Buren hebben kat achter gelaten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 23:48

Onze oude buren zijn net verhuist. Maar nu blijken ze hun kat achter gelaten te hebben -:(-
De nieuwe buren hebben net de sleutel en gaan eerst verbouwen, maar de kat loopt dus steeds naar binnen als er een deur of een raam open staat. En hij loopt steeds te miauwen, arm beest.
Ik heb mn oude buurvrouw een appje gestuurd, maar ze zegt dat de kat niet van hun is. Hij is aan komen lopen.
Ik woon hier nu 6 jaar en al die tijd woont die kat al bij de buren. Ik kan daar zo boos om worden, je zet zo'n beest toch niet zomaar op straat.
In overleg met het asiel kunnen we hem daar brengen van de week, maar we moeten hem eerst te pakken zien te krijgen. Het beest is helemaal van slag.
Mn nieuwe buurman heeft nu de schuur voor hem open gelaten, zodat hij met het slechte weer kan schuilen. Er staat ook eten in voor hem.
Maar hij liep net weer te gillen buiten.
Ik ga zo nog even kijken of hij in de schuur zit, dan doe ik de deur dicht. Hopelijk kunnen we hem dan morgen makkelijker vangen.
Bah, ik ben echt boos -:(-

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:56

Goh, dit klinkt als wat onze oude buren ook hebben geflikt.
Precies hetzelfde verhaal, buren verhuisden, poes achtergelaten en dan beweren dat ie aan is komen lopen. (terwijl zelfs ik me nog kon herinneren dat ze het beestje gingen halen als kitten)
Bij ons hebben de nieuwe buren haar "overgenomen" tot deze ook verhuisden en het arme ding wéér achterlieten, inmiddels ruim 17 jaar oud. Uiteindelijk hebben wij haar opgevangen en heeft ze nog twee jaar van een heerlijk relaxed pensioen genoten met veel knuffels en natvoer.

Echt wat een ongelooflijke ***streek.... Neem dan gewoon geen kat, als je hem toch gaat achterlaten 8)7
Wat fijn dat jij je er in elk geval over ontfermt en er voor zorgt dat ze naar het asiel kan, hopelijk krijgt hij alsnog een gouden mandje waar hij nooit meer achtergelaten word.
Heel veel succes met vangen! Ik hoop dat die lieverd snel aan een nieuw leven kan beginnen.

xrobbiee

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 00:00

Wat ontzettend sneu voor dat beestje. De oude eigenaren van ons huis hebben hun katje ook achtergelaten, maar in overleg met ons, aangezien dat katje 20 was en haar hele leven al er woonde en echt niet mee kon naar de woonwijk, maar zomaar je kat achterlaten? Ik zou dat zelf echt niet kunnen.

Maar de nieuwe buren kunnen/willen hem ook niet overnemen?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 00:08

Agos wat sneu voor die arme kat. Die snapt er niks meer van. Hoop dat je hem snel kan vangen, of dat de nieuwe buren de kat willen houden.

Ik heb hier bij het huis ook een kat gekregen. Maar dat werd toch netjes door de oud bewoner van ons huis gevraagd of ze hier mocht blijven. Was zelfs een buitenkat, wat overigens niet lang duurde toen ze ontdekte dat ze in catheaven was beland :D Die heeft nog jaren genoten van bij ons wonen.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 00:11

Je kan een melding maken via 144, een dier achterlaten in strafbaar.

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 00:16

Zo ben ik aan mijn kat gekomen. Die ligt nu uitgebreid naast me op de bank te pitten

Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 00:27

Wat triest zeg, arm beest :(

TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 01:09

Mijn nieuwe buurvrouw is allergisch voor katten, dus hij kan niet bij de nieuwe buren blijven. En ik ga over een paar weken naar een flat verhuizen, anders had hij wel bij mij mogen wonen.
Hij zat in de schuur, maar hij rende naar buiten toen hij me hoorde.

TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 01:10

zonnebloem18 schreef:
Je kan een melding maken via 144, een dier achterlaten in strafbaar.


Dat is inderdaad een goeie, daar had ik nog niet eens aan gedacht.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 01:11

Vjestagirl schreef:
Zo ben ik aan mijn kat gekomen. Die ligt nu uitgebreid naast me op de bank te pitten

Ik had hem inderdaad ook gehouden dan. Hoort bij het huis! :)

Annelien92

Berichten: 360
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Bergen Op Zoom

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 02:14

Ahh, dit hebben mijn oude buren ook gedaan. Inderdaad even een melding maken via 144, heb ik toen ook gedaan.

Helaas heb ik zelf twee katten en deze waren dus absoluut geen vriendjes met de kat van de buren. Ik heb een advertentie op facebook geplaatst (na dat ik contact heb gehad met de vorige buren) en zo heb ik een nieuw huisje voor hem gevonden :)

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 05:38

Als het niet lukt misschien met een vangkooi proberen.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 06:20

Duidelijk mensen met dieren.. want een dierenmens breekt zijn hart als hij een dier achter moet laten.

Zodra ik verhuis, zijn mijn jongens de eersten die mee gaan.

Ik hoop dat 144 wat kan doen!

TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 09:53

Ik snap het ook echt niet. Dan heb je zo'n dier zoveel jaar in huis en dan laat je hem gewoon achter.
De kat is inmiddels "gevangen".
Aan de achterkant van het huis hebben we een schuin dak onder de slaapkamerramen. En hij liep vannacht op dat dak te miauwen bij het raam van de buren. Maar mijn dochter werd er wakker van, dus die heeft haar raam open gedaan en hem geroepen. En toen kwam hij naar binnen. Dus hij heeft de rest van de nacht op haar bed geslapen :D
Hij is in huis hartstikke lief en knuffelig.
Nu even wachten tot we hem weg kunnen brengen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:17

TinkerTreas schreef:
Ik snap het ook echt niet. Dan heb je zo'n dier zoveel jaar in huis en dan laat je hem gewoon achter.
De kat is inmiddels "gevangen".
Aan de achterkant van het huis hebben we een schuin dak onder de slaapkamerramen. En hij liep vannacht op dat dak te miauwen bij het raam van de buren. Maar mijn dochter werd er wakker van, dus die heeft haar raam open gedaan en hem geroepen. En toen kwam hij naar binnen. Dus hij heeft de rest van de nacht op haar bed geslapen :D
Hij is in huis hartstikke lief en knuffelig.
Nu even wachten tot we hem weg kunnen brengen.

<3

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:48

Hebben onze overburen ook gedaan en daarom hebben wij nu dus al zo'n 7 jaar een extra kat erbij :')
Ze zat helemaal in de regen trouw aan de deur te wachten maar er was niemand thuis. Brak mijn hart. Heb haar toen gevoerd en ze liet zich makkelijk pakken. Snap niet dat iemand haar achter heeft kunnen laten :n

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:54

Ik snap zulke mensen echt niet hoor,hoe haal je het in je hoofd en je geweten dan?!
Fijn dat je hem gevangen hebt ts en nou hopen dat hij gauw een baasje kan vinden die wel van hem houdt.

Wij hebben gehad met 1 van onze katten dat buren haar gingen voeren toen ze jonger was wn dat werd een hele strijd met die mensen.
Uiteindelijk hadden we zoiets als poes het daar fijner vind heeft zij haar huisje gekozen dus haar daar gelaten.
Tot ik na een aantal jaar gebeld werd door de dierenambulance poes was half dood en onderkoeld gevonden en of ik wilde komen want het ging heel slecht met haar en ze zou het niet meer halen.
Heb gezegd in haar belang te denken en dat ik zou komen,ze hebben haar inlaten slapen en ik heb de rekening betaald en laten cremeren.
Helaas hadden de mensen die haar zo nodig moesten haar zelf buiten gelegd en gebeld want ze wilde absoluut niet voor de kosten van andermans kat opdraaien.
Echt mn klomp brak wat een harteloze mensen,bah!
Normaal kom je daar nooit achter maar een oud collegaatje van mij wat daar werkte wat mijn verhaal van toen kende heeft het me verteld.

Sabri

Berichten: 1393
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:57

Jeetje mensen zien dieren soms gewoon als een soort wegwerpartikel! |(
Goed dat jij je om het diertje bekommert. Had je al melding gemaakt bij 144?

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:49

Ongelofelijk, wat een bizarre mensen heb je toch... :\


Vjestagirl schreef:
Zo ben ik aan mijn kat gekomen. Die ligt nu uitgebreid naast me op de bank te pitten

Fijn om te lezen dat het ook goed af kan lopen voor de kat in kwestie. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:55

Bah, kotsmisselijk word je toch van dat soort mensen. :n Hoop dat ze het erg moeilijk hebben om met zichzelf te leven.


En inderdaad: als een kat al zes jaar bij je woont, je hem voert, ontwormt, etc; dan is het gewoon jouw kat. Aangelopen of niet. Dus inderdaad even 144 bellen.

Hopen dat de kat een fijn huisje zal vinden. :j Arm dier.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:36

Wat erg om te lezen dat zoveel mensen in dit topic zo'n zelfde soort situatie hebben meegemaakt. Blijkbaar wordt het dus regelmatig gedaan dat mensen hun kat achterlaten. Vreselijk :( Super fijn van je TS dat je je om de kat bekommert! Hopelijk kan deze gauw een nieuw lief baasje vinden :)

TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 14:46

Ik heb inmiddels het verhaal achter de kat gehoord. Volgens mijn andere buurvrouw komt hij bij een oude vrouw vandaan die hier op de hoek woonde. Zij had hem en zijn broer, maar het klikte steeds minder tussen de katten. Hierdoor is Tijger (zoals hij bij de buren heette) steeds minder in huis gekomen en uiteindelijk bij de buren belandt. In overleg met zijn eigenaresse hebben zij hem in huis genomen.
Die vrouw is een jaar of 3 geleden overleden en de andere kat is naar haar zoon gegaan. Mijn andere buurvrouw gaat die zoon eind van de middag even bellen, als hij klaar is met werken.
Dus Tijger zit nog steeds hier in huis. En hij kan het erg goed met mijn honden vinden, haha.
Ik heb even een tijdelijke kattenbak neergezet en daar is hij al netjes op geweest. Hij heeft al op schoot gezeten.
En ik heb hem even gecontroleerd op vlooien en teken, maar niets gevonden. Dus daar heeft hij vast wat tegen gehad van de oude buren.
En ik heb inderdaad gebeld naar 144.

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:48

En zo'n schattig Tijgertje zelf houden is geen optie!? O:)

Doet me denken aan de boeken serie over een kat die meerdere huizen heeft in een straat en waardoor de buren ineens meer contact met elkaar hebben. :-)

TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 14:48

Danielleeee_ schreef:
Wat erg om te lezen dat zoveel mensen in dit topic zo'n zelfde soort situatie hebben meegemaakt. Blijkbaar wordt het dus regelmatig gedaan dat mensen hun kat achterlaten. Vreselijk :( Super fijn van je TS dat je je om de kat bekommert! Hopelijk kan deze gauw een nieuw lief baasje vinden :)


Hier schrik ik inderdaad ook van. Dat dit blijkbaar zo vaak gebeurt. Alsof je je oude meubels afdankt :(

TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 14:52

Ir111 schreef:
En zo'n schattig Tijgertje zelf houden is geen optie!? O:)

Doet me denken aan de boeken serie over een kat die meerdere huizen heeft in een straat en waardoor de buren ineens meer contact met elkaar hebben. :-)


Ik moet zeggen dat ik er wel over nadenk. Maar ik ga zelf ook verhuizen binnenkort. En dan gaan we naar een flat. Als hij gewend is om veel buiten te komen, zal hij dat misschien niet zo waarderen.
Ik wacht even af wat die zoon van zijn oorspronkelijke eigenaresse zegt.
Hij doet in ieder geval net alsof hij thuis is hier, haha.
Mijn eigen 2 katten zijn vorig jaar met mijn ex mee verhuist, dus stiekem is hij best welkom <3