Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amber_anne schreef:Kaatje_S schreef:Katten zijn in principe solitaire dieren, maar kunnen bij schaarste elkaar wel opzoeken of als ze echt van jongs af aan (bv uit zelfde nest) samen zijn.
Mijn 2 katten vinden elkaar ook niet per se leuk, maar dulden elkaar. Beide zouden denk ik liever alleen hier gewoond hebben als ze de keus hadden.
Maargoed, dat was je vraag niet
Ik zou haar lekker binnen als huiskat houden als dat goed gaat. Als ze echt niet binnen te houden blijkt kan een carrièreswitch altijd nog
Dat katten solitair zijn is achterhaald. Ze zijn solitaire jagers maar leven voornamelijk in kolonies als er genoeg eten is. Kijk maar naar straatkatten of verwilderde katten, op boerderijen zie je het ook vaak.
Het probleem is dat katten net als mensen een voorkeur hebben. Je kunt niet twee katten samen zetten en dan maar verwachten dat ze vrienden worden, als ze dat niet worden is er ook geen conclusie uit te trekken dat ze liever alleen wonen. Tevens blijven veel kittens te kort in het nest waardoor ze sociale vaardigheden missen en groeien ze solitair op waardoor ze daarna moeilijker samen gezet kunnen worden met andere katten.
Voor de ts: ben je inderdaad bereid je huis aan te passen aan je huisdier? Zo niet dan kan je het dier beter op stal laten
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers