Ongelukje op bank

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Ongelukje op bank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 12:20

Helaas heeft een schatje een ongelukje gehad op de bank.

Ik heb de hoezen van de kussens gehaald en de witte deklaag zeg maar. Ook de stof van het onderstel kunnen verwijderen ( Ikea :) )

Helaas zit het ook in het schuim van 2 zit kussens en het onderstel zelf.

Nu lees ik wel allemaal middeltjes die je erop kan sprayen en de geur verwijderen. Dus niet maskeren.....Maar werkt dat nou echt?

Ik wilde de hoge druk erop zetten, maar denk dat je het niet 100% eruit krijgt en droog krijgen wordt ook heel lastig daarna.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:24

Ja, ecodor werkt echt, is een enzym die de geur afbreekt.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 12:26

proudmama schreef:
Ja, ecodor werkt echt, is een enzym die de geur afbreekt.


Ik snap dat het dan een chemisch proces is hoor, maar waar blijft het? Ik kan daar zo moeilijk in geloven........

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Ongelukje op bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:31

Ecodor werkt inderdaad echt. t zou t hele goedje ''oplossen''.

Ibbel

Berichten: 49117
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:39

Het zijn meestal stikstof- en zwavelverbindingen die stinken. Die worden afgebroken tot (meestal) sulfaat- en nitraatzouten, en de rest van de verbindingen wordt afgebroken tot CO2 (verdwijnt de lucht in) en water. De zouten zitten in eerste instantie opgelost in het water. Nadat dat verdampt is, blijven de droge zouten in de schuimvulling achter, maar die ruik je als het goed is niet meer. De afzonderlijke moleculen blijven dus wel voor zover ze niet in de lucht verdwijnen, maar in een andere, veel simpele chemische vorm, die je niet ruikt.

Mizora

Berichten: 18095
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:05

Mocht er kans zijn op meer ongelukjes, kan ik echt aanraden om er waterdichte moltons onder de hoezen te doen. Vanwege epilepsie gaat het hier wel eens mis bij de hond, maar nu is het met een wasbeurt opgelost.

Met de bank schijnt biotex groen deppen en soda (2 eetlepels op 5L water) ook wel te helpen. Maar zelf heb ik het gewoon laten opdrogen (de bank wordt binnenkort toch vervangen en het ruikt verbazingwekkend genoeg helemaal niet, anders had ik wel ingegrepen ).

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ongelukje op bank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 13:14

De bank is vrij nieuw.

De poes is hartstikke zindelijk, maar was voor het eerst krols en best van streek, dus denk dat ze echt een ongelukje heeft gehad.

Ze wordt dinsdag geholpen en is momenteel rustig.

Bank is hoekbank van Ikea en hebben we nu uit elkaar. De hoezen zelf wassen we regelmatig. Nu van 2 kussens ook die witte bescherm hoes gewassen.

Het gaat echt om het onderstel en het schuim van 2 kussens.

Ik ga het gewoon proberen. Niemand dus die met stomen zou werken bijv?

Onze reu heeft 2x pj een ongelukje in zijn slaap, dus ik had normaal altijd de moltons van Ikea met zo een plastic laagje aan de onderkant.
Maar moet eerlijk zeggen dat dit echt in de hoek tussen 2 kussens en de bank zelf is doorgekomen zeg maar.

Ga wel weer hoezen gebruiken, want is sws makkelijk om de zoveel dagen even wassen en frisse erop. Hadden we meestal met vies weer, maar de hele zomer niet om gehad.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Ongelukje op bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:28

Gelukkig is het van je kat en niet van een Deense dog..... :+ Maar ik lees toch even mee voor tips.

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:29

Ik gebruik veel azijn voor dit soort dingen. Hier heeft zoontjes soms een ongelukje in bed. Daar gebruik ik ook azijn voor.

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:56

Volgens mij kun je, in het geval het echt niet te redden is (nu niet het geval denk ik), altijd losse binnenkussens krijgen bij ikea.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ongelukje op bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:07

Hier net op de kat van mijn zus gepast die blijkbaar uit boosheid ook op de bank had geplast. Helaas pas na een paar dagen opgemerkt.

Ik heb uf2000 urinegeur verwijderaar. Het is na 5x behandelen nog niet 100% uit de kussens maar het is wel al veel beter. Denk dat ik ecodor ook nog ga halen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 16:32

tanec_meisje schreef:
Volgens mij kun je, in het geval het echt niet te redden is (nu niet het geval denk ik), altijd losse binnenkussens krijgen bij ikea.


Ow echt? Onze hoek rug kussens hebben ook wel wat te lijden door de hondjes die ze veel te lekker vinden liggen.

Wij hebben donkerbruine hoezen en die waren er niet meer zag ik even terug. Maar gelukkig is dat allemaal af te nemen en te wassen.

Ik maak me een beetje zorgen om het schuim van de kussens. Had op onderstel al soda gestrooid en ga die straks zuigen en dan inspuiten. Daar kan ik evt een stuk stof uitsnijden en er iets op plakken.

Bij de Jumper hadden ze niks en achter toonbank kon ik niet echt zien. Personeel was te druk met elkaar, dus dan maar niet.

Heb bij Gamma van HG gehaald..........

Ik heb echt een hele scherpe neus, dus zal me er nog wel even aan ergeren. En ik ben bang dat als wij het niet meer ruiken, de dieren dat nog wel kunnen ruiken en het kan uitnodigen om er echt te gaan zitten plassen.

Maar ze zijn in principe allemaal echt goed zindelijk. Maak elke dag de bakken schoon, honden kunnen buiten en met wandelen alles doen.

Verara
Berichten: 145
Geregistreerd: 09-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:42

Muiz schreef:
Hier net op de kat van mijn zus gepast die blijkbaar uit boosheid ook op de bank had geplast. Helaas pas na een paar dagen opgemerkt.

Ik heb uf2000 urinegeur verwijderaar. Het is na 5x behandelen nog niet 100% uit de kussens maar het is wel al veel beter. Denk dat ik ecodor ook nog ga halen.


Mijn hersens zijn een beetje traag vandaag.
Ik las, “Hier net op de kat van mijn zus geplast die...”
Wait. What?
Tweede keer las ik het weer. Pas de derde keer kon ik er een begrijpelijk geheel van maken :j :') :j

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:44

Verara schreef:
Muiz schreef:
Hier net op de kat van mijn zus gepast die blijkbaar uit boosheid ook op de bank had geplast. Helaas pas na een paar dagen opgemerkt.

Ik heb uf2000 urinegeur verwijderaar. Het is na 5x behandelen nog niet 100% uit de kussens maar het is wel al veel beter. Denk dat ik ecodor ook nog ga halen.


Mijn hersens zijn een beetje traag vandaag.
Ik las, “Hier net op de kat van mijn zus geplast die...”
Wait. What?
Tweede keer las ik het weer. Pas de derde keer kon ik er een begrijpelijk geheel van maken :j :') :j


Kan me voorstellen dat de kat boos is als je er op plast :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:45

Muiz schreef:
Kan me voorstellen dat de kat boos is als je er op plast :')


Extra erg als een Muiz dat doet! :')