Poot amputatie grote hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:15

Ja! Ik heb dit een paar jaar geleden ook laten doen bij mijn toen 11 jarige hond, en grote hond ( 60 kilo) , maar zou het zo weer doen, ze heeft na de amputatie nog 7 goede maanden gehad..

Mocht je vragen hebben, stel ze maar gerust hoor.. en heel veel sterkte, het is echt zo'n klote bericht om te krijgen..


kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:00

Marlis schreef:
Het wennen aan 3 poten ging soepel?

Hij heeft verder geen gezondheidsproblemen en is super actief en vrolijk. Dus ondanks zijn leeftijd gaan we het wel doen. Misschien gaat die nog een paar jaar mee, Misschien niet. Maar dan hebben we alles geprobeerd.


Ja hoor, ze liep dezelfde dag al mee op 3 poten en ik heb er niets verder aan hoeven doen, ging allemaal vanzelf :)

Zijn er foto's van zijn longen gemaakt?

En ik hoop met je mee op jaren hoor,maar zelfs amputatie + chemo therapie geeft een levensverlening van ongeveer 1 jaar, dus je krijgt ip een aantal maanden extra, maar wie weet... heb je geluk en mag je veel langer van hem genieten... hoop doet leven.. :)

kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Poot amputatie grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:24

Marlis, dat is heel fijn, en je zal zien hoe snel en makkelijk je hond zich aanpast na de operatie, ik lees altijd dat mensen het niet zouden doen vanwege de zware revalidatie, maar die is er helemaal niet, ze lopen er eigenlijk gewoon mee weg..

kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 15:42

Marlis schreef:
heb niks gehoord over chemotherapie. Als zijn poot eraf is (zit in de pols) was het oke. Er zijn op alle andere foto's nergens uitzaaiingen gezien.


Botkanker zaait eigenlijk snel en altijd uit, jou hond heeft nu ook al uitzaaiingen alleen nog niet zichtbaar, de chemotherapie is dus aanvullend om deze cellen te doden, doe je dit niet krijgt je hond sneller last van de uitzaaiingen, dit kan weken tot maanden duren, maar ook met chemotherapie heb je ongeveer 1 jaar extra.

Het is heel vervelend nieuws maar dit is wel belangrijk om te weten, geloof mij, ik heb in de tijd dat mijn hond botkanker had echt dagen lang gezocht en gelezen over de behandelingen ,over ervaringen enz enz, maar het is wat het is..

kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:20

BarbaLala schreef:
Naar mijn idee doen mensen dat enkel uit eigen belang omdat ze nog geen afscheid willen nemen, de hond zelf is daar niet bij gebaat en heeft al een mooi lang leven achter de rug. In jouw geval dan althans.


Nou.. ik heb het gedaan omdat mijn hond nog zoveel lol in haar leven had, dat voor mij inslapen als vermoorden aanvoelde, en dan had ik dus een beslissing moeten nemen waar ik nooit!! vrede mee had kunnen hebben...

Mijn hond was 11 jaar en 2 maanden oud toen ik haar achterpoot liet amputeren en ze heeft nog zoveel lol gehad, ik heb er geen moment spijt van gehad en zou het morgen weer doen.

kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:28

TS haar hond is goed getraind en in een super lichamelijke conditie, ik zou het dan ook proberen hoor...gaat het niet is de afspraak voor inslapen heel snel gemaakt...

kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Poot amputatie grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:48


kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Poot amputatie grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:16

Heel veel sterkte vandaag TS , en ik hoop dat jouw hond net zo snel weer op de been is als die van mij, en dat jullie nog kunnen genieten samen, laat je weten hoe het is gegaan en hoe het daarna verloopt?

kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Poot amputatie grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:19

Tamary, heb je deze dierenarts weleens gezien? Echt ongelooflijk, ik vind dat zo bijzonder wat hij doet:

https://www.youtube.com/watch?v=F9GKySZIDNM ( vanaf 2 minuten zie je de hond lopen)

Over het algemeen kunnen honden prima op 3 poten lopen, er zijn zelfs honden die op 2 poten goed mee komen, die vind ik pas écht bijzonder :))

kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Poot amputatie grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:25

Ligt eraan, een prothese die je als een soort schoen vast maakt zou ik nooit doen, is veel te onnatuurlijk, een prothese die Noél maakt, ja hoor, als ik het geld zou hebben, want het is echt heel duur, maar goed, dat is nu helemaal niet aan de orde, ik hoop dat je hond straks goed opknapt en dat jullie nog een mooie tijd samen mogen hebben :)

kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Poot amputatie grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:19


kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Poot amputatie grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:53

Wauw goed he, en wat kunnen ze snel zichzelf redden... Amputatie is vooral voor ons als mens de belemmering , maar een hond redt zich vaak prima op 3 poten.. :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, MyWishMax en 153 bezoekers