen zien, alleen raakvlak was kapot. Roetsj was Roetsj ;) en moest weer gedag zeggen.
Gisteren workshop van Mark gehad en dat ging heel fijn. Pixy heeft hard gewerkt, maar laatste rondje was de pap wel op.

Wie zie ik volgende week in Someren?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 09:08

Ik was zaterdag ook in Den Dungen bij BrabantsBont. Lumoz mocht weer een rondje debutanten lopen en mocht de jumping en de second chance jumping winnen. VP was een DK, het was een pittig rondje en echt laat, zijn 2e jumping liep ie rond 12 uur en het VP rond 16.30 uur, dat kan zijn koppie echt nog niet aan.
Bleek uiteindelijk toch goed genoeg voor beste debutant overall en dat had ik echt net verwacht!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 10:20

Goede resultaten dus!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 10:53

Fijne resultaten, en BB had nog best goed weer, dat is altijd mooi meegenomen met een wedstrijd op zand, anders gaat het zo plakken. :')

Wij gaan komend weekend naar Mendig, wij zullen niet meer naar Someren gaan tenzij strikt noodzakelijk. Nu was er ook een wedstrijd in Mendig, dus 'onze groep' gaat daar naartoe. Hopelijk kan ik deze keer wel mee als Maze goed blijft lopen, anders blijf ik wederom thuis en gaat Kay alleen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 12:08

Wat is er met Maze aan de hand Kim?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 12:25

fannetje schreef:
Wat is er met Maze aan de hand Kim?

Niks spannends, die zat een aantal weken geleden overdwars vast dus rust. Maar na het afbouwen liep ze ineens op een voorpoot mank, leek echter een voetje en/of teen. Daar was geen echte oorzaak of aanleiding voor te vinden, na weer rust liep ze weer goed behalve de vrijdag voor het weekend in Huijbergen. Dus ook niet gegaan. Weer rust, geen moment meer mank gelopen en toen werd ze omgebeukt door haar zoon en leek ze 'blauwe plek' achtige klachten te hebben, dus aan de riem gehouden en rustig aan gedaan. Vooralsnog nog steeds niet kreupel en gewoon goed, vorige week getraind in de ochtend en niks te zien. := Ik verheug me nog niet voor de zekerheid, morgen eerst trainen. :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 18:22

Ze houdt het graag spannend dus ;)
Hopelijk blijft ze vanaf nu gewoon weer heel dan O:)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 16:19

Voor de mensen die mij op facebook volgen hebben het vast al gelezen maar ik heb voor Yuki een ander huisje gezocht. Hij heeft een perfect huisje gevonden en mag daar lekker veder gaan in de behendigheid en komt op een boerderij te wonen waar hij de hele dag met het vrouwtje mag zijn. Beter kan ik het niet wensen.

Zondag mogen Jaxx en Simba het NK lopen van Dogsports. Vind die naam een tikkeltje overdreven want normaal heeft ze zo'n 50-70 deelnemers en nu ineens 115 dus er komen een hele boel alleen die wedstrijd lopen.
Heb geen verwachtingen. Ga natuurlijk wel mn best doen maar knappe Jaxx heeft de competitie gewonnen en daar strijd je het hele jaar voor dus die prijs vind ik veel eerlijker en leuker dan het NK.
Met Jaxx moet ik nog 1 foutloos rondje lopen op VP en dan mag ik naar de open. Dus kan ik nog krijgen en als ik die krijg moet ik over naar Open en ga dat ook gewoon doen. Dan zien we wel hoe het loopt.

Simba is pas halverwege het jaar ingestapt en als nog 9e van de 33 geworden dus hij gaat lekker. We hebben de punten niet dus we mogen volgend jaar nog debutanten lopen en ga dat ook doen. Palen en wip is nog niet 10% bevestingd en wanneer ik of halverwege de punten heb ga ik misschien wel over. Heb met hem geen haast.

Bij Raad ga ik 14e en 21 nog Graad 1 starten met Jaxx. Stond al ingeschreven en vanaf volgend jaar Graad 2. Welke wedstrijd ik ga beginnen weet ik nog niet.
Simba gaat Laag Soeren en Elim nog graad 0 lopen en misschien ga ik hem volgend jaar wel overzetten naar Graad 1. Ik twijfel, maar weet niet waarom ik twijfel. Denk door de palen en wip maar moet toch een keer de stap nemen om te promoveren.

Helaas gaat mijn oudje niet zo lekker. Die blijft wat kreupel/stijf in zn voorhand waar ook in de polsen artrose zit. Soms, heel soms is hij niet meer zindelijk en plast dan in huis. Hij heeft staar op de ogen en heel af en toe loopt ie ergens tegen aan.
Dat gaat dus bergafwaarts en we zien wel wanneer het tijd is..

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 19:52

Ik had Yuki ook voor je gedeeld. Fijn dat het gelukt is om een nieuw huisje te vinden.
Simba en Jaxx gaan lekker dus. Promoveren moet je doen als het er de tijd voor is en dat merk je vanzelf ( of als je over moet natuurlijk).
En je ouwe mannetje wordt echt oud dus, sterkte mocht je de beslissing moeten maken.

Ik zie je trouwens de 14e wel in Laag Soeren, dan zijn wij er ook. Dat wordt Pixy haar 1e graad 2 wedstrijd.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 21:07

Wij zijn er ook bij in laag soeren

Wat fijn dat je een goed huisje voor yuki hebt gevonden

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 18:49

Wat ben ik ongelooflijk trots op Jaxx.

De competitie heeft ie gewonnen en op het NK mocht hij een 2e plek ophalen bij Dogsports.
Wat ben ik trots :D Echt mega trots.

Afbeelding

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 20:30

Gefeliciteerd!!!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 21:21

Gefeliciteerd!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:38

Gefeliciteerd!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 11:20

Gefeliciteerd