Vuurwerkvrij huisje oud&nieuw

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eliana

Berichten: 5447
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Vuurwerkvrij huisje oud&nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-21 19:23

Hallo bokkers,

Hopelijk hebben jullie goede tips/ervaringen voor ons.
Omdat onze hond erg bang is voor vuurwerk willen we met oud en nieuw een paar nachtjes weg.
-liefst van 28 december tot 1 of 2 januari.
- huisje moet geschikt zijn voor 5 personen en 2 honden. ( 2 volwassenen, kind van 4, kind van 3 en een baby)
- max 4 uur rijden vanuit omgeving Rotterdam, buitenland mag dus ook, bv Duitsland, België, net Frankrijk in.
- ik weet al van de vuurwerkvrije vakantie parken af maar daar wordt vaak in de omgeving wel vuurwerk afgestoken, maar miss weet iemand zo'n park waar het in de omgeving weinig afgestoken wordt dat zou dan nog een optie zijn.

Groetjes Eliana

Shetland bokker #7


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:37

Ik vrees dat je in nederland altijd wel met vuurwerk te maken hebt in de omgeving.
Carbid reken je ook mee, neem ik aan?

VuurVleugels
Berichten: 1725
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:41

Mindim schreef:
Ik vrees dat je in nederland altijd wel met vuurwerk te maken hebt in de omgeving.
Carbid reken je ook mee, neem ik aan?


Precies, in de gebieden waar weinig vuurwerk wordt afgestoken wordt vaak juist wel weer veel met carbid gedaan. Ik zou Natuurhuisje.nl aanraden, en daar dan een huisje zoeken die zo ver mogelijk van de bewoonde wereld af ligt. Dat zijn gewoon individuele, vaak particuliere huisjes door heel Europa, dus niet op een park ofzo.

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:45

Ik heb een tijdje gewoon in Hoenderloo op het park de Rimboe. Midden in het bos en geen vuurwerk :D

Volg ons! @purarazavalerio

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Vuurwerkvrij huisje oud&nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:47

Het Hooge Holt in Gramsbergen Met name de huisjes om het water qua ligging heel rustig ook als de dicht bijzijnde boerderijen en huizen enorm veel vuurwerk af zouden steken.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

Lay_D

Berichten: 3700
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Vuurwerkvrij huisje oud&nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:21

Het Hooge holt zal ik juist niet aanraden, ik woon er dichtbij en juist daar wordt over het algemeen veel vuurwerk afgestoken ( behalve afgelopen jaar wisseling wegens de corona maatregelen).

Carbid wordt tevens ook afgeschoten ( naastgelegen weiland wat grenst aan het vakantie park.

Pablo, A star in heaven. 7-7-1997- 15-04-2013
Minipret, Woezel en Pip <3 <3
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!

Matheno

Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:30

Bij mij in de omgeving wordt zo goed als geen vuurwerk afgestoken. Volgens mij zijn hier verschillende B&B's in de buurt.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Eliana

Berichten: 5447
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Vuurwerkvrij huisje oud&nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-21 07:38

Bedankt voor jullie reacties.
Iemand ervaringen met Frankrijk? Wat ik op internet lees is dat daar weinig vuurwerk wordt afgestoken.

Shetland bokker #7

petra8
Berichten: 1128
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Vuurwerkvrij huisje oud&nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 07:44

Of net over de Belgische grens? Hier is het afsteken van vuurwerk verboden.

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

CupCakes_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Vuurwerkvrij huisje oud&nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 07:45

Ik heb afgelopen oud & nieuw in de omgeving van kootwijk gezeten op een park. En daar hoorde je alleen vage carbid knallen. Op het park zelfocht geen vuurwerk afgestoken worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:42

CupCakes_ schreef:
Ik heb afgelopen oud & nieuw in de omgeving van kootwijk gezeten op een park. En daar hoorde je alleen vage carbid knallen. Op het park zelfocht geen vuurwerk afgestoken worden.

Er was een vuurwerkverbod, dus in hoeverre je dit jaar kunt mee rekenen....

Eliana

Berichten: 5447
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-21 09:00

petra8 schreef:
Of net over de Belgische grens? Hier is het afsteken van vuurwerk verboden.


Is ook zeker een optie. Als er maar geen vuurwerk te horen is :).
We gaan ook braaf op vuurwerk training, aangezien ze hier vanaf oktober al halve bommen afsteken.
Maar zou het voor de hond fijn vinden als ze in die week gewoon geen knallen hoort.

Shetland bokker #7

Matheno

Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:15

Eliana schreef:
Bedankt voor jullie reacties.
Iemand ervaringen met Frankrijk? Wat ik op internet lees is dat daar weinig vuurwerk wordt afgestoken.


Toevallig weet ik een Nederlands gezin die recentelijk naar een chateau in Frankrijk zijn verhuisd en daar een B&B hebben opgezet.

Je kan ze vinden als je zoekt op Chateau la Chateline. Het is in een rustige omgeving, ze hebben 50 hectare grond zo uit mijn hoofd.

Het zijn vriendelijke, meedenkende mensen, dus ik denk dat er vast wel iets met ze te regelen is.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Love_myhorse
Berichten: 599
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:35

Natuurhuisje een idee? Ootmarsum midden in het springendal
(huisje is inmiddels aangepast naar 4 personen en geen honden..) :7 (was vroeger 8 personen en voorheen mocht hond wel mee)

mirim

Berichten: 4387
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Vuurwerkvrij huisje oud&nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:03

Ik zou het je niet aanraden om je op het buitenland te oriënteren.
Voor hetzelfde geld zijn de grenzen dan weer dicht vanwege Corona.
Verder weet ik geen rustige plek.
Bij ons ( wij hebben ook een vakantiehuisje ) zit je ook niet rustig vanwege het carbidschieten.
We kunnen voor onze dieren alleen maar wensen dat er ooit een algeheel vuurwerkverbod komt , wat dan ook gehandhaafd wordt.

Steppe

Berichten: 2793
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Vuurwerkvrij huisje oud&nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:17

Wij hebben ooit met onze hond tijdens oud en nieuw in een B&B gezeten aan de Loonse en Drunense Duinen het heet D'n duinwal daar hebben we er echt geen last gehad, in de verte wat vuurwerk te horen maar binnen met TV aan geen last gehad.

chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:20

Mijn dochter heeft haar hond, die ook panisch was, naar een kennel ergens bij IJsselstein gebracht.
Ligt echt afgelegen en geen vuurwerk te horen!
Misschien ook een optie.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Vuurwerkvrij huisje oud&nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:28

Ik zou in Duitsland een huisje zoeken, bv in de Eiffel. 1. Duitsland is erg hondvriendelijk en 2. De Eiffel is vrij ‘leeg’ en 3. Duitsers steken wel wat vuurwerk af, maar alleen om 12 uur en verder niet. (Mijn ervaring)

Love_myhorse
Berichten: 599
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:45

Schoorlse duinen en dan de huisjes via buitenleven vakanties. (Staats bosbeheer ) midden in de duinen vrij van auto verkeer. Ik gok dat je daar echt geen vuurwerk zal horen en carbit schieten al helemaal niet .

goldyc

Berichten: 745
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Vuurwerkvrij huisje oud&nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:52

In België, en dan een huisje ergens in de middle of nowhere in de Ardennen misschien. Ik woon in Oost-Vlaanderen en hier wordt op nieuwjaar zelf wel dat vuurwerk afgestoken, maar zeer miniem. (Op nieuwjaar van middernacht tot half 1 ‘s nachts ongeveer). Veel van het vuurwerk hier is door de stad/gemeente bekostigd, maar er wordt ook wel een beetje illegaal afgestoken. Als je echt rustig wilt, zonder vuurwerk, moet je echt ergens midden in een bos ofzo gaan zitten. Nou zijn er veel bossen in de Ardennen dus wie weet maak je er nog kans. Ik heb nieuwjaar zelf nooit in de Ardennen doorgebracht, dus geen persoonlijke ervaringen.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:54

Love_myhorse schreef:
Schoorlse duinen en dan de huisjes via buitenleven vakanties. (Staats bosbeheer ) midden in de duinen vrij van auto verkeer. Ik gok dat je daar echt geen vuurwerk zal horen en carbit schieten al helemaal niet .


No way, hier wordt heel veel geknald. Ik zoek juist zelf iets om uit Schoorl weg te kunnen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mvdende en 75 bezoekers