Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:12

Dat weet ik helaas zelf niet precies, maar je kunt misschien wel contact opnemen met Marie-Josée Proulx
(info@canadreamfarm.com). Zij woont in de buurt van Ottawa ON en fokt KWPN.


tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:50

doe ik zeker!en na het bekijken van de site zitten zij ook in de regio waarin we het meeste interesse hebben,dus dubbel interessant! dank!

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:13

Is er iemand toevallig nog op zoek naar een leuk adresje voor in de herfst/ winter? "Mijn" Canadese plekje is (zo snel mogelijk) opzoek naar helpers voor nu en in de winter. Het gaat om een boerderij met een stuk of 50 koeien, 25 paarden, kippen en nog veel meer dieren. Het is een ontzettend leuke, fijne plek met hele lieve mensen! Ik heb veel contact met deze mensen, ga er elk jaar naar terug en heb mijn eigen paard daar staan, dus dat zegt sowieso wel genoeg denk ik :D Bij interesse, stuur graag een pb. In mijn profiel (en onderschrift) staan ook linkjes naar foto's waarvan de meesten op deze ranch zijn gemaakt.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:03

Oh Eileen ik zou zo graag gaan maar mijn vriend vertelt me wat anders lol :')

Ook ik kan deze mensen onwijs aanraden dus mocht iemand er zin in hebben, go for it!

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Flint09
Berichten: 407
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:50

Hoi Canada liefhebbers !

Canada lijkt mij ook een ontzettend mooi land om eens een kijkje te nemen , vooral de omgeving van Lake Louise , Calgary ( daar in de buurt in ieder geval ) lijkt me erg mooi ! Het valt me alleen wel op dat er nooit "aanbiedingen" naar Calgary en omgeving zijn , wel Toronto maar niet de west kust.... Hoe doen jullie dat , en wat zijn de gemiddelde prijzen ( zeg een week) ? Ik zag laatst van OAD een reis , maar ik ski dus niet..... https://www.oad.nl/canada/rocky-mountai ... au-jasper-

Tips en trics zijn welkom zodat ik me misschien verder kan orienteren :-)

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:56

Ik woon in Toronto en vanuit hier zijn er zelfs bijna nooit aanbiedingen.. :')

Misschien zijn er goedkopere vluchten net over de grens in Amerika?
Ik weet niet precies of dit aan de westkust ook zo is, maar hier wilt dat nog wel eens werken.

Flint09
Berichten: 407
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:16

_Snow_White schreef:
Ik woon in Toronto en vanuit hier zijn er zelfs bijna nooit aanbiedingen.. :')

Misschien zijn er goedkopere vluchten net over de grens in Amerika?
Ik weet niet precies of dit aan de westkust ook zo is, maar hier wilt dat nog wel eens werken.


En dan staat net Calgary d'r niet bij :') Toronto wel :) Maar ik snap ook dat dit wel heel goedkoop is !

https://www.vakantiepiraten.nl/vluchten ... da-2_12806

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:20

Flint09 schreef:
En dan staat net Calgary d'r niet bij :') Toronto wel :) Maar ik snap ook dat dit wel heel goedkoop is !

https://www.vakantiepiraten.nl/vluchten ... da-2_12806


€280 :oo
Daar kom ik zelfs niet de provincie mee uit…

Is binnen Canada vliegen sowieso duur. Wij betaalden vorig jaar meer voor een retour Newfoundland dan een retour Amsterdam :=

Flint09
Berichten: 407
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:39

Als ik jou zo hoor is Canada een "duur" land, net als Japan bijvoorbeeld :+ In Amerika zijn inderdaad wel vaak aanbiedingen zoals dit , maar daar ben ik al een paar keer geweest !

Het moet wel "leuk" blijven natuurlijk - als goedkoop duurkoop blijkt dan is het ook zonde....

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:47

Flint09 schreef:
Als ik jou zo hoor is Canada een "duur" land, net als Japan bijvoorbeeld :+ In Amerika zijn inderdaad wel vaak aanbiedingen zoals dit , maar daar ben ik al een paar keer geweest !

Het moet wel "leuk" blijven natuurlijk - als goedkoop duurkoop blijkt dan is het ook zonde....


De prijzen van de vluchten zijn imo niet te vergelijken met de rest van het land. Er zitten helaas niet zoveel goedkope maatschappijen en Canada is natuurlijk ook op Rusland na het grootste land ter wereld :+

Verder vind ik de prijzen relatief normaal. Benzine is vele malen goedkoper (gisteren getankt voor $1.06 per liter) en uit gaan eten vind ik hier ook goedkoper. Hotel/Airbnb kosten zullen ongeveer gelijk zijn denk ik. Boodschappen ligt echt aan het gebied, hier in de stad is het prima te doen, maar er zijn ook afgelegen, Noordelijke plekken in Canada waar je $75 voor een watermeloen betaald :=

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:57

KLM heeft wel regelmatig goeie acties (werelddealweken) naar Calgary en Edmonton. Volgens mij zelfs ook naar Vancouver. Maar deze acties gelden dan wel weer alleen buiten het hoogseizoen... Dus weet niet wanneer je van plan bent om te gaan?

Als je van plan bent om in het hoogseizoen te gaan is het verstandig om zo vroeg mogelijk te boeken, de prijzen nu zijn bijvoorbeeld nog super laag. Hoe dichter je bij de datum van vertrek komt, hoe duurder ze worden... Ik kan me nog herinneren dat de tickets voor het hoogseizoen vorig jaar na de werelddealweken in Januari(?) elke week duurder werden. Daarvoor zijn de prijzen zoals nu, rond de 600 euro. Koop je ze kort van te voren dan kan je rekenen op 800+

Flint09
Berichten: 407
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:08

Bedankt alle informatie _Snow_White ! In het Noorden van Canada lijkt me ook echt geweldig ( en niet om watermeloen te eten trouwens :+ ) Maar heb een aantal jaren niet gereisd dus meteen zo'n sprong in het diepe....


@ Eileen : bedankt voor de tip , de werelddeal weken van dit jaar zijn helaas afgelopen maar zie wel dat Calgary en Edmonton 540 zijn. Ik ben niet aan een seizoen gebonden en ga ook liever in het laagseizoen .

xMazzel
Berichten: 930
Geregistreerd: 11-01-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 21:52

Hoi!
Sorry als ik hier niet helemaal op de juiste plek ben met mijn vraag.

Volgend jaar moet ik in de zomervakantie (Tussen 3 Juli en 30 Augustus) een stage lopen van 25 werkdagen op een paardenbedrijf.
Het lijkt mij heel gaaf om naar Canada te gaan, maar een geschikt bedrijf vinden met goede ervaringen/recensies is iets lastiger dan ik dacht.
En waar kan ik nu beter opzoek naar een leuk paardenbedrijf dan op bokt!
Ik zit op de Aeres hogeschool in Dronten en studeer Hippische bedrijfskunde, de exacte opdracht voor mijn stage weet ik nog niet, wel moet ik inzicht mogen krijgen in de financiële gegevens is vanuit school vermeld.

Mijn interesse ligt voornamelijk bij de springsport, en ik zou dan ook graag stagelopen op een sportstal.

Ook begreep ik dat het best een working holiday visum kan aanvragen? Vanuit school is ook vermeld dat stagelopen wat betreft visum in Canada lastig is vanwege de beperkte visum uitgave.

Ik hoop dat er iemand is die enige ervaringen/ tips voor mij heeft! Ik heb hier geen ervaringen mee, maar Canada trekt mij enorm om stage te gaan lopen mits ik een bedrijf kan vinden wat mijn interesse wekt! :)

Blacky94

Berichten: 3469
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 07:54

Ga voor 25 dagen alsjeblieft geen WHP aanvragen... dat is wel zo zonde van je vergunning en grote kans dat je daar spijt van gaat krijgen. Even afgezien van de vraag of je hem wel in 1x gaat krijgen..
Voordeel is dat je in de zomer gaat dus ik zou proberen te zorgen dat je een berg geld op je rekening hebt staan en dan zeggen dat je op vakantie gaat en wat gaat rondtrekken ofzo..

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 13:04

Weet je in welke provincie je graag stage wilt lopen?
Ik heb een aantal contacten rondom Toronto, PB maar bij interesse :)

ikkuhh90
Berichten: 160
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:49

Ik zit eraan te denken om in juni naar westCanada te gaan en een rondreis te maken. We zitten nu nog te twijfelen of we willen kamperen of in hotels. Hebben mensen ervaring met kamperen en hoe nemen jullie dan de kampeerspullen mee met in het vliegtuig?


tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:37

Eileen_ schreef:
Is er iemand toevallig nog op zoek naar een leuk adresje voor in de herfst/ winter? "Mijn" Canadese plekje is (zo snel mogelijk) opzoek naar helpers voor nu en in de winter. Het gaat om een boerderij met een stuk of 50 koeien, 25 paarden, kippen en nog veel meer dieren. Het is een ontzettend leuke, fijne plek met hele lieve mensen! Ik heb veel contact met deze mensen, ga er elk jaar naar terug en heb mijn eigen paard daar staan, dus dat zegt sowieso wel genoeg denk ik :D Bij interesse, stuur graag een pb. In mijn profiel (en onderschrift) staan ook linkjes naar foto's waarvan de meesten op deze ranch zijn gemaakt.


Puur uit interesse,dat is hun broodwinning dan?(de dieren)? Of doen ze ernaast nog andere dingen?

february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 00:35

Wie gaat er ook een aanvraag doen voor een Working Holiday Visa of Young Professional Visa en vraagt zich ook af wanneer de pool weer open gaat? Op de website van IEC Canada staat alleen maar dat de pool voor 2018 gesloten is, die opende vorig jaar rond deze tijd, dus ik had gehoopt dat hij voor 2019 ook weer eind november zou openen.

Vind 't zo spannend, ik word begin februari 31 dus dan ding ik sowieso niet meer mee naar een plek, ik hoop dat de pool gauw opent en dat ze dus voor februari de eerste invitations to apply sturen en dat ik daarbij zit _/-\o_

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:30

february schreef:
Wie gaat er ook een aanvraag doen voor een Working Holiday Visa of Young Professional Visa en vraagt zich ook af wanneer de pool weer open gaat? Op de website van IEC Canada staat alleen maar dat de pool voor 2018 gesloten is, die opende vorig jaar rond deze tijd, dus ik had gehoopt dat hij voor 2019 ook weer eind november zou openen.

Vind 't zo spannend, ik word begin februari 31 dus dan ding ik sowieso niet meer mee naar een plek, ik hoop dat de pool gauw opent en dat ze dus voor februari de eerste invitations to apply sturen en dat ik daarbij zit _/-\o_


Dus op je 30ste kan je nog wel een working holiday visa krijgen? Ik wilde dit aanvragen, maar dat kon niet meer omdat ik in september 30 geworden ben. Tenminste, dat stond er.
Ik wilde dat evt aanvragen, naar wrs gaat alles toch niet lukken zoals ik wilde, dus ben ik niet klaar om dit jaar al te werken (omdat ik die papieren niet op tijd rond heb), dus ga ik wrs als toerist nog dit jaar, en nog niet werken.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:58

ikkuhh90 schreef:
Ik zit eraan te denken om in juni naar westCanada te gaan en een rondreis te maken. We zitten nu nog te twijfelen of we willen kamperen of in hotels. Hebben mensen ervaring met kamperen en hoe nemen jullie dan de kampeerspullen mee met in het vliegtuig?


Wij hebben gekampeerd in West Canada september 2016.
Is mij prima bevallen wel 5 van de 10 nachten koud gehad (lichte vorst)
De rest van de nachten sliepen we in hotels.

Wij hebben alle spullen daar aangeschaft, en ook weer daar gelaten.

Dit jaar gaan we in Alaska kamperen met eigen spullen. We nemen zelf mee: tent, 2 slaapzakken, 2 slaapmatjes van 10 cm. De rest kopen we daar wel.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:01

eilleen333 schreef:
february schreef:
Wie gaat er ook een aanvraag doen voor een Working Holiday Visa of Young Professional Visa en vraagt zich ook af wanneer de pool weer open gaat? Op de website van IEC Canada staat alleen maar dat de pool voor 2018 gesloten is, die opende vorig jaar rond deze tijd, dus ik had gehoopt dat hij voor 2019 ook weer eind november zou openen.

Vind 't zo spannend, ik word begin februari 31 dus dan ding ik sowieso niet meer mee naar een plek, ik hoop dat de pool gauw opent en dat ze dus voor februari de eerste invitations to apply sturen en dat ik daarbij zit _/-\o_


Dus op je 30ste kan je nog wel een working holiday visa krijgen? Ik wilde dit aanvragen, maar dat kon niet meer omdat ik in september 30 geworden ben. Tenminste, dat stond er.
Ik wilde dat evt aanvragen, naar wrs gaat alles toch niet lukken zoals ik wilde, dus ben ik niet klaar om dit jaar al te werken (omdat ik die papieren niet op tijd rond heb), dus ga ik wrs als toerist nog dit jaar, en nog niet werken.


To be eligible for the Working Holiday category, you must:

- be a Dutch citizen,
-have a valid Dutch passport for the duration of your stay in Canada—your work permit in Canada will not be longer than the validity of your passport,
- be between the ages of 18 and 30 (inclusive)

Je kunt 'm dus aanvragen als je 30 bent, wist ik ook niet hoor! Maar dat las ik dus ergens over Nieuw-Zeeland en toen ging ik goed kijken voor Canada en toen kwam ik erachter dat ik toch nog een piepkleine kans maak *D

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 00:54

Hier in Australië is het ook zo. Mijn man wordt binnne 3 maanden 30 maar we kunnen gewoon blijven. Je moet dan het land buiten ten allerlaatste de dag voor je 31 wordt.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:08

Vorige jaar heb ik ook me opgegeven voor de pool en WHV was voor mij tot 35jaar. Ik dacht dat leeftijd zal hetzelfde zijn voor iedereen, maakt niet uit, van welk nationaliteit je bent, maar niet dus :(:)
Of misschien jaar 2018 zijn de regels veranderd?

Mijn Golden Horse, AES goedkeurde palomino hengst
https://www.facebook.com/Karat-J-My-Golden-Horse-AES-Licensed-Stallion-100827442663341

Pools in Frankrijk en op bokt om Nederlands bij te werken.
Ulysse: Ama3A +10wp Ama3B +2wp
Ama2B +3wp Ama2A +3wp

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:46

Skogan schreef:
Vorige jaar heb ik ook me opgegeven voor de pool en WHV was voor mij tot 35jaar. Ik dacht dat leeftijd zal hetzelfde zijn voor iedereen, maakt niet uit, van welk nationaliteit je bent, maar niet dus :(:)
Of misschien jaar 2018 zijn de regels veranderd?

Maakt helaas wel uit. Ik ken iemand die tussen de 30 en 35 is en dubbele nationaliteit heeft (engels en schots/ iers). Zij kon niet meer mee doen met haar engelse paspoort maar wel met haar ierse/ schotse :+

february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:58

Klopt, Nederlanders kunnen maar t/m hun 30e en sommige nationaliteiten dus tot 35. Heel oneerlijk -O-
Ik heb m'n profiel vanmiddag verstuurd, het is nog precíes 2 maanden (= 8 weken en 6 dagen) tot ik 31 wordt. Huidige verwerkingstijd voor IEC staat op 8 weken, dus ik hoop ook echt dat ze dan de eerste invitations to apply al gaan vesturen. Ik schat m'n kansen heel laag in, maar niet geschoten is altijd mis. Als dit 'm niet wordt, ga ik voor een werkvisum, maar dat is aanzienlijk meer werk...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 188 bezoekers