Voer voor moeilijk etende kat met blaasgruis verleden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Voer voor moeilijk etende kat met blaasgruis verleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-20 09:03

Het gaat om een 12-jarige ragdoll (broodfok) gecastreerde kat (overgenomen als herplaatser 8jr geleden). De kat is een enorm moeilijker eter en heeft in het verleden 2x blaasgruis gehad.

Hij krijgt op dit moment Hills Urinary Care brokjes. Hij is goed op gewicht en heeft al jaren geen blaasgruis meer gehad. Hij krijgt geen natvoer en geen snoep of iets anders. Toch gaat het me steeds meer tegen staan om een kat bewust zout te voeren zodat hij meer gaat drinken. Daarnaast is het hoofdbestanddeel van dit voer graan, wat ik eigenlijk niet geschikt vind voor katten. Ik zou dus graag ander voer proberen.

Wat eet hij niet:
- Rauw vlees
- Natvoer
- Kattensoep
- Gelei
- Gestoomd vlees
- Verse vis
- Vis uit blik
- Kattengras

Wat eet hij wel:
- Plastic verpakkingen, lintjes etc. ( :+ :+ )
- Kamerplanten
- Sommige droge kattenbrokjes

Verder drinkt meneer niet uit een fontein maar alleen uit de hondenbak of uit de kraan :+

We hebben qua natvoer/rauw/gestoomd/vers eten echt ALLES uit de kast getrokken maar hij haalt z'n neus op, kijkt je verontwaardig aan, gaat in hongerstaking (meerdere dagen), gaat kokhalzen als hij ergens aan ruikt etc etc. Dat hebben we opgegeven en gaan we niet opnieuw proberen. :')

Ik ben dus op zoek naar brokjes, hoog in dierlijk eiwit, bij voorkeur biologisch of scharrel, evt geschikt voor katten met blaasgruis. Ik heb zelf in het verleden goede ervaring gehad met Applaws (vooral omdat hij dit wel lustte), maar ik lees daar nu veel slechte recensies over.

Iemand tips?



_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Voer voor moeilijk etende kat met blaasgruis verleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-20 09:11

Dankjewel voor je tip! Ik heb gelijk even gekeken maar het zoutgehalte is bijna 1% en het hoofdbestanddeel rijst en tarwe. Dit voer lijkt heel erg op wat ik nu al geef en daar wil ik juist vanaf.

_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Voer voor moeilijk etende kat met blaasgruis verleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-20 11:45

Kijk, dit zijn posts waar ik iets aan heb.

Ja dat natvoer goed is voor katten met blaasgruis weten we en hebben daarom een aantal jaar geleden heel veel tijd en moeite (lees: bloed, zweet en tranen) gestopt in het hem iets laten eten van natvoer maar hij weigert alles. Inclusief kokhalzen, wegrennen en je een paar uur niet meer aankijken als je hem alleen aan iets laat ruiken. (We willen dit nog steeds filmen want ik denk dat dit een nieuwe YouTube hit gaat zijn :') )

Als er een schaaltje natvoer NAAST zijn brokjes staat weigert hij ook de brokjes.

Meten is op zich een goed idee. Op een lege maag is lastig want hij krijgt onbeperkt brokjes (en eet daarvan zelfs iets te weinig).

Het is een super lieve knuffelkat die verder vitaal is en goed in zijn vel zit. Alleen met voer is het een aparte.

_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Voer voor moeilijk etende kat met blaasgruis verleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-20 12:02

Ik zie dat almo nature ook een urinary lijn heeft met brokken, ik denk dat ik die ga proberen. Die vind ik iets beter in verhouding dan die van Hills.

Natvoer aanbieden kunnen we natuurlijk altijd proberen. Kost ons hoogstens een beledigde, kokhalzende kat en een blikje natvoer. :D

_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-20 12:32

Ais die van ons eet ook niet eens meer wat hij per dag mag hebben.

Ik kon de almo nature urinary gewoon bij mijn 'eigen' dierenwinkel bestellen dus die gaan het voor me bestellen bij de leverancier. Klein zakje om uit te proberen. :)

Liquid snacks, kattensoep oid wil hij ook allemaal niet. Heeeeeeeel af en toe bij zeer zeer hoge uitzondering kregen we het weleens voor elkaar dat hij wat gelei van het natvoer af wilde likken, maar dat was echt alleen als hij al in hongerstaking was en heel erg honger had.

_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Voer voor moeilijk etende kat met blaasgruis verleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-20 12:48

:')

Ja, verder is ie lief hoor. Alleen een beetje raar. Heb geen verstand van Ragdolls maar het schijnt wel een beetje bij het ras te horen dat ze mutsen met eten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers