Welk lampje voor de hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 14:27

Het wordt weer laat licht en vroeg donker.

Als ik zelf auto rijd schrik ik me nog weleens bijna een ongeluk als er opeens iemand oversteekt.
Al helemaal als er ook nog een hond aan een flexi lijn mee blijkt te lopen. Beste combi: zwarte hond, flexilijn, baasje in zwarte jas. Niet. Te. Zien.

Dus ik wandel zelf alweer met een reflectiebandje om de arm en hondje met een lampje aan de halsband. In de woonwijk, okay, niet super belangrijk maar persoonlijk vind ik het fijn, maar als we bij mijn ouders langsgaan gaan we over de dijk. Dus lampjes zijn dan een must, vind ik. :Y)

Maarrr... Mijn hond is heerlijk fluffy, dus dat lampje verdwijnt gewoon in zijn vacht :+ Niet helemaal het gewenste effect, laat zo maar zeggen.

Nu is mijn vraag:

Wat is nou een goed, fijn lampje(s) om je hond een beetje zichtbaar te maken in het donker?

Ik heb al (geprobeerd):

- Ruffwear Beacon -> super fijn lampje, werkt op batterij, zit stevig aan halsband, maar lastig zichtbaar door de vacht.

- Orbiloc -> heel fijn, op batterij, voor bovenop het tuig, zodat het rondom zichtbaar is. Alleen hondje vindt tuigjes niet leuk, dus ik gebruik het niet voor de dagelijkse wandeling...

- Zo'n ring met meerdere LEDjes die om de hals heen gaat. Werkt prima, oplaadbaar, en opzich goed zichtbaar ondanks de vacht. Maar de 2-3 die ik tot nu toe heb gehad zijn na een halfuurtje alweer leeg en moeten weer opgeladen worden. Dus een wandeling van >halfuur kan er niet echt mee, en ik vind die dingen zo onbetrouwbaar dat ik ze niet durf op te laden als ik van huis ben. Ofwel, na 1 wandeling leeg en dan voor de volgende wandeling niet opgeladen, dus dat schiet niet op.
Laatst bijgewerkt door Melyoramel op 16-11-20 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:30

De rode lampjes voor hardlopers van de decatlon. Knipperen of gewoon aan.

En zijn goedkoop, alles waar het voor de hond etiket opgeplakt staat is gelijk 5x zo duur.

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 14:32

Palmera schreef:
De rode lampjes voor hardlopers van de decatlon. Knipperen of gewoon aan.

En zijn goedkoop, alles waar het voor de hond etiket opgeplakt staat is gelijk 5x zo duur.


Maar wat voor een type is het dan? Hoe bevestig je ze?

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:36

Afbeelding

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 14:37

Palmera schreef:
[ [url=m/ReYFYo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah, maar dat type heb ik, alleen door de vacht van mijn hond is zo'n lampje aan de halsband dus nauwelijks zichtbaar :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:39

Nu wandelen wij ergens waar bijna geen verkeer komt. Zeker niet 's avonds. Maar wij hebben een zaklamp mee waar we mee op de hond schijnen. Maar vroeger hadden we altijd een lampje aan de halsband hangen. Hond loopt nooit aan de lijn trouwens. :P
Kan je het niet aan de riem vastmaken?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:40

Ik neem aan dat je in de woonwijk aangelijnd wandelt? Kun je dan niet het lampje aan de riem bevestigen ipv de halsband zodat hij een stukje boven de hond 'zweeft'?

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:40

Een soort reflecterend uitrijdekentje hadden wij altijd, met daarover een tuigje. Kan je evt aan het tuigje zo'n lampje vastmaken, doordat het "uitdrijdekentje" erover zit, verdwijnt die niet in de vacht :+.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:47


Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 14:53

In de woonwijk altijd aangelijnd ja :j Los mag hij alleen in losloopgebieden, en daar gaan we niet heen als het schemering is of later.

Het lampje aan de riem vastmaken heb ik weleens geprobeerd, zitten 2 'jammer' puntjes aan.

1) Op de hoogte net boven hond lukt niet, lopen eigenlijk altijd met een slappe lijn (2 meter biothane), dus lampje is al weleens gewoon tegen de grond geknetterd als ik niet snel genoeg was de lijn wat korter te nemen. Ennnnn lampje stuk :')

2) Zodra het ook maar een beetje bungelt (ook aan het handvat van de lijn) dat vindt hondje het al eng. Mijn fout geweest, ik wilde eens de plastic poepzakjes-houder aan het handvat vast klikken, maar klikte het om de lijn waardoor de houder naar de hond toe zjoefde. Hond in paniek (het is een beetje een watje).
Zelfs, bv op de hondencursus, als een anders hondje een hier-oefening doet met de lijn nog wel eraan vast die er dus achteraan sleept, met daar nog een poepzakjeshouder aan vast, de mijne springt een meter naar achteren... Doooooodeng.

De veters en het dekje is iets om in het achterhoofd te houden!

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:55

Wij gebruiken ook van die LED halsbanden. Tot nutoe werkt dat het beste. Je kan er eventueel 2 aan doen, als de 1ste leeg zou zijn doe je de 2de aan. We hebben ook wel zo een fietslampje aan de voorkant van het tuig van onze grootste hond gehad. Dan zagen wij ook waar we liepen :)
Maar uiteindelijk vind ik de LED halsbanden toch het meest praktische. Voorkeur voor de groene, die geven het meeste licht. En het lijkt alsof je met een grote glimworm aan het wandelen bent.

snorkel1986

Berichten: 3006
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:58

Welke heb jij om je arm? Bij mijn ouders heeft de hond gewoon mensen ding om ( action rood geel Bij de hardloop spullen)de nek. Misschien 2 aan elkaar maken ivm dikke vacht

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:58

Ik gebruik lampjes van de decathlon (zoals hierboven) in combi met een tuigje (vroeger de K9, nu een Tre ponti, geel met reflecterende stukjes, hierdoor zit er genoeg tussen vacht hond en lampje zodat het lampje niet verdwijnt. (vastzetten met een spanbandje)
Daarnaast een brede led halsband voor rond de hals.
https://dtails.nl/glowy-led-halsband-ho ... lbaar-geel
deze, net iets bredere variant of die ronde en geven fijn licht.

De gewone halsband is ook geel met reflectie, en op erg mistige of donkere dagen heb ik een reflectie hesje voor de hond (zodat ze ook van opzij goed zichtbaar is.)
https://www.agradi.nl/weatherbeeta-dog- ... hPEALw_wcB

Voor mezelf heb ik dezelfde zilveren jas
https://www.printhut.be/Reflecterende-regenjas (deze is heel erg fijn en super zichtbaar, ook geschikt voor fietsen en joggen door de ventilatiestukken opzij)

en een dergelijk joggerslichtje:
https://www.grandado.com/products/night ... WbEALw_wcB

erg fijn omdat je deze kan richten (en dus ook ziet waar je loopt), maar ook op je hond kan richten zodat je ziet wat die doet (of dingen wil opeten bv) en hij ook zichtbaar is voor de omgeving.

Dorus

Berichten: 13204
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:06

Een reflecterend dekje!
Wij hebben die vorig jaar aangeschaft en de hond is echt zoveel beter zichtbaar dan met een knipperende led halsband. Ik laat de led halsband tegenwoordig zelfs meestal thuis, want het gele reflectie hesje is zo zichtbaar dat het niet meer nodig is.

Wij hebben deze:
https://www.medpets.nl/trixie-flash-vei ... &var=19985

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:13

Ik gebruik een reflectie-harnas met led licht voor mensen, dit idee: KLIK
Die zijn ook soms bij de Lidl te koop.
Dit past mijn hond prima, en zo heeft ze zowel op de borst als op de rug verlichting, en reflecteert van alle kanten.
Ik kan vanavond eens een foto maken.

anca

Berichten: 1779
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:17

Dorus schreef:
Een reflecterend dekje!
Wij hebben die vorig jaar aangeschaft en de hond is echt zoveel beter zichtbaar dan met een knipperende led halsband. Ik laat de led halsband tegenwoordig zelfs meestal thuis, want het gele reflectie hesje is zo zichtbaar dat het niet meer nodig is.

Wij hebben deze:
https://www.medpets.nl/trixie-flash-vei ... &var=19985


Zoiets heb ik ook inderdaad ook. En een rode -- verlichte-- halsband. Die hangt los en wijder naast de normale band. Ook langharige hond met dikke kraag . Tervurense herder

Chessie

Berichten: 1459
Geregistreerd: 04-11-04

Re: Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:30

Ik heb een trixie lichtgevende band. Oplaadbaar via usb. Blijft het een aantal uur doen, terwijl het opladen maar een kwartier hooguit is.
Ik heb een Jack Russel met kort haar, maar de band komt soms wel onder dr wat langere nekharen en is dan nog goed te zien, maar weet niet hoe goed je hem nog ziet met een echte dikke vacht

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:31

Ik heb een lichtgevend bandje voor mijn honden en ik heb nog een stuk wat tussen de halsband en riem in kan en dat opgeladen kan worden met een USB kabel en ook licht geeft.

Voor lange wandelingen heb ik een reflecterend dekje en een bandana.

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:06

Orbiloc aan halsband? Ik heb ze aan het tuig, vind ze super!
Reflecterend hesje is ook perfect als automobilisten er op schijnen. :j

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:36


MoOtJuHh

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:16

Wij gebruiken deze en die doet het goed. Wij lopen 1-1.5 uur per keer en zolang gaat die ook mee. Ze worden zwakker maar in knipper modus gaat die langer mee dan met constant branden. Onze honden zijn kortharig maar dit is super goed zichtbaar. Het is alleen wel een losse (extra) band voor om de nek.

Afbeelding
Foto van bol.com: https://www.bol.com/nl/p/blauwe-led-hal ... oductImage

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:19

Hier een ringband in het geel. Ik zet hem altijd op knipperen. Hond goed zichtbaar en hoef hem niet heel vaak op te laden.

HorsePassion
Berichten: 971
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:31

Wij hebben een lichtgevende halsband.
Die knippert en is van ver heel goed te zien.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:35

[code][/code]
MoOtJuHh schreef:
Wij gebruiken deze en die doet het goed. Wij lopen 1-1.5 uur per keer en zolang gaat die ook mee. Ze worden zwakker maar in knipper modus gaat die langer mee dan met constant branden. Onze honden zijn kortharig maar dit is super goed zichtbaar. Het is alleen wel een losse (extra) band voor om de nek.

[ Afbeelding ]
Foto van bol.com: https://www.bol.com/nl/p/blauwe-led-hal ... oductImage


Deze heb ik ook. Met knipper gaat hij hier lang mee. Opladen: soms hangt ie dagen aan de lader omdat we het vergeten

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:38

Reflexie jasje is denk ik met een harige hond het veiligste. Lampjes zakken verkeerd of onzichtbaar weg of de hond is niet zichtbaar van achter. Ik heb zelf nu een reflexie hesje aan, gelukkig nu twee witte honden dus beter zichtbaar dan zwart.