Zomervakantie 2022 dilemma

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mvdende

Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Zomervakantie 2022 dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-22 19:34

Het zoveelste "waar ga ik heen op vakantie topic", sorry jongens.... :o

Ik zit gigantisch te twijfelen.

De "simpelste" optie is 17-19 juni 3 dagen paard rijden bij Rancho de Verano €285 voor 2x 2 uur en 1x 5 uur rijden.

Daarna hond uit pension ophalen (die ik daar ergens lokaal in een pension wil onderbrengen) Om vervolgens ergens in Drenthe nog 2 weken op een camping te staan. Kosten camping €300 ongeveer. Totaal z'n €600 exclusief eten.

Als de weersverwachting goed is, dat wil zeggen niet meer dan af en toe een enkele bui en maximaal 3 dagen volledig regen op de ruim 14 dagen, dan wordt het zeer waarschijnlijk deze optie.

Optie 2

Via Trailfinders 15-19 juni naar zuid Frankrijk. 3 dagen rijden, €460+ 100 voor vlucht.

Hond ergens in Nederland in pension.

Dit is een vrij korte vakantie, maar ik zit eraan te denken om deze te boeken mocht de weersverwachting voor Nederland niet al te best zijn.

1x per week komt er een nieuwe 30 daagse weersverwachting uit, de afgelopen 2 jaren waren ze redelijk accuraat, dus dan zou ik uiterlijk over 2 weken gaan boeken.

Of ik doe heel gek en boek een all inclusief vakantie naar ergens Spanje ofzo. Maar ik kan niet kiezen.

Reisperiode juni of juli.

Budget max €750 voor alles, dus óók pension hond.

Heeft iemand van jullie nog een ideetje?

Paardrijden zou ik wel leuk vinden, aangezien ik dat al 4,5 jaar niet meer gedaan heb.

Oja, ik ben alleen, wat niet altijd geaccepteerd wordt door reisorganisaties heb ik gemerkt, of je krijgt een paar honderd € éénpersoons boete.


Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Zomervakantie 2022 dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 07:15

Wat kost een hond in pension? Daar heb ik ( en veel mensen met mij denk ik ) geen idee van.

Je budget voor de all inclusief is heel krap. Ik zou gaan voor optie 1.

Als je lang niet hebt gereden kun je rekenen op veel spierpijn, dan is bijkomen op een leuke camping wel zo fijn.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 07:31

Ineke2 schreef:
Wat kost een hond in pension? Daar heb ik ( en veel mensen met mij denk ik ) geen idee van.

Je budget voor de all inclusief is heel krap. Ik zou gaan voor optie 1.

Als je lang niet hebt gereden kun je rekenen op veel spierpijn, dan is bijkomen op een leuke camping wel zo fijn.


Lees dat ze nu naar Egypte gaat.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

mvdende

Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-22 08:04

Urbanus schreef:
Ineke2 schreef:
Wat kost een hond in pension? Daar heb ik ( en veel mensen met mij denk ik ) geen idee van.

Je budget voor de all inclusief is heel krap. Ik zou gaan voor optie 1.

Als je lang niet hebt gereden kun je rekenen op veel spierpijn, dan is bijkomen op een leuke camping wel zo fijn.


Lees dat ze nu naar Egypte gaat.


Hoho, nog niets geboekt.

Maar als het een all in gaat worden, dan wordt het zeer waarschijnlijk inderdaad Egypte. Vanwege het mooie snorkelen wat je daar kan doen.

De meeste betaalbare all inns gaan naar Turkije en dat trekt me niet zo. Heb 9 jaar geleden 6 weken in Bodrum gezeten voor stage en heb toen wat excursies gemaakt naar de bekendste toeristische hotspots. Die hoef ik geen 2e keer te zien.

Ik ben niet zo van het de hele dag op je handdoekje liggen, ga graag wat doen en ik vind snorkelen fantastisch. Heb in het verleden mogen snorkelen op het Great Barrier Reef en op de Withsundays, die laatste vanaf een zeilschip waar ik 3 dagen aan boord was. Heb denk de meeste tijd in het water doorgebracht van iedereen aan boord :+ kwam alleen het water uit als we eruit moesten, of omdat ik pimpelpaars was van de kou en ik totaal verkleumd even moest opwarmen.

Egypte ben ik nog nooit geweest, maar het snorkelen moet er mooi zijn.

Budget gaat inderdaad niet geheel lukken....

Hond in pension kost voor 1 week tussen de €150-200.

Is ook niet heel erg als het uiteindelijk wat over budget heen gaat, zeker niet als het toch Egypte wordt. Ik zeg altijd " als ik ergens een hoop geld aan besteed om er te komen, dan wil ik óók de mooie dingen zien/ doen" dus een excursie of 2 gaat zeker gebeuren in Egypte.

Alleen wil ik niet al direct €800+ neertellen voor alleen de reis waar dus nog vanalles bij komt.

Stap 1 is dat ik me vandaag snel ga laten vaccineren.

Stap 2 is de komende dagen de last minutes goed in de gaten houden in de hoop dat er mooie aanbiedingen voorbij komen.

Kans dat het uiteindelijk Egypte wordt, acht ik niet heel groot, de prijzen zijn voor eind mei goed te betalen, maar zijn voor juni al behoorlijk veel hoger, om van de zomervakantie nog maar niet te spreken. Ik hoef niet in de zomervakantie, maar dat de prijzen in juni al zo fors zijn, had ik niet op gerekend omdat dat normaal gesproken nog buiten het hoogseizoen valt.

Rn als de weersverwachting blijft zoals ie vanochtend is, wordt het waarschijnlijk uiteindelijk helemaal geen vakantie. Mezelf kennende blijf ik te lang twijfelen en is uiteindelijk alles volgeboekt en is het ineens toch slecht weer.

Maar als iemand nog een goede tip heeft voor of Egypte of paardrijden ergens, houdt ik me aanbevolen.

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Zomervakantie 2022 dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 08:11

Wachten tot september dan geen optie? Dan is het in Egypte nog prima weer.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

mvdende

Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-22 08:19

Ineke2 schreef:
Wachten tot september dan geen optie? Dan is het in Egypte nog prima weer.


Ik heb de prijzen voor september bekeken en die zijn niet mals zeg maar. Hotel wat in de laatste week van mei €550 kost, is in september gewoon nog €950.

Hoe dat komt weet ik niet, normaal gesproken klappen de prijzen behoorlijk in na de zomervakantie, maar voor Egypte geld dat kennelijk niet.

Dan zal ik moeten wachten tot er een goede last minute voorbij komt.

Gelukkig is het klimaat in Egypte zo, dat oktober óók nog meer dan prima is. Zelfs januari is het daar nog 20+. En heel goedkoop als je nu voor Januari boekt.

Maar ik wil eigenlijk niet nog een half jaar wachten op vakantie. + dan is het weer winter met alle corona gedoe erbij.

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:37

Last minutes zijn niet meer zo goedkoop als vroeger helaas.
Vroeg boeken levert nu meer voordeel op, maar ivm eventueel corona zou ik zelf daar nu ook niet op gokken.

Voor volgend jaar wel alvast in januari gaan boeken voor juni :j

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Goof

Berichten: 28616
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Zomervakantie 2022 dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 13:42

Kan je niet particulier een chalet huren? Ik heb dat ook vaak gedaan en die zijn buiten het hoogseizoen echt heel fijn betaalbaar.

mvdende

Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-22 14:18

Goof schreef:
Kan je niet particulier een chalet huren? Ik heb dat ook vaak gedaan en die zijn buiten het hoogseizoen echt heel fijn betaalbaar.



Klopt, zelfs de hotels zijn via booking.com goed betaalbaar.

Maar een los vliegticket naar Egypte is op dit moment voor juni €600-700.

Dat schiet dus niet veel op helaas.

mvdende

Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-22 14:19

Ineke2 schreef:
Last minutes zijn niet meer zo goedkoop als vroeger helaas.
Vroeg boeken levert nu meer voordeel op, maar ivm eventueel corona zou ik zelf daar nu ook niet op gokken.

Voor volgend jaar wel alvast in januari gaan boeken voor juni :j


Als ik nu wil boeken voor februari, ben ik méér kwijt als dat ik volgende week zou vertrekken. Last minute is in dit geval duidelijk wél goedkoper.

Enting zit erin trouwens.

Goof

Berichten: 28616
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:20

mvdende schreef:
Goof schreef:
Kan je niet particulier een chalet huren? Ik heb dat ook vaak gedaan en die zijn buiten het hoogseizoen echt heel fijn betaalbaar.



Klopt, zelfs de hotels zijn via booking.com goed betaalbaar.

Maar een los vliegticket naar Egypte is op dit moment voor juni €600-700.

Dat schiet dus niet veel op helaas.



Ja, ik had het over Drenthe. Dan hoef je minder rekening te houden met het weer en kun je gewoon lekker boeken en gaan.

Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:25

Ik vind 3 dagen zo lang rijden best pittig als je al jaren niet gereden hebt. Met beetje pech met een huurpaard ook nog een zadel waar je niet helemaal comfortabel in zit en dan ben je er denk ik behoorlijk klaar mee na paar uur.

Ik zou eens op Ameland rijden en na de eerste dag had ik zo'n open geschuurde kont plus rugpijn dat ik dag twee maar afgebelt heb. :')

Kan je niet ergens in de buurt van een verhuur bedrijf op vakantie gaan en dan die 3 keer rijden verdelen over één of twee weken?

Love_myhorse
Berichten: 599
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:27

Wil je echt een vliegvakantie? Turkije, Bulgarije geen leuke aanbiedingen?

Of Is misschien een auto vakantie met je hond een idee bijv. Duitsland? Via booking zijn er soms leuke dingen te vinden.

mvdende

Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-22 15:31

Love_myhorse schreef:
Wil je echt een vliegvakantie? Turkije, Bulgarije geen leuke aanbiedingen?

Of Is misschien een auto vakantie met je hond een idee bijv. Duitsland? Via booking zijn er soms leuke dingen te vinden.


Langer dan 2 uur autorijden is voor mij nog erg pittig. Drenthe zou al 3,5 uur zijn. Dat had ik misschien in één keer of anders in 2 dagen gedaan. Halverwege een camping opzoeken en kleine tent opzetten, volgende dag verder rijden.

Net staan tanken in België en daar is de benzine óók achterlijk duur ondertussen. Dus teveel km rijden zie ik niet zo zitten.

Huisjes heb je in juni niet voor onder de €500 per week z'n beetje geloof ik. Ik zal eens kijken.

Bedankt voor de tips in ieder geval.

prugelpiet

Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Zomervakantie 2022 dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 15:48

Als je jaren niet gereden heb, is 5 uur rijden écht niet leuk. 2x 2 uur gaat al pijnlijk zijn. Die optie zou ik niet zo gauw kiezen.

Nu heb ik al helemaal niks met de plek die je noemt, die ene keer dat ik daar was kreeg ik een paard mee met singelplekken en een beroerd zadel. Maar dat is een ander verhaal.

Ik ben wel van de mooi-weer-iets-te-doen vakanties. Portimão in Portugal en Macedonië vond ik zelf erg leuk. Ik weet de prijzen zo niet.

Ik ben zelf ook eens aardig budget all-in naar Lanzarote geweest, maar dat vond ik niet zo geweldig.

I am because you were

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Zomervakantie 2022 dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 09:03

Kijk voor Egypte bij www.ab-in-den-urlaub.de
Dan vind je zeker opties voor beneden de 750 euro.
Ook tui.de heeft all in vakanties naar Egypte. Lees goed of er dan een snorkoptie is, want dat is in Hurghada niet altijd het geval.

IK vind verder bij tui.nl ook pakketreizen naar diverse Canarische eilanden of de Balearen voor minder dan 600 euro voor een week. Ik heb alleen niet op de periode gelet. Maar daar kun je ook prima snorkelen.

En ook al eens aan Malta gedacht? Daar vind je retourvluchten voor minder dan 200 euro soms.

Autorijden is momenteel enorm duur. Een retourtje naar de Lot was 3 weken terug 500 euro brandstof, en daar kwam nog 80 euro tol bij. Een huisje had ik voor 350 voor een week. Maar die 750 euro red je dus echt niet.

Maar bij vliegreizen zit je ook met parkeerkosten of een treinticket naar het station. Zie je dat ook als verplicht inbegrepen bij je budget?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

mvdende

Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-22 11:38

germie schreef:
Kijk voor Egypte bij https://www.ab-in-den-urlaub.de
Dan vind je zeker opties voor beneden de 750 euro.
Ook tui.de heeft all in vakanties naar Egypte. Lees goed of er dan een snorkoptie is, want dat is in Hurghada niet altijd het geval.

IK vind verder bij tui.nl ook pakketreizen naar diverse Canarische eilanden of de Balearen voor minder dan 600 euro voor een week. Ik heb alleen niet op de periode gelet. Maar daar kun je ook prima snorkelen.

En ook al eens aan Malta gedacht? Daar vind je retourvluchten voor minder dan 200 euro soms.

Autorijden is momenteel enorm duur. Een retourtje naar de Lot was 3 weken terug 500 euro brandstof, en daar kwam nog 80 euro tol bij. Een huisje had ik voor 350 voor een week. Maar die 750 euro red je dus echt niet.

Maar bij vliegreizen zit je ook met parkeerkosten of een treinticket naar het station. Zie je dat ook als verplicht inbegrepen bij je budget?



Ondertussen lig ik aan het zwembad in Egypte. In Marsa Alam. Budget heb ik in totaal niet gehaald, al was de reis opzich "maar" €580. Maar daar komen nog boekingskosten, bagage, visum, transfer enzo bij.

Mooi snorkelen en gisteren meerdere zeeschildpadden gezien. Aanrader dot!

Ga vanaf nu iedere maand geld appart zetten Zodat ik volgend jaar wéér kan! Heerlijk hier!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:00

Mooi. Egypte is inderdaad redelijk betaalbaar. Maar niet meer als je wilt gaan duiken ;) Maar dat had je ook niet genoemd.

Je schrijft zwembad, dan zit je niet in een tentenkamp dus, maar echt in een hotel. Geniet er van.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bente_sat, ChanelR en 85 bezoekers