Hotel/park Xcaret in Mexico?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:22

Amber_anne: Zo simpel is het niet altijd. Ik bezoek zelf ook nog steeds Disney parken terwijl ik inmiddels weet dat 1 park in Florida dolfijnen heeft. Daar ga ik dus niet meer heen maar wel nog de andere parken.
Ik ga ook nog naar supermarkten en restaurants terwijl ik zelf vegetarisch eet. Daar sluit ik dus ook gericht delen van het pakket uit naar niet alles.

Ik vind wel dat er eens veel kritischer mag gekeken worden naar het concept van resorts (die idd vaak weinig bijdragen aan de lokale gemeenschap integendeel) maar dat is ook een persoonlijke afweging.

Edit: TS je laatste opmerking kwam er net tussendoor sorry :+

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-21 13:23

Lavitabella schreef:
Ik ben 3 jaar geleden in Mexico geweest. Wij waren bij Sandos Caracol Eco Resort. Echt een top plek en top vakantie ! Meteen aan het strand en een geweldig resort. Wij zijn 16 dagen geweest met om de dag een excursie. Ook naar xcaret. 1 dag was inderdaad wel prima. Wel heel erg gaaf.

Ik zou inderdaad niet alleen naar zo'n park gaan in Mexico. Dan kun je je geld beter uitgeven aan wat meer excursies. Deze zijn echt aan te raden :D Wij waren trouwens ook in januari.


Ooh klinkt goed! Maar heb je dan niet 1 park van Xcaret gezien? Want volgens mij zijn er heel veel parken die je echt niet in 1 dag kan zien. :)

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-21 13:24

poes schreef:
Amber_anne: Zo simpel is het niet altijd. Ik bezoek zelf ook nog steeds Disney parken terwijl ik inmiddels weet dat 1 park in Florida dolfijnen heeft. Daar ga ik dus niet meer heen maar wel nog de andere parken.
Ik ga ook nog naar supermarkten en restaurants terwijl ik zelf vegetarisch eet. Daar sluit ik dus ook gericht delen van het pakket uit naar niet alles.

Ik vind wel dat er eens veel kritischer mag gekeken worden naar het concept van resorts (die idd vaak weinig bijdragen aan de lokale gemeenschap integendeel) maar dat is ook een persoonlijke afweging.

Edit: TS je laatste opmerking kwam er net tussendoor sorry :+


Maakt niet uit, ben het eens met je post. :)

The smell of earth after rain!

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:24

Ik vond het verschrikkelijk! Te groots, masaal, toeristisch en bombastisch Amerikaans. Nou was het sowieso een cultuurschok na de route de maya, cultuur en boetiek hotelletjes. Ik zat overigens niet in dat hotel zelf, dat was toen in aanbouw.

Mijn ouders zijn er ook geweest, die vonden het fantastisch! Die zijn echter niet buiten playa del carmen geweest dus hier hadden ze toch een beetje het Mexico gevoel.

Het is dus maar net waar je voorkeuren liggen :D

When nothing goes right,

go left.

Lavitabella

Berichten: 1701
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:29

Petrichor schreef:
Lavitabella schreef:
Ik ben 3 jaar geleden in Mexico geweest. Wij waren bij Sandos Caracol Eco Resort. Echt een top plek en top vakantie ! Meteen aan het strand en een geweldig resort. Wij zijn 16 dagen geweest met om de dag een excursie. Ook naar xcaret. 1 dag was inderdaad wel prima. Wel heel erg gaaf.

Ik zou inderdaad niet alleen naar zo'n park gaan in Mexico. Dan kun je je geld beter uitgeven aan wat meer excursies. Deze zijn echt aan te raden :D Wij waren trouwens ook in januari.


Ooh klinkt goed! Maar heb je dan niet 1 park van Xcaret gezien? Want volgens mij zijn er heel veel parken die je echt niet in 1 dag kan zien. :)


Wij hebben er inderdaad maar 1 gezien ! Volgens mij heette die xplor als ik het goed heb ?

Verder zijn we naar coco bongo geweest, op de boot naar dolfijnen en de 'bahama's ' van Mexico. Ook hebben we toen de schildpadden gespot. Eiland Cozumel is ook erg leuk met een auto huren! Verder ook naar chichen itza geweest en naar cenetos geweest. Dus wel veel van Mexico gezien!

Bij ons resort liepen er neusbeertjes en aapjes. Echt super gaaf want het lag wat meer in de 'jungle'.

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:52

Ik volg het topic al een tijdje, ga toch even reageren........

Het is idd net wat je zoekt. Mijn achtergrond: ik heb een aantal jaar in Mexico gewoond (Mexico Stad) en gedurende die jaren ook het hele land door gereisd. Samen met mijn man op de manier zoals wij dat leuk vinden: langzaam reizen, veel bezoeken, kleinschalige hotels bezoeken. Wij zouden samen niet snel kiezen voor Xcaret (zowel het park als ook een hotel daar).

Maar: we zijn ook met de complete familie op reis geweest in Mexico (ongeveer 20 man). Alles zelf geregeld, ook leuke plaatsen bezocht en in bijzondere hotels geslapen. Aan het einde van die reis zaten we in een eco-resort in de buurt van Xcaret en hebben toen het park (alleen Xcaret zelf) ook bezocht. Durf het bijna niet te zeggen na bovenstaande berichten, maar we hebben ook het 'trainer for a day' van Delphinus gevolgd. Zou ik nu echt nooit meer doen, maar wijsheid komt met de jaren zal ik maar zeggen. Familie (met wat kinderen er bij) vonden het park trouwens in een woord geweldig. Is inmiddels meer dan 10 jaar geleden, maar de kinderen (nou ja, nu niet echt kinderen meer) herinneren het zich nog levendig.

Meer over het park: het is inderdaad mega groot (en er zijn nog meer parken, allemaal met een ander thema), ruim opgezet en heel divers. Amerikaans georiënteerd (niet gek natuurlijk, dat is hun grootste doelgroep) en opgezet zoals de themaparken daar: met shows etc. Is het echt Mexico? Zeker niet. Is het onbezorgd vermaak, waarbij men toch nog wel probeert educatief te zijn (over natuur en cultuur): absoluut!

Ik ben er zeker van dat de hotels super zijn en het all-in concept is dat ook vast (want ook gericht op de Amerikaanse markt en die klagen wel als het ze niet zint). Genoeg te doen ook, als je naast de parken ook een paar avondshows wilt bijwonen en met een paar excursies 'buiten gaat spelen' zul je je zeker niet vervelen.

De prijzen...... De parken zijn prijzig, worden ook vaak met een all-inclusief pakket verkocht. En dan prijzig volgens onze begrippen, voor lokale begrippen zijn ze gewoon exorbitant (maar dat is met veel zo aan de Riviera Maya). Als ik zo snel op de website kijk is echt veel in het hotelconcept inclusief, en dat betekent dan ook de goede restaurants on-site (dus geen buffet eten).

Conclusie: als je houdt van in de watten gelegd worden en je geen zorgen maken over bijkomende kosten tijdens je vakantie + je hebt geen bezwaar tegen wat het is ('nagemaakt' Mexico), dan ga je het zeker naar je zin hebben.

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-21 20:16

Wij hebben vanmiddag Xcaret geboekt! :)

Gezien wij met 2 dames gaan willen we inderdaad heel graag onbezorgd op vakantie. Het was voor onze mannen ook wel echt een pre dat we zoiets zouden boeken voor de veiligheid. :) Uiteraard willen we nog wel wat meer gaan zien dan Xcaret maar zullen ons wel voornamelijk daar gaan vermaken. Gelukkig zitten er een aantal excursies buiten het park om in het All-fun inclusive pakket wat zij aanbieden.

Er zijn wel een aantal dingen waarvoor je nog de knip moet trekken zoals bijvoorbeeld het zwemmen met dolfijnen. Maar 99% van de dingen zit al bij het All-fun inclusive in.

Nu hopen dat de vakantie ook daadwerkelijk doorgaat ivm corona. Wel een beetje met een dubbel gevoel geboekt. Normaal verheug je je er al helemaal op na het boeken, nu is het meer van eerst maar eens zien of het doorgaat. Wij hebben alvast geboekt omdat als Mexico op groen of geel gaat de prijzen behoorlijk zullen stijgen. Mocht het toch niet doorgaan heb je een geld terug garantie of kan je omboeken naar een bestemming die wel groen of geel is.

The smell of earth after rain!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 21:04

Wij vonden yucatan en omstreken heel veilig, heb er twee weken rond gereisd :j denk juist rond die resorts en toeristische steden meest kans op dingetjes maar eens weg van de grote stroom toeristen was het echt 1 van de chillste plekken waar ik ooit geweest ben.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Winged

Berichten: 33006
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 21:52

poes schreef:
Wij vonden yucatan en omstreken heel veilig, heb er twee weken rond gereisd :j denk juist rond die resorts en toeristische steden meest kans op dingetjes maar eens weg van de grote stroom toeristen was het echt 1 van de chillste plekken waar ik ooit geweest ben.

In 2019 3 weken in mijn eentje gebackpacked. Voelde mij het meest onveilig in... tulum. :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:16

Yep hoe dichter we terug bij de aanmeerplaatsen van de cruiseschepen kwamen hoe minder idd. Richting de bergen zo veilig. S avonds rond gelopen, overal doorheen gereden en gestopt en altijd veilig gevoeld. Op de meest afgelegen plekken gestopt voor eten en drinken en altijd chill. Maar waar het geld rondloopt merkte je wel dat het anders was.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:50

Xcaret ken ik dan niet, maar ik ben wel die kant op geweest en ja, het is er erg mooi.

Ga ook een dagje buiten het park hoor, gewoon naar Coba ofzo. Coba is een leuke stad en de tempels zijn ook mooi. Wil je een uurtje verder rijden, dan is Chitzen Itza een aanrader, als je vroeg bent (je hebt daar een uur tijdsverschil met de kustlijn), dan kun je daar rond de middag uitgekeken zijn en dan nog naar Ek Balam o.i.d.
Ook de tempels in Tulum zijn wel de moeite waard.

Zwemmen in een cenote zonder waterpark is ook wel mooi hoor. Kies dan gewoon een simpele zonder poespas zoals Dos Palmas. Maar de mooiste vind ik dan Taak Bi Ha, dan zit je onder de grond.

Animal rescues zijn vaak veredelde dierentuinen daar, vogels aan een 20 cm groot touwtje, apen in kooitjes, krokodillen in betonnen bakken.

Tulum is een leuk backpackersstadje. Onveilig? nee, niets van gemerkt.

Je moet met tanken wel opletten, maar veel tankstations waarschuwen voor hun eigen personeel, dus die willen ook niet dat het afzetten doorgaat.

Neusbeertjes lopen waarschijnlijk op het resort ook rond en een soort veredelde grote cavia's, ben de naam even kwijt ;)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Winged

Berichten: 33006
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:31

Tussen kustlijn en Chitzen Itza zit geen tijdsverschil? Sterker nog, San Christobal de Las Casas (chiapas) zit ook in dezelfde tijdzone als quintana roo. Dus hoe kom jij aan dat tijdsverschil?

(Zal sowieso aanraden om er net na openingstijd te zijn hoor. Maar er zijn mooiere tempels om te bezoeken)

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:02

Winged schreef:
Tussen kustlijn en Chitzen Itza zit geen tijdsverschil? Sterker nog, San Christobal de Las Casas (chiapas) zit ook in dezelfde tijdzone als quintana roo. Dus hoe kom jij aan dat tijdsverschil?

(Zal sowieso aanraden om er net na openingstijd te zijn hoor. Maar er zijn mooiere tempels om te bezoeken)

In 2019 zat ik in Tulum en er was toch echt 1 uur tijdsverschil met Chitzen Itza. Het was er een uur vroeger.

Het staat ook hier genoemd:
https://www.backpackcentrale.nl/chichen ... oeger%20is.

Bezoek je Chichen Itza vanuit Tulum? Vergeet niet dat het er een tijdsverschil is en het bij Chichen Itza één uur vroeger is.

Wij waren er niet op bedacht, maar mijn telefoon gaf ineens een andere tijd aan. Kwam ons wel mooi uit, want nu waren we er al om 8 uur 's morgens.

Ik vond Ek Balam ook mooier dan Chitzen Itza, maar ben wel blij dat ik bij beide tempels geweest ben.
Coba vond ik zelf ook wel mooi.
Een kleiner tempelgebied ligt achter Tulum, Muyil. Dat kost 50 pesos entree en is ook best mooi. Je kunt daar ook nog over een plankenpad, dat is weer 50 pesos, maar op zich ook wel leuk om te doen.

Qua grotduiken kan ik je echt alles vertellen, want dat is de reden waarom ik naar Mexico ga. :D

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:06

Er is wel degelijk een uur tijdverschil idd met san cristobal maar vraag me niet meer waar precies. Wij hadden toen een verwarrende ochtend :D maar denk dat dat verder dan chichen iza was.

Idd cenotes zijn leuk, indien mogelijk de minder toeristische tempels, etc. Het is echt een super leuk land ik heb er hele warme herinneringen aan. Ik vond het eten ook heerlijk maar dat zal niet te vergelijken zijn met zo’n resort. Wij aten vooral street food.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-21 22:40

Super leuk al jullie ervaringen! :D

The smell of earth after rain!

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 06:49

Ik ben ook van de streetfood en Tulum heeft vele barretjes e.d. Gezellig stadje.
Wel een verkeersinfarct en dat wordt steeds erger omdat ze dus heel veel luxe appartementen en hotels er bij bouwen, maar die weg door het stadje niet veranderen. Een rondweg voor de mensen die van Puerto Aventuras komen en verder gaan zou daar niet misstaan.

Souveniers kun je beter in Chitzen Itza kopen, daar is de entree wel 25 euro, maar als je denkt van ik heb nog wat nodig en ga toch naar die tempel, 10 euro omgerekend Tulum en 1 euro voor hetzelfde bij Chitzen Itza.

Maar ik vind prijzen van 600 euro per nacht voor dat hotel Xcaret. Je meent toch niet echt dat je zoiets betaalt?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-21 07:37

Nee, dat hebben wij niet betaald. :)

The smell of earth after rain!

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 07:44

Petrichor schreef:
Nee, dat hebben wij niet betaald. :)

Je weet het nooit hoor, haha. Ik vind 100 euro al veel voor een nacht.

Hopelijk kun je gaan. Het is daar allemaal wel open en het leven is daar geheel normaal. Tulum is weer een feeststadje geworden. Een aantal mensen die ik ken zitten er nu.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-21 07:53

Ja ik lees inderdaad ook dat alles vrij normaal is, helaas vliegt TUI op dit moment niet naar Mexico.

The smell of earth after rain!

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:46

Petrichor schreef:
Ja ik lees inderdaad ook dat alles vrij normaal is, helaas vliegt TUI op dit moment niet naar Mexico.

Klopt, daar wacht ik eigenlijk het liefste ook op. Maar via Duitsland kun je wel gaan.
Dat doen de anderen namelijk

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-21 12:31

Dat word hem niet als je je reis via TUI hebt geboekt. :D

We wachten af, het duurt nog een half jaar. Als het niet kan dan boeken we om naar een plek wat wel kan en anders krijgen we het geld terug. :)

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-21 16:45

Het lijkt er nu toch op dat de vakantie naar Mexico door gaat, TUI vliegt weer naar Mexico!

Nu ook hopen dat alles open blijft natuurlijk. :)

The smell of earth after rain!


_Nancy

Berichten: 14091
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:11

Ik ben toen in het park geweest (niet het hotel), dit is zo'n 6 jaar geleden ongeveer.
Ik vond het wel een leuk park, sowieso is Mexico een prachtig land met de cenotes en geschiedenis <3

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Noor en 161 bezoekers