troi schreef:Goed natvoer had ik trouwens. Van die lekker prijzige van de dierenwinkel![]()
Madam kreeg het rond 17uur. Maar 'voor de zekerheid' zeurde ze nog steeds de hele freaking dag erom.
Ik kon het eens vergeten, of ineens besluiten het ook sochtends te voeren, of middernacht, dan is het maar goed dat ik weet dat ze ervoor klaar staat om het ook dan op te eten! Heel dienstbaar! Natuurlijk
Dank de tips! Maar echt iets waar ik nog niet aan dacht zie ik hier niet.
Voeratomaat had ik naar gekeken maar ik twijfel ook wat aan het frisblijven ervan en als het vlot na het vullen gevoerd wordt dan snapt ze nog steeds dat ik ermee te maken heb en blijft ze zeuren vrees ik.
Voorlopig moet ze nog maar brokjes eten denk ik
De prijs van het natvoer zegt helaas niets over de kwaliteit van het voer. En of het compleet voer is. En de meeste voermerken die ik ken in een standaard dierenwinkel, zijn niet het gezondst en goedkoopst.
Als je kat te dik is en zeurt om eten, is natvoer toch echt een betere optie. De meeste natvoer soorten zijn laag in calorieën en hoog in eiwitten, brok meestal niet. Als er weinig eiwitten in het voer zit, zijn ze ook minder verzadigd.
En natvoer vult veel beter dan brok. En geef dan het natvoer op een lidmat oid, dan doen ze er langer over. En voer op vaste tijdstippen, hun inwendige klok past zich daar prima op aan.
Onze te dikke kater is afgevallen op een dieet van bijna alleen maar natvoer. En heeft geen enkele keer gezeurd om meer eten. Hij krijgt 3x per dag brok en 4x natvoer.
Om de brokjes fris te houden in de voerautomaat, Max voor een paar dagen voorraad erin doen. Natvoer kan ook in een voerautomaat met koelelementen. En kijk eens bij catmoneo, veel informatie over geschikt voer.

. Als het het juiste voer is voor de kat, qua samenstelling, calorieën, hoeveelheid en er een ritme is dan jengelen de meeste katten niet.