Op vakantie, wat een discussie..

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Florenc
Berichten: 1436
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:14

Check Polen eens, in de combinatie krakau-zakopane. Ik heb dit een paar jaar geleden gedaan en dat was één van de meest 'complete' vakanties die ik voor dat budget al gedaan heb (en mijn compagnon had toen ook net haar knie ontwricht, dus lange hikes zaten er voor ons ook niet in)

Voorbeeld route
- vliegen met een low-budget maatschappij op Krakau of Katowice
- dag 1: stad Krakau
- dag 2: auswitch en Birkenau
- dag 3: zoutmijnen van Krakau en een half dagje shoppen
- dag 4: bustrip naar zakopane (1 van de mooiste bergdorpjes die ik al gezien heb), verkennen van het stadje
- dag 5: hike / rondtour met een paardenkoets
- dag 6: met kabellift de berg omhoog, korte wandeling en een halve dag warmwater baden
- dag 7: terug naar Krakau, vlucht naar huis

Dit is ongeveer wat wij gedaan hebben (iets uitgebreider), met heel deftige hostels, voor 600€ all in voor 10 dagen...


ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:23

Barcelona of Valencia? Heb je stedentrip en strandvakantie ineen.

Of een cruise, iedere dag ben je ergens anders zonder je koffer uit te pakken. Wie geen puf heeft blijft aan boord. Daar is ook genoeg te doen.

~Turbohoof Solutions ~


Tazzey
Berichten: 9479
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:52

Een solo reis naar de steden die jij leuk vindt? :D
Nee serieus, het lijkt me ontzettend lastig om voor zo'n moeilijk gezelschap een gulden middenweg te vinden. Is niemand bereid om concessies te doen? Ik zou iedereen een lijstje laten maken met dingen die je leuk vindt en dan één ding die je absoluut niet wil. Ik zelf wil bijvoorbeeld niet dood gevonden worden in een Turks all inclusive resort maar van strandhangen word ik ook niet vrolijk maar als ik dan zou moeten kiezen dan liever een dagje strand dan in een all inclusive resort opgesloten worden. Op die manier kun je wellicht toch tot een vakantie komen die voor iedereen schappelijk is?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Century, Deeks93, Fiero6, Firebug, marjan19, mvdende, nathe, Selina, Sure_lee en 63 bezoekers