Hond loops?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Hond loops?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-20 14:11

Hoi iedereen,

Misschien is dit een hele rare vraag maar hopelijk kan bokt mij helpen. Door omstandigheden heb ik sinds anderhalve week opeens een hondje geadopteerd. Heel lief beestje en alles gaat heel goed. Maar, ik vermoed dat ze sinds zondag loops is. Echter heb ik nog nooit een hond gehad dus de “syptomen” herkennen vind ik erg lastig.

Zondag likte ze opeens veel meer aan haar onderkant dan dat ze de voorgaande dagen deed. Er zaten ook vlekken in het mandje. Ook viel ze die dag ervoor opeens uit naar een andere hond en deed ze veel plasjes. Van deze laatste 2 dingen dachten wij niks aangezien ze nog maar net bij ons was en moest wennen aan haar nieuwe omgeving. Ze eet ook wat minder dan dat ze de eerste dagen deed.

Ik lees dus op internet dat dit tekenen kunnen zijn hoe je loopsheid daarvoor kan herkennen. Ondanks de vlekken twijfel ik toch aangezien we in haar loopsheidbroekje eigenlijk niks zien zitten. Ook las ik dat je verschil kan zien aan haar vulva maar aangezien ze nog maar een week hier is, heb ik geen vergelijkingsmateriaal :+

Het is een chihuahua teefje van 8. Hopelijk kan een van jullie mij helpen :)

~


aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-20 14:23

@sweetvanilla Nee ze is inderdaad niet geholpen. Ik heb haar niet via een asiel geadopteerd. Haar baasje is overleden en zo is ze bij ons terecht gekomen.

@femke: we hebben inderdaad handdoekjes op haar plaatsen neergelegd. Ze blijft nu inderdaad aan de lijn en vermijden zoveel mogelijk losloopgebieden en dergelijke. We houden het zeker goed in de gaten. Voor de rest is ze nog net zo enthousiast en energiek dat als ze de eerste paar dagen was. Het enige verschil is dus dat ze meer likt.

~

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Re: Hond loops?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-20 14:44

Zou ik anders naar een van jullie in een pb een foto kunnen sturen hoe haar vulva er nu uit ziet? Naar mijn idee is het wel wat opgezwollen maar zoals ik al zei, ik heb geen vergelijkingsmateriaal en geen idee hoe het er normaal uit ziet.

~

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Re: Hond loops?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-20 15:16

Ik heb net een afspraak gemaakt bij de dierenarts. Ze moest nog op controle komen dus dan on de dierenarts gelijk even kijken of ze wel of niet loops is :)

~


aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Re: Hond loops?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-20 08:53

Vandaag ga ik naar de dierenarts, ik houd jullie op de hoogte!

~

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Re: Hond loops?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-20 17:38

Net terug van de DA. De tandjes waren allemaal goed na de controle en het was inderdaad wat dikker. De dierenarts zei dat ze nog niet echt loops is maar het er wel aan zit te komen. Gelukkig niks ernstigs dus! Dankjulliewel voor al het meedenken :)

~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers