Katten rompertje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Katten rompertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 12:30

Onze kleine poes met lang haar is 4 weken terug gesterilliseerd. 2 weken terug zagen we een harde bobbel in het mooie, droge litteken.
Vorige week was het toch open gegaan en licht gaan ontsteken. We hebben toen ab gekregen voor 5 dagen.
Maandag was de laatste, maar wondje was nog steeds open, dus vanmorgen weer naar dierenarts.

Ze reageert dus slecht op het knoopje van de hechting. Deze is wel oplosbaar, dus zou in principe nog moeten oplossen. Ze heeft weer ab en kreeg een rompertje, zodat ze er niet aan kan zitten.

Op zich zie ik haar er echt weinig aan likken, dus dat is al mooi.

Nu is ze echt kleiner dan klein en XS was daar de kleinste romper. Ik heb hem aangedaan en ze kan er echt niet mee omgaan. Hij is te lang, dus haar achter pootjes komen weer in het pakje en dan lijkt ze net een tuimelaartje.
Maar ook als ik dr pootjes eruit heb en haar rechtop zet, valt ze om.

Nu wilde ik het pakje wel iets kleiner maken door met wat steekjes een stukje stof vast te zetten, maar zag dat er online wel XXS en XXXS te koop is. Weet alleen niet of ik haar koppie er dan nog doorheen kan krijgen en of ze dan wel kan lopen.
Als ik dit pakje kleiner maak, gaat het ietsjes uit model en komt het wondje er bijna onder uit en kan ze er alsnog aankomen misschien.

Iemand ervaring met een rompertje bij een kat? Konden ze ermee lopen? Mensen die alleen in het begin hadden dat ze omvielen?

ryukapple

Berichten: 1775
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:47

Hier wende de kat er vrij vlot aan alleen ook hier was de pasvorm niet perfect hier toen met ducktape hem passend (geleend van de dierenarts dus konden niet met de naaimachine aan de slag) gemaakt want anders kwam ze met haar achterpoten er telkens in vast te zitten en dat gaf heel veel stress.
Hier een foto ervan (kon zo
gauw geen duidelijkere vinden)

Afbeelding

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:49

Ik heb een Medical Pet Shirt voor mijn kat liggen (knaloranje :+ ) en bij de juiste maat blijft het perfect zitten. Kat rent er ook gewoon mee rond, ideaal. Die ik heb heeft een uitsparing zodat ze ermee op de bak kunnen.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:51

Hier goede ervaringen met rompertjes. Maar wel maat 3XS voor katjes van 9 maanden oud. En daar konden ze goed mee uit de voeten.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Katten rompertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 13:12

Oke, ik heb hem gekocht en kleiner dan XS hadden ze niet.

Ze is wel ruim een jaar, maar door ziekte bij vorige baasjes erg klein gebleven.

Het rompertje is wat lang. Met drukkertjes kan ik hem om de achterpootjes doen en staart eruit, maar dat is echt te ruim en dan komt ze erin en valt om. Maar als ik de pootjes eruit haal en zet haar even rechtop, valt ze ook om.

Ze is langharig, maar daaronder is ze eigenlijk nog kleiner dan ze al lijkt.

Ik wilde deze kleiner maken, maar dan gaat het model eruit en komt wondje half bloot te liggen.

Normaliter zou ze met deze op de bak moeten kunnen.

De XXS en XXXS hebben wel staan hoelang ze zijn, maar ik weet niet of dat hoofdgat nog kleiner wordt. Kan nog een beetje kleiner, maar niet veel kleiner meer ben ik bang.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 13:14

ryukapple schreef:
Hier wende de kat er vrij vlot aan alleen ook hier was de pasvorm niet perfect hier toen met ducktape hem passend (geleend van de dierenarts dus konden niet met de naaimachine aan de slag) gemaakt want anders kwam ze met haar achterpoten er telkens in vast te zitten en dat gaf heel veel stress.
Hier een foto ervan (kon zo
gauw geen duidelijkere vinden)

[ [url=m/jgU01R.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die van jou heeft wat flinkere achterpoten, maar gingen deze niet door het gat terug zeg maar? Is best een groot gat.
Maar als lengte goed is, is dat probleem ook wel deels weg natuurlijk.

ryukapple

Berichten: 1775
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Katten rompertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:53

Na het tapen lag sloot hij vrij goed aan op haar buik en kont toen kwam ze er alleen nog maar heel soms in met haar poot.

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Katten rompertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:56

Mijn poes zal binnenkort ook gesterilliseerd worden dus ik lees even mee. Zal alvast even kijken welke maat ik voor haar nodig zal hebben.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:58

Mijn kat heeft ook rond gelopen met zijn zebrapakje. Ok hij kwam steeds vast te zitten met zijn pootjes in het pakje. Wij hebben zijn achterpootjes er niet in gedaan, maar de achterkant opgerold en dan met de drukkers op een creatieve manier vastgemaakt. Toen kon die er mee uit de voeten. Moet de wond wel op een goede plek zitten ivm schuren. Zijn pootjes achter waren dus gewoon vrij.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:00

Onze dramaqueens vonden echt dat ze er niet mee konden lopen. Ze leken wel dronken, zo zwalkten ze. Rompertje uit en ze renden als vanouds, maar als ik geen tijd had om er continue op te letten dat ze niet aan hun hechtingen kwamen en ze dus hun rompertje (medical pet shirt) weer aan moesten, vielen ze weer om en voerden ze een zeer dramatische act op.

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Katten rompertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:04

Je kan hier https://www.medpets.nl/medical+pet+shirt+kat/ een kleiner rompertje bestellen voor je kat. Mijn kat heeft ook 2 weken een romper aangehad, een S en had hetzelfde probleem als jouw kat. Dus ik heb voor hem een maatje kleiner besteld, dus XS en daar kon hij veel beter mee uit de voeten en wilde ook meer bewegen.

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Katten rompertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:29

Mijn tengere Oosters Korthaar werd 5 jaar geleden met 12 maanden gecastreerd, kreeg ook een MPS met maatje XXXS. Die heb ik net weggedaan, anders had je hem zo over mogen nemen.

Ze werd er trouwens doodongelukkig van. Niet omdat hij niet paste hoor, tuigjes vindt ze ook 3x niks.
Afbeelding

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 16:44

Kimbers schreef:
Mijn poes zal binnenkort ook gesterilliseerd worden dus ik lees even mee. Zal alvast even kijken welke maat ik voor haar nodig zal hebben.


Ze is 4 weken geleden gedaan en haar litteken was super netjes hoor. Ze had niks om. Is eerste dagen ook heel rustig geweest.

Pas na 3 weken is ze het onderhuidse hechtdraad gaan afstoten en heeft ze een wond van binnenuit.

Het is een wit poesje die een enorme achterstand heeft gehad in het begin. Erg klein en gevoelig met enorm veel lange haren.

Ik heb onze 2 honden en andere kat allemaal laten helpen de afgelopen 6 jaar bij verschillende artsen en ze hebben echt nooit problemen gehad of een romper of kapje om gehad. Reutje 1 dag, maar verder niet.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Katten rompertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:48

Heeft je DA geen rompertjes liggen voor chihuahua's??

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 16:52

Laura_ schreef:
Mijn kat heeft ook rond gelopen met zijn zebrapakje. Ok hij kwam steeds vast te zitten met zijn pootjes in het pakje. Wij hebben zijn achterpootjes er niet in gedaan, maar de achterkant opgerold en dan met de drukkers op een creatieve manier vastgemaakt. Toen kon die er mee uit de voeten. Moet de wond wel op een goede plek zitten ivm schuren. Zijn pootjes achter waren dus gewoon vrij.


Ja, daar heb ik naar gekeken, maar knoopje zit precies aan het einde, al bij haar achterbeentjes.


Eatshay schreef:
Onze dramaqueens vonden echt dat ze er niet mee konden lopen. Ze leken wel dronken, zo zwalkten ze. Rompertje uit en ze renden als vanouds, maar als ik geen tijd had om er continue op te letten dat ze niet aan hun hechtingen kwamen en ze dus hun rompertje (medical pet shirt) weer aan moesten, vielen ze weer om en voerden ze een zeer dramatische act op.


Ja, dat dus. Als ik hem even bij elkaar trek in het midden kan ze hem wel hebben, maar ze laat zich alsnog omvallen.


Zeeuwsemeid schreef:
Je kan hier https://www.medpets.nl/medical+pet+shirt+kat/ een kleiner rompertje bestellen voor je kat. Mijn kat heeft ook 2 weken een romper aangehad, een S en had hetzelfde probleem als jouw kat. Dus ik heb voor hem een maatje kleiner besteld, dus XS en daar kon hij veel beter mee uit de voeten en wilde ook meer bewegen.


Ja, die had ik al gevonden. Maar als ze er niet mee gaat lopen, moet er een andere oplossing komen. Zelfs als ik een speldje in het midden doen en haar 4 pootjes vrij zijn, laat ze zich omvallen. Vandaar dus dat ik ervaringen wilde horen.


_Karlijn schreef:
Mijn tengere Oosters Korthaar werd 5 jaar geleden met 12 maanden gecastreerd, kreeg ook een MPS met maatje XXXS. Die heb ik net weggedaan, anders had je hem zo over mogen nemen.

Ze werd er trouwens doodongelukkig van. Niet omdat hij niet paste hoor, tuigjes vindt ze ook 3x niks.
[ [url=m/An3kv5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe zwaar was zij toen? En paste het kopje dan nog door het gat? Je hebt nog XXS en XXXS, maar twijfel wel. Ze moet wel door het gat passen en het moet niet te strak bij dr keel. En ze moet er wel mee rondlopen.

Ze is volgens mij net 2kg laatst gewogen en het is meer haar dan poes.
Verder altijd makkelijk en aanhalig, maar truitje aantrekken was meer een ding dan een pilletje geven. Laatste was ze jong wel gewend.

Mijn man wil hem straks aanpassen. Hij is handiger met naald en draad. Als het dan goed zit en ze loopt ermee, bestel ik er nog eentje iets kleiner. Dan kan ik ook wassen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 16:53

Goof schreef:
Heeft je DA geen rompertjes liggen voor chihuahua's??


Dit was de kleinste die ze hadden. Heb nog gebeld toen ik hem thuis aan had.

Maar mijn man wil hem even aanpassen en als ze er dan mee loopt, bestel ik er gelijk een kleinere bij.

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Re: Katten rompertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:33

Ik heb hier een XS en 2XS (XXS dus) liggen van MedicalPetShirt en het nekje is wel krapper bij de 2XS dan bij de XS. Scheelt als ik ze plat op elkaar leg zo'n 5mm. De lengte van het 'nekje' is vreemd genoeg wel langer bij de 2XS.
De lengte van het geheel scheelt best wat: 6cm.
De poes die de 2XS droeg was ook een minidame. De XS werkte niet bij haar; haar poten kon ze erin trekken en dan was ze gewoon een balletje dat door de kamer rolde ;-)

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:37

Afbeelding
Het verschil tussen de XS en 2XS

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:39

Wij gebruikten altijd baby kleding, maar dan wel voor 4 kg ipv nog geen 2.. Misschien prematuur babykleding?

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Katten rompertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:59

Ik heb nog een 2xs liggen, heb ik gebruikt voor onze ragdoll dame, toen rond 2kg, koppie ging er prima doorheen. Zal even kijken of ik de foto nog heb toen ze net terug was van de DA.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:07

Hierbij de foto

Afbeelding

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:18

Afbeelding
Hier de kattenvariant van baywatch.
Ze was geopereerd aan haar buik.

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Katten rompertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:36

Ik had gewoon een oude maillot van mezelf 'verknipt'. Kraagje eraan gemaakt want was te wijd. Gaatje voor poten en bips.
Afbeelding

Ken ook mensen die een baby rompertje gebruikten

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:30

superpony schreef:
Laura_ schreef:
Mijn kat heeft ook rond gelopen met zijn zebrapakje. Ok hij kwam steeds vast te zitten met zijn pootjes in het pakje. Wij hebben zijn achterpootjes er niet in gedaan, maar de achterkant opgerold en dan met de drukkers op een creatieve manier vastgemaakt. Toen kon die er mee uit de voeten. Moet de wond wel op een goede plek zitten ivm schuren. Zijn pootjes achter waren dus gewoon vrij.


Ja, daar heb ik naar gekeken, maar knoopje zit precies aan het einde, al bij haar achterbeentjes.

Niet een hele duidelijke foto, want hier hebben we m bij de ander aangetrokken. Die liet zich gewoon vallen. Maar het zat dan zo en dan die flapjes met die drukkertjes, maakte we dan aan elkaar vast. Dus de drukkertjes van t rechter flapje aan het linkerflapje, zodat t niet schoof! Maar als ik t zo lees, weet ik niet of dat gaat helpen dat ze dan wel loopt!
Afbeelding

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Katten rompertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:11

Er staat gewoon een maatvoering bij. Xxxxs is voor kittens van 25 tot 32 cm. Xxxs is voor kittens van 29 tm.. 35 ofzo? Weet het niet uit mijn hoofd :')

Van nek tot staartaanzet.
Voor mijn kitten van 6 maanden dus de kleinste via marktplaats gekocht.