alleen konijn.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anna79

Berichten: 3370
Geregistreerd: 30-11-15

Re: alleen konijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:58

Het is inderdaad een dilemma als je met konijnen wilt stoppen. Ik heb nog 1 koppel maar dat zijn ook de laatsten dus ik sta hier op een gegeven moment ook voor. In jouw geval zou ik het konijn binnen gaan houden, dan kan je het toch meer aandacht geven. Een andere optie is om het aan een opvang te geven (vaak moet je wel afstandskosten betalen). Het konijn krijgt dan in elk geval weer een nieuw vriendje.


Anna79

Berichten: 3370
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 07:34

Art_Ificious schreef:
Konijnen zijn groepsdieren. Dus de aangeraden optie is maatje erbij of konijn ter adoptie aanbieden.

Hoewel ik als kind een uitzondering op de regel had... Wij hadden 7 konijnen. Allemaal mannetjes (niet gecastreerd), ze zaten samen maar... Net de mijne kon niet samen met de anderen. Hij viel hen gewoon aan tot bloedens toe. Hij zat dus altijd alleen helaas. Vreemd want hij kwam van hetzelfde nest dus is nooit gescheiden geweest van de anderen en toch kon hij hen niet uitstaan.

Hij is helaas niet oud mogen worden... Onze Jack Russel heeft hem toen vermoord |(


Dat is niet vreemd, mannetjes kunnen vrijwel nooit samen en vechten op leven of dood, zeker als ze niet gecastreerd zijn. Het is bijzonder dat het bij jullie andere konijnen wel ging.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esmee_2001, IASCrawler, Jannie79, pjer, Thincla en 28 bezoekers