Overlast katten van de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 14:54

Ik open normaal nooit een topic, wist al niet eens meer hoe het moest. :') Maar in dit geval vind ik het wel even fijn om andere meningen te horen. Ik heb ook al veel gelezen op internet hoe ik dit probleem nu moet aanpakken.

Mijn buren hebben 2 katten, al een aantal jaar. Deze lopen ook los door de buurt en dus ook door onze voortuin en achtertuin. Naast deze 2 katten hebben we eigenlijk bijna nooit andere katten gespot en daarom zijn deze twee dus echt het probleem. Dit jaar heb ik kuikentjes uit de broedmachine en die gaan dan uiteindelijk in het een hok in de tuin. Voorgaande jaren hadden we ook krielkippen (dus net zo groot als een duif) gehad. Deze katten zijn er wel eens achter aan gegaan. Meestal was ik dan even binnen, dus kon ik snel ingrijpen en rende de kat wel gelijk weg. Als de katten me zien dan gaan ze er al gauw vandoor dus water over ze heen gooien lukt niet. Maar ze nemen dus wel soms van het moment gebruik als wij even binnen zijn en de kippen los scharrelen.

Om dat dit jaar te voorkomen heb ik de buren gisteravond geappt en dit probleem voorgelegd. Ook genoemd dat naast dat ze achter onze kippen aanjagen, ze ook geregeld poepen in onze tuin en op de stoelkussen gaan liggen en haren achter laten. De buurvrouw was echter van mening dat ik dan maar beter op de kippen moet letten, want haar katten zijn nu eenmaal jagers en dat de kippen ook door andere dieren gegrepen kunnen worden (wij wonen in een woonwijk dus naast katten hebben we weinig andere dieren die achter ze aan gaan). Ze reageert dus niet op de andere problemen die haar katten ons bezorgen. Ik denk ook niet dat deze vrouw überhaupt moeite gaat doen om hier iets aan te doen en het probleem bij mij legt. Door bepaalde anti katten middelen aan te schaffen bijvoorbeeld.

Ik ben zelf echter van mening dat ik nu niet kosten moet gaan maken om haar katten te weren uit onze tuin. Maar ik denk ook niet dat zij enige moeite hier in gaat steken om haar katten weg te houden. Volgens vele zoektochten op internet kwam bij mij naar voren dat de eigenaar verantwoordelijk is als katten voor overlast zorgen. Maar wat moet je dan gaan doen als de eigenaar hier geen moeite in gaat steken? We gaan normaal goed met ze om, dus ik heb ook helemaal geen zin om dit op een nare manier te moeten oplossen.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:57

Ga naar haar toe. Niet appen. Succes :)

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:02

Je hebt geen poot om op te staan helaas dus zou toch zelf je tuin katproof gaan maken.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:02

Ik denk dat heel bokt weet hoe dit topic gaat lopen. Het feit is; Over 30 pagina's vol met discussie ga je geen oplossing hebben.

Jij hebt een issue met de katten van je buren. Je buren vinden dat het jouw probleem is. Als de buren niet willen meedenken dan houdt het al snel op betreffende je mogelijkheden om van hun uit wat hulp te krijgen. Wettelijk heb je weinig basis om hier iets aan te doen. Katten mogen los rond lopen. Maken ze iets stuk zal je moeten kunnen bewijzen dat het haar katten geweest zijn wil je daar wat te eisen hebben.

Is dat fair? Daar ga je 30 pagina's aan meningen over hebben over een kleine week. :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-06-20 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:02

Goh... tsjah... ik woon dan wel wat groener en in BE, maar hier ook al járen last van de buurkatten, vooral het poepen in de moestuin dan, lekker zo een krop sla met kattenpoep :Y) heb vanalles geprobeerd maar zelfs mijn honden houden ze niet weg uit de tuin.
De buren doen uiteraard helemaal niets, "want ja wij hebben er geen last van", ja neen want ze poepen bij mij haha

Helaas kan je hier weinig aan doen, buiten het plaatsen van een speciaal stukke bovenop je omheining bvb waar de katten niet overheen kunnen.

Hier overwogen maar met de kostprijs en een lengte schutting aan 1 kant van 170m zag ik dat niet zitten :=

Er bestaan wel afweeraparaatjes, sprays, ... maar nog niet getest.

Citroenschillen, cacaodoppen, koffiegruis, citroenmelisse, citroenthijm, peper, satéprikkers, .... werkt hier absoluut niet.

Heb al stroomdraad overwogen maar vanwege kinders aan de andere kant en metekinders aan mijn kant, maar niet gedaan :')

Na al die jaren de strijd opgegeven en de moestuin ligt vrijwel stil Y;( constant alles afdekken, afbakenen, .... ik werd er gek van.


Edit:
De buren met katten hebben een strak, kaal gazon en ik een ecologische tuin,dus daarom dat deze aantrekkelijker is denk ik :Y)
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 02-06-20 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

LaPluche

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:06

Ik heb zelf 2 katten die in mijn eigen tuin scharrelen.
Er zijn 2 katten van buren die gedacht hadden even te komen buurten, mijn honden dachten daar anders over... De katten leven beide nog maar komen niet meer over de schutting. :wave:

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:08

LaPluche schreef:
Ik heb zelf 2 katten die in mijn eigen tuin scharrelen.
Er zijn 2 katten van buren die gedacht hadden even te komen buurten, mijn honden dachten daar anders over... De katten leven beide nog maar komen niet meer over de schutting. :wave:


Mijn tuin is te groot en met teveel schuilplekjes, daardoor zijn de honden niet altijd effectief :')
Maar de katten zijn honden gewend van thuis dus het geeft zowieso niet veel indruk hier, behalve dan dat ze hogerop gaan zitten en de honden verder uitdagen :')

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:11

Hier geven we aan dat als onze kat wat doet bij de buren wat niet mag, de tuinslang erop :') Onze kat blijft nu echt wel uit de tuin bij de buren

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:12

''De buurvrouw was echter van mening dat ik dan maar beter op de kippen moet letten, want haar katten zijn nu eenmaal jagers en dat de kippen ook door andere dieren gegrepen kunnen worden.''

Wauw... wacht even... dus ondanks HAAR dieren in JULLIE TUIN komen weigert ze alsnog om haar eigen beesten bij te houden?

Hier hetzelfde probleem... mijn voortuin wordt ook gebruikt als katten toilet, ook de speeltuin hier waar al verschillende kinderen katten poep aan hun handen hebben gekregen. Dat is niet het enige... ik heb konijnen, hier heeft dus 1 van de katten al een keer in mijn konijnenhok gezeten. Volgens de dierenarts bijt een kat geen konijn dood.. oke fijn, maar nog wens ik GEEN katten in mijn tuin, eigenaren doen er niks mee.

Vandaag de gemeente aan de telefoon gehad, met de melding dat ik al 2 keer een klacht heb ingediend tegen kattenoverlast. Ze kunnen er niks aan doen, omdat de dieren niet van hun zijn... Dat wordt dus, of zelf proberen op te lossen met de eigenaren of gewoon zelf een oplossing bedenken en ze opruimen. Ik hou van dieren maar dit komt mij echt de keel uit onderhand.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:13

Bij mij is een kuiken opgevreten door een kraai. ook in een woonwijk zijn niet enkel katten een probleem,ratten lusten er ook wel en soms wezeltjes. Ik woon in een bos met veel wild. overdag lopen kippen los samen met de varkens dat houd het wild wat weg de andere kippen rennen zijn ingegraven en overdekt. Ik vind het beschermen van mijn dieren belangrijker als het verjagen vd daders.
In jou geval zou ik een stroomdraadje op mijn omheining zetten,dan zit je katvrij.Of het eerlijk is dat je de kosten zelf moet dragen,misschien niet maar gemoedsrust en een grote ergenis weg pakken mag toch ook iets kosten.De wereld is nu eenmaal niet eerlijk.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:13

BillyJ schreef:
LaPluche schreef:
Ik heb zelf 2 katten die in mijn eigen tuin scharrelen.
Er zijn 2 katten van buren die gedacht hadden even te komen buurten, mijn honden dachten daar anders over... De katten leven beide nog maar komen niet meer over de schutting. :wave:


Mijn tuin is te groot en met teveel schuilplekjes, daardoor zijn de honden niet altijd effectief :')
Maar de katten zijn honden gewend van thuis dus het geeft zowieso niet veel indruk hier, behalve dan dat ze hogerop gaan zitten en de honden verder uitdagen :')


Er zijn ook hondenrassen die katten bijten, ook al zijn ze die gewend dan zijn ze toch de pineut haha

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:17

Ayasha schreef:
Ik denk dat heel bokt weet hoe dit topic gaat lopen. Het feit is; Over 30 pagina's vol met discussie ga je geen oplossing hebben.

Jij hebt een issue met de katten van je buren. Je buren vinden dat het jouw probleem is. Als de buren niet willen meedenken dan houdt het al snel op betreffende je mogelijkheden om van hun uit wat hulp te krijgen. Wettelijk heb je weinig basis om hier iets aan te doen. Katten mogen los rond lopen. Maken ze iets stuk zal je moeten kunnen bewijzen dat het haar katten geweest zijn wil je daar wat te eisen hebben.

Is dat fair? Daar ga je 30 pagina's aan meningen over hebben over een kleine week. :D


Dat dus. Katteneigenaars vs. kippeneigenaars.

Maar wat als je nu beide bent >;) :))

Ik heb kippen (en een kat) in een woonwijk (grote tuin hoor, no worries), maar laat de kippen niet los scharrelen. In plaats daarvan hebben ze een hele ruime ren gekregen waar ik gaas overheen gespannen heb. Er kunnen geen katten en ook geen roofvogels bij (want die zijn ook echt niet te beroerd om een kippetje uit een tuin te plukken).

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:19

Ik zou een schrikdraad apparaat kopen en de tuin en helemaal met een stroomdraadje bevestigen. Geen kat die er dan meer inkomt. Ik denk niet dat er een andere oplossing is hiervoor.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:23

MaiNat schreef:
Ik zou een schrikdraad apparaat kopen en de tuin en helemaal met een stroomdraadje bevestigen. Geen kat die er dan meer inkomt. Ik denk niet dat er een andere oplossing is hiervoor.



Heb ik ook gedaan, werkt perfect, tenzij je het stroom er af en toe aflaat :+

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:26

MaiNat schreef:
Ik zou een schrikdraad apparaat kopen en de tuin en helemaal met een stroomdraadje bevestigen. Geen kat die er dan meer inkomt. Ik denk niet dat er een andere oplossing is hiervoor.


Eens. Hier lopen kippen die niet in een heel goed afgesloten hok zitten minder gevaar ivm katten maar wel ivm steenmarters. Ik zou waar de katten de tuin binnenkomen een paar schrikdraadjes spannen.
Heb ik ook gedaan afgelopen najaar ivm de marters en het beveiligen van de autokabels. Rooster neergelegd op kunststof doppen, en een mobiel schrikdraadapparaat eraan. Staaldraadje kost niet zoveel, paar isolatoren en klaar. En een supersoaker klaarleggen is ook leuk vertier. Schaadt de katten niet, behalve hun ego, en geeft wel voldoening bij raakschieten.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:27

Of de buurvrouw appen met "Prima, dan los ik het op mijn manier op met jouw katten!" Dat kan ze interpreteren zoals ze wilt maar het zou zomaar eens kunnen helpen.

Wij hebben onze eigen katten ook in een ren, ik wil niet dat ze overlast bezorgen. Katten die ons overlast bezorgen zijn vrij spel voor de honden, sommige domme katten komen nog wel eens terug maar over het algemeen blijven ze dan wel uit onze tuin.

Ik zou er echt niet van gediend zijn die vreemde katten in de tuin, ik zou dan ook zeer zeker maatregelen nemen. Als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:38

Buurvrouw heeft in die zin gelijk dat haar katten niet het enige gevaar zijn voor jouw kippen. Er lopen inmiddels bijna meer roofdieren in de stad rond dan er buiten en alles houdt van kip.
Komt bij dat kippen (voer, de eieren en soms kuikens) ratten en muizen aantrekken. Je kippen beschermen tegen roofdieren en mee-etende gasten zal je hoe dan ook moeten doen wil je zelf geen bron van overlast worden (ratten/muizenplaag en vogelpoep op de was/auto's bv).
Jij hebt als eigenaar een verantwoordelijkheid qua veilig houden en overlast voorkomen die geheel los staat van die katten van je buurvrouw. Alles bij elkaar zijn die katten eigenlijk nog het minste problematisch.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:44

Het zijn haar dieren dus wel degelijk haar verantwoording, dat is even makkelijk redeneren van haar kant af, jij moet maar wat regelen, ze had aan mij een hele verkeerde hoor in deze.
Ik ben een liefhebber van bijna alle dieren (oké voor een spinnetje ga ik op de run dus die niet echt) maar vind dit niet kunnen. Als ze mijn buurvrouw was en echt niet voor rede vatbaar ook niet in een persoonlijk gesprek dan was het lontje kort van mijn kant af, elke keer als ik de kat dan te pakken kreeg kon ze deze ophalen in het asiel. Wordt ze het vanzelf zat.

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 16:24

KimD schreef:
Of de buurvrouw appen met "Prima, dan los ik het op mijn manier op met jouw katten!" Dat kan ze interpreteren zoals ze wilt maar het zou zomaar eens kunnen helpen.

Wij hebben onze eigen katten ook in een ren, ik wil niet dat ze overlast bezorgen. Katten die ons overlast bezorgen zijn vrij spel voor de honden, sommige domme katten komen nog wel eens terug maar over het algemeen blijven ze dan wel uit onze tuin.

Ik zou er echt niet van gediend zijn die vreemde katten in de tuin, ik zou dan ook zeer zeker maatregelen nemen. Als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks.


Hier neig ik zowat wel naar. Ik probeer netjes naar een oplossing te zoeken en ik krijg een beetje de wind van voren.. En dan heb ik het niet eens alleen over de kippen maar ook de andere rommel die ze in de tuin achter laten.

Dat kuikens gepakt worden door andere dieren dat begrijp ik. Ik zal ze dan ook nooit los in de tuin doen zonder hier bij te blijven. Echter wil ik dat wel doen als ze volwassen zijn (als we thuis zijn). We hebben meerdere jaren dus kippen gehad en naast een enkele roofvogel die overvloog heb ik geen andere wilde dieren gespot die ze proberen te grijpen. Wat ik wel eens heb gespot is haar katten die er achter aan gingen rennen. Nu ik dus ook begrepen heb dat ze werkelijk dode vogels bij hun in de tuin achterlaten, kan ik er dus wel vanuit gaan dat die kat het niet bij een beetje pesten van de kippen houd.
Dan is het dus of mijn kippen of haar katten.

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 16:28

meggiemeg schreef:
Het zijn haar dieren dus wel degelijk haar verantwoording, dat is even makkelijk redeneren van haar kant af, jij moet maar wat regelen, ze had aan mij een hele verkeerde hoor in deze.
Ik ben een liefhebber van bijna alle dieren (oké voor een spinnetje ga ik op de run dus die niet echt) maar vind dit niet kunnen. Als ze mijn buurvrouw was en echt niet voor rede vatbaar ook niet in een persoonlijk gesprek dan was het lontje kort van mijn kant af, elke keer als ik de kat dan te pakken kreeg kon ze deze ophalen in het asiel. Wordt ze het vanzelf zat.


Hier ben ik het dus ook mee eens. Neem je verantwoording als eigenaar. Ik weet dat andere buren ook last hebben van de poep en haren op kussens. Of deze ooit iets gezegd hebben weet ik niet. Deze buren nemen het voor lief denk ik.

Probleem is dus dat die katten dondersgoed weten dat ik achter ze aan ga. Daarom kom ik niet eens bij ze in de buurt. Maar ondertussen zie ik door de ramen dat ze door de voor- en achtertuin blijven lopen.

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:31

Ayasha schreef:
Ik denk dat heel bokt weet hoe dit topic gaat lopen. Het feit is; Over 30 pagina's vol met discussie ga je geen oplossing hebben.

Jij hebt een issue met de katten van je buren. Je buren vinden dat het jouw probleem is. Als de buren niet willen meedenken dan houdt het al snel op betreffende je mogelijkheden om van hun uit wat hulp te krijgen. Wettelijk heb je weinig basis om hier iets aan te doen. Katten mogen los rond lopen. Maken ze iets stuk zal je moeten kunnen bewijzen dat het haar katten geweest zijn wil je daar wat te eisen hebben.

Is dat fair? Daar ga je 30 pagina's aan meningen over hebben over een kleine week. :D


Ik ben bang dat dit hèt antwoord is :j

Het is volkomen küt natuurlijk. Maar als de buuf niks gaat doen om de katten IN haar tuin te houden.... dan is jouw enige optie om dan iets te doen om haar katten UIT jouw tuin te houden. En dan heb je meteen zekerheid over eventuele andere katten of kipliefhebbers.

Je kan het natuurlijk nog proberen met zo'n berichtje dat insinueert dat je haar katten iets aan gaat doen / ze niet veilig zijn bij jou in de tuin. Wie weet helpt dat.... of je houdt er alleen maar een paar boze buren aan over en zodra je kuikens los rondlopen vreten de katten ze alsnog op....

Of er komen binnenkort ergens in de buurt andere mensen wonen met katten die dan alsnog in jouw tuin een snackje komen halen...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:32

Hoe duur zijn op afstand te bedienen sprinklers?

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:35

Ga persoonlijk met haar in gesprek, misschien bereik je haar dan beter. Ik zou de kattenharen etc. weg laten maar wel de zorg uiten over je kuikens. Dat wekt wellicht meer sympathie, dierenliefhebbers onder elkaar. ;)

Ik heb zelf 3 hectare grond en nog lopen mijn katten ook wel eens bij beide buren. Ik heb ze gevraagd of ze er last van hebben. De een heeft vissen (en ook 3 katten die op hun beurt ook wel weer bij mij op het terrein komen) en de andere inderdaad kippen en siervogels in de volière. Ze hebben er gelukkig geen last van. Mijn katten hebben geen interesse in de vissen de vogels, ze hebben misschien ook wel genoeg te jagen op hun eigen terrein. Als dat wel zo was geweest dan had ik voor een oplossing moeten zorgen. Ik vind het wel heel fijn om in gesprek te blijven met mijn buren. Heb je ergens last van, vertel het me dan gewoon.

Mijn buurman blijft trouwens wel bij de kuikens als die ze los in zijn tuin laat. Kan ook niet anders, we wonen midden in de bossen. Er zijn roofvogels, vossen en marters. Voor de rest van de dag heeft hij een grote ren waar ze veilig in zijn. Ik heb zelf vroeger ook kippen gehad en (valk)parkieten. Daar hebben de katten nooit achteraan gezeten. Ook niet als ze los waren.

Ik hoop dat je er uit komt met je buurvrouw.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:36

tamary schreef:
Buurvrouw heeft in die zin gelijk dat haar katten niet het enige gevaar zijn voor jouw kippen. Er lopen inmiddels bijna meer roofdieren in de stad rond dan er buiten en alles houdt van kip.
Komt bij dat kippen (voer, de eieren en soms kuikens) ratten en muizen aantrekken. Je kippen beschermen tegen roofdieren en mee-etende gasten zal je hoe dan ook moeten doen wil je zelf geen bron van overlast worden (ratten/muizenplaag en vogelpoep op de was/auto's bv).
Jij hebt als eigenaar een verantwoordelijkheid qua veilig houden en overlast voorkomen die geheel los staat van die katten van je buurvrouw. Alles bij elkaar zijn die katten eigenlijk nog het minste problematisch.


Maar die andere roofdieren hebben geen eigenaar die ter verantwoording geroepen kan worden.
De kat van de buren heeft die wel. Dat is wel een verschil.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:38

pmarena schreef:
Ayasha schreef:
Ik denk dat heel bokt weet hoe dit topic gaat lopen. Het feit is; Over 30 pagina's vol met discussie ga je geen oplossing hebben.

Jij hebt een issue met de katten van je buren. Je buren vinden dat het jouw probleem is. Als de buren niet willen meedenken dan houdt het al snel op betreffende je mogelijkheden om van hun uit wat hulp te krijgen. Wettelijk heb je weinig basis om hier iets aan te doen. Katten mogen los rond lopen. Maken ze iets stuk zal je moeten kunnen bewijzen dat het haar katten geweest zijn wil je daar wat te eisen hebben.

Is dat fair? Daar ga je 30 pagina's aan meningen over hebben over een kleine week. :D


Ik ben bang dat dit hèt antwoord is :j

Het is volkomen küt natuurlijk. Maar als de buuf niks gaat doen om de katten IN haar tuin te houden.... dan is jouw enige optie om dan iets te doen om haar katten UIT jouw tuin te houden. En dan heb je meteen zekerheid over eventuele andere katten of kipliefhebbers.

Je kan het natuurlijk nog proberen met zo'n berichtje dat insinueert dat je haar katten iets aan gaat doen / ze niet veilig zijn bij jou in de tuin. Wie weet helpt dat.... of je houdt er alleen maar een paar boze buren aan over en zodra je kuikens los rondlopen vreten de katten ze alsnog op....

Of er komen binnenkort ergens in de buurt andere mensen wonen met katten die dan alsnog in jouw tuin een snackje komen halen...


Ik heb uiteindelijk zelf aardig wat kosten gemaakt om de hond van de buren uit onze tuin te houden, zij vonden het meer dan prima dat de hond overal liep. Waren ook niet van plan om er wat aan te doen. Ik was het zat om overal poep te vinden (vooral als je dat tegenkwam met grasmaaien) gaten in het gazon of gele plekken in het gras van de pis. Het is eigenlijk de omgekeerde wereld...