Dagje zeeland tips

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

blondies

Dagje zeeland tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-24 20:41

Hallo Bokkers,

Aangezien bokt zowat alles weet:

Wij als Limburgers willen zaterdag de zee opzoeken! Nu zie ik door de vele sites het bos niet meer...
Wie o wie weet een leuk plekje?

Dus in Zeeland, parkeren dicht bij strand, niet te druk, schoon (breed) strand geschikt voor 4-6 jarigen en liefst wel één of enkele leuke strandtentjes in de buurt... We zoeken zeker geen drukte a la zandvoort haha!

Brand los

Dank!!

Yavanna

Re: Dagje zeeland tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 21:28

Zeeland in het hoogseizoen, tja, dat is druk. Ik heb jaren op Schouwen Duiveland gewoon en gingen altijd naar Renesse, naar de Jan van Renesseweg, maar ook daar is het druk.
Half Duitsland zit in Zeeland, dus rustig hoef je echt niet te verwachten. Misschien naar de Brouwersdam, maar dan niet aan de Ouddorp kant ,maar aan de Scharendijke kant, wellicht dat het daar wat rustiger kan zijn, of tussen Renesse en Scharendijke.
Het zal echter overal druk zijn.. En ga heeeel vroeg weg, het is zo’n fijne weg van Hellegatsplein naar die kant.. Not, maar dat is de A58 ook, zeker met zomerse dagen.
Succes :)

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 21:53

Als wij naar het noordzee strand gaan, dan meestal Strand Breezand bij Vrouwenpolder. Daar is een heel grote parkeerplaats direct achter de duin.. trap over en je bent meteen op het brede strand. Het is er wat minder druk dan de bekende strandplaatsjes, maar alsnog best druk natuurlijk.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 22:06

Ik heb goede herinneringen aan familievakanties op Walcheren.

Brede stranden, hoge duinen. Blauwe vlag (veilig en schoon).

Wij gaan van het weekend ook weer eens. Ik denk naar Westkapelle of Zoutelande.

Volgens mij zijn er echt wel rustige stukken strand. Strand genoeg. En als je even googeld ook parkeergelegenheid.

Afbeelding

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 22:10

Het is momenteel wel echt de piek van de piek, alle regio's hebben nog vakantie het is nog bouwvak. En het is eindelijk een beetje weer 8-)

Ik zou zeggen, mijd Domburg, Zoutelande en Dishoek, dat is het allerdrukste. Nabij een dorp of naast grote vakantieparken en campings is ook druk.

Ga eerder voor een strand tussen dorpen in.

Bijvoorbeeld Westduin en misschien ook wel Valkenisse. Tussen Domburg en Westkapelle en bij Vrouwenpolder iets verder de Veersedam op.

De meeste mensen ploffen neer bijna direct na de strandopgang. Dus het kan de moeite lonen om ff wat verder te lopen. Maar dat moeten de kinderen ook wel kunnen.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 22:56

Brouwersdam (tussen Ouddorp en Renesse) gratis parkeren, strandtenten en op sommige stukken openbare toiletten en douches op het strand.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 23:11

Westkapelle was een paar jaar terug lekker rustig

<3

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 23:22

Cadzand in Zeeuws-Vlaanderen. En dan niet gelijk bij een grote parkeerplaats het strand op, maar net een overgang verder lopen. Ieder strandje heeft wel een mooie strandtent. Zwarte Polder gedeelte is een aanrader, kun je ook fossiele haaientanden zoeken.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 23:27

Toen ik nog in Zeeland woonde ging ik het liefst naar het strand bij Neeltje Jans (bij het Deltapark en dan aan de overkant van de weg). Heerlijk breed. Als je maar ver genoeg door loopt, wordt het iets rustiger. Maar druk is het sowieso in het hoogseizoen. En strandtentjes heb je daar niet echt, alleen eentje helemaal aan het begin (Atlantis ofzo?).

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 00:39

Het Banjaardstrand bij de Veersedam. En dan niet de opgang bij de parkeerplaats bij De Lekkerbek want dan is het echt nog een flink eind sjouwen naar het water, maar pak dan de 2e of 3e opgang (kijk even op Maps wat ik bedoel. Zoek op De Lekkerbek Vrouwenpolder dan zie je de grote parkeerplaats en rechts daarvan de 3 opgangen vanaf de lange smalle parkeerplaats). Daar bij die opgangen zitten ook strandtenten (De Dam en View).

Domburg, Dishoek en Zoutelande kan ook maar zijn wel echt druk. Beide dorpen hebben wel leuke winkeltjes en eetgelegenheden enz, dat wel.
Alhoewel Kamperland en Vrouwenpolder dat ook wel hebben.

Wil je echt strand-strand?
Anders is De Piet of De Schotsman (beide aan het Veerse Meer) ook heel fijn, geen zand maar wel zo direct het water in. Vind ik zelf fijner met kleine kinderen ook, want daar heb je geen last van gevaarlijke stroming en getijden. Dan heb je ook geen zand maar kunnen ze zo het water in (en krabben vangen).

Veel plezier iig!

Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals het gaat!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 00:40

O ja bij Westduin kun je ook parkeren en loop je ook zo het strand op en heb je ook strandtenten.

Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals het gaat!

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-24 07:03

Wauw wat een hoop tips! Top...
Ga straks eens met de kaart erbij kijken haha

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 07:38

ashley1 schreef:
Het Banjaardstrand bij de Veersedam. En dan niet de opgang bij de parkeerplaats bij De Lekkerbek want dan is het echt nog een flink eind sjouwen naar het water, maar pak dan de 2e of 3e opgang (kijk even op Maps wat ik bedoel. Zoek op De Lekkerbek Vrouwenpolder dan zie je de grote parkeerplaats en rechts daarvan de 3 opgangen vanaf de lange smalle parkeerplaats). Daar bij die opgangen zitten ook strandtenten (De Dam en View).

Dit is het strand waar wij ook altijd heen gaan :j
Heel veel parkeerplek, en niet té afgeladen vol.

              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 07:41

Bij oostkapelle vind ik het niet erg druk.

Als je een kwartiertje wandelen niet erg vind zou ik het strand achter natuurgebied oranjezon aanraden, mega rustig. Leuke strandtent genaamd aloha beach.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 08:06

blondies schreef:
Hallo Bokkers,

Aangezien bokt zowat alles weet:

Wij als Limburgers willen zaterdag de zee opzoeken! Nu zie ik door de vele sites het bos niet meer...
Wie o wie weet een leuk plekje?

Dus in Zeeland, parkeren dicht bij strand, niet te druk, schoon (breed) strand geschikt voor 4-6 jarigen en liefst wel één of enkele leuke strandtentjes in de buurt... We zoeken zeker geen drukte a la zandvoort haha!

Brand los

Dank!!

Wij gaan graag naar Kamperland en parkeren dan bij Roompot.
Ja het is druk… maar dat is Zeeland sowieso nu :')
Tis een groot breed strand dus ruimte genoeg.
Zitten wat strandtentjes in de buurt en natuurlijk de Roompot zelf waar je gewoon op kan. Onze 4 jarige vind het ook leuk om daar nog even te spelen.
( en wat wij wel eens hebben gedaan is hem daar op de camping even onder de douche gezet als hij er écht als een zand/modder monster uitzag :+ )

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 08:52

Er zijn meerdere Roompot locaties bij Kamperland. Onze boot ligt bij Roompot Beach Resort. Ik ben toevallig de hele komende week aan boord. De grote parkeerplaats is er halfvol nu. En het dagstrand is een paar minuten lopen. Maar dan zit je wel aan de Oosterschelde, niet aan de Noordzee. Ik vind de Noordzee een stuk mooier, mooiere schelpen, hogere golven..

              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 12:27

Ik bedoelde idd Beach resort.
Ook met oog op de 4 en 6 jarige én de vraag naar strandtentjes…
Wij vinden het altijd heel fijn daar.

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:08

Bij Beach Resort heb je niet heel veel strandtentjes. Bij het surfcentrum hebben ze een klein terrasje, en dan heb je het grote restaurant, en een foodtruck met ijsjes enzo. Het eten bij het restaurant is wel heel lekker, en niet enorm duur. Wij eten er regelmatig een hapje :j
Voor jonge kinderen is het wel een fijn strand, zeker als het vloed is.
Parkeren is gratis, dat is wel een voordeel.

              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 14:45

Ik krijg bij Kamperland niet het echte vrije Noordzee gevoel. Het is meer een binnenwater.
Ik vond het daarom een tegenvaller. Ik wil geen Schelde of achter dammen of het zicht van dammen.

Ik wil graag echt aan de Noordzee zitten. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 15:16

Birgit01 schreef:
Cadzand in Zeeuws-Vlaanderen. En dan niet gelijk bij een grote parkeerplaats het strand op, maar net een overgang verder lopen. Ieder strandje heeft wel een mooie strandtent. Zwarte Polder gedeelte is een aanrader, kun je ook fossiele haaientanden zoeken.

Zeker de moeite waard. :D Kan je met de kinderen ook nog zoeken naar fossiele haaientanden. deze zijn zwart :)

Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag wilt doen! :)
Nog steeds verliefd op de Groninger....

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-24 17:32

We zijn eruit.. het wordt vrouwenpolder (breezand/banjaardstrand)

Ik ben benieuwd.. we zijn al vaak aan de kust geweest maar altijd op een vakantiepark en buiten het seizoen.

Thanks voor de tips!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie