Maaaar, ik heb een stap ritje gemaakt door de Tabernas woestijn, de enige woestijn van Europa (locatie Spanje).
Echt bizar dit natuurgebied. En complete stilte.. we zitten natuurlijk ook buiten het seizoen, dus we kwamen geen andere toeristen tegen. Maar je hoort niets. Nog geen vogel. De gids vertelde ons dat het in de zomer 52 graden kan worden en het 10 dagen per jaar regent
Ik mocht ook een stukje galoperen samen met gids, zodat we de beginners hadden afgezet. Helaas durf ik dat dus niet meer na een aantal nare vallen.
Ergens baal ik wel, want hoe gaaf was het geweest, maar ja angst icm paard is niet handig. En veilig thuiskomen super belangrijk. Dus ik heb het lekker bij stappn gehouden en genoten van de woestijn
De rit is gemaakt bij Malcaminos, paarden worden uitstekend verzorgd én spelen zelfs mee in diverse western films. Zo is het paard waar ik op reed, als het paard wat gebruikt wordt door de goede Cowboys. Het paard waar mijn broertje op zat, heeft in een aflevering van Games of Thrones meegespeeld
En de gids is een vriendelijke man, met verstand van paarden en rijden en spreekt uitstekend Engels.
Kijk mee en geniet van de foto's