Mooi hotel of villa in Toscane

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7912
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Mooi hotel of villa in Toscane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-22 16:33

We willen mijn schoonmoeder een mooi kado voor haar verjaardag geven, namelijk een volledig verzorgde reis naar Toscane. Nu ga ik beginnen met mijn zoektocht, en ik wil eigenlijk een schitterend Italiaans landhuis met een zwembad. Dat mag een hotel zijn of een villa. Liefst met mooi uitzicht of in een sfeervolle omgeving. Ik ga zelf ook zoeken, maar misschien hebben jullie wel mooie opties. Het is voor 6 personen, dus minimaal 3 slaapkamers en 2 badkamers. Binnen het vierkant Florence - Modena - Cinque Terre - Pisa. Omdat we daar op pad willen, maar iets erbuiten mag ook. Budget is ruim maar niet onbeperkt. Laten we zeggen max 100 euro pppn op basis van logies. Waarschijnlijk gaan we volgend jaar juni, maar dat is nog niet zeker.

Earth

Berichten: 7912
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-22 16:52

Afbeelding
Dit schreeuwt voor mij trouwens Toscane. En ik denk dat een hotel wel leuker is, of iig wel een restaurant bij zit met een gastheer/gastvrouw. Mijn schoonpa is dol op ouwehoeren met de locals, dus dat zou dan wel geinig zijn. En de prijzen vallen me op het eerste oog erg mee!

Dit is trouwens een beetje de zoekomgeving, dus ook nog wel deels ook Emilia Romagna.

Afbeelding

Rubs

Berichten: 510
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:09

Da Pio
Via Traversagna, 54,
55045 Pietrasanta LU
Ontzettend lieve familie, prachtig adres, topkok, en als iedereen goed ter been is, op loopafstand van het centrum van Pietrasanta, met een schitterend dorpsplein met ... van alles, kan er uren over doorgaan..

Earth

Berichten: 7912
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Mooi hotel of villa in Toscane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-22 17:10

Oeehh leuk, dat klinkt heel goed!! Ik ga eens kijken :D

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Mooi hotel of villa in Toscane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:19

Kijk eens op air bnb, heb daar voor komende week een super mooi appartement geboekt met jacuzzi maar dan in Zwitserland. Denk dat de zat aanbieden in Italië.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Mooi hotel of villa in Toscane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:56

Kijk eens op vrbo superfijne en betrouwbare site we boeken er al vele jaren.
Er is aanbod genoeg daar in de regio

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:07

Ik raad ook airbnb aan, al op verschillende hele fijne plekken geweest daardoor

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Mooi hotel of villa in Toscane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:28

Ik woon in Toscane :D
Als je de typische groene heuvels wilt zou ik iets meer vanaf Florence richting Siena zoeken, dus wat zuidelijker. Het noorden (boven Lucca) is vooral heel veel bergen.

Ik heb helaas geen tip qua accommodatie voor je. Maar heel leuk idee! :j

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:30

Frummels schreef:
Ik woon in Toscane :D
Als je de typische groene heuvels wilt zou ik iets meer vanaf Florence richting Siena zoeken, dus wat zuidelijker. Het noorden (boven Lucca) is vooral heel veel bergen.

Ik heb helaas geen tip qua accommodatie voor je. Maar heel leuk idee! :j


Mag ik jou wat vragen, hoe is het qua weer in de winter in toscane? En dan niet op de hoogste bergtoppen :')

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Mooi hotel of villa in Toscane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:37

Natuurlijk! Van begin december tot begin februari redelijk koud (onder de 10 en snachts vriest het). Dan vooral enorm veel regen, en vanaf midden april tot november 20+ :) het is nu al een week of 2 rond de 30 graden, en in augustus is het vreselijk en wordt het 40+ Haha. Dit is in de regio Lucca/Garfagnana.

Earth

Berichten: 7912
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 21:44

Zo, ik zet mijn zoektocht weer voort. Ik ben al eens in Toscane geweest, we willen in de periode van de Mille Miglia gaan omdat mijn man en ik dat al eens gezien hebben en dat heel vet vonden. Vooral omdat het door Florence was toen we er waren. Was puur toeval, terwijl mijn man echt autoliefhebber is :D We stonden toen zelfs bijna onder Ponte Vecchio :D

Ik heb nu op het lijstje staat om te doen:
Steden bezoeken:
Lucca en of Siena (ik vond 1 vd 2 heel mooi, maar ik weet niet meer welke :') )
Florence incl Mille Miglia
Pisa (vonden wij toen wat tegenvallen, maar je moet er eens geweest zijn :P )
Wandeling Cinque Terre
Misschien nog Volterra, vond ik wel geinig maar niet zo bijzonder.

Wat ik graag nog zou willen doen:
Bezoek wijngaard met Duitse of Nederlandse rondleider
Middag strand/meer
Wandeling in natuur
Olijvengaard? Ook met Nederlandse of Duitse rondleider

Ik denk dat alles in 1 week doen wat veel wordt, al bezoek je sommige plaatsjes wel op 1 dag. Ik denk dat we 6 of 7 dagen willen, maar dat ligt er nog even aan.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Mooi hotel of villa in Toscane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:20

Als je in de buurt van Florance iets zoekt, dan kan ik Castello del Trebbio aanraden.
(www.castellodeltrebbio.it)
Mijn nicht is daar destijds getrouwd en het was fantastisch, er zijn villa's voor 12+ personen en appartementen voor 4- 6+ personen.
Je zit vrij snel in Florance, niet al te ver van Siena.
Geen idee wat de kosten zijn,maar die kan je vast wel op de site vinden.

Earth

Berichten: 7912
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 22:43

Kobus17 schreef:
Als je in de buurt van Florance iets zoekt, dan kan ik Castello del Trebbio aanraden.
(https://www.castellodeltrebbio.it)
Mijn nicht is daar destijds getrouwd en het was fantastisch, er zijn villa's voor 12+ personen en appartementen voor 4- 6+ personen.
Je zit vrij snel in Florance, niet al te ver van Siena.
Geen idee wat de kosten zijn,maar die kan je vast wel op de site vinden.


Wauw wat een toffe plek zeg!! Zoiets zou ik wel heel gaaf vinden, want mijn schoonouders en wij ook trouwens, houden echt van Italiaans eten en koken dus wij zouden ons daar onwijs vermaken :D Heb de prijs opgevraagd, ben bang dat het wel iets te duur is :') Maar je weet het nooit!

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Mooi hotel of villa in Toscane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 23:06


Forcalquier

Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 01:29

Echte aanrader https://www.pievesprenna.com/

Ik ben daar 2 jaar geleden gestrand tijdens werk en heb daar de mooiste verjaardag gehad. Volgens mij ook redelijk centraal wat jouw uitstapjes betreft.
Voor de paardrijdende mens zit er een stal naast waar je fantastische ritten door het Toscaanse landschap kunt maken (door heuvels, rivieren en uitgestrekte velden). Vlakbij zit het dorpje met een aantal gezellige restaurantjes.

Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:46

Earth schreef:
Zo, ik zet mijn zoektocht weer voort. Ik ben al eens in Toscane geweest, we willen in de periode van de Mille Miglia gaan omdat mijn man en ik dat al eens gezien hebben en dat heel vet vonden. Vooral omdat het door Florence was toen we er waren. Was puur toeval, terwijl mijn man echt autoliefhebber is :D We stonden toen zelfs bijna onder Ponte Vecchio :D

Ik heb nu op het lijstje staat om te doen:
Steden bezoeken:
Lucca en of Siena (ik vond 1 vd 2 heel mooi, maar ik weet niet meer welke :') )
Florence incl Mille Miglia
Pisa (vonden wij toen wat tegenvallen, maar je moet er eens geweest zijn :P )
Wandeling Cinque Terre
Misschien nog Volterra, vond ik wel geinig maar niet zo bijzonder.

Wat ik graag nog zou willen doen:
Bezoek wijngaard met Duitse of Nederlandse rondleider
Middag strand/meer
Wandeling in natuur
Olijvengaard? Ook met Nederlandse of Duitse rondleider

Ik denk dat alles in 1 week doen wat veel wordt, al bezoek je sommige plaatsjes wel op 1 dag. Ik denk dat we 6 of 7 dagen willen, maar dat ligt er nog even aan.


Denk dat dit allemaal heel goed te doen is hoor in een weekje!
Alle steden heb je in een dag of dagdeel wel gezien, want op Florence na zijn ze allemaal vrij klein en ben je er zo doorheen. Je kunt Pisa of Lucca combineren met een middagje strand (ik zou zelf Pisa doen, omdat Lucca te leuk is voor 1 ochtendje en Pisa heb ik zelf altijd na maximaal 2 uur wel weer gezien). En de wijngaard kun je combineren met Florence aangezien je dan vlakbij de Chianti regio zit, waar meer dan genoeg mogelijkheden zijn!
Voor een wandeling in de natuur kan ik de Garfagnana aanraden. Ik ben een beetje bevooroordeeld omdat we daar wonen, maar het is echt prachtig. Zeker als je van bergen houdt :j

Qua accomodatie vind ik Mangiacane echt een aanrader: https://www.mangiacane.com/en/

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 18:35

Earth schreef:
Kobus17 schreef:
Als je in de buurt van Florance iets zoekt, dan kan ik Castello del Trebbio aanraden.
(https://www.castellodeltrebbio.it)
Mijn nicht is daar destijds getrouwd en het was fantastisch, er zijn villa's voor 12+ personen en appartementen voor 4- 6+ personen.
Je zit vrij snel in Florance, niet al te ver van Siena.
Geen idee wat de kosten zijn,maar die kan je vast wel op de site vinden.


Wauw wat een toffe plek zeg!! Zoiets zou ik wel heel gaaf vinden, want mijn schoonouders en wij ook trouwens, houden echt van Italiaans eten en koken dus wij zouden ons daar onwijs vermaken :D Heb de prijs opgevraagd, ben bang dat het wel iets te duur is :') Maar je weet het nooit!


Ik had op booking.com gezien vanaf €110 dat zou net boven je budget zijn.
Het was destijds echt fantastisch.
We zaten met alle gasten verdeeld over de huizen en hadden het diner op het bordes.
En de muggen ook, die hadden een feestmaal van alle blote benen onder de tafel :') .
Wij zijn destijds op zaterdag ingevlogen en op zondag de trouwerij en het feest na het diner, en op maandag nog bijkomen en op dinsdag weer naar huis. Heb toen weinig van de omgeving gezien, helaas maar het is wel iets waar we nog eens naar terug willen. :j.
Er zitten overigens wel slangen, ik had er 1 in het zwembad, kan je vertellen dat ik toen over water kon lopen _O- ,wist niet hoe snel ik uit het zwembad moest komen :+

Earth

Berichten: 7912
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Mooi hotel of villa in Toscane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 20:07

Ja het was voor wat wij wilde 600 euro per nacht. Ietjes boven budget :')

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Mooi hotel of villa in Toscane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:13

Misschien is Casa Cavallo iets: https://casa-cavallo.it/

Nederlandse eigenaren dje het in 2018 en 2019 prachtig hebben gerestaureerd.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:52

Earth schreef:
Ja het was voor wat wij wilde 600 euro per nacht. Ietjes boven budget :')


Oeps := da's ook iets meer als ik had gedacht/verwacht, wij hebben toen iets van €250 pp bijgedragen voor de 4 dgn dat wij er waren.

Earth

Berichten: 7912
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Mooi hotel of villa in Toscane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 20:40

Oh dat is wel netjes. Maar ik neem aan als je met een groep komt dat de prijzen sowieso wel gunstiger liggen.

Freyr bedankt, dat is ook niet verkeerd dta ze Nederlands zijn, dan kan mijn schoonvader daar mooi mee ouwehoeren :P