Kater castreren, wanneer en waarom?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Earth

Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Kater castreren, wanneer en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-20 21:06

Ik heb twee lieve katers hier lopen. Het gaat heel goed samen, maar nu ze richting het half jaar oud gaan, zit ik te denken wanneer te castreren. Mijn vriendin zegt dat het goed is dit zolang mogelijk uit te stellen. Dit in verband met betere lichaamsontwikkeling. Mocht de een eerder dominant worden dan de ander, dan was het ook de tip om de dominante eerder te castreren zodat er meer evenwicht komt tussen de twee.
Dat vind ik allemaal plausibel klinken, maar ik ben ook benieuwd hoe jullie dit hebben gedaan en wat de beweegredenen zijn.
Die van Belgiƫ ken ik, daar moeten ze gecastreerd worden voordat je ze verhuisd, dus ik ben ook meer op zoek naar Nederlandse ervaringen.

Earth het reisbureau.


Earth

Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-20 21:31

Bedankt voor jullie reacties. Het zijn inderdaad binnenkatten, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Goed dat ik dat weet van het sproeien, ik zou het verschrikkelijk vinden als ze dat blijven doen. De ene is ook al best wel groot, dus dat ie niet verder groeit is niet eens heel erg :P

Earth het reisbureau.


Earth

Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Kater castreren, wanneer en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-20 21:38

Ik ga ze geen rc geven, maar dat is een andere discussie ;) Maar bedankt voor de tip, de ene heeft aanleg om wat dik te worden lijkt het, dus daar moeten we wel op letten.
Chippen laten we uiteraard ook doen, maar goed om daar nog even aan herinnert te worden :)

Earth het reisbureau.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, OmgiliBot, tanec_meisje en 145 bezoekers