Honden rugzak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Honden rugzak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 14:55

Hallo, voor mijn iets ouder wordende hond ben ik op zoek naar een rugzak waar ze in kan als ze moe wordt. Even voorstellen:

Afbeelding
Dit is Bailey, een cairn terrier mix van inmiddels 9.5 jaar, maar nog altijd zo enthousiast als een jonge hond. Inmiddels wordt het voor haar iets lastiger om grotere rondes goed vol te houden vooral als we een paar dagen achter elkaar wat actiever zijn.
Nu gaan we eind april op vakantie in Italiƫ en het doel is dat beide honden zoveel mogelijk mee kunnen. Nu was het idee voor haar een rugzak mee te nemen dat als ze moe wordt ze even mooi kan uitrusten, alleen zie ik door de bomen het bos niet meer en ben ik jullie hulp nodig.
https://www.petsonline.nl/nl/k9-sport-sack-hondenrugzak-air-grijs-2.html
https://emmalove.de/products/emmalove-hunde-rucksack?currency=EUR&variant=31127494852674&utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=Google%20Shopping&gclid=CjwKCAjw5pShBhB_EiwAvmnNV8lFhpirFwQqmqQUIdtbZpWGH_0sxBjPoTB6lLquOWiPZOKsGzIbYRoCnQsQAvD_BwE
https://www.amazon.de/ALLCAMP-Haustier-Rucksack-Outdoor-Reisen-Fleece-Matte-Halsband-Schnalle/dp/B07FPDR71B/ref=asc_df_B07FPDR71B/?tag=googshopde-21&linkCode=df0&hvadid=447588921530&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=9316932373525577206&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9043728&hvtargid=pla-950716870212&psc=1&th=1&psc=1
Dit zijn een paar opties die me zo opzich wel bevallen. Heeft er hier iemand ervaring met een rugzak? Of als er iemand do's en dont's heeft hoor ik het graag. :D

Celebi
Berichten: 3626
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 15:03

Hoe zwaar is je hond en hoe groot is ze? De laatste twee rugzakken die je laat zien zijn op zich wel leuk, maar bieden verder niet echt comfort denk ik voor beide partijen. Zeker als je hond wat zwaarder is, geeft de bodem van de meeste rugzakken niet veel houvast. Dat is iets om op te letten.

Die eerste link werkt niet, maar dat lijkt qua naam op de tassen die ik je wil aanraden:
https://www.k9sportsack.com/

Hoe je hond op je schouder kan zitten lijkt me erg comfortabel voor beide partijen, doordat je het gewicht dichter bij jezelf kan houden en de hond stabiel ingesnoerd zit en lekker vooruit alles kan bekijken. Zeker voor vakanties waarbij je wellicht gaat wandelen op onverharde paden lijkt dat me ideaal.
Laatst bijgewerkt door Celebi op 30-03-23 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Benazir

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Honden rugzak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 15:05

Ik zou ook voor een K9 sportsack gaan :) Zelf hele fijne ervaringen mee toen mijn hond nog pup was.

Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Re: Honden rugzak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 15:10

Oh het belangrijkste vergeten. Ze zit altijd tussen de 8,5 tot 9 kg. En klopt celebi dat is inderdaad zoals de eerste tas

KarinW86

Berichten: 5243
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Honden rugzak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 17:14


julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 17:19

Ik heb een zoals die laatste link in de OP en die bevalt erg goed.
Hond van rond de negen kilo wat er in moet hier.
Hij kan er in staan, zitten, en liggen, en mocht toen hij jonger was ook graag met de voorpoten op mijn schouder staan zodat hij mooi mee kon kijken tijdens het fietsen.


Qua draagbanden is hij voor de mens niet fantastisch, na een paar uur worden die wel oncomfortabel. Bij lange wandeltochten zou ik daar wel wat meer padding willen.

Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Re: Honden rugzak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-23 10:53

Hebben ze daar echt nog zoveel ruimte in? Voor mij leek het haast alsof ze zo achterin de rugzak hangen maar dan is dat zeker ook nog een optie