Budget stedentrip , tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-21 12:49

henshem schreef:
Genua? KLM vliegt rechtstreeks vanaf Schiphol. Evt een B&B of hostel net buiten het oude centrum nemen?


Op Genua hangt een vloek voor mij, daar storten bruggen in als je er net een paar uur eerder overheen gereden bent.. Ben er even geweest maar vond het geen leuke stad :o


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:09

Winged schreef:
Karin schreef:
Tirana! Ik ben er in 2017 geweest, toen Transavia besloot op Albanië te gaan vliegen.

In vijf dagen tijd heb ik 250 euro uitgegeven inclusief de vlucht. Het leven was er (toen) spotgoedkoop. Prachtige stad ook met een rijke geschiedenis.

En sowieso een bezoekje aan de bunkers daar :D (2 zijn nu musea, heel boeiend)

Nou idd, ik ben in beide geweest en was er enorm van onder de indruk :j

https://www.bunkart.al/

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Eapy

Berichten: 1729
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Budget stedentrip , tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:11

Nog een stem voor Budapest, ook Polen is heel leuk! Wij gaan een aantal dagen naar Krakow in november. Zeer betaalbaar en veel cultuur/geschiedenis.

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

iirrssjjee

Berichten: 5934
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:14

Ik vond Lissabon wel heel gaaf een aantal jaar geleden! Barcelona ook erg leuk. Maar dat is beiden niet echt budgetproof denk ik.

Budapest is dan wat budgetvriendelijker, ik ben er 1 dag doorheen geweest maar vond het niet veel voorstellen, maar veel personen zijn er gek op! Ik vond Praag veel leuker.

Misschien is het leuk om naar Bled in Slovenië te gaan? Of Split in Kroatië? Zijn beiden ook leuke steden en niet al te duur!

topsylover

Berichten: 5638
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:21

Thessaloniki! Ik ben daar in oktober 2019 geweest op studiereis en het weer was fantástisch!
Er ligt heel veel geschiedenis met de Byzantijnse muur en een superleuke boulevard met terrasjes en natuurlijk heel goedkoop! Alles in het centrum is op loopafstand te doen en anders heb je nog Lime stepjes. Er gaan ook bussen van noord naar zuid, maar die zitten vaak stampvol.
Wij zaten in het Urban Donkey Hostel wat een beetje aan de rand van het centrum ligt, maar was erg tevreden hier over!

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Budget stedentrip , tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:29

Tallinn! Ik ben voor mijn werk in enorm veel europese steden geweest en dit was echt een van de mooiste steden. Prachtig middeleeuws centrum. Er is daar 1 kroeg waar je echt een tijdmachine in stapt. Bier uit stenen pullen, hompen brood op houten planken en het personeel gedraagt zich ook echt "middeleeuws".

Handgemaakt in Nederland: twisted en slanted stijgbeugels. www.groningstuig.nl

Foaly

Berichten: 4812
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget stedentrip , tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:09

Ik zie Polen en Budapest voorbijkomen, houd er wel rekening mee dat ze daar niet zo heel erg LGBT vriendelijk zijn. Als hetero zul je er weinig last van hebben, maar ik denk ik zeg het maar even :+

Verder qua opties: Lissabon? Heel mooie stad, lekker weer en nog lekkerder eten :D

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Niqui

Berichten: 2153
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:34

Gdansk vinden wij fantastisch. Echt een mooie gezellige stad aan het strand met veel cultuur, bezienswaardigheden, leuke betaalbare eettentjes etc. En je vliegt er vaak voordelig heen.

Budapest vinden we ook een mooie en leuke stad trouwens. Net als Ljubljana (echte studentenstad). Bratislava weer wat minder. Oh en Poznan is ook een hele leuke stad, maar die zou ik in de zomer bezoeken en dan kamperen op de camping bij het Malta meer.

henshem
Berichten: 1125
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:54

Ghostattack schreef:
henshem schreef:
Genua? KLM vliegt rechtstreeks vanaf Schiphol. Evt een B&B of hostel net buiten het oude centrum nemen?


Op Genua hangt een vloek voor mij, daar storten bruggen in als je er net een paar uur eerder overheen gereden bent.. Ben er even geweest maar vond het geen leuke stad :o


Jammer dat je een negatieve ervaring hebt. Ik kom er best regelmatig ivm familie daar en het oude centrum en ook musea bijv zijn echt de moeite waard.

MarjanB

Berichten: 16405
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Budget stedentrip , tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 15:37

Porto, vilnius of Jerez de la Frontera. Dat vond ik alle drie erg leuke steden. Al zal Vilnius nu wat koud zijn :brr:

Life is a balance of holding on, and letting things go…

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: Budget stedentrip , tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 15:47

Porto is inderdaad erg leuk!

Anoniem

Re: Budget stedentrip , tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 15:48

Athene?

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-21 15:55

Hanafubuki schreef:
Athene?


Al geweest, maar nog niet alles gezien dus zeker voor herhaling vatbaar :))

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:00

Naar Berlijn met de trein! Wij gaan in december, €90 euro voor een retourtje met de trein en we gaan naar dit hotel waar ze ook eenpersoonskamers hebben €132 voor 2 nachten. 3 minuten lopen vanaf het station (Ostbahnhof)

http://www.booking.com/Share-Qzm7nC

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-21 21:03

Flowq schreef:
Naar Berlijn met de trein! Wij gaan in december, €90 euro voor een retourtje met de trein en we gaan naar dit hotel waar ze ook eenpersoonskamers hebben €132 voor 2 nachten. 3 minuten lopen vanaf het station (Ostbahnhof)

http://www.booking.com/Share-Qzm7nC


Dan ga ik liever met de auto :+ Heb een Europese tankpas (leasewagen) dus benzine kost me niks. Ik wil juist even echt eruit met het vliegtuig :D

Brainless

Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Budget stedentrip , tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:06

Je kunt kijken op bebsy.nl of op prijsvrij.nl
Daar zijn veel goedkope reizen te boeken.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ilse_123, lizy29, lukka63 en 90 bezoekers