Rustig gebied Italië hoogseizoen

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Majabeestje

Rustig gebied Italië hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-24 23:33

Volgend jaar zomervakantie (jaja, we zijn al bezig met de voorpret :') ) zoeken we met ons gezin (met 2 pubers) een vakantiehuisje in Italië. We willen geen massatoerisme, dus geen gardameer etc. We gaan met het vliegtuig en willen daar een auto huren.

We zoeken een plaats in de buurt van de zee en met een eigen zwembad bij het huisje.
Echt volledig afgelegen is minder handig: we willen af en toe een dagje wat ondernemen en dat moet wel op autorij-afstand zijn. Denk aan: uit eten, stadje bezoeken, suppen/watersport etc.

We gaan voor het eerst naar Italië en zijn niet bekend met de meer rustige plaatsen.

Iemand dé tip? :)

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 00:04

Ik ben in mei aan het meer van Bolsena geweest. Buiten het hoogseizoen, dus ik weet niet hoe het in het hoogseizoen is. Het is in ieder geval allemaal een stuk kleinschaliger dan bijvoorbeeld aan het Gardameer. Ik vond het een hele mooie rustige plek met veel sfeervolle middeleeuwse stadjes in de buurt, meer dan genoeg goede Italiaanse restaurants, en ook op niet al te lange afstand van Rome.

Dingen als watersport verhuur waren in mei overigens nog niet open, dus daar kan ik niks over zeggen.

verootjoo

Re: Rustig gebied Italië hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 07:35

Iets verder Italië in gaan, regio Umbrië/ Toscane is supermooi en rustiger.

Montepulciano, perugia, Assisi vind ik allemaal prachtig. Je kan op Perugia vliegen.
Zee is wel wat verder weg. Je hebt wel het trasimeno meer.

[o]

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-24 10:55

In mei is het ws rustiger idd. Italië lijkt ons fantastisch maar we houden niet van dat drukke toerisme.
Terwijl we ook rekening moeten houden met 2 pubers die ook wel een keer naar een stadje/dorpje willen en iets op het water willen.
En natuurlijk lekker eten <3

Verootje, ik heb het idee dat Umbrië/Toscane juist heel toeristisch is? Toscane lijkt me wel prachtig!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:26

Toscane hoog zomer was het zelfs niet druk vonden wij. De meeste mensen blijven toch noordelijker. Je moet alleen wel van hitte houden, want het risico op vrij warm weer is erg groot.

Wij zaten bij Punta Ala in de buurt.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:48

Je kunt ook bijvoorbeeld via Airbnb zoeken op de kaart en kijken naar plekken dichtbij een wat grotere stad en dichtbij de zee.

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:54

Wij komen net terug uit Toscane, Florence was erg druk. Maar we hadden een huisje in Montepulciano en daar was het heerlijk rustig. De omgeving daar is ongelooflijk mooi. Heerlijk en betaalbaar eten, alleen weinig watersport. Er was wel een waterval met warmwaterbron niet al te ver weg.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:55

Majabeestje schreef:
In mei is het ws rustiger idd. Italië lijkt ons fantastisch maar we houden niet van dat drukke toerisme.
Terwijl we ook rekening moeten houden met 2 pubers die ook wel een keer naar een stadje/dorpje willen en iets op het water willen.
En natuurlijk lekker eten <3

Verootje, ik heb het idee dat Umbrië/Toscane juist heel toeristisch is? Toscane lijkt me wel prachtig!

Florence, Pisa enzo zijn natuurlijk mega druk maar buiten de steden en trekpleisters is het vooral mooie natuur en rustige omgeving is mijn ervaring. Heel veel leuke kleine stadjes in de omgeving die niet superleuk zijn.
Wel bloedheet, daarom gaan we daar niet meer heen :')

[o]

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:29

Hou er rekening mee dat zwembaden steeds vaker niet meer gevuld mogen worden ivm droogte.
Wat dat betreft is het „veiliger“ om bij natuurlijk water in de buurt te zitten maar daarmee wordt het dan vanzelf al toeristischer.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:08

Het schiereiland Elba, ligt voor de toscaanse kunst.
De provincies Abruzzo en Puglia zijn ook nog niet zo toeristisch, maar wel aan zee.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 07:46

Lago di Iseo, is 1 uur van het Gardameer en is een stuk rustiger. Ik kom er al 42 jaar met veel plezier

ღ Bo! ღ 16-05-05 —- 28-08-2020
ღ Sinelia! ღ 21-04-99 --- 27-03-13

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 08:08

Essie73 schreef:
Het schiereiland Elba, ligt voor de toscaanse kunst.
De provincies Abruzzo en Puglia zijn ook nog niet zo toeristisch, maar wel aan zee.

Elba is zeker een aanrader. Wij waren daar 10 jaar geleden en toen was het niet opvallend druk, maar wel een prachtig eiland.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 11:46

Even gegoogled, Elba gaat op mijn wishlist (maar dan voor een voorjaar).

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:17

Wij zijn inmiddels verschillende keren naar Italië geweest, en mijn favoriet blijft Puglia, juist omdat daar de Italianen zelf vakantie vieren,en (nog) geen massatoerisme leuke dorpjes,oude stadjes(Lecce,Otranto,Gallipoli,Monopoli).
Vliegen kan je op Bari of Brindisi.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie