Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33117
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 09:37

Iemand hier in de omgeving van Ooltgensplaat die komende zomer toevallig een oppas zoekt?
Ivm de sluiting van de haringvlietbrug en de heinenoord tunnel komende zomer zou ik heel graag oppassen rond die tijd zodat ik niet giga hoef om te rijden naar mijn paard :o

Mag ook ruimere omgeving zijn, als ik dan maar om naar Ooltgensplaat te gaan, niet over de brug hoef :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:13

Voor 13 tm 19 augustus zoek ik iemand die in mijn huis wil bij mijn 2 katten in Apeldoorn.
Mijn 2 ponys staan in Loenen aan de rand van het natuurgebied. Deze worden verzorgd, maar er mag mee getut/gewandeld (evt als leuke bijkomstigheid).

Goof

Berichten: 28784
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:58

Ik zou blij zijn met iemand die in de meivakantie en eventueel de volledige zomervakantie (6 weken) in mjn huis zou willen verblijven.

Ik bied een superleuke kat als gezelschap aan!
Omgeving Rotterdam, rustige wijk, tuin. Op loopafstand van treinstation, winkelcentrum en cafe's/ diverse restaurants.
Misschien leuk voor nog thuiswonende student die even lekker bij de ouders weg wil :D

Babootje

Berichten: 26258
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:13

Ik vind het wel een tof idee, maar ik (en ongetwijfeld ook mijn man) moet daarvoor wel een hele hindernis over. Dus voorlopig kijk ik lekker mee. Wat hebben wij?

Eengezinswoning met plek voor 4 - 5 personen.
Omsloten tuin, met BBQ en jacuzzi (in de zomer).
5 minuten fietsen van Kijkduin/strand. Naastgelegen een recreatiegebied (waar honden helaas niet echt meer los kunnen lopen). Supermarkt op loopafstand en diverse supermarkten in de nabije omgeving.
Manege op loopafstand met ruiterpaden die doorlopen tot aan het strand. Helaas heb ik mijn paarden daar niet staan wegens te weinig buiten. Mijn paarden staan helaas ook niet bij huis, dus die hoeven niet verzorgd. De honden neem ik het liefst mee, maar die zijn geen katten e.d. gewend.
OV verbinding en in een kwartier in het centrum van Den Haag.

Wat ik zou willen is lekker in de natuur bij hei of bos. Verzorgen van paarden en andere dieren geen bezwaar.

Alja

Berichten: 25594
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:18

Babootje ik wil wel een week bij het strand
Vind jij Emmer-Compascuum natuurlijk genoeg :+

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:19

Babootje
Laatste week augustus
Eerste twee weken september zou je wat mij betreft gewoon lekker in mijn flat mogen
Raalte
Veel fiets mogelijkheden
Midden in bosrijk gebied
Leuk dorp

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:23

Ik gooi mijn huis er ook even in, voor: - de eerste week meivakantie + de week ervoor.
- de laatste 2 weken juli + 1e week augustus.

Apeldoorn, eengezinswoning met 2 grote slaapkamers en eventueel een groot kantoor dat als slaapkamer te gebruiken valt. Tuin met overkapping. Rustige buurt, parkeren voor het huis, heerlijk wandelen of fietsen op de Veluwe.

Ik hoef geen ander huis in ruil, maar mijn 2 katten willen wel graag 1x per dag voer en wat aandacht.

Afbeelding

Ze zijn honden gewend.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 01:57

Ik kan aanraden bij Gaucho en de 2 poezenheren!
ik heb vorige jaar een keer opgepast en was goed bevallen :) Fijn huis, buurt etc.
Helaas had ik toch iets meer last van mijn katten allergie dan ik had verwacht, anders wist ik het wel en kwam ik nog een keer :) (is bij mij heel erg per kat afhankelijk, bij ene helemaal niet, andere gemiddeld of juist veel meer)

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 14:37

@ humpiedumpie of gaucho, mijn vrienin en ik kunnen wellicht wel oppassen als de hond mee zou kunnen. De hond is katten gewend en daar ook heel lief voor. Stuur maar een berichtje bij interesse. Er moet alleen goed internet zijn ivm thuiswerken.

Wij houden heel erg van met de hond wandelen in de veluwe dus is een win-win.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:05

Sidera schreef:
@ humpiedumpie of gaucho, mijn vrienin en ik kunnen wellicht wel oppassen als de hond mee zou kunnen. De hond is katten gewend en daar ook heel lief voor. Stuur maar een berichtje bij interesse. Er moet alleen goed internet zijn ivm thuiswerken.

Wij houden heel erg van met de hond wandelen in de veluwe dus is een win-win.


Ik ga je een bericht sturen, ik heb supersnel internet, glasvezel en een kantoor met 2 bureaus.

Babootje

Berichten: 26258
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:35

Echwel schreef:
Babootje
Laatste week augustus
Eerste twee weken september zou je wat mij betreft gewoon lekker in mijn flat mogen
Raalte
Veel fiets mogelijkheden
Midden in bosrijk gebied
Leuk dorp


We zijn er nog niet over uit maar liever niet in een flat. :D :D
Goede internetaansluiting is ook een pre.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat dit ook een prima idee is om te kijken of het zou bevallen ergens anders in NL te wonen. Wij willen op termijn (een jaar of 3 a 4) wel uit Den Haag weg. Wellicht nog in NL maar kan ook zomaar het buitenland worden.
Dus ik sluit Emmer Compascuum ook niet uit :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:59

gaucho schreef:
Sidera schreef:
@ humpiedumpie of gaucho, mijn vrienin en ik kunnen wellicht wel oppassen als de hond mee zou kunnen. De hond is katten gewend en daar ook heel lief voor. Stuur maar een berichtje bij interesse. Er moet alleen goed internet zijn ivm thuiswerken.

Wij houden heel erg van met de hond wandelen in de veluwe dus is een win-win.


Ik ga je een bericht sturen, ik heb supersnel internet, glasvezel en een kantoor met 2 bureaus.



Hier kan ik niet tegenop, maar ga je toch even berichten :+

Alja

Berichten: 25594
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:22

Babootje schreef:
Dus ik sluit Emmer Compascuum ook niet uit :D :D



Zou ik ook zeker niet doen :+

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 13:07

Babootje schreef:
Echwel schreef:
Babootje
Laatste week augustus
Eerste twee weken september zou je wat mij betreft gewoon lekker in mijn flat mogen
Raalte
Veel fiets mogelijkheden
Midden in bosrijk gebied
Leuk dorp


We zijn er nog niet over uit maar liever niet in een flat. :D :D
Goede internetaansluiting is ook een pre.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat dit ook een prima idee is om te kijken of het zou bevallen ergens anders in NL te wonen. Wij willen op termijn (een jaar of 3 a 4) wel uit Den Haag weg. Wellicht nog in NL maar kan ook zomaar het buitenland worden.
Dus ik sluit Emmer Compascuum ook niet uit :D :D

Glasvezel 100mb download
Groot dakterras erbij en op de fiets 5 min in het bos

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:53

Ik gooi ons huis er ook maar even in, wie weet lijkt het iemand leuk en kunnen wij op die manier onbezorgd op vakantie.

Bokker: Swift
Waar: Tussen Drachten en Beetsterzwaag
Hoeveel m2: ongeveer 125
Aantal personen: maximaal 6. Maar als er een hond mee gaat en de katten in de aparte woonruimte moeten maximaal 4 volwassenen en 1 kind (bedstee van 120×150).
Huisdieren/moeten deze verzorgt worden?: 5 pony's (24/7 buiten in paddock paradise aan huis) en 2 binnen katten.

Dit is leuk:
- hele leuke en rustige kudde pony's
- vlakbij het bos met prachtige wandelroutes en een uitgebreid mountainbike route netwerk
- grote tuin met veel volgroeide bomen (dus altijd keuze tussen schaduw of zon) en een hele ruime loungehoek
- grote overkapping met gas BBQ en terrasverwarming
- fietsen en eventueel een auto zijn te gebruiken
- alle voorzieningen vlakbij (Drachten is de tweede plaats van Friesland qua grootte)
- tuin is helemaal omheind
- eigen hond(en) kunnen mee
- goede WiFi ook onder de overkapping
- Drachten ligt centraal en er is op korte afstand van alles te doen/ondernemen

Dit is niet leuk:
- het werk bij de paarden wordt door mensen die het niet gewend zijn als vrij zwaar ervaren (ongeveer 2 uurtjes werk per dag als je rustig aan doet).
- we wonen niet helemaal vrij en hebben buren rondom
- de weg voor huis is overdag niet heel rustig (nauwelijks hoorbaar in huis en niet in de tuin)
- de slaapkamers zijn klein

Datum: flexibel in de zomervakantie regio noord (22 juli t/m 3 september) het liefst 2 of 3 weken

Afbeelding

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 12:41

Ik kijk en lees ook mee. Wij zijn al geruime tijd serieus op zoek naar een koop-berghuisje op het prachtige Italiaanse eiland Sicilië, omgeving Taormina, 30 - 40 km van Catania Airport.
Wanneer we dat hebben zouden graag soms een paar weken of maand(en) naar Nederland óf Duitsland (midden / zuid) terug willen. Uiteraard wordt het een huisje van alle gemakken voorzien, inclusief internet.
Voor ons zou het prettig zijn als onze hond(en?) en kat(ten?) niet elke keer mee naar Nederland hoeven. Dus voor diegenen die een langere vakantie Sicilië leuk vinden ... {:} ?
Onze Nederlands sprekende familie woont in dezelfde omgeving als waar wij zoeken, dus voor vragen of hulp zijn zij bereikbaar.

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:33

Het lijkt ons (stel, midden 40) leuk om een keer voor een (lang) weekend te ruilen. We hebben er geen ervaring in, dus is voor ons ook even uitproberen en ervaren.
We wonen in Gelderland, gemeente Montferland.
Wanneer ruilen? Tijdens een periode van lekker weer :D

Dit is leuk:
#jaren 30 boerderij voorzien van alle gemakken. Inclusief 2 werkkamers met bureau's, monitoren en goede internetverbinding.
#huis ligt aan een wandelroute, aan een landgoed. Je wandelt vanuit de tuin het bos in.
#vrijstaand huis, vrije ligging.
#1500 meter van het Montferlandse bos met veel wandelroutes, mountainbikeroutes en ruiterroutes.
#nabij Duitse grens. Zowel in het dorp zelf als in omliggende dorpen in Nederland en Duitsland goede betaalbare restaurants.
#supermarkt op 800m
#Doetinchem, Zevenaar, Arnhem, Kleve goed bereikbaar. Dus winkelen is goed mogelijk.
#8km van zwemwater.
#5 lieve aanhankelijke katten, deel binnen, deel buiten.
#2 lieve Friese paarden. 24/7 buiten aan huis. Ca 1 uur werk per dag.
#grote tuin met terrasoverkapping en prachtig uitzicht.
#aan het eind van de straat mogelijk om paarden te huren voor een bosrit.
#1 van de Friezen mag in de rijbak gereden worden.
#binnen 30 minuten diverse museums, Posbank en dierentuin.

Dit is niet leuk
#eigen huisdieren meebrengen niet mogelijk.
#Eigen paard meebrengen niet mogelijk.
#weg is bij tijden druk
#openbaar vervoer is op 5km van de woning.

Waar zouden we zelf willen zitten?
#nabij Nederlandse kust
#Limburg
#Duitsland/ België, max 4 uur rijden.
#landelijk gelegen.
#adres zonder honden (ivm allergie)


Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 18:49

Even dit topic afstoffen.
Voor de zomervakantie zoeken wij iemand die het leuk vind in ons huis te zitten (we willen ongeveer 2 weken weg, tussen 14 juli en 20 augustus). We hoeven dus niet van huis te ruilen.

Onze hond (ridgeback, dus groot model) maken we erg ongelukkig door hem 2 weken uit huis te plaatsen, dus vandaar oppas in huis. We hebben verder nog 2 katten, konijn en paarden aan huis staan.

We hebben zelf 3 kinderen, dus gezin met kids is ook welkom. Verder ook uitstekende voorzieningen om thuis te werken, mocht je zelf geen vrij willen nemen. We wonen in het mooie Aarle-Rixtel met supermarkt dichtbij en mooie plekken om te wandelen en fietsen.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:02

Ik wil wel van de zomer oppassen op een ander huis, bij wijze van vakantie.

Ik kom mét hond, zonder kat uiteraard. Hond is gewend aan katten, paarden en andere honden. Zorg voor dieren is geen probleem.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:49

Ik gooi 'm er ook in :D

In de aanbieding:

Heerlijk plekje in Holten, Overijssel. Op 15min wandelen van het dorp met leuke horeca en supermarkt e.d., en op 15min lopen van het bos (Holterberg, prachtig groot natuurgebied). We hebben een fijn huis, grote tuin en paarden aan huis. Theo, een Andalusiër kruising en Tommy, een shetlander. Verder is er Bobbie, de Spaanse Waterhond. Bobbie kan niet goed met andere honden en katten, dus je kan geen dieren meenemen.

Wat moet er gebeuren?
- We laten Bobbie 4x per dag uit (ochtend en avond een plasrondje, andere twee rondes wat langer);
- De paarden lopen ongeveer halve dagen op de wei, verder geef ik ze een paar keer per dag porties hooi. Dus ze moeten binnen/buiten gezet worden, en ze moeten gevoerd worden.
- Inloopstal en paddock mest ik dagelijks uit. Kost je 10min per dag ongeveer, dus valt reuze mee (er is ook nog een bijrijder, zij kan ook een aantal x per week bijspringen).
- Als het droge tijden zijn moet de tuin/het gras soms gesproeid worden.

Verder is het vooral chillen :Y) We hebben echt een heerlijke tuin, fjne ligbedden, een hangmat, verschillende eetplekken/loungeset. Ook voor kinderen is het een heerlijke plek, we hebben zelf twee kindjes van 1,5 en 3 dus er is een grote zandbak, trampoline, schommel, en een heel wagenpark qua fietsjes en trekkers aanwezig.

Het gaat om 14 t/m 30 juni.

Iemand interesse? Stuur me een privébericht!
Laatst bijgewerkt door Mloes op 01-05-23 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:22

Maartje_M schreef:
Even dit topic afstoffen.
Voor de zomervakantie zoeken wij iemand die het leuk vind in ons huis te zitten (we willen ongeveer 2 weken weg, tussen 14 juli en 20 augustus). We hoeven dus niet van huis te ruilen.

Onze hond (ridgeback, dus groot model) maken we erg ongelukkig door hem 2 weken uit huis te plaatsen, dus vandaar oppas in huis. We hebben verder nog 2 katten, konijn en paarden aan huis staan.

We hebben zelf 3 kinderen, dus gezin met kids is ook welkom. Verder ook uitstekende voorzieningen om thuis te werken, mocht je zelf geen vrij willen nemen. We wonen in het mooie Aarle-Rixtel met supermarkt dichtbij en mooie plekken om te wandelen en fietsen.


Goed om te vermelden misschien dat hond meenemen bij ons minder handig is. Mino is niet gecastreerd en het is niet zo'n held. Hij laat zich snel intimideren door andere honden en is soms bang voor kleine hondjes :=

Werkzaamheden hier zijn vooral 2x per dag hooi ophangen. Paarden staan 24/7 buiten.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:29

Iemand met Hemelvaart naar de Veluwe?

Eensgezinswoning beschikbaar in Apeldoorn, alleen 2 katten verzorgen.

Alja

Berichten: 25594
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:05

gaucho schreef:
Iemand met Hemelvaart naar de Veluwe?

Eensgezinswoning beschikbaar in Apeldoorn, alleen 2 katten verzorgen.

Oh wat heerlijk!
We zitten nu in Kootwijk en deze omgeving is zo mooi :)

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:21

Voor een nog nader te bepalen moment zoeken wij oppas voor ons huis en dieren. Het gaat om 5/6 paarden ( 3 eigen waarvan 1 hengst) en 2/3 pensionpaarden. Pensionpaarden staan in de zomer dag en nacht op de weide. Verder 6 katten en 1 klein hondje, kippen ( dus altijd verse eitjes!) en een vijver met Koikarpers.
Gaat dus om het uitmesten/ voeren/ buiten en binnen zetten van onze eigen paarden/ pensionpaarden evt. verweiden, water op de weides bijvullen (er mag niet op gereden worden) en de verzorging van de rest van de dieren ( voeren, kattenbakken schoonmaken, met hondje wandelen, etc.). Pensionklanten komen regelmatig en willen ook wel helpen/ ondersteunen.
Wat kunnen we bieden; zeer rustig gelegen woning ( doodlopende weg), vlakbij bos, geen buren. Vlakbij het gezellige plaatsje Lemmer in Friesland.
Eigen paard/ paarden meenemen kan in overleg. Er is een klein buitenbak/ longeerbak, binnenbak en dus fijne uitrijmogelijkheden.
Geen honden meenemen ( dat vinden onze katen net leuk ;-) ).
We zoeken 1 of 2 personen ( zonder kinderen) met ruime ervaring met paarden en dus ook met hengsten; hij is erg braaf maar het is en blijft een hengst!
Periode dus nader te bepalen. Interesse, dan graag een PB.

Tink89
Berichten: 2936
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:21

ElCid schreef:
Voor een nog nader te bepalen moment zoeken wij oppas voor ons huis en dieren. Het gaat om 5/6 paarden ( 3 eigen waarvan 1 hengst) en 2/3 pensionpaarden. Pensionpaarden staan in de zomer dag en nacht op de weide. Verder 6 katten en 1 klein hondje, kippen ( dus altijd verse eitjes!) en een vijver met Koikarpers.
Gaat dus om het uitmesten/ voeren/ buiten en binnen zetten van onze eigen paarden/ pensionpaarden evt. verweiden, water op de weides bijvullen (er mag niet op gereden worden) en de verzorging van de rest van de dieren ( voeren, kattenbakken schoonmaken, met hondje wandelen, etc.). Pensionklanten komen regelmatig en willen ook wel helpen/ ondersteunen.
Wat kunnen we bieden; zeer rustig gelegen woning ( doodlopende weg), vlakbij bos, geen buren. Vlakbij het gezellige plaatsje Lemmer in Friesland.
Eigen paard/ paarden meenemen kan in overleg. Er is een klein buitenbak/ longeerbak, binnenbak en dus fijne uitrijmogelijkheden.
Geen honden meenemen ( dat vinden onze katen net leuk ;-) ).
We zoeken 1 of 2 personen ( zonder kinderen) met ruime ervaring met paarden en dus ook met hengsten; hij is erg braaf maar het is en blijft een hengst!
Periode dus nader te bepalen. Interesse, dan graag een PB.


Oprechte vraag: wat als er iets gebeurt met een pensionpaard? Heb je daar bijvoorbeeld een verzekering voor en betaalt die ook uit als je een huis oppas hebt?