Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Ingrid_ms
Berichten: 210
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Re: Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:32

Wat heftig! Sterkte met de opbouw!


Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:32

Jeetje die foto van dat paard op dat dak. Ja dat dak houdt nooit het gewicht van een paard natuurlijk. Wat sneu.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:47

Die foto met die paarden...zo triest dit weer ;(

Staan al jullie dieren nu op een veilige plek ?

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-23 10:20

Pandora2 schreef:
Die foto met die paarden...zo triest dit weer ;(

Staan al jullie dieren nu op een veilige plek ?


Meeste wel

Heb uit betrouwbare bron zo juist vernomen dat er meer dan 40 lichamen bij de haven van Napier liggen … ze proberen het uit de media te houden op het moment maar schijnen veel lichamen aangespoeld te zijn :(

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:46

Wat heftig TS, meer dan sterkte wensen kan ik vanaf hier helaas niet doen Y;( ik zag het gisteren nog op het nieuws, wat heb ik toen aan jullie gedacht. Misschien eroverheen gelezen maar hoe is het met jullie dieren? die foto met het paard op het dak, hartverscheurend…….

miccamaaike

Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:31

Jeetje wat heftig zeg met die overstromingen. Net je hele topic doorgelezen, jullie hebben wel een prachtige plek daar. Sterkte ermee, het zal een pittige tijd worden zo voor jullie.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:36

Wat een verschrikking, die aangespoelde lichamen.
Ik heb een kennis waarvan de oom omgekomen is bij de overstromingen in de Ardennen in 2021.
Zijn lichaam werd ook gevonden in een meander, samen met nog 2 andere mensen. Pure horror dit ;(

tienus63

Berichten: 11741
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:31

Vreselijk!
Is de infra structuur bij jullie nog een beetje gespaard gebleven?

#trotsoponzeboeren

xMathilde
Berichten: 1010
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:22

Jeetje wat verschrikkelijk en hartverscheurend om te zien! Dat paard op het dak zegt zeker veel. Hoe erg dat het water zo hoog stond dat een paard daar verzeild geraakt en dan ook nog eens er doorheen zakt. Heel erg verdrietig.

Krijg er echt kippenvel van, na een tijd in Nieuw Zeeland te hebben gewoond gaat me dit toch nauw aan het hart.

Heel veel sterkte met de wederopbouw! Is er een manier waarop we jullie vanuit hier kunnen helpen?

Today is the tomorrow you worried about yesterday and all is well

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-23 20:56

Autumnn schreef:
Wat heftig TS, meer dan sterkte wensen kan ik vanaf hier helaas niet doen Y;( ik zag het gisteren nog op het nieuws, wat heb ik toen aan jullie gedacht. Misschien eroverheen gelezen maar hoe is het met jullie dieren? die foto met het paard op het dak, hartverscheurend…….


Behalve een paar kippen is alles ik! Hebben nog wel twee schapen van de verdrinkingsdood gered terwijl wij op de helicopter aan het wachten waren!


Pandora2 schreef:
Wat een verschrikking, die aangespoelde lichamen.
Ik heb een kennis waarvan de oom omgekomen is bij de overstromingen in de Ardennen in 2021.
Zijn lichaam werd ook gevonden in een meander, samen met nog 2 andere mensen. Pure horror dit ;(

Het is ook mijn grootste angst dat we een lichaam vinden langs ons land met de rivier naast ons. Of een aangespoeld dier


tienus63 schreef:
Vreselijk!
Is de infra structuur bij jullie nog een beetje gespaard gebleven?


Veel bruggen zijn weg we kunnen niet bij het strand komen, allemaal weg en de rivier is helemaal van koers veranderd


xMathilde schreef:
Jeetje wat verschrikkelijk en hartverscheurend om te zien! Dat paard op het dak zegt zeker veel. Hoe erg dat het water zo hoog stond dat een paard daar verzeild geraakt en dan ook nog eens er doorheen zakt. Heel erg verdrietig.

Krijg er echt kippenvel van, na een tijd in Nieuw Zeeland te hebben gewoond gaat me dit toch nauw aan het hart.

Heel veel sterkte met de wederopbouw! Is er een manier waarop we jullie vanuit hier kunnen helpen?



Er is niks niemand kan doen. We zijn verzekerd maar niet voor hekwerk dus dat is balen maar hebben veel vrienden die ons helpen dus dan kost het ons alleen inkoop op het moment (nog een flinke duit maar dat is te overzien!) en dat vee leeft is het belangrijkste.

We kunnen nu grappen dat Matt een romantische Valentijnsdag had gepland inclusief helicopter ritje :’)

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:25

Citaat:
We kunnen nu grappen dat Matt een romantische Valentijnsdag had gepland inclusief helicopter ritje :’)


:')
Af en toe wat humor maakt de ellende draaglijker inderdaad.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-23 20:35

Om jullie een idee te geven;

Geel is waar dus water heeft gestaan,
Het blauwe is ons land and vlak er buiten is dus ons houd (dat kleine blauwe stukje dat niet is aangeraakt)

Rode pijl is waar de rivier nu stroomt, en de rode lijn is de kant waar het zou moeten stromen. Ze zijn met vele bulldozers bezig het weer in goede banen te leiden.



We hebben een heavy rain warning dit weekend en heb geen idee of we ons zorgen moeten maken of niet. Het is nog steeds stress voor ons want momenteel hebben geen goede omheiningen meer omdat alles is weggevaagd.
We hebben helaas ook een overleden lam aangetroffen in een weiland :(

Maar we vinden nog steeds dat we veel geluk hebben gehad!

Paar foto’s van het weekend en het opruimen en schade

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

tienus63

Berichten: 11741
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 21:04

Onvoorstelbaar!
Is jullie waterput onbruikbaar geraakt?

Ik zag al bij onze kiwi relaties op zuid op Facebook dat er inzamelacties het en der gehouden wordt voor de getroffenen op noord.

#trotsoponzeboeren

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-23 08:09

tienus63 schreef:
Onvoorstelbaar!
Is jullie waterput onbruikbaar geraakt?

Ik zag al bij onze kiwi relaties op zuid op Facebook dat er inzamelacties het en der gehouden wordt voor de getroffenen op noord.


Het is geweldig hoe de rest van NZ allemaal hulp inschakelt voor ons.
De media houdt alles erg stil wat echt niet te begrijpen is. Het aantal doden is veel hoger dan wat er wordt beweerd :( het is echt verschrikkelijk.

Onze water put is nu schoon gemaakt en werkt weer maar moeten het water nog wel testen!

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 08:29

Je zou toch denken dat de media er bovenop vliegt. Zou de regering er voor iets tussen zitten?

Denk dat je inderdaad in je handen mag knijpen als je maar een paar dieren kwijt bent geraakt en jezelf, je familie en vrienden veilig zijn. Je hele veestapel kwijt geraken en al helemaal als het je inkomen is is vele malen erger.

Ik hoop dat de kosten voor het herstellen van de schade gaan meevallen. Nieuw-Zeeland treft het echt niet nu. Eerst die overstromingen en dan nog een aardbeving. Hoewel we hier in België er totaal niets over horen. Alle aandacht voor Turkije, Sirië en Oekraïne.

tienus63

Berichten: 11741
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 09:39

Dat is helemaal ondenkbaar over een land als Nieuw-Zeeland, dat ze dit onder de pet houden!
Zou dat te maken hebben dat de premier net is aangetreden?

Toen ik in Franz Josef was, werd daar verteld dat ze on 2022 gestopt zijn met het eieren rapen van de kiwi en die dan in fokprogramma te laten uitbroeden.
Alle kiwi’s in Hawkes Bay zijn wel weggevaagd, dacht ik bij mezelf.

Maar de kracht, instelling en veerkracht van de nz spreekt ook heel duidelijk op Facebook.
Ik keek even op pagina’s van plekken waar wij geweest zijn en dat toeristen echt wordt gevraagd vooral te blijven komen en dat ze begrip moesten hebben voor vertraging en dat het momenteel iets anders is dan normaal.

#trotsoponzeboeren

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 11:44

Die foto met je aanduidingen ... vlak middenin het ondergelopen deel :oo :7
Wat een geluk dat jullie en de meeste dieren er ongeschonden uitgekomen zijn.

Mooi om te zien die solidariteit onder de mensen in tijden van rampen. Wat eigenlijk de taak is van de overheid, wordt door de burgers overgenomen. Lijkt wel overal zo te zijn :x

Cross fingers dat de voorspelde heavy rain aan jullie voorbijgaat deze keer.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-23 19:21

petraaken schreef:
Je zou toch denken dat de media er bovenop vliegt. Zou de regering er voor iets tussen zitten?

Denk dat je inderdaad in je handen mag knijpen als je maar een paar dieren kwijt bent geraakt en jezelf, je familie en vrienden veilig zijn. Je hele veestapel kwijt geraken en al helemaal als het je inkomen is is vele malen erger.

Ik hoop dat de kosten voor het herstellen van de schade gaan meevallen. Nieuw-Zeeland treft het echt niet nu. Eerst die overstromingen en dan nog een aardbeving. Hoewel we hier in België er totaal niets over horen. Alle aandacht voor Turkije, Sirië en Oekraïne.


Ja ze willen niet laten weten hoe het echt zit, bang voor hoe nz dan wordt geportretteerd.
(Dit is wat men zegt) alle Posts over doden worden direct van social media verwijderd. Maar echt iedereen die je spreekt weet het of heeft lijken gezien :/

Die aardbeving was vrij normaal dus dat is door iedereen alweer vergeten. De 6 op schaal van Richter komt wel vaker voor hier. Daar zijn de meeste huizen ook wel bestand tegen.

Hier is het nu het onderhoud aan dijken, schijnt waar hier de dijk gebroken is al 8 jaar geen onderhoud te zijn geweest. Auto’s crossmotoren etc reden er allemaal. Ben niet eens verbaasd!


tienus63 schreef:
Dat is helemaal ondenkbaar over een land als Nieuw-Zeeland, dat ze dit onder de pet houden!
Zou dat te maken hebben dat de premier net is aangetreden?

Toen ik in Franz Josef was, werd daar verteld dat ze on 2022 gestopt zijn met het eieren rapen van de kiwi en die dan in fokprogramma te laten uitbroeden.
Alle kiwi’s in Hawkes Bay zijn wel weggevaagd, dacht ik bij mezelf.

Maar de kracht, instelling en veerkracht van de nz spreekt ook heel duidelijk op Facebook.
Ik keek even op pagina’s van plekken waar wij geweest zijn en dat toeristen echt wordt gevraagd vooral te blijven komen en dat ze begrip moesten hebben voor vertraging en dat het momenteel iets anders is dan normaal.


Juist nu moet je eigenlijk niet naar Hawkes bay komen, ik verklaar iedere toerist dan een ramp toerist. Geef het een maand en kom dan terug. Er spoelen nog dagelijks dieren(mensen) aan en veel te veel verkeer door alle hulp verleners. Tis nog nooit zo druk geweest.
Als je komt, help dan of wat mensen doen is boeken en niet komen om ze te steunen.
Onze Airbnb gasten voor april hebben ook afgezegd en komen niet meer.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 01:12

Als jij je reis hebt geboekt dan breek je die niet af. En er moet ook brood op de plank komen.

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 01:36

Pandora2 schreef:
Die foto met je aanduidingen ... vlak middenin het ondergelopen deel :oo :7
Wat een geluk dat jullie en de meeste dieren er ongeschonden uitgekomen zijn.

Mooi om te zien die solidariteit onder de mensen in tijden van rampen. Wat eigenlijk de taak is van de overheid, wordt door de burgers overgenomen. Lijkt wel overal zo te zijn :x

Cross fingers dat de voorspelde heavy rain aan jullie voorbijgaat deze keer.

Bij grote rampen heb je een flink leger nodig wil je als overheid ergens in de buurt komen van iedereen vrijwel meteen hulp bieden. Vergis je niet hoeveel mensen en materiaal er voor zo'n grote ramp nodig is. Om dat enkel daarvoor ergens te hebben staan (+ onderhoud) is niet te doen, komt nog eens bij dat je het niet zomaar op lokatie hebt, want dan zijn de nodige wegen, etc. vaak ook stuk/onbegaanbaar.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-23 01:48

Zonnetje81 schreef:
Als jij je reis hebt geboekt dan breek je die niet af. En er moet ook brood op de plank komen.


Ik denk dat je je niet realiseert hoe groot de schade hier is.
Dit is geen plek om de toerist uit te hangen. Leger helicopters vliegen hier nog dagelijks om overlevenden ze zoeken.
Sorry maar je kan makkelijk naar een ander deel van het land. Laat ons eerst onze vrienden en familie vinden en de boel weer een beetje op orde hebben. Niemand is hier bezig met toerisme. Ja over een maand misschien nu zijn veel van deze plekken verwoest of opvangcentra.

Denk niet dat je enig idee hebt waar je over praat als je hier zelf niet bent. Vind dit een beetje respectloos :(

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

pony33
Berichten: 693
Geregistreerd: 26-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 03:58

Het is idd echt verschrikkelijk. |(
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... tid=Nif5oz
Als de link werkt, klik op de naam van het album Hawkes Bay- cyclone Gabrielle, niet mijn foto's, ze worden overal op nz farming pagina's gedeeld.

Dan zie je dus de ravage die er is.
Ter info, SH5 of Sh8 is State Highway 5 en 8, de (soms) enige (grote) weg die daar loopt.
Dus ja, succes als tourist om daar te komen... Er zijn nog genoeg mensen die compleet afgesloten zitten van wat dan ook, waar zelfs de hulptroepen niet of nauwelijks bij kunnen komen.
Dus wat OP zegt, toeristen hebben er op het moment echt niks te zoeken, want er is letterlijk niks meer over van wat voor toeristische attractie dan ook :n

Het is wel heel hartverwarmend al de hulptroepen die er heen gaat, heel veel boeren en transportbedrijven die de handen ineen slaan en vrachtwagens vol eten, hooi, stro etc daar heen brengen om de mensen en ook dieren te kunnen voeden <3

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-23 09:20

pony33 schreef:
Het is idd echt verschrikkelijk. |(
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... tid=Nif5oz
Als de link werkt, klik op de naam van het album Hawkes Bay- cyclone Gabrielle, niet mijn foto's, ze worden overal op nz farming pagina's gedeeld.

Dan zie je dus de ravage die er is.
Ter info, SH5 of Sh8 is State Highway 5 en 8, de (soms) enige (grote) weg die daar loopt.
Dus ja, succes als tourist om daar te komen... Er zijn nog genoeg mensen die compleet afgesloten zitten van wat dan ook, waar zelfs de hulptroepen niet of nauwelijks bij kunnen komen.
Dus wat OP zegt, toeristen hebben er op het moment echt niks te zoeken, want er is letterlijk niks meer over van wat voor toeristische attractie dan ook :n

Het is wel heel hartverwarmend al de hulptroepen die er heen gaat, heel veel boeren en transportbedrijven die de handen ineen slaan en vrachtwagens vol eten, hooi, stro etc daar heen brengen om de mensen en ook dieren te kunnen voeden <3


Klopt je kan dus niet van Taupo direct naar Hawkes Bay komen.
De fokker van mijn paard zitten volledig ingesloten want de enige brug in is verwoest.

Het is gewoon geen bestemming voor toeristen momenteel. Tuurlijk moet er brood op de plank komen maar we moeten echt nu eerst opruimen en zorgen dat iedereen veilig is. Er zijn nu weer mensen geëvacueerd en wij hebben ook al een pre-evacuatie waarschuwing hier en ze hebben het ook over een tweede cycloon :/

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 09:27

Met andere woorden jullie dieren blijven beter nog even waar ze momenteel zijn om dan maar te hopen dat je niet nog eens zo getroffen wordt als nu.

SjonnieZ

Berichten: 2253
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:18

Sterkte TS
Ik hoop voor mens en dier dat de cycloon afzwakt en de schade mee valt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Barramundi, Bo_Y, Bytespider, Colien, DexterM, DieL_Zor, Emmaa_92, fohadie, Iloveiswan, Ineke2, Just_Natural, kwii, Lestria, lukka63, merrylegs, Noukie en 84 bezoekers