Natvoer kat, goed voor de poes slecht voor baas...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 12:05

Zonnetje81 schreef:
Ik beveel mijn klanten nooit natvoer aan, ook om deze reden, ze gaan enorm jengelen en schooien.

Om welke reden(en) nog meer niet dan?

Onze kat krijgt 1x per dag natvoer rond 18.00 uur als wij thuiskomen. Hij zeurt er echt nooit om, komt zich alleen even melden op dagen dat we om die tijd al wel thuis zijn en het al 18.01 uur is :+ Alsof meneer kan klokkijken.

Ik vind het altijd wel een gezellig ritueel. Je komt thuis, kat blij dat je er bent, sleutels wegleggen en dan lopen we samen naar de koelkast om z'n bakje te pakken dat daarna onder luid gespin leeg gegeten wordt.

Wij zijn begonnen met natvoer geven op aanraden van de dierenarts nadat meneer een keer verstopt heeft gezeten. Door wat vettigheid en het extra vocht in z'n voer daar nooit meer last van gehad.

Dus behalve het op een vast tijdstip voeren heb ik geen tips. Maar zo'n voermachine klinkt wel als een goede oplossing.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:06

Kidde schreef:
EvaC schreef:

Om welke reden(en) nog meer niet dan?

De dierenarts gaf hier aan dat brokjes voor de tanden wel beter waren

Aah ja, dat kan ik me wel voorstellen. Mijn kat krijgt verder overdag ook gewoon brokjes en met z'n jaarlijkse APK en enting wordt er ook altijd naar z'n gebit gekeken.

Maar ik kan me voorstellen dat als ze alleen maar zacht voer krijgen dit niet bijdraagt aan de gezondheid van het gebit.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie