Stedentrip Koblenz

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fjordjes

Berichten: 12019
Geregistreerd: 03-07-05

Stedentrip Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-21 22:45

Over een paar weekjes gaan we maar Koblenz toe voor een stedentrip. Zelf zitten we iets buiten Koblenz, in Boppard. Welke leuke dingen kun je daar doen, wat zijn aanraders en mooie dingen om te bekijken? We willen graag een wijnproeverij doen, met de stoeltjeslift naar het uitzichtpunt gaan, boottocht maken op de rijn maar er is vast nog meer te doen

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)


tones

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 20:50

De seilbahn inderdaad!
Volgens mij woont bokker Destination in Koblenz, wellicht heeft zij nog tips.

Waarschijnlijk kun je vanuit Koblenz wel naar Cochem varen. Ook leuk om een paar uurtjes door te brengen.

En in Boppart met n fijne stoel met wat lekkers erbij langs de Rijn gaan zitten. Boten kijken. :D

Winged

Berichten: 33006
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Stedentrip Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:58

Geen idee of je iets met hebt met motorsport/F1: De Nurburgring is er aardig dichtbij :)

fjordjes

Berichten: 12019
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-21 14:14

Winged schreef:
Geen idee of je iets met hebt met motorsport/F1: De Nurburgring is er aardig dichtbij :)


Kun je die zomaar bezoeken dan?

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 14:16

fjordjes schreef:
Winged schreef:
Geen idee of je iets met hebt met motorsport/F1: De Nurburgring is er aardig dichtbij :)


Kun je die zomaar bezoeken dan?



Jep je kunt er zelfs overheen rijden als je dat wilt :D met eigen auto of ringbaan taxi :D

Ennnn je kunt daar hele mooie auto's bekijken

fjordjes

Berichten: 12019
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Stedentrip Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-21 14:24

Oeh leuk! Dat ga ik in de groep gooien

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

Niobe

Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 14:38

Cochem zeker doen, ontzettend leuk plaatsje!!

Oberwesel vind ik ook het bezoeken waard, maar dat is meer persoonlijk, want het is best klein. Wel heel mooi.

Ik wilde ook een Rhein in Flammen aanraden, dat is echt een onwijs gave vuurwerkshow die in verschillende plaatsen in die omgeving gedaan wordt elk jaar. Maar die zijn allemaal afgelast schijnbaar…

Er zijn nog wel wijnfeesten volgens mij, die zijn ook leuk!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:42

tones schreef:
De seilbahn inderdaad!
Volgens mij woont bokker Destination in Koblenz, wellicht heeft zij nog tips.

Waarschijnlijk kun je vanuit Koblenz wel naar Cochem varen. Ook leuk om een paar uurtjes door te brengen.

En in Boppart met n fijne stoel met wat lekkers erbij langs de Rijn gaan zitten. Boten kijken. :D

Klopt, ik woon in Koblenz :D

Wat leuk is om te doen:
- Stoeltjeslift Boppard: Hier kun je met een stoeltjeslift omhoog voor een paar euro en kun je van de Fünfseenblick genieten. Je kan lopend of met de stoeltjeslift weer naar beneden. Het gaat vrij stijl weer naar beneden en dit is alleen aan te raden als je vaker op stijle heuvels/in de bergen wandelt.
- De Marksburg: Dit is een monument uit de Middeleeuwen dat je kan bezoeken. Hier zijn rondleidingen in het Duits of in het Engels. Je kan de burcht niet bezoeken zonder rondleiding.
- Schloss Stolzenfels: Dit is een kasteel dat zich tussen Boppard en Koblenz bevindt. Het is een mooie wandeling van de parkeergarage omhoog en het kasteel an zich is echt prachtig. Helaas is niet alles te bezichtigen ivm Corona, maar alleen voor het uitzicht is het het eigenlijk al waard om dit kasteel te bezoeken.
- Festung Ehrenbreitstein: Dit fort ligt in Koblenz en is te bezoeken met de auto of via de gondel die vanaf Deutsches Eck vertrekt. Het fort heeft verschillende musea en je hebt een mooi uitzicht over Koblenz als je boven bent. Mocht je niet geïnteresseerd zijn in de musea, zodra die dicht zijn is de toegang gratis.
- Abtei Maria Laach: Gelegen aan de Lascher See in de Eifel vindt je dit klooster. De omgeving is prachtig en het klooster kan je bezoeken.
- Burg Eltz: Nog een kasteel dat je kan bezoeken. Dit is ook een kasteel van redelijk formaat en een echte aanrader.
- Geierlay: Dit is een prachtige hangbrug in de Eifel. Het uitzicht is echt fantastisch en op de terugweg loop je door het bos in het dal. Trek wel stevige schoenen aan, de route is vooral aan het einde niet geschikt voor sneakers/sandalen.
- Voor een boottocht kan ik Köln-Düsseldorfer aanraden. Zij organiseren verschillende boottochten over de Rijn en hebben ook een hop on-hop off principe.

Mocht je nog specifieke tips willen voor uitjes of restaurants, geef maar een gil!

fjordjes

Berichten: 12019
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Stedentrip Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-21 23:34

Bedankt voor de tips, denk dat we morgen naar het uitzichtpunt gaan.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Stedentrip Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 00:03

Ik weet niet of jullie met de auto gaan, maar dan is het ook leuk om de kastelen route te rijden.

Je volgt dan de rijn naar het zuiden en eindigt in Rudesheim, hier kom je allemaal kastelen onderweg tegen, vonden wij erg leuk om te doen!

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

janouk
Blogger

Berichten: 17851
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Stedentrip Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 07:48

Er staan daar zulke mooie kastelen langs de Rijn. En de dorpjes langs de Rijn richting Boppard zijn pittoresk en een bezoek waard.

De Lorelei bocht in de Rijn is een mooie plek om te bezoeken.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


fjordjes

Berichten: 12019
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Stedentrip Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-21 09:47

Ja de lorelei bocht zijn we via een boottocht langs gekomen, erg mooi.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Dallista en 165 bezoekers