Kat als hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Kat als hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 19:58

Oke mooie titel :')

Ik ben een echte hondenliefhebber (en oke, paarden ook ja, verrassend). Wij zijn alleen teveel van huis wat mij betreft om nu bewust weer voor een hond te kiezen. Onze vorige hond is een paar jaar terug overleden. We missen het alleen heel erg om zo'n lief maatje te hebben -O-

Paar opties die we nu hebben bedacht:
- vrijstaand gaan wonen met een grote tuin en dan meerdere honden nemen die zelf ook in- en uit kunnen
- hopen dat het vele thuiswerken blijvend is, dan wordt het opeens prima haalbaar om weer een hond te hebben
- offff, we gaan voor katten?!

Afgelopen jaren wel al op diverse HTK katten gepast om eens te kijken hoe het bevalt, maar ik vind ze eigenlijk behoorlijk saai en ongeinteresseerd..

Onze hond kwam altijd enthousiast aan zodra je thuis kwam, volgde je waar je heen ging, wilde gezellig met je spelen en knuffelen. Erg op de baas gericht, het was geen allemansvriend. Bij de katten die wij hebben gehad, zie ik van dit enthousiasme en betrokkenheid weinig terug. Dit waren echter allemaal het Europese korthaar type, en ik kan mij voorstellen dat het per ras zal verschillen.

De Britse korthaar die ik ken bij een vriendin, leeft echter nog meer teruggetrokken dan de Europese kortharen. Moet ik concluderen dat een kat gewoon niet is wat wij zoeken in een huisdier, of is er wel een ras wat goed bij ons zou passen? Ik ben dol op langharige exemplaren <3

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kat als hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:04

Dan zou ik gaan voor een Somali of Abessijn, dat zijn echt de honden onder de katten. Ze zijn ook nog eens prachtig om te zien (vind ik). Fokkers vinden het vaak alleen niet zo geslaagd als ze los naar buiten mogen. Al geldt dat voor de meeste raskatten wel. Dan zou je ze dus wel binnen moeten houden of naar buiten in een een of goed afgezette tuin.

Ibbel

Berichten: 49109
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:07

Hier al jaren honden én katten en beide een baan buiten de deur. Altijd minimaal 2 honden en 2 katten. Honden en katten waren overdag buiten (2500 m2 tuin) en hebben zich - voor zover wij kunnen zien - altijd kostelijk geamuseerd zonder ons.
Wij zijn nu met pensioen, en de honden zijn eigenlijk strontvervelend, die missen het de hele dag buiten ronstruinen. Want tja, die doen dat niet als wij thuis zijn.
De katten die wij hadden en hebben gedragen zich allemaal als honden. Maar dat komt omdat wij ook honden hebben, vermoed ik. Ze gaan toch een beetje elkaars gewoontes overnemen. Dus de katten gaan mee de honden uitlaten en komen net zo hard aanrennen als we thuis komen als de honden.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:08

Ik denk dat het niet perse rasgebonden is. Natuurlijk zijn er rassen die wat meer baasgericht zijn, maar het blijven katten. Zeker als kitten is uiteindelijke karakter niet te voorspellen.
Zelf heb ik 2 huis tuin en keuken katten, waarvan 1 ook echt een soort hond is. Kan apporteren, komt aandacht vragen, als je thuis komt bezoekt ze je, ze praat tegen je etc etc.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:11

Ik ben zelf gek op katten. Altijd Britse korthaar gehad maar een maand geleden overleden. Ik vind een Brit wel eenkennig. Maar als jij haar/zijn favoriete mens bent een perfecte knuffel kat.
Sindskort weer een nieuwe kitten, kruising Europese korthaar en ragdoll (ragdoll uiterlijk) zij komt mauwend aangerend zodra er iemand thuis komt. Het karakter verschilt heel erg per kat en ras.

Maar ik zou geen kat nemen als je geen katten mens bent. Je kan niet verwachten van een kat dat ze altijd net zo enthousiast zijn als een hond. Want katten doen uiteindelijk toch waar ze zelf zin in hebben.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:21

Noorse Boskatten zijn een soort van hondjes in hun gedrag. Volgen je overal in het huis, zijn zeer speels en je kan ze heel goed leren in een tuigje met je mee te wandelen.
Het zijn vaak niet typische schootkatten. Maar wel altijd in je buurt.

Maar het blijven katten.

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Kat als hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:27

Mijn HTK katten zijn net honden hoor. Ze gaan zelfs mee wandelen door het dorp _O-

Het verschilt heel erg per kat. Maar dat is van te voren natuurlijk lastig in te schatten in hoeverre ze dat doen.

cursebreaker

Berichten: 11429
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:30

Wij hebben een Maine Coon, naast een Oudduitse Herders hond, en zij is op veel vlakken nog erger als de hond :j :'). Ligt voor de wc deur te wachten op me als ik naar de wc ben en meer van dat soort dingen. Komt overal kijken wat je aan't doen bent en komt echt aanrennen als ik d'r roep. Ze is alleen niet van het echt komen knuffelen op schoot, dus aaien/knuffelen is met een gebruiksaanwzijing (alles rondom de kop is prima en de rest is twijfelachtig haha), maar ze is zooo gesteld op ons gezelschap en ik geniet er intens van. Ze is echt altijd in de buurt en staat me op te wachten als ik terug kom van de wandeling met de hond en ze is ook echt heerlijk vocaal als in; ze 'praat' met me :j. Zou m'n leven zonder haar erbij echt niet meer kunnen voorstellen en kan al niet wachten om tzt nog een kat (of 2) erbij te hebben, en dan zullen we ook weer voor een MC gaan :j Onze Sansa is ook echt 2 handen op 1 buik met onze hond - zijn samen opgegroeid. Verder is ze als kitten heel lief geweest altijd en konden we haar ook redelijk snel dingen 'afleren/gedrag ombuigen' en heeft ze ook nooit echt sloopgedrag of zoiets vertoond bv - heb er wel veel tijd in gestopt om daarmee bezig te zijn met begeleiden enz. Maar ze had veel dingen gewoon snel door dat we dat niet wilden en daar paste ze zich dan op aan; niet met handen/voeten spelen, etc. (al is ze soms zeker nog wel eens een boefje, maar wat pit erin mag ook wel haha)


Afbeelding


Afbeelding



Ik weet niet of je idd echt garantie hebt dat als je voor een specifiek ras gaat, dat het precies zo gaat zijn als je wilt. Maar sommige rassen hebben gewoon zeker wel typische gedragingen/kenmerken, net als dat bepaalde hondenrassen dat ook hebben en dat merken we met onze MC dus ook echt wel - niet snel ergens van onder de indruk, onwijs nieuwsgierig, gek op water en zachtaardig alsook erg geïnteresseerd in 'haar mensen' en alles wat we doen, en wil dus overal bij zijn, maar dan weer niet van oh knuffel lekker met me. Maar het is natuurlijk alsnog per individu heel anders vaak natuurlijk want ik ken ook genoeg MC eigenaren waarvan de kat wel heel graag knuffelt bv. Maar bepaalde kenmerken zijn zeker wel terug te zien in vrijwel elk individu van dit specifieke ras bv. net zoals je dat met een ander ras ook zult zien.

Maar ik als op de eerste plaats hondenmens zijnde, zou eigenlijk nu ook niet meer zonder kat(ten) verder willen <3 In verhouding slapen katten ook best wel veel, dus zeker met werken is dat veel fijner te combineren toch wel ivm een hond. Maar tja, ze zijn natuurlijk wel een stuk minder (tot vooral niet) gehoorzaam tov een hond haha. Maar ik zeg: doen :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-09-20 20:46, in het totaal 14 keer bewerkt

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:31

Ik denk niet dat je enige garantie hebt op een sociale kat, door voor een specifiek ras te gaan.

Ik ben zelf ook een hondenmens, en heb ook ooit geprobeerd dan maar katten te nemen omdat dat haalbaarder was dan een hond toen. Was echt niks voor mij haha. Ze komen idd niet blij op je afrennen als je thuis komt, willen alles spelen als zij daar zin in hebben (mijn kater had daar letterlijk nooit zin in, die sliep 23 uur per dag) en als ze dan wel willen spelen kan je maar beter zorgen dat je een tetanus-prik hebt gehad :+

Ze zijn vrij ongeïnteresseerd in mensen, het zijn nu eenmaal solitaire dieren :) Er zullen best katten zijn die graag eens aangehaald zullen worden, maar nooit zo enthousiast en constant als een hond, denk ik. De meeste honden zijn trainbaar, katten daarentegen.. :+ Ik was al blij als ze zindelijk waren haha, maar komen als je hun naam roept, ho maar :+

Ikzelf zou het nooit meer doen in ieder geval :D

Lepeltje23

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-10-14
Woonplaats: Bij paal 29 aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:33

Ik heb twee sphynxen. Ze staan bekend als 25%,kat, 25%,hond, 25% aap en 25% baby. Ze zijn super aanwezig en helemaal geweldig. Als je het fijn vind om nooit meer alleen te zijn en altijd samen te douchen of na een toiletbezoek samen de opbrengst uit te zwaaien dan is de sphynx jouw ras!

Sintara

Berichten: 7392
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:35

Ik ben ervan overtuigd dat honden veel, veel meer hebben aan een tweede hond (of roedel) dan een mens. Als ze daarbij ook nog de ruimte hebben, kan je best fulltime erbij werken. Om ze goed braaf te houden zal je 's ochtends en 's avonds er natuurlijk wel tijd in moeten stoppen :)

Alytuiere

Berichten: 1164
Geregistreerd: 09-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:36

zonnebloem18 schreef:
Dan zou ik gaan voor een Somali of Abessijn, dat zijn echt de honden onder de katten. Ze zijn ook nog eens prachtig om te zien (vind ik). Fokkers vinden het vaak alleen niet zo geslaagd als ze los naar buiten mogen. Al geldt dat voor de meeste raskatten wel. Dan zou je ze dus wel binnen moeten houden of naar buiten in een een of goed afgezette tuin.



Dit! Ik heb twee abessijn heren van 11 maanden (uit verschillende nestjes). Ze volgen ons het hele huis door en een van de twee vindt het fantastisch om op mijn schouders te zitten/liggen als ik bezig ben in huis. Ze staan bij de deur te wachten als ik terug kom van mijn werk en als de deurbel gaat rennen ze er heen. Spelen zijn ze altijd voor in. Knuffelen wisselt wat, als ze aan het spelen of jagen zijn willen ze dat niet. Ik laat ze in de avond altijd even buiten lopen aan de lijn.

Het blijven echter wel katten, dus ze zijn eigenzinniger en minder gehoorzaam dan honden. Abessijnen zijn ook super slim en energiek. Daarom hebben wij er twee zodat ze elkaar bezig houden, maar dan nog moeten we regelmatig wat met ze doen. Anders verzinnen ze wat anders. Ze hebben hier dus al ontdekt hoe een kastje met schuifdeurtjes open moet en pas had een van de twee een boxer van mijn vriend uit de la weten te halen en verstopt onder de bank :')

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:37

Hier meldt zich een echte hondenmens, met inmiddels al een paar jaar 2 kattenmonsters in huis :Y) Beetje hetzelfde verhaal als bij jullie, een hond in huis nemen zou niet eerlijk zijn naar de hond. Wij werken allebei fulltime en daarnaast ga ik nog bijna dagelijks naar mijn paard. En ook ik vond het maar stil in huis zonder beestjes. Mijn vriend is opgegroeid met katten dus de keuze was snel gemaakt. En ik moet zeggen dat ik inmiddels stiekem ook een beetje kattenmens ben :D

Hier lopen twee HTK katten in huis, we hebben ze via marktplaats bij iemand weggehaald die allergisch was geworden. Het zijn allebei twee totaal verschillende katten. De een is meer "kat", de ander noem ik liefkozend mijn hondje. Staat ALTIJD bij de deur als ik thuis kom, komt heel vaak aandacht zoeken, apporteert haar muisje, komt als ik roep, kan netjes zitten op commando, alleen het miauwt in plaats van blaffen :+ Overigens komt de andere kat ook naar de deur als ik thuis kom, alleen niet zo enthousiast (lees: al mekkerend de trap af stormen) als de ander. Allebei hebben ze zo hun eigen gekke karaktertrekjes en zijn hartstikke leuk.

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:43

Iets totaal anders, maar wij hebben een fretje genomen, om dezelfde redenen. Ik wil dolgraag een hond (hebben thuis altijd honden gehad en nu ook co-ouderschap met de honden van mijn vader) maar teveel van huis voor een eigen hond.

Een fretje slaapt 18 uur per dag, maar als ze wakker zijn, zijn ze WAKKER :)) compleet gestoorde wandelende balletjes chaos, maar zooo schattig en lief en speels en grappig. Ons wandelende zonneschijntje :)

edit: ohja, gehoorzaamheid is wel nul natuurlijk :P

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Kat als hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:45

Onze ragdolls zijn net hondjes, dus ja het bestaat zeker! Ze komen naar beneden gerend bij thuiskomst etc, lopen met me mee als ik de was doe op zolder enz.

cursebreaker

Berichten: 11429
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:48

LWDaisy schreef:
Ik denk niet dat je enige garantie hebt op een sociale kat, door voor een specifiek ras te gaan.

Ik ben zelf ook een hondenmens, en heb ook ooit geprobeerd dan maar katten te nemen omdat dat haalbaarder was dan een hond toen. Was echt niks voor mij haha. Ze komen idd niet blij op je afrennen als je thuis komt, willen alles spelen als zij daar zin in hebben (mijn kater had daar letterlijk nooit zin in, die sliep 23 uur per dag) en als ze dan wel willen spelen kan je maar beter zorgen dat je een tetanus-prik hebt gehad :+

Ze zijn vrij ongeïnteresseerd in mensen, het zijn nu eenmaal solitaire dieren :) Er zullen best katten zijn die graag eens aangehaald zullen worden, maar nooit zo enthousiast en constant als een hond, denk ik. De meeste honden zijn trainbaar, katten daarentegen.. :+ Ik was al blij als ze zindelijk waren haha, maar komen als je hun naam roept, ho maar :+

Ikzelf zou het nooit meer doen in ieder geval :D


Denk dat dat toevallig gewoon de individuen an zich zijn geweest waar het bij jullie dan zo bij was, maar heel veel katten (en zeker bij bepaalde rassen zie je het bij de meesten dus juist meer wel als niet) zijn wel geinteresseerd en komen je begroeten, om maar wat aan te halen :j Het zijn alsnog geen honden natuurlijk dus het is zeker niet volledig te vergelijken, maar ze zijn ook echt niet in de minderheid, zeker als je kijkt naar bepaalde rassen en hun typische karakter eigenschappen. Ik ken echt heel veel katten eigenaren die super mens gerichte katten in huis hebben. Ze zijn zeker veel onafhankelijker, maar veel van wat je aanhaalt herken ik toch niet in die mate, ook niet met wat ik om me heen hoor. Katten zijn zoveel socialer als dat mensen vaak denken, ook naar mensen toe. En hier weet onze kat precies HOE ze moet spelen met ons, wat wel/niet mag en kun je prima samen spelen zonder dat je opengekrabt of gebeten wordt, en ook in haar kitten periode is er nooit een tetanus injectie aan te pas gekomen wat dat betreft.

Maar verder snap ik zeker wel dat mensen gewoon een voorkeur hebben wat betreft hond/kat en snap ik dan ook dat je dan zegt voor mij niet meer :j Ieder z'n eigen voorkeuren :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-09-20 20:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:52

prugelpiet schreef:
Mijn HTK katten zijn net honden hoor. Ze gaan zelfs mee wandelen door het dorp _O-

Het verschilt heel erg per kat. Maar dat is van te voren natuurlijk lastig in te schatten in hoeverre ze dat doen.

Hier idem dito. De oudste liep altijd mee met de hond uitlaten. De jongste gedraagt zich vooral als hond. Komt aanrennen als ie de deur hoort, wil overal bij zijn, als ie een beetje de kans krijgt klimt ie in je nek of op schoot en hij lijkt zelfs wat verlatingsangst te hebben...

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:52

Er zijn zeker kattenrassen die zich meer "honds" gedragen en zich ook sterk hechten aan hun baas.
Oosterse rassen zijn vaak zo. Hier een Turkse Van en een Egyptische Mau. Vooral de Mau is echt heel erg baasgericht. Komt direct aanrennen als ze ons ziet maar daar komt wel bij dat zij dus net als onze honden niet graag zonder ons is. Ook zij zal niet gelukkig zijn in een huisje waar de mensen veel weg zijn.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Kat als hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:23

Adopteer (via een betrouwbare stichting/ die goed screent op gezondheid en gedrag) een oude(re) buitenlandse hond ( of liever: 2)

Die honden gaan het dan hoe dan ook beter hebben dan ze het nu hebben, vragen eigenlijk niet zo heel veel, zijn je eeuwig dankbaar.. en jullie hebben gewoon een heerlijk honden in huis.

c_alsemgeest

Berichten: 20663
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:23

Kattenrassen die zich kenmerken door hondachtig gedrag zijn o.a.:
Sphynxen, mau, siamees, oosterse korthaar en andere oosterse rassen.
Zijn goed te trainen en te leren om bv te zitten of aan een riem te lopen.
Echter zijn het ook zeer aanhankelijke en emotionele rassen.
Een oosterling alleen is ook niet ideaal als je veel van huus bent.
De main coon is ook redelijk leerbaar en net wat rustiger qua karakter.

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Kat als hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:29

Ik ben ook een echt hondenmens maar ook te veel weg voor een hond. Dus nu hebben we een hondenkat (kruising boskat). Beest is nog aanhankelijker dan onze hond :Y) als ik of m’n vriend naar het toilet ga ligt hij op onze voeten en anders krabt hij net zolang aan de deur tot hij er bij mag. Als hij ons niet ziet miauwt hij klaaglijk net zo lang tot hij ons gevonden heeft. Met verjaardagen ligt hij ook in de avond/nacht nog tussen iedereen in en ligt savonds lekker op schoot (wel als hij zin heeft, het blijft een kat en die maken de regels uit :D )

cursebreaker

Berichten: 11429
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:35

Punz schreef:
Adopteer (via een betrouwbare stichting/ die goed screent op gezondheid en gedrag) een oude(re) buitenlandse hond ( of liever: 2)

Die honden gaan het dan hoe dan ook beter hebben dan ze het nu hebben, vragen eigenlijk niet zo heel veel, zijn je eeuwig dankbaar.. en jullie hebben gewoon een heerlijk honden in huis.


Gaat een beetje off topic nu, maar: Waarom vragen die honden niet veel? Die vragen juist vaak wel veel omdat ze in heel andere leefomstandigheden terecht komen als wat ze gewend zijn en daar ben je echt wel vaak genoeg net zo intensief mee bezig als dat je een pup zou hebben, misschien nog wel meer omdat ze vaak een rugzakje hebben (hoeft niet, maar zie je toch vaak wel hoor, ook als ze dan van een goede stichting af komen want ze hebben vaak gewoon veel meegemaakt en dat is niet opeens magisch verdwenen als ze dan hier zijn). Prima als je honden een tweede kans wilt geven, maar vind dat toch wel wat makkelijk gezegd en gedacht zo. En als je er 2 pakt, ben je er ook niet zomaar mee klaar, want dan moet je toch ook zorgen voor 1 op 1 aandacht en dus ook alles qua training/opvoeding en aanpassing thuis in tweevoud doen want het voedt elkaar echt niet volledig op. Je kunt geluk hebben en honden vinden die zich gewoon super makkelijk aanpassen vanaf moment 1, maar die garantie is er echt niet ongeacht of je nu een pup of buitenlandse hond in huis haalt. De garantie is er juist wel dat je er gewoon een hoop tijd/energie in moet steken en in TS haar huidige situatie is een kat echt geen raar alternatief bv. Want ook een huis met grotere tuin lost het niet allemaal op als je gewoon veel werkt. Ze hebben echt 1 op 1 contact nodig, ook al heb je meerdere honden samen.

@TS
Je zou als je eenmaal een beetje weet wat voor katten rassen je interesseren, eens met een paar cattery's contact op kunnen nemen en kijken of je een keer langs kunt gaan om kennis te maken met meer katten van hetzelfde ras bv. De oosterse katten zijn idd ook erg leuk, maar als je langharig tof vind denk ik dat een Maine Coon echt goed aansluit maar ook een ragdoll of Siberische/Noorse boskat bv.

En natuurlijk zitten er ook veel katten in het asiel die graag een nieuwe kans willen en waar de medewerkers vaak gewoon erg veel kunnen vertellen over gedrag en daar kan misschien ook een leuke match zitten. Maar ik snap wel ook dat als je specifiekere karakter eigenschappen zoekt, je dan ook graag naar een raskat kijkt omdat je daar toch dan al bepaalde dingen van 'weet' dat het er waarschijnlijk wel in zit- al is dat toch per individu weer verschillend natuurlijk.

Autum
Haha heerlijk herkenbaar; bij ons dan met de Maine Coon! Vind de Noorse boskat wel ook echt geweldig <3
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-09-20 21:41, in het totaal 5 keer bewerkt

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:35

Ik sluit me aan bij de tips over abessijnen en somalis. Heb twee somali katers (8 en 10 jaar oud) die altijd supergezellig zijn. Apporteren speeltjes, zoeken met alle mensen contact (hallo meneer van de riooltoestand, wat doe je daar? Wat zit er in die koffer? Oh haha mijn broer zit er al in :):) ). De jongste vindt het supergezellig om op de badrand te zitten als ik ga douchen en wil dan geaaid worden. En ja dan wordt ie nat, vindt ie prima. De oudste wil het allerliefst met sperziebonen spelen :+ .

Gigixponys

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:37

Hmm. Mijn Europese korthaar zat mij wel altijd op te wachten als ik thuis kwam.
Wandelde vaak mee naar vrienden (in dezelfde straat wel) en wandelde dan altijd aan dezelfde kant van mij. Ze kende het commando zit voor ze haar eten kreeg enz. In ieder geval luisterde ze beter dan sommige honden.
Veel ligt aan het karakter van de kat, de opvoeding en de motivatie. Voor iets lekkers kon ik haar eigenlijk alles wel laten doen. :P
Dat aan 1 kant lopen is gewoon gegroeid. Denk dat zij soms vond dat ze mij uitliet ipv andersom. :')
Maar meestal zijn ze wel blij als je thuis komt. Heb dat ook altijd wel bij oppaskatten gehad. Die doen dan helemaal dramatisch dat er EINDELIJK iemand komt om hun te bedienen. :P

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:39

Ik heb niet alles gelezen maar mijn HTK-katten lopen mee als we met de honden lopen, brachten mijn zusje naar school en haalden haar weer op. Onze huidige kst volgt me overal waar ik ga en slaapt het liefst op mn hoofd of in mijn nek. Als we thuiskomen, zeker na een lange dag rent hij ook op ons af en wil alleen maar kroelen.