Artrose oudere grote hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Artrose oudere grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-20 15:47

:wave:

Helaas heeft onze Bouvier laatst te horen gekregen van onze dierenarts dat hij artrose heeft in zijn achterhand en ellebogen. We voeren nu Hills J/D bij, wat goed zou moeten helpen. Maar nu wil ik ook graag supplementen bijvoeren, hij is inmiddels 10 jaar maar toch nog ontzetten druk en wil graag spelen. Toch moeten we hem rustig houden omdat hij anders de dag erna mank loopt.

Van de dierenarts hebben wij al Metacam (pijnstillers) die hij elke dag krijgt op gewicht (41 kg). Hij heeft zienbaar minder pijn maar toch gaat het lopen hem nog niet goed af..

Verder hebben wij helaas gisteren het nieuws gekregen dat hij 2 tumoren heeft, 1 groeiende om zijn ruggenwervel heen en 1 vlakbij zijn blaas. Hij heeft er geen pijn aan, is nog hartstikke fit maar ze zijn niet te opereren. De tumoren groeien nauwelijks, we hebben besloten om hem op pijnstillers te houden en met de dag,week of maand aan te zien hoe het met hem gaat. (alles in overleg met de DA)


Dat was een beetje achtergrondinformatie, ik wil graag voor mijn oude boef supplementen bijgeven die hem zullen helpen om zijn (laatste) dagen gemakkelijker te maken. Wat raden jullie aan?

Dunja


Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-20 15:53

Kaus schreef:
Is je bouvier goed op gewicht? 41kg is veel voor een bouvier. Of het moet echt een reus zijn. Als hij dus wat zwaar is zou ik beginnen met hem langzaam laten afvallen.



Hij is zelfs wat te mager.. vorig jaar was hij 47 kg. Hij is wel echt té groot voor een bouvier eigenlijk. Maar zijn vader was ook een reus.

Dunja


Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-20 16:02

BillyJ schreef:
Ik geef aan mijn oude staffordmix vrouwtje met artrose flexijoint met duivelsklauw (vloeibaar) en van petbalance de jointpower+ op basis van groenlipmossel (poeder).
Ik hoor ook goede ervaringen met msm poeder en andere middeltjes maar deze heb ik nog niet uitgetest.

Onze staffy loopt er uiteraard nog steeds niet helemaal rad door, maar, herstelt sneller na een lange wandeling en word niet zo snel stijf.
Onze max met wandelen is zowieso al op 3-4km laatste jaar, anders is het dezelfde avond of volgende morgen zowieso niet om aan te zien hoe hard ze sukkelt. -O-

En geef jij zelf ook nog iets van speciaal voer?

Dunja

Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Re: Artrose oudere grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-20 16:28

Ik word een beetje dol van de hoeveelheid keuze.. eigenlijk wil ik álles proberen. Is er geen product waar zalmolie, glucosamine, msm en groeplipmossel in zit?!

Dunja

Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-21 10:33

Hi allemaal,

Jullie tips hebben geweldig geholpen. Santo heeft nog goed mee kunnen gaan, we hebben hem in april helaas moeten inslapen omdat zijn organen er gewoon mee ophielden. Ouderdom. Dankjewel allemaal!

Dunja


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, GrapeshotBot en 111 bezoekers