Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 21:42

Oja, ik had je nog gevraagd zeker foto’s te plaatsen van het kleine spul. Wat jammer dat ze verworpen heeft :( . Maar de kleine is wel erg mooi ! Dan toch een beetje Lucy op die manier <3

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 23:10

Ach wat schattig zo samen

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 13:18

Macy ziet er erg leuk en schattig uit! Jammer dat het nestje niet gelukt is maar dit is ook erg leuk. En wat leuk dat ze toch familie is!

Hier alles goed met de caafjes :) Gister zaten ze te popcornen toen ze nieuw hooi kregen, vind dat altijd zo schattig!
Ze hebben onbeperkt hooi maar toch zijn ze dan vaak erg blij :D

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 14:40

Ja hier hetzelfde ze krijgen 2x op een dag schoon hooi erbij. En toch zijn ze er iedere keer heel blij mee.
Vind het vooral heel schattig om te zien elke dag.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 19:36

nienke555 schreef:
Ik heb zojuist dit verblijf besteld!

Ik ben heel benieuwd. Ze gaan dan van 160 x 60 naar 175 x 70, dus mooi wat extra ruimte!

https://www.guineapet.com/nl-eu/product ... -enclosure

Het duurde even een maandje, maar vandaag is de kooi geleverd! Dit weekend gaan we hem in elkaar zetten.

Helaas is het geknaag aan de tralies aan de oude kooi niks minder geworden. Misschien wel erger zelfs. Het lijkt echt obsessief… Had zonet bijvoorbeeld witlof in de kooi gelegd, caafje neemt een paar happen van de witlof en gaat weer terug naar de tralies om te knagen… vind het zo sneu maar weet ook niet wat eraan te doen. Alsof ze de witlof dan weer vergeet. Op een gegeven moment houdt ze dan weer op en gaat weer vrolijk witlof en hooi eten… Gelukkig is het nieuwe verblijf dus nu geleverd!! Hopelijk zijn de caafjes er happy mee

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 19:39

Ik ben wel benieuwd! Plaats je een foto wanneer het klaar is.

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 21:13

Ik ben ook echt heel benieuwd naar een foto.
Maakt er iemand ook gebruik van die liners die ze bij guineapet verkopen? Ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Helaas is het pakketje met c&c panelen wat ik via Vinted gekocht had kwijt geraakt. Misschien toch maar nieuw kopen.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 23:05

Hier zijn wat wisselingen geweest. Vrij rap achter elkaar gingen de oude dames dood (beide ook 6 jaar). Allebei ook zonder dat ze leken af te takelen. Witje had sochtends nog uitgebreid gegild voor haar witlof en ‘s middags lag ze dood in haar favoriete slaaphoekje.

Nu twee nieuwe jonge dieren, een goud en zilver agouti, en verhuisd en daarmee de cavia’s ook een upgrade kunnen geven.

Donut, hier nog met Witje:
Ondertussen is ze trouwens al best wel heel groot.
Afbeelding

Waffelien, heel knap maar echt een angsthaas.

Afbeelding

En het nieuwe paleis:

Afbeelding

Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 10:04

Ik ben ook heel benieuwd naar je verblijf Nienke! Fijn voor je cavia's dat de tralies bijna weg zijn, wat gek dat ze dat blijven doen :(:)

Wat naar dat je twee cavia's in een korte tijd kwijt bent geraakt Ilse. De nieuwkomers zijn wel erg leuk!

Ik begin toch te denken dat Lucy bij de cavia's hoort die drachtig berig worden. Ze is wat gewicht betreft nog niet veel aangekomen, maar de omvang van haar buik is opvallend en ik ben er vrij zeker van dat ik iets kleins voel zitten. Het zou mij niet verbazen als ze toch drachtig is.

Dat zou iets spannender zijn dan normaal omdat ze nog steeds wordt behandeld voor blaasontsteking, maar ik ga er maar gewoon vanuit dat alles goed komt en dan zou het natuurlijk wel heel leuk zijn.

Op een foto is het niet zo duidelijk, maar je kunt wel zien dat ze vooraan slank is, en dan ineens begint de buik. Als ze ligt ontstaat er ook een kuil door haar buik, dat is best wel verdacht :+
Afbeelding

Als het klopt is ze tussen 3 en 8 oktober gedekt, dus dan kan ze vanaf 10 december bevallen. Meestal kun je vanaf 42 dagen beweging voelen, dus over 2 weken weet ik het zeker. Wachten duurt lang :=