Weekendje Brussel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Weekendje Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 23:20

Over 3 weken ga ik lekker een weekendje met mn vriendje naar Brussel!!! We hebben werkelijk een prachtig hotel geboekt met jacuzzi op de kamer. Ik zal waarschijnlijk zoveel mogelijk uren in de jacuzzi liggen, maar wil natuurlijk ook nog wel eens wat zien

Wie heeft er leuke tips over dingen die we moeten doen/zien/bezoeken? Culturele uitstapjes, cafeetjes, bars, winkels, noem maar op! We zitten in de zogenaamde Europese Wijk...

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Weekendje Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:02

de grote markt is altijd erg mooi, en de naastgelegen ''slagersstraat'' : een smal straatje met heel veel cafés en restaurants,waar je altijd buiten kunt eten.
Je kunt altijd hier even kijken: http://www.zone02.be/ , http://www.reisomdewereld.nl/noordmidde ... ussel.html , of op: http://www.brussel.nl.
Weet niet, of je gek bent van thee, maar dit winkeltje is echt heel leuk: http://www.zone02.be/shopping/detail/nl ... %20du%20Thé.html,

L'Univers du Thé
Thee
accommodatie
parkeren moeilijk

Zavel
Bodenbroekstraat 14
1000 Brussel
tel. : 02/513.20.67



Verder is behalve manneke Pis, Janneke Pis ook een aanrader.

Lilian__

Berichten: 2177
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: Weekendje Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:58

Ga niet met de auto de stad in maar neem de tram, over 7 km rij je in de stad een uur. Veder is alleen het plein een echte aanrader. En die bollen(ben de naam even kwijt) zijn wel appart. Veder is Brussel niet echt een mooie stad, maar geniet er van. Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Weekendje Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:39

waar staat Janneke Pis?

Manneke Pis vond ik tegenvallen... ik was er al 3x voorbijgelopen en had eindelijk door dat ie in de steeg stond toen een groep Japanners foto's ging staan maken... Clown

Vlakbij de Grote Markt zitten idd aardig wat tentjes waar je wat te eten/drinken kan halen... die zijn wel erg gezellig... Lachen

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Weekendje Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:21


Valeriej

Berichten: 1121
Geregistreerd: 16-12-06
Woonplaats: België

Re: Weekendje Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:14

Misschien Mini-Europa? Dat vind ik wel de moeite waard Lachen

danielle1981

Berichten: 1465
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Weekendje Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 08:23

Winkelen!

Lilian__

Berichten: 2177
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: Weekendje Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 08:31

Banjer schreef:
Manneke Pis vond ik tegenvallen... ik was er al 3x voorbijgelopen en had eindelijk door dat ie in de steeg stond toen een groep Japanners foto's ging staan maken... Clown


Hahaha klopt dat hadden wij ookal, liep je door die steeg staan er opeens allemaal jappanners foto's te maken van de muur ofzo? Ownee het is manneke pis. Vork

ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Re: Weekendje Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:08

Gewoon lekker gaan shoppen, een belgische wafel eten (met aardbeien en chocolade Vingers aflikken ), Janneke & Manneke pis bezoeken, in die gezellige straat gaan eten (noemde iemand al hier in het topic) en savonds wat kroegjes af/gaan stappen Knipoog Dag erna uitslapen, nog eens shoppen, een kijkje nemen op de Grote Markt en een echte 'markt' (met kramen e.d Knipoog ) bezoeken en snuffelen Haha!
Dan heb je het leuke wel gehad en is je weekend om Haha! Brussel is leuk voor 1 a 2 dagen maar niet langer. Maar je zult je er best goed amuseren hoor.

En vergeet niet van jullie jacuzzi te genieten Pling Cool

Oh, gewoon door de straten van brussel gaan zweren is ook een aanrader. Hebben wij ook een dag gedaan en we zijn op de leukste plaatsen terecht gekomen, waar je als 'gewone' tourist niet komt Lachen Kleine straatjes, pleintjes, mini-markten, etc. Leuk! Nog een croque-monsieur of een warme chocomel met slagroom Vingers aflikken onderweg meepikken en enjoy!

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Weekendje Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:10

Ow, ik werdt in Brussel alleen wel echt gek van alle obers die naast de eettentjes staan om je naar binnen te paaien :S