Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-22 14:49

Nope :') nou ja het kan wel maar daar schiet ik echt niks mee op en is nog duurder en omslachtiger. Eerst naar een vliegveld (80 km minstens) dan vliegen mogelijk nog overstappen dan een auto huren en alsnog minstens 200 km of zo moeten rijden zonder overstap of met overstap 100 km rijden. . :+

Dan is heen en weer, zeker met een tweede chauffeur een kwestie van heen en weer. Dan kan ik tenminste meteen wat afzetten in huis. Heb ik nu ook zonder extra chauffeur gedaan.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


chanicha

Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 15:05

Snap ik, ik dacht voor het tekenen maar als het zo’n gedoe is zou ik het ook niet doen.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 15:31

Gefeliciteerd :)

Die stress is maar voor even, dadelijk valt alles op zijn plek.

Tinka

Berichten: 3747
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 15:50

Je kan ook een volmacht geven voor het tekenen, zowel in Nederland als in Frankrijk.
Waarom is er daar trouwens geen electriciteit? Er hebben toch gewoon mensen gewoond?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-22 16:18

Volmacht kan maar ik ben er liever zelf bij uiteraard.

De huidige eigenaren hebben vorig jaar alle contracten opgezegd toen ze vertrokken. -O- En er is daardoor geen stroom nu ingeschakeld maar ergens buiten door edf afgesloten. Water hebben we gevonden dat is simpel. Alleen de meterstand moet afgelezen worden. Maar de stroom zit ergens buiten het perceel dicht.

Als ik een tekendatum heb moet ik edf aan zijn jas trekken zodat ze het weer aanzetten, en dan uitermate voorzichtig zijn en zeer beperkt stroom gebruiken omdat de installatie is afgekeurd wegens niet veilig op veel plekken kwa aarding. Ik kan dus niet zomaar een schakelaar omzetten, dingen meteen op het stopcontact aansluiten zal wel gaan mits het geen stroomkachel oid is. Maar lichtschakelaars gebruiken is geen goed idee :+ . Daarvoor moet er echt een electricien aan de slag.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 16:23

Mooi huis voor Addams Family :))

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 16:25

Gefeliciteerd Karuna! Hopelijk krijg je alles een beetje fijn rond.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-22 16:33

Prrrr schreef:
Mooi huis voor Addams Family :))

Heb jij een alles kunnende rennende hand en een fors uitgevallen butler voor me? :+ Kwa electrocutie boven douchen met de lampen aan en een beetje spetteren mooi voor wednesday :P brrrr ik zou het niet durven. De beneden douche wel. Die is goed aangelegd :D

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

pien_2010

Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 16:35

Proficiat Karuna.

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 16:42

Nou gefeliciteerd dan maar! Hopelijk krijg je de rest nu snel rond, wel fijn wanneer het huis al echt van jou is voordat je je huidige huis op moet leveren +:)+

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 17:09

Die alleskunnende hand en de fors uitgevallen butler (die ik overigens nooit betaald heb zien worden <<) ) zou ik je best gunnen :))

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

pien_2010

Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 17:42

Hoe vindt je vriend het allemaal Karune? Hij lijkt wat afwezig in dit verhaal.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-22 17:52

Die houd ik er bewust ook buiten :j maar hij is al langere tijd heel hard bezig frans te leren. En is inmiddels ook aardig verknocht aan het land sinds hij met mij daar op vakantie is geweest vaker. We hebben ook al meest van de eerder bekeken huizen eens langsgegaan samen. En al jaren neust hij bij elke makelaar die hij tegen komt over de grens wat huizen kosten

En eigenlijk is hij ook de aanzet geweest van deze laatste poging. Zonder zijn wilde vanuit het niks opmerking : "waarom ga je niet alsnog in Frankrijk kopen?" nadat hij zelf zijn mogelijke nieuwbouw huis heeft geschrapt. Was ik ook niet meer op het idee gekomen. En hij is ook elke bezichtiging naar alle huizen meegeweest. :)

En hij zit boordevol plannen ook. Maar zijn werk is nu eenmaal gewoon aanwezig voor nog aardig wat jaar. Maar simpelweg zonder zijn steun was dit ook echt niet gelukt. Ook voor hem verandert er nu enorm veel. :j Vooral zijn toch vrij piepkleine huis zal een deel van mijn spullen moeten gaan aankunnen.

Maar het op af idee bevalt hem ook wel voor nu. Tijden gewoon rust in je uppie en tijden met zijn tweeen. En ieder gewoon zijn eigen vaste plek.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 18:35

Oh gefeliciteerd *\o/* !

En niet alleen piekeren over de praktische zaken, alles stap voor stap, dan komt het vast goed. Voor nu even genieten van het moment: you did it :j .

Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 20:08

karuna schreef:
Hazelaar kan nu toch al gestekt worden

Ja kan maar nam aan dat je de stekken zo vers mogelijk wilde. En ook wel handig om te weten hoe je het wil doen. Ophalen of opsturen.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-22 20:10

Help help. Mist wegvluchtende smiley nu. -O-

Vandaag mijn laatste zaterdag hier in een gevuld huis. Dat besef hakte erin met hond uitlaten net Wat ga ik dat bos op loopafstand missen, ;( maar ja geen keuze. Er zal vast iets tofs voor terugkomen. De verwarming heeft het zwaar omdat de dozen inmiddels voor de radiatoren staan. :brr:

Nog vier nachten kunnen slapen in mijn bed hier -O- . Pffff ik doe mijn best het vol te houden maar ik loop echt op het randje en slaap echt zo belabbert inmiddels. De wetenschap dat 30 december het meeste achter de rug is kwa tijdplanning houd me nu eigenlijk alleen nog maar op de been. Mijn lijf is een beetje stuk aan het raken en mijn hoofd is veel en veel te vol nu en zijn er echt wel al lang klaar mee. %) Maar ja geen keuze ik moet door. :n

Ik zou het moeten redden kwa inpakken maar toch de paniek is er best aanwezig nu. En tot overmaat van ramp twee dagen geen hulp. Pas maandag in de loop van de dag arriveert er weer een extra handje hulp. -O- En zonder die hulp kan ik nu niks boven doen ivm mijn oudje die langzaam van de leg begint te raken omdat het zo volgestapeld is inmiddels.

De vriezer, koelkast en voorraad kast beginnen langzaam aan leeg te raken. Maar pff voor nu voel ik me even echt niet tof.

Ik houd me maar voor, nog 20 dagen volhouden dan mag ik een beetje gecontroleerd instorten. #)

Ik doe mijn best (hoewel het geld kost wat ik eigenlijk niet kan missen) een bedrijf of instantie te vinden die als de opslag spullen weg zijn het tweedehands winkel en naar de stort spul voor me kan inladen, meenemen en afvoeren. Dat valt nog best tegen. Genoeg bedrijven maar weinig tot geen die kunnen, willen of zo duur zijn dat het echt te veel is. Hopelijk vind ik er nog een. Dat zou me fysiek in ieder geval helpen. Anders moet ik het echt zelf doen met mijn bestelbusje en een extra handje hulp. -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

pien_2010

Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 20:16

Hoort erbij Karuna, komt goed. Blijven ademhalen en desnoods voor een nachtje wat slaapmedicatie nemen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-22 20:26

Slaapmedicatie is helaas een heel slecht plan voor me. %) Ik ga daar zo van onderuit en zo lang dat ik absoluut niet alleen mag blijven s nachts omdat geestelijk volledig afwezig zijn maar gaan lopen bv dan fout afloopt. Been there done that. -O- En ik de dag erna ook niet kan functioneren. Ik moet mijn tandvlees even wat eelt geven zodat het iets langer meegaat voor het opgesleten is. :')

Ik heb mijn luisterboeken gelukkig, zenmuziekje erbij en desnoods ogen dicht en boeken luisteren. Dan rust ik nog een beetje uit. En s middags ogen dicht ook. Gister en vandaag fysiek twee dagen rust gepakt. Gister veel geregeld, huisarts, apotheek, gemeentehuis dat soort dingen. Vandaag echt alleen terug naar huis, gewandeld en wat schoongemaakt.

Morgen weer ertegen aan. De gangkast uitmesten. De kleine kast in de slaapkamer beneden leeghalen en kleding in dozen. Daar ook alles van de muur halen en inpakken. En dozen duidelijk gaan markeren rondom wat mee kan in de opslag en wat moet blijven staan zodat ik het zelf kan meenemen.

Voor de laatste keer brood bakken waarna dat spul ook in dozen kan. En een eind gaan wandelen in het bos maar als oude dame er zin in heeft,

Maandag als de hulp er is mijn "schuur" leeghalen en uitzoeken. Dinsdag komt mijn vader er ook bij. Die kan dan gaan hondsitten en kunnen wij tweeen boven sauna uit elkaar halen en op zolder gaan schiften en in vakken verdelen. Mee, weg, blijven, gebruiken om te slapen. En dan alle gordijnen, lampen enz die nog hangen eraf halen. De schemerlamp en mijn kerstlicht slierten gaan even dienen als verlichting. En lang leve de kampeermiddelen.

Als het goed is is oude dametje woensdag ochtend bij mijn ex zodat zij geen last heeft van het leeghalen van het huis.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Prairy
Berichten: 9058
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 20:30

Misschien kun je op bokt een oproepje zetten of mensen je een handje willen helpen? Wel even erbij zetten welke plaats het dan is.

Er zijn ook vaak vrijwilligers Facebook groepen of je zou je sociaal makelaar van de gemeente kunnen vragen of zij nog iemand weten. Of een oproepje doen op een vrijwilligers site.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-22 20:35

De gemeente heb ik al geprobeert maar helaas, een stichting heeft domweg pas in januari tijd, een andere is gewoon geen contact mee te krijgen. Of ze vinden het te ver uit de richting. -O- Zelfs het neerzetten van een simpele container (mijn eerste idee, dan kwak ik daar alles wel in) is niet mogelijk. De straat is te krapjes voor een standaard kleine maat. De kleinere containers die wel passen worden door geen enkel bedrijf geplaatst bij partikulieren. Dat is echt zo stom 8)7

Oproepje is zeker iets dat ik in mijn achterhoofd houdt. Al moet ik dan weer mijn oude fikje elders onderbrengen omdat zij gewoon voor haar onbekenden absoluut niet mag door haar turbulente verleden. :(:) Voordeel van een stichting of een bedrijf die huur je in, betaal je en ik hoef alleen maar te kijken en aanwijzingen te geven. Bij een groepje mensen moet ik alsnog fysiek aan de gang en zit ik dus met mijn oude dametje.

Ik heb nog een bedrijf dat mogelijk kan en wil helpen. Wel een eind uit de richting (maar ze wilden kijken of ze twee mensen met een vrachtautootje konden missen) maar die kunnen pas de 14 of 15 december langskomen om te zien of ze zouden kunnen helpen. Daarna heb ik dan nog twee weken max om het zelf te doen als ze afhaken. Dan komt er zeker een oproep :j

Iemand met een flinke paardentrailer en een be rijbewijs zou al een grote hulp zijn, :j die past wel in de straat, past meer in dan mijn bus en dan kwak ik daar alles wel in
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-12-22 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 20:39

Er zijn studentenverenigingen die helpen met verhuizingen.
(En dat gaat echt heel netjes en geordend).
Ze doen o.a. inpakken en vervoeren. Al zal dat laatste naar Frankrijk dan geen optie zijn. Maar bijvoorbeeld ergens tijdelijk opslaan kan vaak weer wel.
Je betaalt dan een stuk minder als wanneer je een professioneel verhuisbedrijf laat komen en zij verdienen ook nog wat naast hun studie.
Wij hebben er hele goede ervaringen mee.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-22 20:44

De verhuizing en opslag is goed geregeld zonder dat ik de hoofdprijs hoef te betalen :j omdat mijn spullen uiteindelijk met gedeeld transport over gaan scheelt dat echt een bult geld. Dan gaan mijn spullen mee in een lading die in die regio afgegeven moet worden. Het transportbedrijf rijdt vooral op oost frankrijk, Dan heb ik dus niet alle diesel, tol en arbeidsloon kosten. Het kan daardoor hooguit zijn dat ik aangeef jongens ik ben zo ver en dat het dan nog een week duurt. Maar dat is geen ramp.

Alleen wat daarna nog overblijft in huis dat of herbruikbaar is of weg moet is een rotklus die ik liever uitbesteed

De studenten zitten helaas niet in deze hoek. Het is daarin echt de achterhoek. :+ voor veel bedrijven zit ik net buiten hun regio.

Als ik klem kom met inpakken kan ik dinsdag middag nog doorgeven aan het verhuisbedrijf ik red het niet. Dan sturen ze een extra man mee om te pakken op woensdag. Kost wel extra maar ok. Het is vooral het stuk erna tot de 30 e dat me zo in de stress jaagt. %)

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:01

December is een onhandige maand, veel bedrijven zijn al bezig met afronden.
Gek dat ze geen container willen plaatsen. Wij wonen in een godsonmogenlijk smal stijl doodlopend straatje en dat lukt ook (wel razend knap vind ik het).

Nog even doorademen, het komt goed.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-22 21:50

Doodlopend had nog gekund. Dit is een simpele straat volgeparkeerd met autos. De container is net te breed waardoor er dan geen ruimte genoeg is voor autos/brandweer om er door te kunnen. En de kleinere mogen/kunnen/willen ze niet aan partikulieren leveren dat is gewoon stom -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 11:42

Kan je niet iemand vinden op Marktplaats ofzo, die kosteloos huizen leegruimt en dan de spullen mag houden om te verkopen? Dat gebeurt volgens mij best vaak?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 167 bezoekers