Singles reizen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 12:44

Hoi Bokkers!

Ik ben jaaaaren niet op vakantie geweest, tot ik vorig jaar in m'n uppie naar Curacao vertrok om daar mijn bestie op te zoeken die meedeed aan Miss Universe Curacao. Zij is tevens mijn buurvrouw en haar vriend (mijn buurman, duh) was daar ook. Spannend, om daar gewoon 9 dagen mee op te trekken. Maar het is gewoon heel erg goed gegaan!

Maar dit smaakt nu naar meer... En ik wil niet afhankelijk zijn van vriendinnen die relaties of andere occupations hebben, waardoor ze niet zo even een week of twee weg willen/kunnen met mij. Of in geval van relatie OOK nog twee weken vrij nemen om met mij door te brengen. Dus ben ik toch maar gaan zoeken naar singlesreizen en dat klinkt echt tof! Gezien mijn sociale vermogen lijkt me dit een erg prettige manier van georganiseerd reizen!

Dus ik kwam hier op Bokt al een topic tegen over singles reizen, wat echt specifiek ging over het hoe en wat. Maar ik dacht; wie weet kunnen we hier ervaringen delen over bepaalde reizen bij bepaalde reisgenootschappen!

Zelf zou ik volgend jaar graag gaan. Dit jaar zit het er even niet in :') Dus ik hoop hier alvast wat ideetjes op te doen! :D
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 10-07-22 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:50

Ik doe vaak een taalcursus! Super geschikt voor singles.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 12:51

Sheran schreef:
Ik doe vaak een taalcursus! Super geschikt voor singles.


Dit moet je me toch even uitleggen. Dit is op een singles reis ofzo?
Heb je een linkje van een bepaalde reis? En meer bevindingen over je ervaring met die reis?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:55

Janine1990 schreef:
Sheran schreef:
Ik doe vaak een taalcursus! Super geschikt voor singles.


Dit moet je me toch even uitleggen. Dit is op een singles reis ofzo?
Heb je een linkje van een bepaalde reis? En meer bevindingen over je ervaring met die reis?


Dit is gewoon een reis die je goed als single kunt doen, omdat je super veel contacten opdoet en dingen kunt ondernemen. Ik heb ook wel regelmatig naar singlereizen gekeken, maar ze gingen voor mij nooit op haalbare data weg en/of waren onbetaalbaar.

Maar je moet dan misschien even toelichten wat je doel is van de singlereis. :) Waar ben je naar op zoek?

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:01

Bedoel je een soort groepsreis?

Ik wil dit jaar met NoSun mee naar Zweden. Nog niet geboekt Eerst nog herstellen van een blessures, zodat ik alles echt mee kan doen.

Een vriendin gaat volgende week met Simi-reizen mee naar Costa Rica.

Nog geen ervaringen met zulke reizen, maar wel dus wat in het vooruitzicht.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 13:04

Sheran schreef:
Dit is gewoon een reis die je goed als single kunt doen, omdat je super veel contacten opdoet en dingen kunt ondernemen. Ik heb ook wel regelmatig naar singlereizen gekeken, maar ze gingen voor mij nooit op haalbare data weg en/of waren onbetaalbaar.

Maar je moet dan misschien even toelichten wat je doel is van de singlereis. :) Waar ben je naar op zoek?


Volgens mij staat dat gewoon in de OP, dit topic heb ik gestart om ervaringen van andere Bokkers met specifieke reizen van specifieke aanbieders van singles reizen te lezen en t.z.t. zelf ook te delen met andere Bokkers. Wat jij benoemt is niet een singles reis.

Ik heb niet zoveel moeite met het financiële aspect, ik zag vanochtend bijvoorbeeld nog een leuke reis van 8 dagen naar Elba voor maar 600 euro. En als ik dan rondreizen van 24 dagen aan de andere kant van de wereld zie voor maar net 3000 euro, vind ik dat ook echt niet duur.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 13:05

kosseh schreef:
Bedoel je een soort groepsreis?

Ik wil dit jaar met NoSun mee naar Zweden. Nog niet geboekt Eerst nog herstellen van een blessures, zodat ik alles echt mee kan doen.

Een vriendin gaat volgende week met Simi-reizen mee naar Costa Rica.

Nog geen ervaringen met zulke reizen, maar wel dus wat in het vooruitzicht.


Leuk, welke reis heb je op het oog voor jezelf?

Heeft je vriendin het al eens eerder gedaan? Costa Rica zie ik ook veel voorbij komen. Lijkt me ook tof, maar Afrika spreekt me ook enorm aan.
Ik zag ook al eens een fietsvakantie in Indonesië, alleen trekt het Azië me niet heel erg omdat ik er waarschijnlijk nogal een toeristische trekpleister ben met mijn lengte :')

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:06

Of zoek je meer: pleur de zooi in je auto, kompas op were ever het je leuk lijkt en rijden maar?

Dat heb ik in het verleden vaker gedaan in de context dat ik naar GB ging voor een Land Rover beurs (op jacht naar onderdelen en ideeën) en daar twee weken vakantie aan vooraf plakte waarbij ik soms iets boekte en soms ook op de bonnefooi naar een regio reed wat me leuk leek.
Ik kampeerde in die tijd maar intussen is het ook wel onze ervaring dat je buiten het seizoen prima op de bonnefooi B&B's kunt pakken. Dat brengt je soms op uitzonderlijke plaatsen die je via tripadvisor & co niet zult vinden.

MyWishMax

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:06

Ik ga een sponsor zoeken, dan ga ik wel met je mee :')

Even serieus, ik lees even mee voor het geval dat het ooit een optie is. :j

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 13:07

MyWishMax schreef:
Ik ga een sponsor zoeken, dan ga ik wel met je mee :')

Even serieus, ik lees even mee voor het geval dat het ooit een optie is. :j


Gezellig! Schrijven we ons in op dezelfde reis :P

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 13:09

ikke schreef:
Of zoek je meer: pleur de zooi in je auto, kompas op were ever het je leuk lijkt en rijden maar?

Dat heb ik in het verleden vaker gedaan in de context dat ik naar GB ging voor een Land Rover beurs (op jacht naar onderdelen en ideeën) en daar twee weken vakantie aan vooraf plakte waarbij ik soms iets boekte en soms ook op de bonnefooi naar een regio reed wat me leuk leek.
Ik kampeerde in die tijd maar intussen is het ook wel onze ervaring dat je buiten het seizoen prima op de bonnefooi B&B's kunt pakken. Dat brengt je soms op uitzonderlijke plaatsen die je via tripadvisor & co niet zult vinden.


Kleine aanpassing gedaan in de OP. Dit is absoluut niet wat ik zoek.

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:19

Janine1990 schreef:
ikke schreef:
Of zoek je meer: pleur de zooi in je auto, kompas op were ever het je leuk lijkt en rijden maar?

Dat heb ik in het verleden vaker gedaan in de context dat ik naar GB ging voor een Land Rover beurs (op jacht naar onderdelen en ideeën) en daar twee weken vakantie aan vooraf plakte waarbij ik soms iets boekte en soms ook op de bonnefooi naar een regio reed wat me leuk leek.
Ik kampeerde in die tijd maar intussen is het ook wel onze ervaring dat je buiten het seizoen prima op de bonnefooi B&B's kunt pakken. Dat brengt je soms op uitzonderlijke plaatsen die je via tripadvisor & co niet zult vinden.


Kleine aanpassing gedaan in de OP. Dit is absoluut niet wat ik zoek.

Ok, duidelijk, enne, er is geen goed of fout hè; het is hoe jij wil reizen.

Mijn buurvrouw gaat dit najaar twee weken naar Canada met zo'n reis. Klonk goed.
Die organisatie deed het inkl vliegreis waarmee je als groep al op Schiphol kennis maakt met elkaar. Ze zijn nu met 16 deelnemers.

Tip van mijn buurvrouw: Als de groep iets groter is, zitten er altijd wel mensen bij waar je mee door de bocht kunt; een kleinere groep geeft wat meer risico dat je "buiten de boot valt" en een grotere groep vertraagt het reistempo enorm.
Haar ervaring is dat 10 a 20 personen eigenlijk de ideale grootte is. Dan heb je altijd wel ergens aansluiting en azijnpissers zitten er toch wel tussen, die kun je dan gemakkelijker negeren :D

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:35

Janine1990 schreef:
kosseh schreef:
Bedoel je een soort groepsreis?

Ik wil dit jaar met NoSun mee naar Zweden. Nog niet geboekt Eerst nog herstellen van een blessures, zodat ik alles echt mee kan doen.

Een vriendin gaat volgende week met Simi-reizen mee naar Costa Rica.

Nog geen ervaringen met zulke reizen, maar wel dus wat in het vooruitzicht.


Leuk, welke reis heb je op het oog voor jezelf?

Heeft je vriendin het al eens eerder gedaan? Costa Rica zie ik ook veel voorbij komen. Lijkt me ook tof, maar Afrika spreekt me ook enorm aan.
Ik zag ook al eens een fietsvakantie in Indonesië, alleen trekt het Azië me niet heel erg omdat ik er waarschijnlijk nogal een toeristische trekpleister ben met mijn lengte :')


Najaars reis Zweden, zou ik graag willen.
Op dit moment loop ik alleen nog met krukken, dus een hike of een mountainbike tocht is nog niet te doen.

Die vriendin heeft het ook nog nooit gedaan. Vind het spannenend, maar heeft er wel zin in. Als ze terug is zal ik wel vragen hoe ze het vond.
Twijfel nu trouwens of het wel met Simi is. Laatste tijd zoveel aanbieders in m'n zoektocht gezien dat ik ze door elkaar kan halen.

Azië met een groep is te doen. Ook als trekpleister.
Paar jaar terug met een vriendin naar China, zonder groepsreis, geweest.
Ik ben 1,85 en zij 1,76 en beide erg lichte huidskleur. Er zijn heel veel foto's van ons gemaakt haha. Voor ons geen hinder. Wel veel erom gelachen. Loop je bij de Chinees muur of de verboden stad en dat is je lengte blijkbaar specialer voor hun dan de bezienswaardigheid zelf.

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:43

Wat is een taalcursus Sheran?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:45

Bambi1995 schreef:
Wat is een taalcursus Sheran?


Dat je naar een land gaat om de taal te leren. Meestal is dat een paar uurtjes les in de ochtend en verder leuke excursies, activiteiten etc :)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 13:58

kosseh schreef:
Najaars reis Zweden, zou ik graag willen.
Op dit moment loop ik alleen nog met krukken, dus een hike of een mountainbike tocht is nog niet te doen.

Die vriendin heeft het ook nog nooit gedaan. Vind het spannenend, maar heeft er wel zin in. Als ze terug is zal ik wel vragen hoe ze het vond.
Twijfel nu trouwens of het wel met Simi is. Laatste tijd zoveel aanbieders in m'n zoektocht gezien dat ik ze door elkaar kan halen.

Azië met een groep is te doen. Ook als trekpleister.
Paar jaar terug met een vriendin naar China, zonder groepsreis, geweest.
Ik ben 1,85 en zij 1,76 en beide erg lichte huidskleur. Er zijn heel veel foto's van ons gemaakt haha. Voor ons geen hinder. Wel veel erom gelachen. Loop je bij de Chinees muur of de verboden stad en dat is je lengte blijkbaar specialer voor hun dan de bezienswaardigheid zelf.


Oeh, ik heb even gekeken, maar dat ziet er gaaf uit zeg! Indian Summer vind ik prachtig! Is een kanoreis dan niet wat voor je? Die heb ik ook al eens gevonden, alleen niet via NoSun. Lijkt me waanzinnig, alleen ik ben niet zo van het wildkamperen. Wil best kamperen hoor, graag zelfs, maar wel met een net toiletgebouw :')

Er zijn inderdaad echt heel erg veel aanbieders! Zelfs TUI heeft al singlesreizen.

En die bezienswaardigheid, brrr... Ik hou daar niet zo heel erg van. In Frankrijk werd ik heel boos nagekeken en geroepen door een vrouw. In Spanje zitten mannen allemaal op borsthoogte en gaan daar zeer onrespectvol mee om, vrouwen riepen me na uit bewondering, brrrr. In Turkije denkt iedereen dat je model bent, maar zijn ze in ieder geval wel respectvol! Tsjechië en Duitsland zijn geen probleem. In Italië hetzelfde als Spanje. En op Curaçao kijken mensen er niet echt van op, wordt het totaal niet benoemd, ook niet op hakken van 10cm en zeer extravagante kleding (voor een Nederlander dan :') )

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:18

Als je wat langer wacht met boeken krijg je soms ook al wat te zien over de groepsindeling. En bij wandelvakanties ligt de leeftijd al snel wat hoger, zeker als het comfort ook hoger is (dus luxere hotels geven een hogere leeftijd dan kampeerreizen.)
Zo ben ik op kampeerreis geweest naar Schotland, Frankrijk (Gorges du Verdon) en Slovenie - allemaal gecombineerde reizen met wandelen en andere dingen. Daarna op wandelvakantie met verblijf in hotel in Oostenrijk, Bulgarije en Andalusie geweest.
Dat waren allemaal geen singlereizen maar wel vooral alleengaande reizigers en deelnemers die het echt leuk vinden om met een groep mee te gaan. (Oftewel, als er echt iets is wat je heel graag wilt zien of doen, laat je dan vooral ook niet tegenhouden als het geen singlereis is.)

Maar het is wel goed om te weten wat je voor groep zoekt, want als je meer leeftijdgenoten wilt, dan is het waarschijnlijk goed om ook de locatie en activiteit daar wat op uit te zoeken. Meer zon en strand als dat is wat je wilt, of als de ruige natuur je aantrekt dan helpen een paar spannende sporten in de activiteiten. (Raften, mountainbiken, abseilen, dat soort dingen.) Taalreizen trekken denk ik weer een andere groep, maar heb ik zelf nooit gedaan dus dat weet ik niet.

Organisaties zou ik zo niet weten, SNP was er een van, maar volgens mij waren de andere reizen allemaal via verschillende organisaties. Bij alle reizen had ik in elk geval wel het gevoel dat de reisbeschrijvingen en de sfeer van de website best een goede indruk gaven van wat ik kon verwachten. Bekijk wel alles, dus vooral ook de 'van dag tot dag' en wat er wel/niet inbegrepen is (niet alleen om onverwachte kosten te voorkomen maar ook omdat het vaak een beter beeld geeft over de reis als geheel.)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 15:05

Ik heb enkele groepsreizen gedaan. (De conclusie dat het echt niet mijn ding is, maar voor ‘moeilijke bestemmingen’ maak ik een uitzondering).

Het waren groepsreizen en niet zozeer singles maar vaak zijn er veel mensen alleen mee. Ik ga ook alleen (al ben ik niet single).

Beyond borders is heel erg goed, hun Oeganda reis was super. Denk hun Namibië en zuid Afrika aanbod ook.

Fox, inmiddels anwb, is ook goed maar speelt wat op safe qua hotels. Ik zoek het liever wat lokaler.

Djoser, koning aap, etc: de conclusie is eigenlijk dat ze allemaal prima zijn. Maar lees je in! Wat is inbegrepen en wat niet? Hoe druk/zwaar is het programma, hoe flexibel is het, hoeveel vrije dagen of tijd heb je? Gaat de groep samen eten of is de keuze vrij? Met welk vervoer ga je? Zo’n rotte mega bus of kleiner? Wordt er zelf gereden? Wil je een kamer alleen en kan dat? Of nog beter: kan je roteren: ene keer delen en andere keer niet? Of kan je samen als je dat wil?
Bij georganiseerde reizen ligt het tempo vaak erg hoog en ben je veel tijd aan het reizen. Ik trek graag rond maar vind dit toch juist wat te veel meestal.

Overigens: ik ben ook zo lang, heb ook nog eens ros haar en heel erg lichtblauwe ogen en een zeer bleke huid. Ik trek me niks aan van aandacht haha. Ze doen maar.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 15:18

Ik volg even.

Lijkt mij leuk om in de toekomst te doen (nu niet haalbaar) en ik lees graag de ervaringen!

Mijn beweegreden is dat het me leuk lijkt om een keer met andere mensen op te trekken op vakantie dan mijn eigen netwerk. Dat levert dan ook heel andere ervaringen en gesprekken op. Ik ben ook wel in mijn eentje weg geweest, maar toen was ik wel erg op mijzelf. Ben wel makkelijk in de omgang, maar socializen met locals etc. is niet aan mij besteed. :') Alleen is ook fijn, maar een beetje afwisseling kan nooit kwaad. :D
Laatst bijgewerkt door Peuk op 10-07-22 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 15:20

poes schreef:
Ik heb enkele groepsreizen gedaan. (De conclusie dat het echt niet mijn ding is, maar voor ‘moeilijke bestemmingen’ maak ik een uitzondering).

Het waren groepsreizen en niet zozeer singles maar vaak zijn er veel mensen alleen mee. Ik ga ook alleen (al ben ik niet single).

Beyond borders is heel erg goed, hun Oeganda reis was super. Denk hun Namibië en zuid Afrika aanbod ook.

Fox, inmiddels anwb, is ook goed maar speelt wat op safe qua hotels. Ik zoek het liever wat lokaler.

Djoser, koning aap, etc: de conclusie is eigenlijk dat ze allemaal prima zijn. Maar lees je in! Wat is inbegrepen en wat niet? Hoe druk/zwaar is het programma, hoe flexibel is het, hoeveel vrije dagen of tijd heb je? Gaat de groep samen eten of is de keuze vrij? Met welk vervoer ga je? Zo’n rotte mega bus of kleiner? Wordt er zelf gereden? Wil je een kamer alleen en kan dat? Of nog beter: kan je roteren: ene keer delen en andere keer niet? Of kan je samen als je dat wil?
Bij georganiseerde reizen ligt het tempo vaak erg hoog en ben je veel tijd aan het reizen. Ik trek graag rond maar vind dit toch juist wat te veel meestal.

Overigens: ik ben ook zo lang, heb ook nog eens ros haar en heel erg lichtblauwe ogen en een zeer bleke huid. Ik trek me niks aan van aandacht haha. Ze doen maar.

Daar heb je een serieus punt! Onderschat ook niet hoeveel tijd zoiets vreet.
Buro Scanbrit heeft er zo een paar rondreizen waarvan ik denk: hoe dan? zonder de hele dag in de auto te zitten.
Het gaat je toch niet lukken om een streek in een keer helemaal gezien te hebben.

Niet iedereen kan even simpel omgaan met zulke "aandacht". Ik zou daar op enig moment ook heel kriegel van worden.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:40

Sawadee heeft ook singlereizen maar ook groepsreizen waarbij vermeld staat hoeveel singles er al meegaan. Ik blijf het toch wel prijzig vinden, zeker als je een kamer voor jezelf wilt (en dat wil ik ;) )

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:41

Kamer alleen is idd vaak prijzig. Ik vind het jammer dat de optie roteren niet bestaat. Ik wil best eens enkele nachten een kamer delen en dan weer alleen.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:44

kosseh schreef:
Bedoel je een soort groepsreis?

Ik wil dit jaar met NoSun mee naar Zweden. Nog niet geboekt Eerst nog herstellen van een blessures, zodat ik alles echt mee kan doen.

Een vriendin gaat volgende week met Simi-reizen mee naar Costa Rica.

Nog geen ervaringen met zulke reizen, maar wel dus wat in het vooruitzicht.


Ik ga in september met Simi-reizen naar Costa Rica! Ik hoor graag wat je vriendin er van vond dan! :) Ik vind het wel een spannende stap om ‘alleen’ te gaan.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:52

Ben drie keer met intrepid mee geweest. Die bieden allerlei vakanties aan, wereldwijd. Van basic, tot luxer. Of er stellen bij de reis zijn, wisselt ook enorm, al heb ik dit nooit als storend ervaren. Hier kon je ook aangeven of je perse een kamer voor je alleen wilde, of wilde delen. Dit kon niet op alle locaties. Was er een oneven aantal, dan rouleerden we wie deelden en alleen sliep.

Picopico
Berichten: 883
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 00:42

Ik ben zelf niet met een groepsreis geweest, maar ken wel aardig wat mensen die dat hebben gedaan. Waar je rekening mee moet houden is dat er bij sommige singles reizen flink gedated wordt. Mocht je daar geen behoefte aan hebben, zou ik een gewone groepsreis aanraden waar ook mensen alleen meegaan (dit is bijna altijd het geval). Sowieso is het handig om na te gaan wat de doelgroep en samenstelling van een reis ongeveer is en of die bij jou past.