Kan dit wel? Honden op balkon ...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

dierenfan
Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:12

Ik heb eens middernacht zoveel stampij gemaakt aan de telefoon over een hond die al 2 dagen non stop aan het gillen was dat de politie een kwartier later bij mij binnen stond (02.15uur) en binnen 1 minuut gaven ze aan dat het idd afschuwelijk was zoiets al 2 nachten non stop te horen. Ze hebben toen geprobeerd die deur te forceren wat niet wou lukken. S ochtends om 8 uur stonden ze er weer met huisbaas en nog meer mensen. Blijkbaar was het een pup van 6 maanden die 4 dagen dus 96 uur alleen in de flat moest blijven omdat zijn eigenares naar haar vriend was....

Tegenwoordig als ik hem hoor langer dan half uur tussen 22.00 en 7.00 uur dan bel ik gelijk de politie. Binnen 15 minuten is zij dan thuis en heeft ze een boete ook.
Overdag moeten we het maar accepteren (inmiddels 1.5 jaar al) dat hij overlast veroorzaakt. Erg banketstaaf als je weet dat ik ook 2 honden heb en dankzij die paniek hond de mijne nooit alleen durf te laten. Ze reageren namelijk op zijn paniek en als ik er niet ben dan ben ik bang dat ze ook in paniek raken (hond van net 2 jaar en 1 van net 6 maanden)

Helaas als ze eten, drinken en onderdak hebben kun je erg weinig tenzij dus s nachts.

Hier tegenover een jong volwassen dobermann die 1x per dag maximaal 500 meter uitgelaten wordt en verder of in huis of in kleine tuin zit. Hij loopt altijd aan een prikband (halsband met pinnen aan de binnenkant) wat inmiddels verboden is. Echter ze kunnen hem met die band om al bijna niet houden (logisch met praktisch geen beweging) dus om die reden zal ik nooit aangifte doen. Nu komt hij tenminste nog 1x per dag 3 minuten op straat....

Was je maar verplicht om je hond fatsoenlijk naar behoefte beweging te geven


dierenfan
Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:24

KimD schreef:
antje_vip schreef:
Ik vind het buiten zitten niet per se zielig, maar wel het gebrek aan ruimte.


Ja dit. Ze hebben vast geen fatsoenlijke kennel buiten. Daarnaast vind ik beide rassen niet geschikt voor op een flat, maar dat is een andere discussie.

Ik zou vooral hulp inschakelen, al is het voor advies. Maar ik zou er persoonlijke behoorlijk pissig van worden.


Balkon is al te klein dus denk kennel al helemaal onnodig ;)
Mijn herder komt op flat niets tekort hoor net als vroeger mijn labrador x rottweiler en mijn boxer

Alles kan leven in een flat qua rassen en kruisingen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Slmt9, sunny43 en 48 bezoekers