Locatie gezocht voor heide fotoshoot

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Spaansepony

Locatie gezocht voor heide fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-24 11:22

Hoi,

Vandaag wil ik afreizen om ook de mooie paarse heide foto’s te maken net zoals iedereen. Ik ben beetje bekend in kootwijkerbroek en heb daar vorig jaar al foto’s gemaakt maar wil nu een andere locatie.

Ik lees veel over soesterduinen, maar dat is in mijn beleving zandvlakte. Veluwe zelf ken ik niet echt andere mooie plekjes. Dus ik ben opzoek naar jullie suggesties.

Vanuit Amsterdam Max uurtje rijden.
Dus soesterduinen/begin Veluwe oid hoor graag waar jullie komen. :D

Marjo

Re: Locatie gezocht voor heide fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:30

Ginkelse heide is een mooie plek voor heidefoto's, daar heb ik al regelmatig meetings georganiseerd ook.
Normaal gesproken zou ik de Treek/Leusderheide ook aanraden maar dat gebied is gesloten vanwege de wolf.

May I, stand unshaken. Amidst, amidst this crashing world.

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Bookstagram || Goodreads || Vinted: Marjo2610

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:36

Edese heide en Ginkelse heide idd! Op de meeste plekken is deze sinds vorige week aan het bloeien. Op sommige plekken (nog) niet. Ik neem aan dat je zonder paard gaat? Je kunt dan het beste parkeren bij restaurant Juffrouw Tok of tegenover pannenkoekenrestaurant de Langeberg (aan de andere kant van de rotonde, is overigens wel losloopgebied voor honden). Zelf ga ik vaak via parkeerplaats De Driesprong, 10 minuten lopen naar de hei door een bosje maar ik weet dat daar de hei al wel heel goed bloeit in ieder geval ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:37

Wij zijn afgelopen week een weekje op vakantie geweest in Someren heide, daar is een stuk heide waar je met paard op kan, vanaf ons vakantie adres konden we daarheen lopen en hebben we wat foto’s kunnen maken.
Geen idee of dat wat voor jou is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:46

Ik moet zeggen dat ik het bloeien van de hei per jaar minder vind worden. Vroeger was het één grote paarse vlakte, maar tegenwoordig zijn het meer de plukjes hei zoals op de laatste foto van Nouvel.
Maar als je net een stukje hei treft tegen één van de zandheuvels dan is dat wel een heel mooi gezicht.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:49

Door de droogte van 2021 en 2022 is er veel heide dood gegaan.
Door de regen van vorig jaar en dit natte voorjaar is er gelukkig weer veel aan het herstellen bij ons op de Veluwezoom.
Alleen hebben ze daar de route en parkeerplaats naar een mooi heidegebied afgesloten voor auto's, dus daar kun je momenteel niet terecht, zonder eerst een eind te moeten lopen vanaf een parkeerplaats waar je nog wel kunt komen (maar die nu met de paarsgekleurde heide ook behoorlijk druk is).

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:54

De Ermelose heide is een optie.
Parkeren bij de schaapskooi.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:58

DubbelFun schreef:
Ik moet zeggen dat ik het bloeien van de hei per jaar minder vind worden. Vroeger was het één grote paarse vlakte, maar tegenwoordig zijn het meer de plukjes hei zoals op de laatste foto van Nouvel.
Maar als je net een stukje hei treft tegen één van de zandheuvels dan is dat wel een heel mooi gezicht.

Dacht al dat het aan mij lag, was zondagavond even een klein rondje over het Balloërveld, maar het waren plukjes mooi paars en absoluut niet een uitgestrekte paarse vlakte zoals 'vroeger'.

http://www.skyesearchdogs.nl
Reddingshonden, mantrailen, vlaktezoeken, detectie

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:18

Blaricum - Tafelbergheide. P bij Restaurant de Eendracht of de Goede Gooier.

Vanuit Amsterdam A1 afslag Blaricum.

Nulla tenaci invia est via

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:26

Ginkelse hei.
Maar vervoeren met de warmte vandaag voor fotos lijkt me niet ideaal.

Soesterduinen heeft zeker hele mooie delen heide!

Laerkens Beauty

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:02

Mlies schreef:
DubbelFun schreef:

Dacht al dat het aan mij lag, was zondagavond even een klein rondje over het Balloërveld, maar het waren plukjes mooi paars en absoluut niet een uitgestrekte paarse vlakte zoals 'vroeger'.

Waarschijnlijk heidehaantje. Klein torretje dat de heide opeet. Maar er zijn nog genoeg stukken waar het beestje nu niet voorkomt. Noord Veluwe is veel vol in bloei.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie