Gele 'prop' in ontlasting kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Earth

Berichten: 7893
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-20 23:57

Hoi. Onze katten hebben sinds ze hier zijn afwisselend wat diarree. Dat leek eerst veroorzaakt te worden door de overgang van vlees naar brok. Het ging ook even beter maar nu heeft een vd twee soms wat zachte ontlasting. Nu ging hij net op de bak en had hij deels harde ontlasting, maar ook een prop met diaree en daarin geel slijm. Het waren bijna draden dus ik dacht misschien aan een worm besmetting, al zijn ze 2 maand geleden nog ontwormd. Ik ga er sowieso mee naar de dierenarts, maar ik was even benieuwd of jullie die prop herkennen? Ik heb er geen foto van gemaakt dus je moet het even doen met verbeelding :P

Earth het reisbureau.



Earth

Berichten: 7893
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 09:21

Bedankt voor de reacties. Ik heb er idd geen foto van gemaakt, had wel handig geweest ja.
Haarbal was het niet. Ze komen wel buiten maar enkel in de tuin en vangen geen dieren. Ik weet zo even niet waarmee ze ontwormd zijn, dat is bij de fokker geweest nog.
Giardia dacht ik ook aan, maar moet dan de ontlasting niet constant diaree zijn?

Earth het reisbureau.

Earth

Berichten: 7893
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 16:12

bigone schreef:
Haarballen krijgen ze niet van prooien eten maar van het likken aan eigen vacht .

Oh dat bedoelde ik ook niet. Staat er een beetje krom misschien.

Earth het reisbureau.

Earth

Berichten: 7893
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 16:22

Ja in denk niet dat het giardia is, ze poepen maar 2 keer per dag en is niet alleen maar diarree. Goed at je dat zegt trouwens, wist niet dat het nu elke maand moest.

Earth het reisbureau.

Earth

Berichten: 7893
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 16:38

Oh nee maar dat doe ik ook niet, ik denk dat ik eerder gewoon even langs onze dierenarts ga.

Earth het reisbureau.

Earth

Berichten: 7893
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 17:27

veranadautje schreef:
Als ze afgespeeld zijn op vlees snap ik wel dat ze van brok slechte ontlasting krijgen. In brok zit namelijk veel (afval) waar ze niks mee kunnen.

Ik kan me dat voorstellen als je een een of andere knakenbrok geeft, maar ik geef purizon met 70% vlees en 30% groente, fruit en kruiden. We hebben de overgang rustig gedaan.

Earth het reisbureau.

Earth

Berichten: 7893
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 18:14

Kimbers schreef:
Ondanks dat je een goede brok geeft wordt het alsnog aangeraden om ook natvoer te geven ivm de vochtopname.

Oh dat doe ik ook, ze krijgen iedere dag wat natvoer van animonda. Daar hadi k in een vlaag iets te veel van besteld maar dat is bijna op en dan krijgen ze vers bijgevoerd.

Earth het reisbureau.

Earth

Berichten: 7893
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 19:06

SimoneeM schreef:
Hebben ze de diarree sinds de animonda? Hoor van veel mensen dat ze hun katten diarree krijgen van de animonda carny. Hier ook overigens. Zou ook nog kunnen :)

Nee dat had geen verschil. Ze kregen dat ook al bij de fokker.

Earth het reisbureau.

Earth

Berichten: 7893
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 21:12

Lijkt me trouwens sowieso geen giardia want de ene kitten heeft prima ontlasting. De andere had slappe poep, maar pruttelde behoorlijk. Hij wordt daardoor steeds zo vies, en lijkt soms ook wat een zere buik te hebben. Maar goed, morgen eerst zelf laten testen voor Corona. Dus kan niet direct naar de dierenarts.

Earth het reisbureau.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 110 bezoekers