Katje met half pootje gevonden wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adjepatatje8

Berichten: 337
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Katje met half pootje gevonden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 17:03

Bij ons is een klein katje aan komen lopen. Hij mist een stukje van zijn/haar pootje. We zijn er nu mee naar de dierenarts om het na te laten kijken.

Hij heeft geen bandje om het het pootje bloed ook nog. Hij staat op Facebook en de buurt hat.


Wat zouden jullie doen als er geen eigenaar word gemeld/gevonden?

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Katje met half pootje gevonden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:04

Houden <3 Zo ben ik iig aan mijn kat gekomen :D

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Katje met half pootje gevonden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:06

Ach jee arm dier.
Je kan hem aanmelden bij Amivedi als zijnde gevonden.

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Katje met half pootje gevonden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:09

Wat fijn dat je er mee naar de dierenarts gaat, ondanks dat het niet jouw katje is!

Ik zou hem inderdaad wat je al hebt gedaan op internet zetten, ook op Amivedi.
Als je de dierenambulance belt denk ik dat die naar het asiel gaat? Maar dat weet ik niet precies. Ik had hem thuis gehouden tot de eigenaar zich zou melden :j

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:12

DA meteen chiplezer er langs laten halen en verder bij alles aanmelden incl. lokale supermarkt foto + briefje, marktplaats, etc. fb en amivedi is niet voor iedereen van zelf sprekend als plek om te kijken naar vermiste kat. En mogelijk dat bv de buren van de eigenaar de foto zien en het dier herkennen, want die hebben geen reden om bij gevonden/vermiste dieren te kijken, maar lezen vaak wel zo'n flyer omdat ze er bijna tegenaan lopen onderweg.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:13

Idd Amivedi, Mijn dier is zoek en FB . Als er na 2 weken niemand komt dan zou hij hier waarschijnlijk blijven :P

Bij de dierenambulance zal het dier eerst naar een DA gaan en vervolgens naar het asiel of een gastgezin van het asiel. Als het dier groot genoeg is word er een nieuw huis gezocht.

Hoe oud is de kat?

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:16

Cowgirl schreef:
Idd Amivedi, Mijn dier is zoek en FB . Als er na 2 weken niemand komt dan zou hij hier waarschijnlijk blijven :P

Bij de dierenambulance zal het dier eerst naar een DA gaan en vervolgens naar het asiel of een gastgezin van het asiel. Als het dier groot genoeg is word er een nieuw huis gezocht.

Hoe oud is de kat?

Klopt, ik heb mijn vondeling eerst ook bij Amivedi aangemeld. Toen er na twee weken niemand om gekomen was ben ik nog langs de DA geweest om te scannen op een chip. Toen hij die ook niet bleek te hebben mocht hij bij mij blijven :D Heb hem wel op Amivedi laten staan mocht de echte eigenaar nog op komen dagen, maar inmiddels is hij al 10 jaar bij ons en is er nooit meer iemand om gekomen.

Adjepatatje8

Berichten: 337
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 17:21

Cowgirl schreef:
Idd Amivedi, Mijn dier is zoek en FB . Als er na 2 weken niemand komt dan zou hij hier waarschijnlijk blijven :P

Bij de dierenambulance zal het dier eerst naar een DA gaan en vervolgens naar het asiel of een gastgezin van het asiel. Als het dier groot genoeg is word er een nieuw huis gezocht.

Hoe oud is de kat?



Geen idee hij lijkt nog redelijk jong een jaar of minder zelfs denk ik... Hij gaat antibiotica krijgen! Dierenarts heel blij dat we ze gekomen en hoeven maar een klein beetje te betalen en röntgenfotofoto's worden gratis gemaakt!!!

We gaan haar idd aanmelden bij sites.

Update:
Poesje is waarschijnlijk 3 maanden volgens de dierenarts

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Katje met half pootje gevonden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:27

Wat goed van je en ook tof van de dierenarts. <3

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Katje met half pootje gevonden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:32

Wat een super Dierenarts! En super van jullie! Ik zou haar voorlopig lekker bij je houden en overal aanmelden.

Adjepatatje8

Berichten: 337
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 17:35

kiwiwitje schreef:
Wat een super Dierenarts! En super van jullie! Ik zou haar voorlopig lekker bij je houden en overal aanmelden.


Ja gaan we zeker doen hij moet antibiotica en verder schoonhouden! Overal word hij aangemeld

Adjepatatje8

Berichten: 337
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 17:55

tamary schreef:
DA meteen chiplezer er langs laten halen en verder bij alles aanmelden incl. lokale supermarkt foto + briefje, marktplaats, etc. fb en amivedi is niet voor iedereen van zelf sprekend als plek om te kijken naar vermiste kat. En mogelijk dat bv de buren van de eigenaar de foto zien en het dier herkennen, want die hebben geen reden om bij gevonden/vermiste dieren te kijken, maar lezen vaak wel zo'n flyer omdat ze er bijna tegenaan lopen onderweg.



Helaas geen chip, bij de supermarkt is er geen mogelijkheid tot het ophangen van papiertjes helaas! We zijn bezig met hem overal opzetten!

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:18

Wat een ontzettend lieve dierenarts hebben jullie!
En van jullie uiteraard ook top dat jullie naar de dierenarts zijn gegaan! +:)+

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Katje met half pootje gevonden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 07:44

Dan schrik je ook als je een kat zo ziet lopen!

Wat goed dat je actie hebt ondernomen en wat aardig van de dierenarts.

Heb je een foto van de kat?
Ben benieuwd of de kat blijft!

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Katje met half pootje gevonden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:56

Ach wat een jong ding nog! Super dat je hem opgevangen hebt en wat een lieve DA.

Mist er nou echt een half pootje? Dan moet die poot er toch af?

Adjepatatje8

Berichten: 337
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 17:31

GDG schreef:
Ach wat een jong ding nog! Super dat je hem opgevangen hebt en wat een lieve DA.

Mist er nou echt een half pootje? Dan moet die poot er toch af?



Uiteindelijk blijkt hij een stukje van zijn tenen te missen 1 is nog heel en de andere is een stukje vanaf. Ik zal kijken of ik de röntgenfoto kan plaatsen!!

Baasje is gevonden en heeft hem opgehaald. Bleek al langer zo te zijn, helaas! |(

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Katje met half pootje gevonden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:45

Och jeetje :(

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Katje met half pootje gevonden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:48

Jeetje wat slecht, ik hoop dat de eigenaar is aangemeld bij de dierenpolitie? Want dit kan echt niet. En laat m mooi de dierenarts betalen. Kan daar echt niet tegen.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Katje met half pootje gevonden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:51

En die eigenaar heeft er niets aan gedaan?

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Katje met half pootje gevonden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:20

Uh, al langer kapot en open te zijn en de eigenaar wist dat? Dat klinkt niet als een goede zaak maar misschien begrijp ik het verkeerd. Hopelijk hebben ze wel al je kosten betaald voor ze hem meenamen. Wel rot ergens. Maar als hij zoek wasz juist weer top! Super dat je hem op hebt gevangen!!

Adjepatatje8

Berichten: 337
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Re: Katje met half pootje gevonden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 18:33

Was een van de vele erfkatten, die wel vaker weg was.

Stukje eraf was al langer open waarschijnlijk niet, dat is waarschijnlijk gewoon gebeurt tijdens haar grote avontuur

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:02

Adjepatatje8 schreef:
Was een van de vele erfkatten, die wel vaker weg was.

Stukje eraf was al langer open waarschijnlijk niet, dat is waarschijnlijk gewoon gebeurt tijdens haar grote avontuur


Verschrikkelijk |( Wordt tijd dat Chippen en castratie ook in Nederland verplicht wordt. Ik doe zelf vrijwilligerswerk bij een opvang voor zwerfkatten en het is verschrikkelijk wat ik allemaal voorbij zie komen en wat al groot deel voorkomen had kunnen worden door iig castratie.

Ts goed dat je je om deze kleine bekommert hebt, jammer dat hij geen betere baas heeft :\

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Katje met half pootje gevonden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 20:10

:(

nienmoon
Berichten: 318
Geregistreerd: 11-02-05

Re: Katje met half pootje gevonden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:13

Als het voor hem toch maar één van de vele erfkatten was, wilde hij die dan per se terug? Wilde hij hem niet bij je laten? Dit katje heeft speciale zorg nodig waar hij vast ook niet op zit te wachten met zoveel andere katten. Wie weet is hij er wel oké mee als het katje bij jou komt te wonen.

Adjepatatje8

Berichten: 337
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 16:06

nienmoon schreef:
Als het voor hem toch maar één van de vele erfkatten was, wilde hij die dan per se terug? Wilde hij hem niet bij je laten? Dit katje heeft speciale zorg nodig waar hij vast ook niet op zit te wachten met zoveel andere katten. Wie weet is hij er wel oké mee als het katje bij jou komt te wonen.


Hebben we gevraagd, maar ze waren er aan gehecht omdat hij wat mankte 8)7
Het is voor ons nu afgehandeld en we kunnen niet veel meer doen dan we voor het katje hebben gedaan. Als zij nog eens komt aan wandelen kunnen we altijd nog kijken wat we gaan doen.