Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz
Peelie schreef:Hoe doe je dat dan met water op de langere tochten?
De heuvelrug zou dan net overnachting op een camping zijn.
MarlindeRooz schreef:Had je niet twee honden haha?
Zelf zou ik etappes van een bestaande routes gaan lopen. Bijvoorbeeld een paar dagen Pieterpad. Langs die route zijn best veel slaapplaatsen etc.
MarlindeRooz schreef:Had je niet twee honden haha?
Zelf zou ik etappes van een bestaande routes gaan lopen. Bijvoorbeeld een paar dagen Pieterpad. Langs die route zijn best veel slaapplaatsen etc.
Goof schreef:Als je gaat starten met een tweedaagse zou ik lekker makkelijk een overnachting boeken en geen bepakking meenemen.
Ik heb het vorig jaar gedaan met mijn chihuahua; 25km naar mijn overnachting gelopen. De volgende dag wilde ik teruglopen, maar kwam de regen met bakken uit de hemel en heb ik me (helaas) laten ophalen.
Ik heb niet meer meegenomen dan schoon ondergoed + sokken, tandenborstel + -pasta, eten voor de hond en mijn ereader en telefoon.
Route uitgezocht via horeca zodat de mini rustpauzes had (en ik ook) en gaan.
Travel_me schreef:MarlindeRooz schreef:Had je niet twee honden haha?
Dit zou ik inderdaad ook doen. Bijvoorbeeld de Dutch Mountain trail vond ik erg mooi. Is 4 dagen. Pieterpad zitten ook mooie delen tussen.
Travel_me schreef:Ik zou zelf gewoon een route zoeken met een camping in de buurt. Is gezellig en kun je gaan en staan waar je wilt Maar zo te lezen was je dat al van plan
Peelie schreef:@Goof. Toch nog even terugkomen op jou eerdere berichtje. Je had dus maar 1 onderbroek mee naast de gene die je aan had op een 8daagse?Begrijp ik dat goed?
Peelie schreef:Travel_me schreef:Ik zou zelf gewoon een route zoeken met een camping in de buurt. Is gezellig en kun je gaan en staan waar je wilt Maar zo te lezen was je dat al van plan
Yes. Dat is idd het idee.
Route en kampeerplaats zijn al duidelijk.
De vraag is dus vooral om materiaal. Wat neem je mee. Wat zijn echte essentials, wat kan je beter thuis laten.
@Goof. Toch nog even terugkomen op jou eerdere berichtje. Je had dus maar 1 onderbroek mee naast de gene die je aan had op een 8daagse?Begrijp ik dat goed?
Travel_me schreef:Peelie schreef:Yes. Dat is idd het idee.
Route en kampeerplaats zijn al duidelijk.
De vraag is dus vooral om materiaal. Wat neem je mee. Wat zijn echte essentials, wat kan je beter thuis laten.
@Goof. Toch nog even terugkomen op jou eerdere berichtje. Je had dus maar 1 onderbroek mee naast de gene die je aan had op een 8daagse?Begrijp ik dat goed?
Denk dat deze laatste op mij slaat, want ik liep een 8 daagse. Ik had 2 onderbroeken mee. Van dat sportstof en dus even uitspoelen en zo weer droog.
mvdende schreef:Als je voor je eerste tocht materiaal wil huren, kijk dan eens bij Base-Camp in Den Haag. Heeft alles op voorraad voor de verhuur. Website is niet alles, je kan beter langs gaan.
Verder heb ik altijd een lange 3 meter dunbe biothane lijn bij, om mijn hond vast te kunnen leggen bij mijn tent. Meestal wel een boom oid te vinden. Maar mijn hond is dan ook niet zo sociaal naar mensen, dus die moet écht vast bij de tent.
https://www.lighterpack.com/r/1ao8ga
Dit was mijn paklijst voor de Dutch Mountain Trail. Helaas na 4 dagen kreupele hond én kreupele baas, dus maar gestopt. Wij liepen maximaal 15km per dag.
opisop_shop schreef:Dat lijkt mij ook wel prima te doen qua afstand. Ik woon in de bergen en loop met mijn hond halve dagtochten tot zo'n 11km met daarbij gerust 500 meter stijging + daling. Dan loopt het in nl een stuk minder inspannend.
Zou ooit wel een huttentochten willen lopen maar is met hond niet zo makkelijk.
opisop_shop schreef:Zijn ze in Schotland meer op honden gericht? Hier in Oostenrijk mogen vaak geen honden mee dus dan moet je echt op zoek en iets vinden wat op elkaar aansluit qua route.
Maar valt via een organisatie vast wel te vinden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers