Single groepsreizen... Waar moet ik zoeken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Single groepsreizen... Waar moet ik zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 15:06

Hoihoi!

Ik wil graag in februari of maart lekker een weekje op vakantie. Helaas geen mensen om mij heen die de mogelijkheid hebben om mee te gaan. Dusssss een singles reis it is. Heel spannend vind ik het, maar de stap moet ik toch een keer wagen.

Alleen, er zijn zo veel organisaties. Welke zijn betrouwbaar, wat zijn leuke trips, waar kan ik leeftijdsgenootjes tegenkomen? Zo veel vragen.

Nu had ik via de ANWB een hele gave reis gezien naar Lapland. Alleen nog maar te boeken met de vertrekdatum in maart. Maar daar zitten weinig mensen in mijn leeftijdscategorie in. Die van februari wel meer maar die kan je helaas niet meer boeken.

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een leuke reis in februari of maart. Sneeuw of zon maakt mij niet uit, maar ik ben geen fanatiek skiër, dus een skivakantie heeft niet de voorkeur. Iets met leuke activiteiten en een groep waar zeker wat mensen van mijn leeftijd bij zitten (23).

Wie o wie heeft de gouden tip als het aankomt op singles reizen :D :D :D

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Single groepsreizen... Waar moet ik zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:12

Ik zag via Tiktok laatst Explorista Travel, dat zag er erg leuk uit!

ryukapple

Berichten: 1776
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Single groepsreizen... Waar moet ik zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:23

Misschien dat er nog plek is bij een reis van beyond borders? Hoor er goede verhalen over zou zelf ook wel eens een reis bij hun willen proberen.

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 15:26

tjakka123 schreef:
Ik zag via Tiktok laatst Explorista Travel, dat zag er erg leuk uit!


Ja klopt daar heb ik ook al gekeken. Helaas alleen geen reizen meer open in februari of maart.

ryukapple schreef:
Misschien dat er nog plek is bij een reis van beyond borders? Hoor er goede verhalen over zou zelf ook wel eens een reis bij hun willen proberen.


Thanks, ik ga daar even rondkijken!

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:29

Wellicht een groepje van bokt optrommelen om mee te gaan? Maakt de stap misschien wat kleiner, en dan weet je op voorhand dat er reisgenoten zijn rond dezelfde leeftijd.

Helaas kan ik in de komende maanden niet, ik ga binnenkort eens rondkijken voor de zomerperiode.

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 15:32

Kookaburra schreef:
Wellicht een groepje van bokt optrommelen om mee te gaan? Maakt de stap misschien wat kleiner, en dan weet je op voorhand dat er reisgenoten zijn rond dezelfde leeftijd.

Helaas kan ik in de komende maanden niet, ik ga binnenkort eens rondkijken voor de zomerperiode.


Dat is natuurlijk ook een leuk idee! Moet eerlijk zeggen dat ik niet veel mensen hier op bokt ken. Maar mocht iemand interesse hebben, meld je zeker! Ik sta overal open voor :o

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:32

Wat is je budget? Wil je sportief, rondreizen, resort?

Op singlereizen.nl vind je eigenlijk een aanbod van allerlei aanbieders. Zij verzamelen al heel veel van verschillende aanbieders. Volgens mij vind je Shoestring er niet op. Zelf vind ik dat wel een fijne voor rondreizen.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Single groepsreizen... Waar moet ik zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:38

Waarom specifiek single reizen? Lief vindt lange reizen leuk maar daar heb ik geen zin in en geen tijd voor, dus dat doet hij, net als voordat wij elkaar kenden, lekker zelf met een groepsreis. Vindt hij leuk, ik zou ervoor betalen om niet mee te hoeven, maar als dat je ligt zijn het topvakanties.

Hij reist veel met Sawadee en Djoser, en heeft daar bijna alleen maar goede ervaringen mee.

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 15:43

Winged schreef:
Wat is je budget? Wil je sportief, rondreizen, resort?

Op singlereizen.nl vind je eigenlijk een aanbod van allerlei aanbieders. Zij verzamelen al heel veel van verschillende aanbieders. Volgens mij vind je Shoestring er niet op. Zelf vind ik dat wel een fijne voor rondreizen.


Mhh ik heb niet echt een budget voor mijzelf vastgesteld. Maar echt langer dan een week/8 dagen hoeft het allemaal niet. Heel sportief is niets voor mij. Maar ik vind het wel leuk om excursies te doen, wat van het land zien. Het mag wat sportief maar ik hoef echt niet elke dag 20km te wandelen/fietsen ofzo.

Prrrr schreef:
Waarom specifiek single reizen? Lief vindt lange reizen leuk maar daar heb ik geen zin in en geen tijd voor, dus dat doet hij, net als voordat wij elkaar kenden, lekker zelf met een groepsreis. Vindt hij leuk, ik zou ervoor betalen om niet mee te hoeven, maar als dat je ligt zijn het topvakanties.

Hij reist veel met Sawadee en Djoser, en heeft daar bijna alleen maar goede ervaringen mee.


Ik vind het best wel een stap om alleen weg te gaan. Met een singles reis weet je dat al die mensen ook alleen zijn. Geeft mij wat meer rust, zodat ik niet in groepjes een weg moet gaan vinden zegmaar. Thuis hebben wij ook wel eens een groepsreis gedaan en daar was iedereen ook met meerdere mensen, niemand alleen. Dus vandaar echt de keuze om voor een singles groepsreis te gaan.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Single groepsreizen... Waar moet ik zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:45

Ik ga in februari met shoestring op single reis naar Costa Rica. Je kan daar ook al de samenstelling van de groep zien, geboortejaar en geslacht. Heb verder geen ervaring nog ermee.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:47

De ervaring van lief is dat de groepen meestal uit een combinatie van setjes en eenlingen bestaan. Hij vindt altijd wel aansluiting met een aantal mensen, die groepjes ontstaan eigenlijk altijd wel. Het is de afweging die je zelf maakt - meer eenlingen, maar beperktere keuze, of meer samenreizers en meer keuze in bestemmingen.

Eerlijkheid gebiedt te zeggen: de gemiddelde leeftijd bij zijn reizen is meestal wel boven de veertig O:) Soms ruim daarboven.

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:50

Escamilla schreef:
Mhh ik heb niet echt een budget voor mijzelf vastgesteld. Maar echt langer dan een week/8 dagen hoeft het allemaal niet. Heel sportief is niets voor mij. Maar ik vind het wel leuk om excursies te doen, wat van het land zien. Het mag wat sportief maar ik hoef echt niet elke dag 20km te wandelen/fietsen ofzo.

https://shoestring.nl/groepsreis-marokk ... en-prijzen deze een optie? Kun je ook de groepssamenstelling zien.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Single groepsreizen... Waar moet ik zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:30

Ik ben zelf naar Zuid-Afrika en Peru geweest met Fox, nu ANWB. Echt top reizen, goed verzorgd, fijne reisleider en duidelijke communicatie voor en tijdens de reis. De groep was qua leeftijden elke keer zeer divers. Je vindt altijd wel ergens aansluiting bij en dat hoeft niet persé met leeftijdgenoten te zijn. Zou daar zelf dus niet echt naar kijken maar vooral naar de reis die je leuk vindt en dan vind je al snel gelijkgestemde.
Het voordeel van deze reizen vond ik dat je vanaf het moment van landen tot aan de terugreis goed begeleid werd en je eigenlijk alleen maar hoeft na te denken wat je wil eten, welke souvenirs je wilt kopen en welke activiteit je nog extra wil doen. De rest wordt allemaal voor je geregeld. Je kon dus echt lekker gaan genieten van al het moois wat het land te bieden heeft.

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Single groepsreizen... Waar moet ik zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 11:01

Wij organiseren regelmatig leuke paard gerelateerde weekendjes en weken. Onze leeftijd ligt tusssen de 18 en 27 jaar!
Kijk eens op onze website; www.villalesolivettes.be

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Single groepsreizen... Waar moet ik zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 15:20

Ik was in februari met Tui naar Finland, ze hebben geen echte singlereizen, maar omdat er kennelijk 1 plekje over was in het vliegtuig werd de reis voor een alleenstaande aangeboden.
Het was echt een elk gezin of stel voor zich reis. Ik heb werkelijk met niemand echt contact gehad. Er was geen reisleiding, en voor elke excursie zat je weer bij anderen in de groep. Maar de reis was verder perfect hoor. Ik heb me die 8 dagen prima vermaakt. Echter, zo zou ik niet graag 2 weken weggaan.

Mijn ervaring is echter dat reisgenoten zoeken via internet best lastig is, eigenlijk reageert er zelden iemand. Dus als je dan wat wilt moet je het wel gaan doen.
Met Fox, Djoser en dus Tui heb ik wel goede ervaringen qua singlereizen dus, al is tui niet echt voor singles. Maar de reis zelf is super en ik heb me daar niet echt eenzaam gevoeld.

Olivettes? Bestaat dat nog? Daar ben ik echt 20 jaar geleden ofzo een keer geweest voor een buitenrit. Op een Merens.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Single groepsreizen... Waar moet ik zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 15:29

Ik heb toevallig een groepsreis geboekt als single zijnde bij TUI.

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Single groepsreizen... Waar moet ik zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 15:34

Ik heb 3 jaar terug in mijn eentje een groepsreis geboekt via Mambo reizen (naar Afrika). Was super georganiseerd en heb echt herinneringen voor het leven gemaakt. Er waren een paar meiden die samen geboekt hadden, maar verder was iedereen alleen. Hadden een hele gezellige en hechte groep.

Zebraatje
Berichten: 138
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:13

Bij Sawadee hebben ze ook groepsreizen voor 22-35 jaar. En als ik naar de groepssamenstelling kijk ook vaak veel singles.

Ik zou op groepsreizen met als doelgroep tot 35 jaar zoeken en dan naar de groepssamenstelling kijken. Dan heb je misschien wat meer aanbod dan alleen singlereizen.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:59

Nosun.nl heeft in die periode reizen.
Ben in september met hun weg geweest. Was super leuk!

Verder beyondborders.be idd.

Of swadewee, heeft ook leuke reizen.

Zijn ook 2 andere topics over reizen, zal ze even zoeken
Gevonden: groepsreizen lapland https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2046325

Singelreizen:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2062175

Kan je misschien ook nog tips uit halen!

Verder is er ook nog een reismaatje gezocht topic.

Ik zit nu zelf in Lapland, helaas geen noorderlicht kansen deze week. Zit al weer te kijken om nog een weekeje in maart te gaan.

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Single groepsreizen... Waar moet ik zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 19:59


E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 00:24

Ik heb ervaring met twee organisaties:

Villavibes, daarmee ben ik een keer naar Zakynthos geweest op singlereis. Is mij toen heel goed bevallen maar soms wel duur (daarom boek ik ze tegenwoordig niet meer zo snel). :$
Ik heb van een paar medereizigers toen gehoord dat ze wel eens mee zijn geweest met Villavibes op wintersport. Dat was die mensen toen ook goed bevallen maar zelf heb ik er geen ervaring mee.

Singlereizen, daarmee ben ik twee keer op singlereis geweest. 1x naar Tenerife, thema " stappen en uitgaan" dat is me niet goed bevallen, die zou ik niet aanraden.
En 1x ben ik met Singlereizen naar Lesbos geweest, thema "zon, zee en strand" dat is me dan weer heel goed bevallen.

One2Gether travel is een organisatie waarmee Singlereizen veel samenwerkt dus de kwaliteit daarvan zal grotendeels hetzelfde zijn.
Ik ben wel 32, toen ik de eerste keer meeging met Villavibes was ik eind twintig dus ik ben wel jonger dan jij. Singlereizen bied ook reizen voor 20-35 aan. Ik verwacht dat je daar goed tussen past. Mocht je nog aanvullende informatie willen mag je altijd een pb sturen. :j

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 08:59

Ik ga dit jaar voor het eerst ook weg met een single groepsreis.. ik heb bij Shoestring geboekt :j

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 09:23

Narya schreef:
Ik ga dit jaar voor het eerst ook weg met een single groepsreis.. ik heb bij Shoestring geboekt :j


Ik ook! Waar ga je heen?

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Single groepsreizen... Waar moet ik zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 09:51

Voor jouw leeftijdscategorie absoluut simi-reizen of Mundero!
2 hele gave reizen hiermee naar Lapland gemaakt en hele toffe vrienden aan over gehouden.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar simi-reizen is een Nederlandse organisatie en Mundero zit in Gent. Maar ik heb als Nederlandse een geweldige reis gemaakt met de Belgen :D

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Single groepsreizen... Waar moet ik zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 09:57

Ik ben een keer met Fox (nu anwb) naar zuid-afrika geweest. De leeftijden liepen toen echt uiteen van 20 jaar tot 70 jaar. Was verder wel echt een heel leuke reis, ook goed georganiseerd.
Met VillaVibes heb ik een weekendje Ardennen gedaan, erg gezellig maar doordat het alleen voor hoger opgeleiden is was een gedeelte niet zo mijn soort mensen (beetje ‘kijk mij eens een vet goede baan hebben en slim zijn’). Gelukkig ben je met een grote groep en zijn er altijd wel mensen waar je mee klikt.
Dit jaar heb ik een reis met shoestring op de planning.