Konijn drinkt niet uit flesje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Konijn drinkt niet uit flesje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 15:44

Hoi!
Ik heb sinds vorige week zaterdag een nieuw konijntje, Rocky, maar hij drinkt niet uit het drinkflesje dat in z'n hok hangt... Weet iemand hoe dit zou kunnen komen en of het hem te leren is? (Zoja:hoe?)
Maak je geen zorgen: hij heeft een waterbakje waardoor hij wel kan drinken!

Groetjes,
Paard_fjord

Anoniem

Re: Konijn drinkt niet uit flesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:47

Konijnen drinken veel liever uit een bakje en het is gezonder voor hun! Zolang hij dat bakje heeft gaat zijn voorkeur daar naar uit :) Ik zou dus gewoon het flesje weghalen en het water in het bakje geven.

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:20

Ik ga mee met bovenstaande, mijn twee konijnen wilden ook niet uit een flesje drinken.

Hun hebben nu deze, die vind ik zelf heel fijn!


Afbeelding

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:23

roosjenat schreef:
Ik ga mee met bovenstaande, mijn twee konijnen wilden ook niet uit een flesje drinken.

Hun hebben nu deze, die vind ik zelf heel fijn!


[ [url=m/Tx0LiN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waar koop je die?
ik heb een beetje hetzelfde "probleem" met mijn konijnen. Ik vind zelf flesjes handiger omdat het water wat schoner blijft en je minder vaak hoeft bij te vullen. Vooral op warme dagen als deze wel handig.

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 16:26

pearlie schreef:
roosjenat schreef:
Ik ga mee met bovenstaande, mijn twee konijnen wilden ook niet uit een flesje drinken.

Hun hebben nu deze, die vind ik zelf heel fijn!


[ [url=m/Tx0LiN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waar koop je die?
ik heb een beetje hetzelfde "probleem" met mijn konijnen. Ik vind zelf flesjes handiger omdat het water wat schoner blijft en je minder vaak hoeft bij te vullen. Vooral op warme dagen als deze wel handig.


Wij hadden idd ook een flesje omdat dat schoner is (er ligt meestal wel zaagsel/hooi/stro in) maar ja... Wij hebben gewoon een voerbakje voor konijnen en daar doen we het water in.

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Re: Konijn drinkt niet uit flesje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 16:27

Dat hooi/stro/zaagsel ligt in het bakje, met een flesje wil het natuurlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:31


_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 16:33


primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:34

Ik plaats in het begin altijd een klein bakje water onder het tuitje van de fles, konijnen hebben het vrij snel door hoe het werkt.

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 16:35

primera schreef:
Ik plaats in het begin altijd een klein bakje water onder het tuitje van de fles, konijnen hebben het vrij snel door hoe het werkt.

Dat was dus precies wat ik deed... Zonder resultaat helaas :(

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:41

pearlie schreef:
roosjenat schreef:
Ik ga mee met bovenstaande, mijn twee konijnen wilden ook niet uit een flesje drinken.

Hun hebben nu deze, die vind ik zelf heel fijn!


[ [url=m/Tx0LiN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waar koop je die?
ik heb een beetje hetzelfde "probleem" met mijn konijnen. Ik vind zelf flesjes handiger omdat het water wat schoner blijft en je minder vaak hoeft bij te vullen. Vooral op warme dagen als deze wel handig.



Wij hebben we ze van de Kik in Duitsland maar je hebt (of hadden) ze ook bij de Jumper en de petsplace alleen daar zijn ze wat duurder.

Deze foto komt van de hornbach, die heeft hem ook.

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Re: Konijn drinkt niet uit flesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:24

Staan ze wel een beetje stevig?

mazzeltje89
Berichten: 104
Geregistreerd: 11-01-10
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:38

Konijnen zijn van nature slechte drinkers.
Uit onderzoek is gebleken dat konijnen beter drinken uit waterbakken dan uit drinkflesjes. Ook is het drinken van water uit waterbakken veel natuurlijker.
Drinkflesjes zijn echt uitgevonden voor het gemak van de mens maar er zijn maar weinig konijnen die je er een plezier mee doet.
Persoonlijk vind ik drinkflesjes (met tuitje en een druppel/staafje) echt ondingen. Je konijn moet heel veel moeite doen om water te kunnen drinken,ze hangen vaak niet op de juiste hoogte waardoor het lichamelijk belastend is, vormen algvorming welke moeilijk weg te halen is, verkalken op een gegeven moment waardoor het balletje/staafje vast komt zitten waardoor ze er niet uitkunnen drinken, het tuitje bevriest sneller dan het water waardoor ze sneller zonder water zitten, het water wordt snel warm in de flesje met de zon etcetera etcetera.
Kortom ik ben voorstander van waterbakken :') :j

Hier krijgen al mijn groepen en koppels water uit waterbakken.
Ik heb grote stenen bakken (voor bv de hond) die ik op een steen zet (indien ze in het nachtverblijf staan). Zo lopen ze minder snel stro/hooi/zaagsel erin.
Verder elke dag even een sponsje langs de binnenkant halen en vers water geven. Zo blijven de bakken mooi schoon zonder algvorming.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:30

pearlie schreef:
roosjenat schreef:
Ik ga mee met bovenstaande, mijn twee konijnen wilden ook niet uit een flesje drinken.

Hun hebben nu deze, die vind ik zelf heel fijn!


[ [url=m/Tx0LiN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waar koop je die?
ik heb een beetje hetzelfde "probleem" met mijn konijnen. Ik vind zelf flesjes handiger omdat het water wat schoner blijft en je minder vaak hoeft bij te vullen. Vooral op warme dagen als deze wel handig.

:? Je ververst toch iedere dag gewoon het water? Of wacht je tot hij leeg is, want dat is echt niet gezond voor een konijn

_Mir
Berichten: 1357
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:32

pearlie schreef:
roosjenat schreef:
Ik ga mee met bovenstaande, mijn twee konijnen wilden ook niet uit een flesje drinken.

Hun hebben nu deze, die vind ik zelf heel fijn!


[ [url=m/Tx0LiN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waar koop je die?
ik heb een beetje hetzelfde "probleem" met mijn konijnen. Ik vind zelf flesjes handiger omdat het water wat schoner blijft en je minder vaak hoeft bij te vullen. Vooral op warme dagen als deze wel handig.


Klopt, er komt uiteraard geen vuil in.
Maar op warme dagen wordt water in zo'n fles ook gewoon mee warm dus zal je er toch nieuw (koud) water in moeten doen.

Mijn konijnen drinken ook niet uit de fles, ze hebben een bakje en dat vul ik gewoon dagelijks met schoon water. Is zo gepiept.

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:04

:? Je ververst toch iedere dag gewoon het water? Of wacht je tot hij leeg is, want dat is echt niet gezond voor een konijn[/quote]

Moet daar dan zo'n smilie bij?
Natuurlijk ververs ik elke dag het water. Maar als ik moet werken kan ik niet tussendoor water komen bijvullen dus dan heb ik graag de zekerheid dat ze sowieso de hele dag water hebben.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Konijn drinkt niet uit flesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:44

Smiley gaf aan dat ik je post niet begreep.

Drinkt jouw konijn zo veel dan dat een bakje niet genoeg is?

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 20:00

Divers schreef:
Smiley gaf aan dat ik je post niet begreep.

Drinkt jouw konijn zo veel dan dat een bakje niet genoeg is?

Ik heb twee bakjes voor twee konijnen. Over het algemeen is dat meer dan genoeg maar met extreem warm weer zijn ze soms leeg halverwege de dag

Zoolgangster

Berichten: 9571
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 20:01

Hier ook een konijn gehad dat het vertikte om uit een flesje te drinken. Dan maar bakjes dus. Totdat er een konijn bij kwam dat wèl wist hoe zo'n fles werkte, en toen begreep mijn konijn de bedoeling. Blijkbaar moeten ze het van elkaar leren, als ze dat zelf nooit geleerd hebben. Bakjes werden me te snel vies. Het systeem met de verwisselbare flesjes boven een drinkbakje lijkt me wel handig.

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 20:17

pearlie schreef:
Staan ze wel een beetje stevig?


Jahoor, staan super stevig.

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:22

roosjenat schreef:
pearlie schreef:
Staan ze wel een beetje stevig?


Jahoor, staan super stevig.


Heb er eentje gekocht inmiddels, perfect ding, past 1,5 liter in dus by far genoeg voor een hete dag!

Amber_anne

Berichten: 6905
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Konijn drinkt niet uit flesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:03

De drinkbak met een waterreservoir is vaak te vinden onder katten drinkbakken

Flesjes zijn voor veel konijnen frustrerend door het weinige water wat eruit komt. Hier krijgt ook alles een bakjez maak het elke dag gewoon even schoon