Tochtbestendigd kattenluik op chip

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Tochtbestendigd kattenluik op chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-25 11:16

Wie heeft hier een goede aanrader, waar je zelf dus een goede ervaring mee hebt?

Sodera

Re: Tochtbestendigd kattenluik op chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 11:22

Ik lees mee.
We hebben nu een sureflap maar ik vind dat er erg veel wind langs het luikje komt inderdaad.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 11:44

Eens… Zomers is het geen probleem. Heb zo’n luikje nog niet ontdekt. Wat kan helpen, zoals bij de winkels; is een tweede luikje. Dus een soort tunneltje maken van bijv een Ikea kallax met een tweede luikje en die ervoor plaatsen in de winter. Maar goed…als je die deur regelmatig gebruikt is dat onhandig. Hangt van de lokatie af dus. Kan in sommige gevallen werken.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 11:54

Hij zit bij mij in de (volledig glazen) deur in de keuken. Een tunneltje zie ik niet zo zitten, een van mijn katten vindt, 4 jaar later, het enkele luikje af en toe zelfs nog spannend.
Ik merk dat iig t gordijn dicht ervoor al veel doet maar dat kan alleen als de katten binnen zijn, ze vinden door het luikje gaan met gordijnen dicht ook niet leuk…
Ja, mijn 2 katten zijn verwende sikken hahaha

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 06:05

Hier zijn wij ook naar op zoek al mag het ook zonder chip zijn. We hebben nu de Sureflap en zijn er helemaal klaar mee. Naast dat het luikje blijft openstaan (waait gewoon in huis) tocht hij ook als hij wel dicht zit. Ook mag ik elke week batterijen vervangen inmiddels dus ben het zat. :D

Heel klein beetje tocht is acceptabel, bestaat dat?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 18:32

Sodera schreef:
Ik merk dat iig t gordijn dicht ervoor al veel doet maar dat kan alleen als de katten binnen zijn, ze vinden door het luikje gaan met gordijnen dicht ook niet leuk…

Haha, ja ze willen het graag makkelijk! Gaan ze minder of niet naar buiten/binnen als die gordijnen dicht zijn, of…hoe merk je dat?

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 19:16

Ik ben op zich tevreden met de sureflap. Als ik eens per jaar de batterijen moet vervangen is het veel en de tocht ervaar ik ook niet. Maar dat zal deels liggen aan de ligging? Ik heb een luik in de achtertuin onder de overkapping en het is een stadstuin, dus niet in het open land. Helaas geen tip, maar lees mee voor goede tips voor een volgend luik.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 19:25

Ook geen goede tips hier. Wij hebben het opgelost door inderdaad met twee luikjes te werken: eentje vanuit een onverwarmde ruimte (kelder) naar buiten en een tweede luik in de deur naar deze ruimte. Zo blijft de tocht beperkt.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 19:37

paars schreef:
Sodera schreef:

Haha, ja ze willen het graag makkelijk! Gaan ze minder of niet naar buiten/binnen als die gordijnen dicht zijn, of…hoe merk je dat?

Mijn bange kat komt niet binnen. Die komt ook niet als ik roep (helaas).
Voor onze klittenbandkat is het niet zo erg, die is wat brutaler en komt wel als ik roep dus daar kan ik de deur voor open doen.

Jildau, ik merk een groot verschil in merk batterijen. De Duracell batterijen doen het minimaal 6 maanden goed, terwijl andere merken beduidend minder goed zijn.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 22:49

Mss een idee: zou je aan de buitenkant mss iets kunnen plaatsen? Plantenbak of iets dergelijks waardoor er mss minder directe tocht op het luik komt te staan en de deur nog wel gewoon open kan?

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 23:00

Wij hebben een petsafe en die tocht helemaal niet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 00:18

Hier ook de petsafe (op chip met Duracell batterijen, die er al langer dan een half jaar in zitten), die helemaal niet tocht. Terwijl de wind er behoorlijk op kan staan, want mijn huis is een maisonnette, dus mijn woonkamer (waar het kattenluik ook zit) grenst aan het dakterras, die aan een plas ligt. Kan behoorlijk waaien, vanaf het water.....