Voeding voor honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 12:42

De singles die ik voerde was Purizon €60 12kg of
€110 24kg
Uitgerekend zou ik iets meer als 2 zakken moeten voeren p/m alleen weet ik niet of pup dit mag maar die kan ook op vlees blijven voorlopig.

cinniz123

Berichten: 4397
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:24

yvje86 schreef:
Tip.... wanneer je Acana te prijzig vind kijk dan eens in Duitsland. Ik bestel 3 zakken van 17 kilo tegelijk. Is wel even een uitgave maar dan heb ik gratis verzending. Per zak van 17 kg scheelt me dit ongeveer €12,50.


Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Hier 4 honden die op acana staan dus zou mooi meegenomen zijn als ik het goedkoper kan afnemen.

Mariloulou
Berichten: 250
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:13

Mijn honden staan al jaren op Carocroc brokken.
Heb er eentje met gevoelige darmen en met de Carocroc superior krijgt ze mooie stevige ontlasting.

Geen idee of je er wat aan hebt maar is een brok met verhoudingsgewijs een hoog percentage vlees, ze hebben verschillende soorten afgestemd op de behoefte van de hond en is ook nog een beetje betaalbaar.

De honden, katten en ikzelf zijn in ieder geval fan van Carocroc.

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:41

Indi_Vito schreef:
De singles die ik voerde was Purizon €60 12kg of
€110 24kg
Uitgerekend zou ik iets meer als 2 zakken moeten voeren p/m alleen weet ik niet of pup dit mag maar die kan ook op vlees blijven voorlopig.


Ik voerde purizon samen met kvv vroeger toen hond nog jong was.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 14:42

Mariloulou schreef:
Mijn honden staan al jaren op Carocroc brokken.
Heb er eentje met gevoelige darmen en met de Carocroc superior krijgt ze mooie stevige ontlasting.

Geen idee of je er wat aan hebt maar is een brok met verhoudingsgewijs een hoog percentage vlees, ze hebben verschillende soorten afgestemd op de behoefte van de hond en is ook nog een beetje betaalbaar.

De honden, katten en ikzelf zijn in ieder geval fan van Carocroc.


Carocroc gaan ze hier van aan de schijnt en echt mega veel

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:23

Heb je al eens gekeken naar de site van Darf? Wij voeren onze pup wel de darf maar onze volwassen hond krijgt meat4dogs, een goedkopere variant dan de darf maar wel complete voeding. Het vlees ziet er super uit, ruikt goed, onze volwassen hond doet het er goed op en hij eet het graag, de pup duikt ook de bak in bij hem maar krijgt geen kans, dus gaat dan maar naar haar eigen voerbak en begint aan het puppyvlees van darf. https://darf.nl/meat4dogs/

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:27

Renske brokken misschien net nog onder de 70€ 15 kg te krijgen. Heb je daar al naar gekeken? Misschien zit er een smaak tussen met de juiste ingrediënten.

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:38

Domino_2006 schreef:
Ik kan je alleen adviseren om met de allergische poedel een uitsluitdieet te gaan doen. Eerst zal je moeten uitvinden waar die allergisch voor is. Helaas kan dit alleen met vers vlees.
Mocht je meer willen weten stuur maar een pb. Wij hebben met onze rottweiler ook hee het traject doorlopen.


Wat een onzin. Een gehydroliseerde brok voor 6-8 weken is juist een perfecte basislijn want hier zit geen enkele (herkenbare) eiwitbron in.

Ik zou kijken naar RC Anallergenic of Purina Pro Plan Hypoallergenic. Beide gehydroliseerd en goede ervaringen mee bij allergische honden. Brokken met één eiwitbron (vaak paard/eend/konijn) zijn laag allergeen maar minder geschikt als eliminatiedieet.

Anoniem

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:16

Mijn hond kreeg enorme jeuk van Royal Canin Anallergenic. Zit mais in en daar is hij helaas ook allergisch voor.

Het wil dus niet zeggen dat het per definitie goed werkt, weet ik helaas uit ervaring.
Vaak zit de allergie in het eiwit, maar veel honden zijn ook voor andere dingen allergisch.

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:26

cinniz123 schreef:
yvje86 schreef:
Tip.... wanneer je Acana te prijzig vind kijk dan eens in Duitsland. Ik bestel 3 zakken van 17 kilo tegelijk. Is wel even een uitgave maar dan heb ik gratis verzending. Per zak van 17 kg scheelt me dit ongeveer €12,50.


Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Hier 4 honden die op acana staan dus zou mooi meegenomen zijn als ik het goedkoper kan afnemen.


https://www.peteo.de/
Uit mijn hoofd gezegd is het vanaf 150eu gratis verzenden naar NL. Ik heb het meestal 2 dagen later al in huis dus ook nog eens heel snel.

cinniz123

Berichten: 4397
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 23:25

yvje86 schreef:
https://www.peteo.de/
Uit mijn hoofd gezegd is het vanaf 150eu gratis verzenden naar NL. Ik heb het meestal 2 dagen later al in huis dus ook nog eens heel snel.


Ik heb gekeken maar helaas scheelt het maar 3€ per zak met waar ik het in nl bestel.
Dus voor mij zet het geen zode aan de dijk.

berthe
Berichten: 388
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Loon

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 00:57

Mijn hondje reageerde heel slecht op Hill’s. Heb ik nu op biofood (in mijn geval small breed), biofood heeft ook een sensitive variant (maar die is wel weer prijzig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:47

cinniz123 schreef:
yvje86 schreef:
https://www.peteo.de/
Uit mijn hoofd gezegd is het vanaf 150eu gratis verzenden naar NL. Ik heb het meestal 2 dagen later al in huis dus ook nog eens heel snel.


Ik heb gekeken maar helaas scheelt het maar 3€ per zak met waar ik het in nl bestel.
Dus voor mij zet het geen zode aan de dijk.

Dan ben ik weer benieuwd naar waar jij het besteld :D ?

maitestar23

Berichten: 659
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:53

Heb je al eens gekeken naar de DogLoversGold Passion Ocean Fish?

https://www.dogloversgold.eu/hondenvoer/

Samengesteld zonder toevoeging van granen.
Zeer hoge kwaliteit dierlijke eiwitten afkomstig van heerlijke verse zalm, gedroogde zalm, forel en vismeel. Zoete aardappelen, erwten en tomaten. Bovendien gecheleerde mineralen, prebiotica, L-carnitine, taurine, inuline, yucca schidigera en unieke probiotica. Licht verteerbaar en bevordert een gezonde huid en een prachtig glanzende vacht.


13 kg kost € 57,50

cinniz123

Berichten: 4397
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:41

[***] schreef:
Dan ben ik weer benieuwd naar waar jij het besteld :D ?


Bestpetfoods.nl
Maar de 17 kg zakken bestaan niet in de variant die ik voer.
Ik voer de wild prairie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:34

cinniz123 schreef:
[***] schreef:
Dan ben ik weer benieuwd naar waar jij het besteld :D ?


Bestpetfoods.nl
Maar de 17 kg zakken bestaan niet in de variant die ik voer.
Ik voer de wild prairie

Oh daar bestel ik ook.
Ik voer de sports & agility
Zijn niet altijd leverbaar in 17 kg, maar vaak wel.

cinniz123

Berichten: 4397
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:09

[***] schreef:
Oh daar bestel ik ook.
Ik voer de sports & agility
Zijn niet altijd leverbaar in 17 kg, maar vaak wel.



Je kan ook een herhaal bestelling doen heb je ook een paar euro korting.

cinniz123

Berichten: 4397
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:15


Anoniem

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 17:55

Bedankt voor de tip cinniz!

Ik heb wel familie in Duitsland......... Maar ja, dan moet het ook verzonden worden en dat zal best wel prijzig zijn.

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:07

Mijn hond kan ook niet tegen alle dierlijke eiwitten, ik voer nu Jarco. Ik heb daar verschillende soorten van geprobeerd.

Suusjepluus

Berichten: 788
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 19:20

Ik bestel al jaren via food4pets.be, scheelt ook wellicht nog iets? Ze bezorgen gratis in nl.

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:59

Dog lovers gold is een kwalitatief hoogwaardige brok geschikt voor puppies, volwassen en seniors.
Dus dat kan wel handig zijn als je allemaal verschillende honden hebt.

En purizon single meat (ofzo) is wel handig om te kijken waar je ene hond nou allergische reacties van krijgt... En nog redelijk betaalbaar als je bij zooplus besteld.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 22:17

Cerastes schreef:
Dog lovers gold is een kwalitatief hoogwaardige brok geschikt voor puppies, volwassen en seniors.
Dus dat kan wel handig zijn als je allemaal verschillende honden hebt.

En purizon single meat (ofzo) is wel handig om te kijken waar je ene hond nou allergische reacties van krijgt... En nog redelijk betaalbaar als je bij zooplus besteld.

DLG zou ik niet aan puppy's onder 5 maanden geven. De Ca/P is scheef, die moet ca. 1,1 zijn omdat pups tot 5 maanden de Ca opname nog niet kunnen reguleren.

En het bestaat voor bijna de helft uit koolhydraten, zou niet mijn voorkeur zijn om te voeren.

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Voeding voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 22:31

Oh, heb het enkele jaren gevoerd omdat ik toen 8 honden had van verschillende rassen en leeftijden.. Ook pups... Nooit problemen mee ervaren eigenlijk...

Verara
Berichten: 145
Geregistreerd: 09-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 22:43

Waarom de allergische hond niet op vers vlees, net als de pup?
Ik heb er 1 op vlees (konijn, allergisch) en 2 op purizon paard. (Niet allergisch, maar tijdens het proces op deze brok gekomen en ze doen het er goed op. Mijn herder blijft niet op gewicht op kvv)

Edit. Mijn pietje-allergietje ging ook niet goed op de Hills ed brokken.