Groepsreis Lapland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:59

Ik vermoed net als Oeska dat de touroperator het zekere voor het onzekere neemt, wellicht na een paar slechte ervaringen met eigen spullen die niet voldeden. Daarbij is het misschien ook een verzekeringskwestie.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey


Galeobdolon

Berichten: 1089
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:53

Oeska schreef:
Hoe avontuurlijk wil je Lapland beleven? Ik heb de "into the wild" wintertrekking gedaan van Scandinavian Wintersports. Daarbij ga je een meerdaagse sneeuwschoenwandeltocht door de sneeuw doen en slapen in de sneeuw (in ons geval letterlijk; we hebben de meegenomen tentjes vervangen door zelf gegraven sneeuwholen. Beter zicht op het Noorderlicht 's nachts want we hadden bijna iedere nacht raak *\o/* ). Daarnaast ga je ook een huskeytocht doen, langs bij een rendierfarm, Finse sauna (onderweg ook een hele leuke ouderwetse sauna die je zelf op kunt stoken) en ijsklimmen. En een vrije middag zijn we gaan langlaufen met de groep.

Dus mocht je in zijn voor een bijzonder actieve én avontuurlijke vakantie in Lapland, kan ik deze aanraden!


Ééééén weer iets op mijn lijstje *\o/*

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:12

Kleding is inderdaad heel belangrijk.
En vooral, ruimzittende kleding.
Voor bv een sneeuwscootertocht is skikleding niet geschikt. Niet omdat deze niet warm genoeg zou zijn, maar omdat deze gemaakt is voor een niet-zittende persoon. Ga je met normale skikleding op een sneeuwscooter zitten dan trekt de stof strak op de knieën en ellebogen. Strakke stof = koude lichaamsdelen.
Neopreen mondkapje! Overal te koop, niet geschikt om ziekteverwekkers tegen te gaan MAAR: uitermate geschikt om je gezicht tegen koude wind te beschermen.

Don't dream your life, live your dreams!

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:30

WinSel schreef:
Wauw prachtige foto's!

Ekenna ben benieuwd hoe je laarzen bevallen :))


Ik ben een van de weinige van de groep die geen koude voeten heeft! Ik vind ze echt super. :D Net een sneeuw scooter safari gedaan en iedereen zette z’n voeten tijdens de pauze in een restaurant tegen de kachel aan, behalve ik, haha! Heb wel een maat groter dan normaal ivm dikke ski sokken die ik er in heb.

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-22 19:22

Ah fijn, dat klinkt goed!

Geniet van je vakantie en show vooral foto's <3

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:26

Zijn die activiteiten ook alleen te boeken? Of lukt dat niet? En dan bedoel ik dus een huskyslee of scooter of rendierslee delen met iemand. Dus niet de toeslagen. Want zo wordt het wel beschreven als ik het zo lees.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 14:15

WinSel schreef:
Ah fijn, dat klinkt goed!

Geniet van je vakantie en show vooral foto's <3


Haha thanks!! De eerste avond hadden we direct raak met het noorderlicht. Zondag zijn we op een práchtig meer wezen schaatsen. Maar heb daar alleen filmpjes van..
En de sneeuwscooter safari was echt ge-wel-dig. <3 Morgen gaan we skiën en donderdag en vrijdag met de husky’s voor de slee en langlaufen. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 19:04

Kun je eigenlijk een langlaufuitursting EN een alpine ski uitrusting meenemen in het vliegtuig als er 20kg ski uitrusting is inbegrepen en je dus onder die 20kg blijft? 2 paar ski's kunnen in 1 tas immers. langlaufschoenen passen wel in de koffer, skischoenen vallen onder die 20kg.

Dit staat er op de website, dus ik lees dat je gewoon meerdere setjes mee mag nemen, mits niet zwaarder dan 20kg en de schoenen apart verpakt:
Wintersportuitrusting
Er geldt een vast ruimbagagetarief voor een wintersportuitrusting bestaande uit schoenen, ski's of snowboard en stokken. De wintersportuitrusting mag maximaal 20 kg wegen en de schoenen dienen apart verpakt te worden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Laarvv
Berichten: 218
Geregistreerd: 19-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:57

Mag ik hier nog even om advies vragen? Ik merk toch dat ik het lastig vindt om te bedenken wat voor kleding ik moet meenemen.. Heb deze week waterdichte uggs besteld voor warme voeten. Wij krijgen ter plekke(ik gok enkel bij excursies) thermo kleding, maar wat moet ik verder nog meenemen? Ski kleding? Een lange dikke jas of juist een korte dikke jas? Spijkerbroek?

iirrssjjee

Berichten: 5935
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 22:18

Ik lees overal als tip, gewoon ski en thermokleding. Alle locals lopen daar ook in en gaan daarin ook gewoon uiteten!

Barbabientje

Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 22:31

Laagjes en vooral geen normale kleding :+

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

Laarvv
Berichten: 218
Geregistreerd: 19-12-09

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 22:37

Haha, ik moet het echt gaan loslaten om daar nog enigszins mooi bij te lopen…
Veel kennissen van ons zijn de afgelopen weken geweest en meerdere hebben het noorderlicht mogen zien!


Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 00:17

Katoen vermijden, spijkerbroeken ook. :) merino wollen onderlaag en daarna laagjes als fleece. Ik heb als overjas een langere gevoerde winterjas en daaronder nog een donsjack.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

iirrssjjee

Berichten: 5935
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 18:29

We hadden geluk gisterenavond! De hemel was helder 0% bewolking. Maar het Noorderlicht zou te zwak zijn...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij de onderste foto, zie je een grijze "vlek" linksonderin. Dat was onze slaapplek gisterennacht! Met glazen wand en dak, dus wij hebben heerlijk vanaf ons bed kunnen genieten van het prachtige licht! :)

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 18:37

Wow!!

Paardengek in hart en nieren!

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 19:36

Gaaf. Het noorderlicht staat ook op mijn lijstje.
Lastig te fotograferen of viel het mee?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37231
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 19:40

Oh ik krijg meteen heimwee. Zo mooi

Germie de heftige aurora is gemakkelijk te fotograferen. De vage versie is heel moeilijk. Maar het gekronkel van het licht is niet vast te leggen dat moet je zien. Zo byzonder

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-22 19:54

Heel gaaf! Ik hoop dat volgend jaar ook echt te gaan zien <3

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

iirrssjjee

Berichten: 5935
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:38

germie schreef:
Gaaf. Het noorderlicht staat ook op mijn lijstje.
Lastig te fotograferen of viel het mee?


Ik kreeg het niet voor elkaar helaas, maar mijn man wel! Ik heb geen idee hoe ik alles moet instellen, heb van alles geprobeerd met mijn telefoon en camera maar het werkte niet. Mijn man pakte zijn telefoon en zag meteen dit op beeld dus agh.....

Desireeeee
Berichten: 234
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:43

karuna schreef:
Oh ik krijg meteen heimwee. Zo mooi

Germie de heftige aurora is gemakkelijk te fotograferen. De vage versie is heel moeilijk. Maar het gekronkel van het licht is niet vast te leggen dat moet je zien. Zo byzonder


Wij hebben het gekronkel van het licht (en de verschillende kleuren) wel vast kunnen leggen op camera (telefoonfilmpje) :D

Het is heel erg afhankelijk welke telefoon met welke camera je hebt.. Vaak als je nacht stand hebt kan je het wel fotograferen met je telefoon :j Spiegelreflex oid zou sowieso moeten kunnen (maar had ik niet bij op dat moment)

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 21:26

Het noorderlicht kon ik ook super goed fotograferen en filmen met mijn iPhone(13Pro). Die liet het zelfs nog bijna beter zien dan hoe we ‘t met eigen ogen zagen. :')

Skessa_
Berichten: 10599
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 21:43

_Ekenna schreef:
Het noorderlicht kon ik ook super goed fotograferen en filmen met mijn iPhone(13Pro). Die liet het zelfs nog bijna beter zien dan hoe we ‘t met eigen ogen zagen. :')



Dat is ook niet zo gek. Het noorderlicht is altijd beter te zien op camera. Soms is het met het blote oog ook niet te zien, maar wel op camera.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 21:47

Het ziet er echt gaaf uit. Ik wil ook :D
Gewoon met skikleding aan het vliegtuig in, uitstappen in de sneeuw. Dat lijkt me echt mooi om eens mee te maken. En dan het noorderlicht.

Overigens valt de sneeuwhoogte me best tegen, Ylläs 76 cm. Dat is voor de Alpen erg weinig. En voor Finland volgens mij best veel.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 21:58

Ik kom binnen vallen :D In 2018 zijn wij met BBI travel een rondreis door Lapland gaan doen. Weliswaar in de zomer, 2 weken en halfpension maar het was ronduit zalig. Samen met Nepal dit jaar voor mij de beste reis ooit. Het was geen groepsreis maar alles was perfect geregeld. Op onze roadtrip hebben we Fins, Zweeds en Noors Lapland gedaan. Best gevarieerd gegeten, hele fijne locaties om te verblijven en vanalles te doen. Een wintertrip willen we sowieso ook nog maken, maar de zomer en Midsomer is ook echt bijzonder mooi.

Ik zou qua vervoer toch wel opletten in de winter. Er staat geen verlichting aan de wegen, ze gebruiken grint ipv zout en wat daar een snelweg is dat is hier een ordinaire N-weg. En je kan makkelijk 200km rijden zonder een levende ziel of tankstation tegen te komen.

Maar ook hier van mening dat het écht een topbestemming is hoor

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:20

_Ekenna schreef:
Ik ga over 2 weken met NoSun een week naar Zweden, zij organiseren ook reizen naar Lapland enzo. Denk dat het een hele leuke organisatie is! :j

Mag ik vragen hoe deze organisatie bevallen is? Zag ik nou op de website dat je je slaapkamer met een (vreemde) medereiziger moet delen :n ?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 92Michelle, jufjuf en 96 bezoekers