Kat warmhoudplaatje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 15:16

Wij hebben al heel veel jaren pet-remedy warmtematten in huis. Echt zo fijn voor ze!
Ik doe er een kussenhoes (molton hoes voor hoofdkussen mens) met rits omheen, zo liggen ze nooit bloot er op.

Kruik zou ik niet doen, of je moet hem om de paar uur een nieuwe geven. Blijft niet warm.

Cookies

Re: Kat warmhoudplaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-25 16:40

Heel lief, maar de kat is begin dit jaar overleden.

Die electrische kruik is trouwens wel een fijn ding en blijft lang warm als je er een fleeceje overheen doet. Ik gebruik hem nu zelf als het koud is.

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 21:45

Bedankt voor alle reacties! Ik kon de kruik meteen ophalen dus heb dat maar gedaan, kat lijkt nu nog te koppig om de warmte op te zoeken, gaat buiten liggen :')
Maar ik hou de andere tips zeker in de gaten voor als dit niet aanslaat!
En @Cookies, sterkte met het verlies nog. Het heeft in ieder geval niet aan de moeite gelegen :knuffel:

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 08:46

Op basis van dit topic ook voor mijn poes de pet remedie gekocht. Ideaal! Poes ligt er ook veel op nu

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 08:50

Ik heb dit huisje en meerdere katten maken er gebruik van.
https://zooplus.onelink.me/yg8Z/obecori2
Ik heb ook een verwarming mat speciaal voor dieren, die je ook in kunt stellen. Die lijkt wat minder populair maar ik ga nog eens kijken om die ergens anders te leggen.

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:26

Prairy schreef:
Ik heb dit huisje en meerdere katten maken er gebruik van.
https://zooplus.onelink.me/yg8Z/obecori2
Ik heb ook een verwarming mat speciaal voor dieren, die je ook in kunt stellen. Die lijkt wat minder populair maar ik ga nog eens kijken om die ergens anders te leggen.

De link werkt helaas niet, benieuwd over welk huisje het hebt. Warmtemat is hier favoriet, of op schoot onder een dekentje.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:25

Heeft iemand ervaring met zoiets?
Afbeelding

Ik zoek iets voor buiten dus niks wat aan een kabel moet.
Poes heeft een heerlijk warm mandje maar voor de echt koude dagen wil ik graag iets verwarmends er in leggen.
Ze kan zich lekker instellen in een dikke laag hooi, dus vraag me af of zo'n zelfwarmend matje niet kouder is dan een holletje maken in het hooi.
Mandje is alleen al vrij klein dus een gewone kruik er in als al te groot. Ik had vorig jaar een lange slurf kruik maar is eigenlijk ook te groot.

Zag op de vorige pagina een schijf die lang warm blijft. Dat is ook wel een optie denk ik. Is die mooi vlak? Dat ik die kan inbouwen in het hooi en de kat er alsnog comfortabel op kan liggen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:13

Dikke (langharige) natuurlijke schapenvacht misschien? En een groter mandje :) of eerder bijv een holletje maken van een kartonnen doos en daar een mand met schapen vacht in.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:42

Mandje heeft net een upgrade gehad en is helemaal geïsoleerd en echt lekker warm. Dus een nieuwe komt er niet. (Of ze moet die van de andere kat pakken maar in principe ligt zij altijd in het kleine mandje).
Ik vermoed niet dat iets als een schapenvacht warmer is dan een dikke laag hooi waar ze in kan nestellen.
Is vooral dat het mandje al opgewarmd is als ze aan komt :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:50

Dan heeft ze het al fijn denk ik!
Kruiken koelen toch altijd af, of je moet 4 x per dag een nieuwe neerleggen.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:55

Nyaleti schreef:
Heeft iemand ervaring met zoiets?
[ Afbeelding ]

Ik zoek iets voor buiten dus niks wat aan een kabel moet.
Poes heeft een heerlijk warm mandje maar voor de echt koude dagen wil ik graag iets verwarmends er in leggen.
Ze kan zich lekker instellen in een dikke laag hooi, dus vraag me af of zo'n zelfwarmend matje niet kouder is dan een holletje maken in het hooi.
Mandje is alleen al vrij klein dus een gewone kruik er in als al te groot. Ik had vorig jaar een lange slurf kruik maar is eigenlijk ook te groot.

Zag op de vorige pagina een schijf die lang warm blijft. Dat is ook wel een optie denk ik. Is die mooi vlak? Dat ik die kan inbouwen in het hooi en de kat er alsnog comfortabel op kan liggen?

Ik heb deze recent & sceptisch aangeschaft, oude poes is er echt helemaal dol op! Simpele goedkope aanrader

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 16:28

Ja daarom wil ik ook iets anders proberen dan een kruik. Lekker warm maar als die eenmaal zijn afgekoeld heb ik het idee dat ze juist koud aanvoelen. Niet ideaal in het kattenmandje.

Dus top Seaside! Zit daar van die krakende / knisperende stof in?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 17:12

Irritant dat de link niet werkt...
Hopelijk kun je hem zo wel vinden :)

Afbeelding

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 17:23

Prairy schreef:
Irritant dat de link niet werkt...
Hopelijk kun je hem zo wel vinden :)

[ Afbeelding ]

Dankjewel,leuk huisje. Ik zie dat ze hem ook hebben zonder verwarmingsmat. Maar jij hebt dus die met. Helaas staat er weinig info over de verwarmingsmat in de omschrijving. Blijft hij constant op temperatuur?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 17:43

Ja als het goed is wel, en niet in te stellen. Hij is vaker wel als niet bezet hier.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 23:13

Ik heb hier 2 van deze.
https://www.medpets.nl/flectabed
Ze vinden het heerlijk!
Vooral mijn oudste met artrose heeft het snel koud. Maar niets gaat boven de elektrische deken van haar baasje. Als zij eenmaal op bed gaat ligt ze graag even op de warme deken

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 07:56

Nyaleti schreef:
Ja daarom wil ik ook iets anders proberen dan een kruik. Lekker warm maar als die eenmaal zijn afgekoeld heb ik het idee dat ze juist koud aanvoelen. Niet ideaal in het kattenmandje.

Dus top Seaside! Zit daar van die krakende / knisperende stof in?

Dat wel, mijn vriend ging er daarom vanuit dat ze het niet zou gebruiken maar ze had binnen een dag door dat het warmer was als de niet krakende dekens.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 19:05

Kom toch het topic nog een keer om hoog schuppen.
Ik had (dacht ik) echt goed warme hokjes gemaakt. Reismandje met binnen in fleece geplakt, op de bodem dikke laag hooi. Om het mandje isolatie 'tegels', een vuilniszak en fleecedeken. Maar als ik zie hoe opgerold ze er nu al in ligt, gaat dat echt niet warm genoeg zijn van de winter.

Die verwarmde hokken a 70 euro vind ik echt te duur en lukt ook niet omdat het met een kabel is.
De zelf-warmende kleedjes komen er aan dus hopelijk werkt dat nog goed.

Iemand nog dé gouden tip?
Lastige is dus dat het er de hele nacht in ligt (en vaak de hele dag omdat ik er sochtends niet aan denk om het eruit te halen of de kat ligt er nog in) dus een kruik wordt dan juist koud..

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 19:13

Voor zwerfkatten worden vaak huisjes van piepschuim gebruikt. Die isoleren heel goed. Misschien kan je daar nog iets mee?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 19:51

Oh das echt een goede!
Ik kan misschien nog wel aan van die isolatie dozen komen waar gekoelde medicatie oid in komt. Ik zie ook koelboxen voorbij komen, om daar een holletje in te maken.

Nu moet ik wel denken aan die arme zwerfkatten..
Een man hier uit de buurt is laatst overleden en hij had heel veel katten. Die worden nog gevoerd maar ga eens kijken of ik daar iets voor kan betekenen. Oproepje voor koelboxen oid doen en die daar plaatsen..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 20:04

Wat zielig van die katten Nyaleti! Staan die nu allemaal op straat? In Nederland?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 20:16

Ach gossie, kunnen ze niet ergens worden opgevangen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 20:22

Reflecterend folie zou misschien nog kunnen helpen voor je constructie?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 20:35

Het waren al buitenkatten / boerderij katten.
Paar jaar terug is er eindelijk in gegrepen door de Dierenbescherming en zijn ze allemaal steriel gemaakt en kreeg hij er 5 van de 15/20 katten terug.
Toch lopen er nu weer een stuk meer.
Ik heb wel gehoord dat familie ze nu eten komt geven (want ze lopen dus gewoon allemaal buiten) maar hoe vaak, geen idee.
Het huis gaat in de verkoop dus de familie zal ooit wel de Dierenbescherming weer contacteren maar wanneer..

Reflector folie heb ik aan gedacht maar ben bang dat de kat er dan niet meer in durft.
Voor dit hokje ga ik kijken of er een grotere bak is waar het in past. Die weer vol met stro en dan het hokje er in. Dan ligt ze ook verder van de uitgang af.

laten we het maar niet hebben over de andere kat die eigenwijs in een kouder mandje gaat liggen kleumen :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 21:04

Restaurants hebben soms ook van die piepschuim boxen, volgens mij worden die vooral voor ijsblokjes gebruikt. Wellicht dat je daar eens naar kunt kijken? Zijn nogal volumineus dus sta in de weg dingen voor sommigen => gratis