Kat van de buren vind het hier leuk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Kat van de buren vind het hier leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 21:14

Ik zit met iets en ik weet niet zo goed wat ik er nu mee moet.
Ik heb hier al maanden een kat lopen rondom mijn huis, de kat ik kwestie schat van een dier.
was eerst erg vermagerd, en had de wonden op zijn lichaam zitten.
De kat vond ik in die weken maar achteruit gaan waardoor ik dus de dierenambulance heb ik geschakeld en facebook.
via facebook vond ik de eigenaar die mij toch wel schrokbarende dingen vertelde hoe de eigenaar met de kat om ging.
Die zelfde dag (half uur na mijn oproep) was de dierenambulance ook langs geweest en vonden de reactie die ik liet lezen van eigenaar ook erg vreemd waardoor ze hem ook hebben meegenomen. (ook zij vonden de kat er slecht uitzien) Ik vond de eigenaar dus ook in die half uur en toen stond de dierenambulance ook al voor de deur.
De persoon voert de kat buiten, wil volgens hem maar niet binnen komen en de kat is een vechter naar de andere kat, kat krijgt hij maar niet dikker en ontwormt hem maar 4 x extra in 1 maand.

Mee genomen dus door de dierenambulance omdat ze zelf twijfelden over de eigenaar.
Kat heeft een chip met gegevens die niet te bereiken zijn.
Kat heeft 2 week in asiel gezeten.
Terwijl eigenaar op vakantie is. en ondertussen via facebook rustig tegen mij praat over deze kat.
Na vakantie komt hij er achter dat kat in asiel zit en krijg ik een dreigende bericht van hem dat ik hem op de kosten gejaagd heb, omdat zijn kat op de dag van mijn zoek oproep zijn kat verdwenen is.
Dierenambulance heeft hem de keus laten maken of mee nemen of dat hun een eigenaar zoeken.
Hij heeft de kat mee genomen.

De kat loopt er dus weer.
Nu is het zo dat hij hier echt 24/7 zit al een aantal week. ik geef hem verder geen eten, maar hij springt langzamer hand tegen de ramen op hier.. en loopt mijn katten uit te dagen.
Nu heb ik zelf geen last van hem, ik vind het niet erg dat hij hier loopt.. maar dit vind ik aardig irritant..
Mijn eigen katten fokken zich hier aardig op en vliegen elkaar nu in de haren omdat er een andere kat in de buurt is.. (terwijl ze normaal gewoon met elkaar omgaan.)
Ik kan de deur niet open zetten of de kat is in de keuken. (Mijn katten zijn binnen katten, lopen niet buiten.)
Kat is natuurlijk nu wel aangekomen door het asiel..

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.. met de eigenaar valt niet te spreken..
Ik vind het naar dat mijn katten elkaar de haren in vliegen tot aan gillen aan toe.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Kat van de buren vind het hier leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:16

Kat weer naar het asiel brengen en eigenaar niks zeggen?

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 21:18

Pluttersput schreef:
Kat weer naar het asiel brengen en eigenaar niks zeggen?

is gechipt.. geen idee of hij zijn gegevens nu aangepast heeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:21

Wijkagent inlichten een optie?

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:27

FennyPower schreef:
Pluttersput schreef:
Kat weer naar het asiel brengen en eigenaar niks zeggen?

is gechipt.. geen idee of hij zijn gegevens nu aangepast heeft.



Dat weet ik. Maar meer als in, als je hem vaak genoeg naar het asiel brengt, zal de eigenaar eieren voor zijn geld moeten kiezen. Óf ophaalkosten iedere keer, of afstand doen, lijkt me :)

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:28

Emmer water erover gooien?

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Kat van de buren vind het hier leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:48

Ik zou de wijkagent eens contacteren. Want het kan toch niet zo wezen dat jij last hebt in je eigen huis/ tuin van het huisdier van iemand die er zelf niet voor wil zorgen. Ik hoop dat de kat een fijn nieuw plekje krijgt.

Anoniem

Re: Kat van de buren vind het hier leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:01

Ik heb hier ook precies mee te maken (alleen ziet de kat er wel vrij goed gezond uit). Is al maanden aan de gang. De eigenaresse komt hem steeds ophalen maarja hij loopt meteen weer hierheen. De hele buurt bemoeit zich er inmiddels mee omdat hij de buurt terroriseert, dus nu heeft ze hem weer opgehaald. Ben benieuwd wanneer ie weer terugkomt..
Ook al alles geprobeerd met asiel, amivedi, dierenpolitie (maar er is niks strafbaars aan een kat los laten lopen), wijkagent, kunnen allemaal niks..
Lastige situatie idd, ben benieuwd hoe het verloopt.

Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Kat van de buren vind het hier leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:37

Ik heb hetzelfde (gehad). Heb in de loop der jaren allerlei verwaarloosde zwerfkatten opgevangen, mager, half kaal, onder wormen, mijten etc. Ben er bij drie katten na lange tijd achter gekomen dat ze van de buren waren, die er niet voor zorgden. Ik wist het heel lang niet, ze zagen er zo vreselijk uit dat ik niet had verwacht dat er een eigenaar was.

Inmiddels hebben de buren nieuwe katten, waar ze iets beter, maar niet goed voor zorgen. Gelukkig is het contact nu veel beter. Als ik weer eens zie dat er wormen uit de kat kruipen geef ik dat door en als ze er slecht uitzien ook. Toch willen ook deze katten erg graag bij mij wonen. Ik laat ze niet binnen, want mijn eigen katten vinden dat niet leuk, vooral hun kater is erg macho en plast alles onder. Toch kan ik geen deur opendoen of de buurkater zit binnen (poes is terughoudender). Als ik onze katten roep voor het eten is de buurkat de eerste die naar binnen rent. Het is lastig, maar het is een kat en die kan er niets aan doen.

Je zou kunnen overwegen om de kat van je buurman onofficieel te adopteren, hij zorgt er toch niet voor. Desnoods maak je buiten een schuilhok voor hem.

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 22:59

En daar issie weer..Afbeelding
Afbeelding

Ik zal morgen eens contact opnemen.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 23:01

Hevonen schreef:
Ik heb hetzelfde (gehad). Heb in de loop der jaren allerlei verwaarloosde zwerfkatten opgevangen, mager, half kaal, onder wormen, mijten etc. Ben er bij drie katten na lange tijd achter gekomen dat ze van de buren waren, die er niet voor zorgden. Ik wist het heel lang niet, ze zagen er zo vreselijk uit dat ik niet had verwacht dat er een eigenaar was.

Inmiddels hebben de buren nieuwe katten, waar ze iets beter, maar niet goed voor zorgen. Gelukkig is het contact nu veel beter. Als ik weer eens zie dat er wormen uit de kat kruipen geef ik dat door en als ze er slecht uitzien ook. Toch willen ook deze katten erg graag bij mij wonen. Ik laat ze niet binnen, want mijn eigen katten vinden dat niet leuk, vooral hun kater is erg macho en plast alles onder. Toch kan ik geen deur opendoen of de buurkater zit binnen (poes is terughoudender). Als ik onze katten roep voor het eten is de buurkat de eerste die naar binnen rent. Het is lastig, maar het is een kat en die kan er niets aan doen.

Je zou kunnen overwegen om de kat van je buurman onofficieel te adopteren, hij zorgt er toch niet voor. Desnoods maak je buiten een schuilhok voor hem.

Je gaat toch niet je eigen dieren de dupe ervan laten worden omdat een ander gewoon niet naar zijn dieren omkijkt?

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Kat van de buren vind het hier leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 23:07

Hij is een buiten kat maar neigt toch duidelijk dat hij naar binnen wil..
Ik kan helaas niet nog een kat onderhouden. Ik heb er 3. En de 3 vinden hem niet leuk..
Daarnaast vind ik dat een kat recht heeft om lekker binnen te zitten.

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Kat van de buren vind het hier leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 23:11

Eigenaar slaapt, of is niet thuis.
Kat loopt maar heen en weer en heeft honger..

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Kat van de buren vind het hier leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 23:19

Overigs zei de eigenaar toen in het begin tegen mij, wil je hem hebben dat mag.
Zwart op wit..

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Kat van de buren vind het hier leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 23:27

Arm dier. Kun je hem bij jou misschien even in de schuur zettn ofzo? Is misschien sneu, maar dan valt ie jouw katten niet lastig.
Mja straks pist ie daar de boel onder, dat is ook neit handig. Pfff wat een gedoe dit. Kun je je tuin katproof maken? Ik weet het, het is niet wat om kosten en tijd kwijt te zijn aan een kat die niet van jou is, maar dan ben je van dat gedoe af.
(dit was overigens een soort van gesprek met mezelf zoals je ziet :') )

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 23:42

zigranta schreef:
Emmer water erover gooien?


En dan? Natte kat?
Of bedoel je emmer water over de eigenaar? Dat lijkt me meer gepast :D

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 23:56

Earth schreef:
Arm dier. Kun je hem bij jou misschien even in de schuur zettn ofzo? Is misschien sneu, maar dan valt ie jouw katten niet lastig.
Mja straks pist ie daar de boel onder, dat is ook neit handig. Pfff wat een gedoe dit. Kun je je tuin katproof maken? Ik weet het, het is niet wat om kosten en tijd kwijt te zijn aan een kat die niet van jou is, maar dan ben je van dat gedoe af.
(dit was overigens een soort van gesprek met mezelf zoals je ziet :') )

Ja dit gaan we uiteindelijk doen!
Heb binnenkatten die ik graag zelf in de tuin wil hebben.
Maarja eerst sparen

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 07:16

FennyPower schreef:
Overigs zei de eigenaar toen in het begin tegen mij, wil je hem hebben dat mag.
Zwart op wit..

Wat houdt je dan tegen een nieuwe eigenaar te zoeken?
Papiertje maken met zwart op wit beiden tekenen dat de kat nu van jou is, en op zoek naar een nieuwe baas gaan.
Of de dierenambulance bellen, dat dat beessie een huis zoekt, je hem zo mag hebben maar dat niet kan maar hij dus wel afstand wil doen.
Het is ze bekend, en anders mogelijk overwegen afstandskosten te betalen zodat je niet straks dierenartsrekeningen hebt door het geknok in huis.

PrincesjJarig

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Kat van de buren vind het hier leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:08

Ik heb dit topic naar BB geplaatst, daar past hij beter.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:09

Ik zou hier echt niet tegen kunnen en de kat of adopteren of een nieuw goed tehuisje voor hem zoeken. Helaas gaan sommige mensen echt waardeloos om met hun dieren...

sarablack

Berichten: 97
Geregistreerd: 19-08-20

Re: Kat van de buren vind het hier leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:38

Wat een dotje,het is dat we er 8 hebben en ik mijn ouders vast niet zo gek krijg... Ik zou kijken of ik een ander adres voor hem vond waar hij het beter heeft.

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Kat van de buren vind het hier leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 18:38

Wijkagent doet niks helaas..
Enigste wat ik kon doen is mijn verhaal vertellen, omdat de kat er verzorgd uit ziet kunnen ze niks.

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:50

Silenna schreef:
zigranta schreef:
Emmer water erover gooien?


En dan? Natte kat?
Of bedoel je emmer water over de eigenaar? Dat lijkt me meer gepast :D


Meeste katten houden niet van water en een gerichte plons water, kan er voor zorgen dat ze niet meer terug komen.

Emmer water over de eigenaar kan ik ook inkomen, maar geeft andere problemen.

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Kat van de buren vind het hier leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 19:20

Ik ben normaal niet van het water over katten gooien.. maar de oudste kat van mij zat al te vechten tegen het raam omdat die kat het ook deed.
Dit gaat me te ver..

Anoniem

Re: Kat van de buren vind het hier leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:05

Deed ik ook, had de tuinslang al gereed liggen. Heel sneu, maarja als je eigen katten e ronder gaan lijden...