Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:11

Emmaa_ schreef:
Kan je maar eentje krijgen ja? Ik dacht dat het net als in Australie een systeem was waarin je langer mag blijven als je meedraagt aan de economie, maar het kan zijn dat ik dat fout heb hoor. Ben het ermee eens dat het qua kosten en moeilijkheden qua toewijzing misschien een beetje zonde zou zijn voor 8 weken in het land.

Was het maar zo'n feest haha! Dat werkt inderdaad niet zo in Canada. Je WHV geldt voor een jaar, daarna kan je evt nog een verlenging aanvragen, maar dat lukt je eigenlijk alleen maar voor een touristvisa. Kortgezegd, je kan over het algemeen dus 1,5 jaar aaneengesloten in Canada blijven. En voor 8 weken zou ik zeker geen WHV aanvragen, dat is echt super zonde en ga je waarschijnlijk heel veel spijt van krijgen!! gewoon touristvisum gaan en jezelf niet verlullen is de beste optie haha

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 02:19

Robin_Rikkie schreef:
Hoi Bokkers :D
Ik heb eigenlijk een vraag over de visum aanvraag in Canada! Ik ben van plan om volgend jaar stage te gaan lopen in canada (6 weken op een ranch en daarna nog 2 weken ongeveer rondreizen) en ik wil hier wel een visum voor aanvragen. Nu heb ik al een test gedaan en kom ik in aanmerking voor 2 categorieën namelijk Working Holiday visum en Young Professionals.
Nu is mijn vraag eigenlijk of iemand hier ervaring mee heeft? Wat ik kan vinden, start de inschrijving voor de visums ergens in oktober/november 2018 voor het jaar 2019. Moet je hierbij ook opgeven wanneer je wilt gaan ivm het verkrijgen van dit visum voor je weg gaat?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :D


Zoals anderen ook al zeiden: dit ligt ontzettend aan de aard van de stage, het bedrijf en of je betaald krijgt. Het gaat er vooral om dat je geen werk van Canadezen 'af' mag pakken.

Ik zit op dit moment voor mijn stage in de USA met een J1 visum, en ga na afloop een maandje op een ranch werken in Canada en dit zonder visum, maar met ETA. Zover ik weet mag je zolang het <4 weken is wel gewoon op een ranch werken met een toeristenvisum.

"There may be other types of unpaid short-term work where the work is really incidental to the main reason that the foreign student is in Canada and is not a competitive activity, even though non-monetary valuable consideration is received. For instance, if a foreign student wishes to stay on a family farm and work part time just for room and board for a short period (i.e., 1-4 weeks), this would not be considered an activity which requires a work permit." (bron: https://www.canada.ca/en/immigration-re ... uired.html)

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:58

Na ruim een half jaar eindelijk een topic gemaakt over mijn tijd op Willow Ranch, haha! Ik merk dat er vanuit Bokt best wel wat interesse is over de ranch en hoe ze met de paarden omgaan, dus ik wilde dit graag delen, zodat iedereen die ooit in de buurt is ook de kans kan krijgen om dit te mogen ervaren. Ik heb op vakantie op meerdere bedrijven paard gereden, maar nog nooit heb ik meegemaakt wat ik in Canada meemaakte. De paarden staan echt voorop, en ik voel me echt gezegend dat ik dit jaar weer terug mag komen om nog meer te leren en te proeven van het ranchleven.

Linkje naar het topic: [PP] Willow Ranch Canada:1 klik op facebook maakte mn dromen waar


Oh ja, ik had het al opgezocht, maar het klopt dat ik een paar doosjes pickwick thee mee mag nemen naar Canada? Kan ik dat dan het best in mijn koffer doen of in mijn handbagage?

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:14

Yasmine schreef:
Cowboy55 schreef:
Gaat niet over mij maar even uit nieuwsgierigheid: wat IS dat risico dan?
Ben je dan niet verzekerd?
Wordt je gedeporteerd als ze het ontdekken en mag je het land niet meer in?
Vierendelen? Brandstapel?

In het USA-topic is iemand wel eens betrapt op het feit dat ze met een ESTA op een ranch in Amerika zou gaan helpen. Daar is ze aan de grens meteen op het eerstvolgende vliegtuig naar huis gezet en als ik me niet vergis heeft ze een travel ban van een aantal jaar gekregen waardoor ze Amerika niet meer binnen kon, en als die ban is opgeheven kan ze alleen nog maar gaan op een visum via de ambassade geregeld. Het gebeurt dus wel.


Dat kan heel vervelend worden als je naar andere landen wilt vliegen en het vliegtuig een tussen stop maakt in het land waar je (tijdelijk) niet meer welkom bent. Dan krijg je dus ook een enkeltje retour zodra je een voet op de bodem zet want je moet door de douane.
Wel iets om vooraf mee te nemen in je risico analyse, lijkt me.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 00:37

Ik vind het altijd leuk om te kijken hoeveel ik ‘bespaard’ heb. Mijn vlucht is sowieso ruim 360 euro goedkoper dan vorig jaar (toen had ik echt slecht geboekt, veel te laat en hoogseizoen, maar ik hoorde pas laat dat ik kom gaan).
Maar nu scheelt het ook al 150 euro! Heb echt een lekker dealtje weten te scoren. En nog maar 65 dagen voordat het zover is!!!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 21:01

Iemand ervaring met iets naar Canada sturen? Stel: Ik wil iets uit de US naar Canada sturen. Ik betaal van gewoon met mijn credit card, maar kunnen er dan verder nog kosten bijkomen? Voor zendingen naar NL moet ik dan vaak nog de invoerrechten afrekenen bij aflevering van het pakket. Is dat in Canada ook zo? Kan het eigenlijk niet vinden.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 21:59


Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 22:02

Ja, afhankelijk van de waarde van het pakket kan het zijn dat de ontvanger moet betalen.
Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar heb eens schoenen ontvangen uit USA (gevalletje garantie). Zij hebben toen op het pakket gezet dat ik een prijswinnaar was oid en minder waarde van de schoenen geloof ik omdat ik anders bij zou moeten betalen. Ik durf alleen niet meer te zeggen hoeveel het precies was. Toendertijd dacht ik iets van 60 dollar maar kon ook best meer of minder zijn geweest...

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:58

eilleen333 schreef:
Iemand ervaring met iets naar Canada sturen? Stel: Ik wil iets uit de US naar Canada sturen. Ik betaal van gewoon met mijn credit card, maar kunnen er dan verder nog kosten bijkomen? Voor zendingen naar NL moet ik dan vaak nog de invoerrechten afrekenen bij aflevering van het pakket. Is dat in Canada ook zo? Kan het eigenlijk niet vinden.

Mijn ervaring is dat het niet altijd aankomt. Ik krijgt ook regelmatig post voor een adres met hetzelfde huisnummer (andere straat) of de goede straat (verkeerde nummer).

Pakketjes uit Nederland komen soms helemaal niet aan.
-:(-

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:13

HippoLogic schreef:
eilleen333 schreef:
Iemand ervaring met iets naar Canada sturen? Stel: Ik wil iets uit de US naar Canada sturen. Ik betaal van gewoon met mijn credit card, maar kunnen er dan verder nog kosten bijkomen? Voor zendingen naar NL moet ik dan vaak nog de invoerrechten afrekenen bij aflevering van het pakket. Is dat in Canada ook zo? Kan het eigenlijk niet vinden.

Mijn ervaring is dat het niet altijd aankomt. Ik krijgt ook regelmatig post voor een adres met hetzelfde huisnummer (andere straat) of de goede straat (verkeerde nummer).

Pakketjes uit Nederland komen soms helemaal niet aan.
-:(-


Hmmm onhandig... dan kijk ik nog wel even wat ik doe. Het gaat nl om best dure producten.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:37

HippoLogic schreef:
eilleen333 schreef:
Iemand ervaring met iets naar Canada sturen? Stel: Ik wil iets uit de US naar Canada sturen. Ik betaal van gewoon met mijn credit card, maar kunnen er dan verder nog kosten bijkomen? Voor zendingen naar NL moet ik dan vaak nog de invoerrechten afrekenen bij aflevering van het pakket. Is dat in Canada ook zo? Kan het eigenlijk niet vinden.

Mijn ervaring is dat het niet altijd aankomt. Ik krijgt ook regelmatig post voor een adres met hetzelfde huisnummer (andere straat) of de goede straat (verkeerde nummer).

Pakketjes uit Nederland komen soms helemaal niet aan.
-:(-

Dit had ik ook 2x.. Maar daar zat een creditcard en de pil in, dus denk dat het onderschept was :\

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:40

Misschien dachten ze een fake credit card ofzo?
Ik wilde tandheelkunde spullen bestellen voor de paarden, en dacht dag verzenden naar Canada gunstiger was ivm shipping en customs. Maar volgens mij valt dat mee, en het adres waar het heen zou moeten is in the middle of nowhere, dus ik weet niet of ik dan voor 1000 euro durf te bestellen... als het zoek raakt ben ik mooi de sigaar.
Nou zijn creditcard aankopen wel verzekerd natuurlijk... maar als ik dan in NL kom, moet ik weer door customs, dus dat is helemaal niet handig.
Of ik moet het bij een Canadese leverancier halen natuurlijk. Dan heb ik iig wat minder shipping...

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 23:53

Ik zou de CBSA contacteren. Afhankelijk van wat je besteld, gelden mogelijk nog andere regeltjes (iig als het drugs gerelateerd is), zeker in grote hoeveelheid. Voor eigen gebruik vaak ok, maar commercieel vaak anders.

GST (5%) en PST (BC is 7%) sowieso er boven op bij dat bedrag. Mogelijk ook nog broker fee.

Ik heb verder gelukkig nooit problemen gehad met niet ontvangen pakketten. Vanuit NL wel vaker pakketten die door customs open gemaakt zijn.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 00:33

Het gaat om apparatuur (tandheelkundig, dus een mondklem en wat vijlen). Maar totaal een eurootje of 1000. Ik had een site waar je de customs kom berekenen, maar daar stond veterinair gereedschap niet als optie, haha!
Ik vond ook diverse groothandels in Canada, wellicht is dat mijn beste optie. En dan mee terug nemen in de koffer en even aangeven bij de douane dat het daar gekocht is.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 09:10

Pakketje sturen kan trouwens ook erg lang duren. Bij iemand uit Zweden kwam het pas iets van 3 maanden later aan.. dus daar moet je ook rekening mee houden.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:42

De post (pakketten)tarieven zijn hier in Canada schrikbarend hoog, dus als het via een carrier kan is dat een beteren en goedkopere optie UPS ofzo

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:49

Als je in de buurt van de grens komt kun je het ook zelf ophalen. Ik woon vlakbij de grens en koop erg veel in USA wat ik terug naar Canada de grens overneem. Er zijn veel postaddressen waar je het heen kan laten sturen.



Voor mensen die een stage zoeken in Canada dit is in New Brunswick.

Opening for two enthusiastic, motivated working students at 23 horse barn in Fredericton, NB, Canada. Our working student program is run for minimum 4-6 months to get the most from the program.

These live-in positions offer accommodations and all meals in the barn owners' family home, daily riding opportunities, daily instruction in riding, handling, stable management, nutrition, first aid etc., showing and clinic opportunities and more.

Candidates will be assisted by certified coaches and will have the opportunity to assist and learn from an on site international GP show jumping rider and trainer

After an initial assessment period students may be assigned their own project horse for training under supervision.

We are looking for a hard working, horse-dedicated person with an appetite for learning and a friendly demeanor with both staff and clients.

This is a working student position - it involves work as well as riding! But if you have a willingness to learn and a solid walk, trot and canter then we can chat more about your career goals.

We also offer a 'train-a-horse' program where you are paired with a horse and are responsible for their training (with guidance from the head coach).

Requirements: Equine experience required, hard-working, positive attitude, self-starter. Equine qualifications/studies an asset but not required for a motivated individual.

We are looking for serious students who truly want to become professionals in the horse industry

International students/applicants welcome

REQUIREMENTS

We are looking for serious students who truly want to become professionals in the horse industry

Daily chores, feeding, watering, turn in/out. Stall cleaning Stalls picked out at night check, keeping barn tidy and presentable at all times. Organizational skills, solid walk, trot and canter with independent seat and hands. Good communication skills, can treat customers in a professional manner.

REQUIRED KEY SKILLS

Riding
Driving license
Lunging
Bandaging
Exercising
People Skills

ACCOMMODATION

Accommodation is in our home and includes all meals

JOB BENEFITS

Lessons on a daily basis, opportunity to teach, lots of horses to ride. Opportunity to show for the right person. Opportunity to learn from international GP rider and coach.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 04:10

Ik ben toch maar even naar vliegtickets aan het kijken, en heb in mijn hoofd eind september, via AirTransat nu 347€ gevonden voor een enkeltje Vancouver > Amsterdam. Iemand enig idee of a) dit een beetje een oke maatschappij is, en b) of dit een beetje een redelijke prijs is? Het is vrij ver nog van te voren natuurlijk, maar ik vind deze prijs best prima. Vraag me af of het nog goedkoper gaat worden dan dit... Heb dan een 3 uur overstap in Toronto.

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:36

Waarom wil je een enkeltje?
Maar de prijs is op zich prima volgens mij, zéker voor een enkeltje.. :)
Airtransat heb ik zelf goede ervaringen mee. Ik heb toen ik met ze vloog alleen zelf het option plus pakket erbij genomen maar ik moest o.a. een extra koffer meenemen.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:40

Margoooo schreef:
Ik ben toch maar even naar vliegtickets aan het kijken, en heb in mijn hoofd eind september, via AirTransat nu 347€ gevonden voor een enkeltje Vancouver > Amsterdam. Iemand enig idee of a) dit een beetje een oke maatschappij is, en b) of dit een beetje een redelijke prijs is? Het is vrij ver nog van te voren natuurlijk, maar ik vind deze prijs best prima. Vraag me af of het nog goedkoper gaat worden dan dit... Heb dan een 3 uur overstap in Toronto.

Ik heb in januari retour gekocht Amsterdam - edmonton voor 750 euro. Maar dat was tijdens de werelddealweken. Ticket is nu al ruim 200 euro duurder.
Periode juni-augustus

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:24

kan hier weinig meepraten nog omdat nooit in canada ben geweest, maar een vraag voor jullie.

wat is leuker, whistler of vancouver? Ben bezig met laatste gedeelte van de reis en beetje aan het stoeien met de laatste dagen. Komen dinsdags eind van de middag in whistler aan en willen daar dan minimaal 1 dag/2 nachten blijven, dus sowieso tot donderdag. We vliegen zaterdagmiddag vanaf vancouver weer terug, leuk om dat te zorgen dat we daar donderdag al zijn, of beter dagje langer whistler blijven?
Neig zelf naar dagje Vancouver erbij te pakken, op de heenreis blijven we daar namelijk niet. Wat denken jullie?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:47

Vancouver, sowieso. Ik vind Whistler maar beperkt leuk, je hebt het best snel gezien tenzij je heel lange hikes gaat maken. Vancouver is een prachtige stad die ontzettend mooi is om rond te lopen en ook nog eens veel te doen.

eempiej
Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 02:26

Ik ben op dit moment in Whistler en het valt ons een beetje tegen. 1 dag gesnowboard en 1 dag het dorp/stadje bekeken(dan heb je het ook wel gezien) Vandaag zijn we dan maar een hike gaan doen. We vinden het vooral heel erg druk/toeristisch. Het is dat we de boot voor morgen al geboekt hebben anders hadden we misschien vandaag al gegaan. Vancouver moeten we nog heen dus daar kan ik nog weinig over zeggen.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 02:54

Whistler is echt een ski oord dus als je van wintersport houdt/het seizoen dan nog open is is dat leuk voor even. Vancouver is een wereldstad en er is ontzettend veel te zien en te beleven. Dus ik zou zeggen Vancouver zeker meepakken!

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 02:24

Blacky94 schreef:
Waarom wil je een enkeltje?
Maar de prijs is op zich prima volgens mij, zéker voor een enkeltje.. :)
Airtransat heb ik zelf goede ervaringen mee. Ik heb toen ik met ze vloog alleen zelf het option plus pakket erbij genomen maar ik moest o.a. een extra koffer meenemen.


Omdat ik in de dit moment al in de VS zit (met een enkeltje ook) en vanuit hier wat rond ga reizen voordat ik uiteindelijk vanuit Vancouver weer naar Nederland wil.