Gezocht: de ideale krabpaal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Gezocht: de ideale krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 16:22

Hoi hoi!

Zoals de titel vermeld, ik ben opzoek naar de geschikte krabpaal. Ik heb 4 katten, 1 kleine pers, 2 vrij grote ragdolls en een Ragdoll kitten. Ik ben dus opzoek naar een stevige krabpaal. Het zijn echte klimmers dus ik wil als minimale hoogte wel 160cm.

Gezien het kitten vind ik het ook leuk dat er iets van speelmogelijkheden aan zitten. Denk hierbij aan touw of hangmuisjes. Al zijn wij creatief genoeg om dit zelf te doen.

Ik heb al het e.a gegoogled maar lees in bv veel recensies dat ze niet geschikt zijn voor grote katten.

Mijn Budget is tot €200,-

Wie weet hebben jullie ervaringen met goede, stevige krabpalen :D


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:30


Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:32

Wij hebben deze. Staat echt mooi in huis en is super dergelijk. Heel stevig en mooie kwaliteit. Alle kleedjes liggen vast met klittenband en kun je uitwassen. Ideaal.

Ook via zooplus te koop.

Afbeelding

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:33

Ik heb de Koko van https://krabpalenenklimbomen.nl
Wel boven budget maar heel tevreden.
Staat nu met het mooie weer lekker buiten in de tuin. Anders gewoon binnen.
(nog geen centjes voor een tweede)

ryukapple

Berichten: 1775
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Gezocht: de ideale krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:57

Hier en kater die niet voorzichtig is met is met zijn krabpaal. Ik had eerst een krabpaal (de chelsea) en krabton van zooplus. Maar die gaan om. De krabton gaat nog wel met een steen erin maar de krabpaal heb ik weg moeten doen (en de kater hier is maar 4,5 kilo.)

Hier nu voor een petrebbels gegaan ivm de verzwaarde bodemplaat. En ook voor een model gegaan met een extra grote bodemplaat. Zijn alleen echt niet goedkoop. Ze hebben wel wat palen onder jouw budget en ze hebben ook regelmatig aanbiedingen op hun palen. Wat ik ook heel fijn vond is dat mocht er uiteindelijk iets kapot gaan zijn de onderdelen ook los verkrijgbaar.

Dus ik denk dat je zal moeten kijken hoe wild je katten zijn om te weten wat voor paal voor jou geschikt is

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Gezocht: de ideale krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:00


xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Gezocht: de ideale krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:05

Ik heb alle zelfgekochte krabpalen van Dierenvilla. Als je de acties in de gaten houd dan vind je ook voor jou budget wat leuks. Ik heb met een stel hypere abessijnen en somali’s een paal met echt hele dikken palen. Main coon paal heb ik. Voordeel van dierenvilla is dat ze echt niet moeilijk doen als je een paal stuk hebt. Alles is los te bestellen. Maar ik snap dat die veelal wel boven budget zitten.

Sky_As

Berichten: 4703
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:05

Ik heb deze voor mijn Maine coon van 9 kg https://www.zooplus.nl/shop/katten/krab ... a53c4a1a82

En hier past hij fijn op.. Meeste krabpalen zijn te klein om fatsoenlijk op te liggen. Ook heb ik al jaren een hele grote stevige krabton in de huiskamer staan, die vinden ze ook erg fijn.
Weet niet meer waar ik die gekocht heb, maar was de investering wel waard.

Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Gezocht: de ideale krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 17:19

Bedankt! Mooie palen zitten er tussen! :D

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Gezocht: de ideale krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 18:08

Ik zweer bij deze: https://www.petfun.de/en wel iets boven je budget, maar massief hout en echt onwijs stevig. Wij hebben er nu 9 jaar 1 staan en hij staat nog als een huis.

Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Gezocht: de ideale krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 19:03


Esther_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 19:18


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Gezocht: de ideale krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 23:29

Simpel, de ideale krabpaal is je meest geliefde én duurste meubelstuk.

BOTtraining
Berichten: 131
Geregistreerd: 22-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 23:55

Probeer het eens bij sdbliving. Die hebben echt prachtige krabpalen. En dan niet eentje van het gemiddelde kaliber.
Kijk hier maar eens: https://sdbliving.nl/categorie/krabpalen
Betaalbaar en een gaaf stukje kunst haast. Het is een grote pluspunt dat in de meeste woonkamers hartstikke leuk staat!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Gezocht: de ideale krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 01:13

Wij hebben deze; https://www.zooplus.nl/shop/katten/krab ... 0cm/300511

1 Kater 1 main coon poes.

Ze spelen best wild soms, maar hij staat best stevig en vind hem ook wel netjes/neutraal in huis. Hij was groter dan ik verwachte, maar ze gaan zelf steeds op verschillende niveaus liggen. Staat voor het raam, dus ze kijken naar buiten.
Onze 2 kleine honden liggen zelfs op onderste niveau.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Gezocht: de ideale krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 06:35

Waar wil je de krabpaal neerzetten? Vastzetten aan de muur doet namelijk wonderen voor de stabiliteit :j

Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 06:38

JorineV schreef:
Waar wil je de krabpaal neerzetten? Vastzetten aan de muur doet namelijk wonderen voor de stabiliteit :j

Woonkamer, in een hoekje waar ze ook uit het raam kunnen kijken. Heb daar alleen een klein stukje muur maar kan die niet aan vast staan.

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:24

Ik weet niet of je een beetje handig bent maar de meest ideale paal/boom maak je zelf. Dan kun je ook helemaal zelf bepalen hoe groot de slaapplek(ken) worden. Plus dat je voor hetzelfde bedrag iets mooiers hebt staan.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Gezocht: de ideale krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:32


Esther_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Gezocht: de ideale krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:24


Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Gezocht: de ideale krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:33

Heb een mooie van petrebels van 200 hoog. Katten zijn er blij mee.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:47

xoranlover schreef:
Ik heb alle zelfgekochte krabpalen van Dierenvilla. Als je de acties in de gaten houd dan vind je ook voor jou budget wat leuks. Ik heb met een stel hypere abessijnen en somali’s een paal met echt hele dikken palen. Main coon paal heb ik. Voordeel van dierenvilla is dat ze echt niet moeilijk doen als je een paal stuk hebt. Alles is los te bestellen. Maar ik snap dat die veelal wel boven budget zitten.

Hier ook. de enige die door de 2 speelse katers niet gesloopt word met rennen en springen

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:26

Caitlin_K schreef:
JorineV schreef:
Waar wil je de krabpaal neerzetten? Vastzetten aan de muur doet namelijk wonderen voor de stabiliteit :j

Woonkamer, in een hoekje waar ze ook uit het raam kunnen kijken. Heb daar alleen een klein stukje muur maar kan die niet aan vast staan.


Daar hebben wij die ik plaatste ook staan. Wel hoog plafond en voor ramen zijn hoog. Ze sprongen alleen van bovenste etage op gordijn roede, dus nu staat ie iets naar achteren. Valt niet om vanwege brede, stevige voetplaat.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 00:50

Caitlin_K schreef:
Ik moet er misschien bij vermelden dat ze graag met zijn 4e naast elkaar liggen. Of in iedergeval 2 aan 2. En altijd bij elkaar in de buurt. Ik zag deze ook voorbij komen, iemand hier ervaringen mee? https://petsplace.nl/adori-krabpaal-lun ... 1-pps.html

Zag toevallig deze link, haha.
Ik heb deze krabpaal voor mij twee katten en ben er super blij mee. Ze rennen er nogal eens enthousiast overheen als ze hun dolle kwartiertje hebben, maar hij is nog zo goed als nieuw. Heb 'm bijna een jaar nu.
Het mandje bovenin liggen ze ook geregeld samen in. <3