Kitten (4 maanden) is onrustig - wil naar buiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jessix

Berichten: 16416
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kitten (4 maanden) is onrustig - wil naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:28

Twee katten is inderdaad een fijne oplossing. Daar kun je als mens toch niet tegenaan spelen, al doe je nog zo je best. :) Ik heb er ook niet voor gekozen om ze eerst aan een lijntje buiten te laten omdat ik daarmee nog meer gezeur verwachten. Als ze eenmaal 'proeven' wat buiten is... Misschien is een ren een goed tijdelijk alternatief?

Verder gewoon toch negeren en uitzitten tot castratie. Buiten was voor mijn katten ook direct heel aanlokkelijk terwijl zij ras katten zijn uit een cattery. Misschien ook omdat ik buitenaf woon en ze mij ook steeds in en uit zagen lopen met hond en door het raam ons ook konden volgen naar de stal. Toch heb ik ze 8 maanden binnen gehouden en daarna langzaam opgebouwd.


Jessix

Berichten: 16416
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:39

Buiten of binnen, dat moet iedereen maar lekker voor zichzelf beslissen. Dat is ook helemaal niet de vraag in dit topic.

Jessix

Berichten: 16416
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 19:04

Daphara schreef:
Jessix schreef:
Buiten of binnen, dat moet iedereen maar lekker voor zichzelf beslissen. Dat is ook helemaal niet de vraag in dit topic.


De vraag ofwel interpretatie van TS is wel degelijk of het kitten al naar buiten kan. Hier wordt vervolgens door meerdere bokkers aangegeven dat het gedrag niet is omdat het kitten naar buiten wil, maar omdat het soortgenoten mist.

De discussie is imo dus wel van toepassing en on topic.


De kat van TS gaat sowieso naar buiten, de vraag is alleen hoe ze dit kan uitstellen tot na de castratie. Kitten erbij ben ik zeker een voorstander van. Maar neem van mij aan, je kan dan ook twee kittens hebben die graag naar buiten willen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Jannie79, Vecar en 155 bezoekers