Mauritius

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Mauritius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:01

Heerlijk! Wat is jullie plan? Gewoon een hotel of ook rondrijden?

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:13

Wij zijn er ook geweest. Veel gezien en gedaan maar het viel ons ontzettend tegen.
Ontzettend dicht bevolkt en weinig "echte" natuur. Terwijl het aangeprezen wordt als een tropisch paradijs :+

Ligt er natuurlijk aan wat je zoekt in een vakantie en misschien speelt wat je al gezien hebt van de wereld ook mee maar ik zou het in mijn omgeving niet aanraden.

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:28

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Re: Mauritius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:10

Wij hadden een auto, was toch wel makkelijk maar denk dat je met een scooter ook een heel eind komt. OV heb ik geen ervaring mee.

"De bevolkingsdichtheid is groot met ongeveer 650 inwoners per km2. Mauritius is daarmee een van de dichtst bevolkt landen ter wereld"

Dit was voor mij overduidelijk, zo druk!

Kan nog wel wat dingen opzoeken, er was 1 nationaal park met waterval wat leuk is om te bezoeken. Maar dat is ook het enige stukje "jungle" wat er volgens mij nog over is. Toen we daar kwamen had ik echt zoiets van ja! Zo had Mauritius moeten zijn. Mooi en ongerept.


 

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Mauritius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:10

Okeeee :+
Dit topic had ik niet tegen moeten komen.... want nu heb ik nog een land op mn keuze lijstje!

Wij willen zon, zee en strand. All inclusief uhm en 1-3 excursies doen :)

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:36

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:16

Wij hebben geboekt voor dit jaar! Spannend, zo te lezen zijn de ervaringen verschillend.

Het is mijn aller eerste reis buiten de EU en alleen dat al vind ik echt enorm spannend haha!

Verder willen we lekker aan het strand liggen, wat snorkelen en wat dingen gaan doen zoals wandelen en op excursie.

Wij gaan naar het apart. Hotel Be Cosy , iemand hier ervaring mee? Het zit in het noorden.

Anoniem

Re: Mauritius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:37

Wij twijfelen ontzettend tussen Mauritius en Seychellen, zo'n lastige keuze. Liefst doe ik ze allebei maar mijn geld rijkt ook maar zo ver haha.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:44

ik ben in augustus 2018 gewees, wij hebben zelf via expedia geboekt.
aanraders: Le morne beklimmen (is een unesco berg, zeker doen!!), golfen op ile aux cerfs, we hebben verder nog 7th coloured earth bezocht (dit was niet te moeite) en gegeten in een restaurant met een prachtig uitzicht opweg naar boven.
Verder nog een boottocht gemaakt met een lokale visser en gesnorkeld met wilde dolfijnen, waren echt 50 dolfijnen ofzo, zeker een aanrader! Daarna een onbewoond eiland bezocht en daarop een kokosnoot met rum gedronken, BBQ gegeten met eigen gevangen vis. Kortom: heel wat te doen!
Wij hebben daarnaast ook nog gedoken.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:46

smiley schreef:
Wij zijn er ook geweest. Veel gezien en gedaan maar het viel ons ontzettend tegen.
Ontzettend dicht bevolkt en weinig "echte" natuur. Terwijl het aangeprezen wordt als een tropisch paradijs :+

Ligt er natuurlijk aan wat je zoekt in een vakantie en misschien speelt wat je al gezien hebt van de wereld ook mee maar ik zou het in mijn omgeving niet aanraden.



Bijna alle tropische paradijzen zijn in het binnenland arm en wonen dicht op elkaar. Maar dit zie je niet natuurlijk op de bounty strand foto's :)

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:10

florence123 schreef:
Bijna alle tropische paradijzen zijn in het binnenland arm en wonen dicht op elkaar. Maar dit zie je niet natuurlijk op de bounty strand foto's :)


Voor ons was het hem gewoon niet maar dat is misschien ook smaak. We hebben al veel gezien.

Bali en Lombok sprak ons overigens wel aan. Mauritius was in onze ogen net een soort van klein India.

Citaat:
Mauritius heeft circa 1.300.000 inwoners met een bevolkingsgroei van minder dan 1% per jaar. De bevolkingsdichtheid is hoog: er zijn 624 inwoners per km2 (Nederland 483, België 351). Mauritius is daarmee een van de dichtstbevolkte landen ter wereld.


We hebben zelfs gekeken of we niet eerder naar huis konden :+

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Mauritius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:56

Ik vond Bali ook prachtig maar daar was het drukker vond ik in het binnenland en zuiden.

In Mauritius zat ik wel in het westen, halfweg het eiland. Niet in het super toeristische noorden. Dat kan natuurlijk een verschil geven